Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TDK Konferencia 2012. Az integrált rendszerek használata a válság idején Készítette: Lábos Nikolett Gabriella K29111 Dunaújváros, 2012.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TDK Konferencia 2012. Az integrált rendszerek használata a válság idején Készítette: Lábos Nikolett Gabriella K29111 Dunaújváros, 2012."— Előadás másolata:

1 TDK Konferencia 2012

2 Az integrált rendszerek használata a válság idején Készítette: Lábos Nikolett Gabriella K29111 Dunaújváros, 2012.

3 Tartalom Elmélet: -Üzleti informatika -Válság -Vállalat Gyakorlat: -Összehasonlítás -Elemzések 3/20

4 Üzleti informatika Miért fontos? Hol fontos? Mi a szerepe? Mik a jellemzői az információs rendszernek? Mi a vállalatirányítási információs rendszerek? 4/20

5 Világválság Amerikából indult Probléma: 1, Bárki kaphatott hitelt 2, A kedvezményes időszak leteltével a törlesztő részletek megemelkedtek → nem tudták visszafizetni → a bedőlt hitelekre a biztosító garanciát vállalat és fizetett 3, Elfogyott a biztosítóknak is a pénze Következmények: Részvények zuhanása Ingatlanpiac megállása Hitelek visszafizetésének csökkenése Bankok és biztosítók csődje, csőd közeli állapotaik Kormány nehézkes intézkedései 5/20

6 Magyarországi hatások Probléma: - Az itthoni bankok 90%-a külföldi tulajdonú. Következmények: 1, Csökkent: - az itthoni külföldiek által tartott magyar állampapírok volumene -6,6%-al a Magyar Államkötvények Indexe 2, Megszűnt a kereskedés a másodlagos állampapírpiacon 3, Meghiúsult két állampapír-aukció 4, BUX index értéke harmadát vesztette 5, Az OTP részvényeinek árfolyama közel 60%-ot zuhant 6, A bankközi piac befagyott. 7, Az MNB bejelenti a devizahitelek felfüggesztését. 2008. Október 27-én Magyarország 20 milliárd eurós hitelkeretet kapott az IMF-től. 2009-ben az állam recesszióba süllyedt. 2010-ben kormányváltás- megszorítások. 2011: folyamatosan nő a munkanélküliség, a hitelbedőlések száma 2012: Az államadóság 2,390 ezermilliárd forintnyi, az Államadósság Kezelő Központ adatai szerint. 6/20

7 Vállalat és problémák a válság idején Vállalat: -Üzleti tevékenységet végez -Javakat és szolgáltatásokat állítanak elő -Profitszerzés a cél -Különböző méretűek és jogállásúak. Problémák: -A kisvállalatoknál főként: függés a hazai piactól és a belső kereslettől. -Finanszírozás kérdése. -Forgótőke problémák. Megoldások: -Létszámleépítés -Üzleti terv átdolgozása. -Beruházások elhalasztása. -Lízing. -Faktoring. -Futamidő átütemezés. -Nem sürgős karbantartások elhalasztása. -Új vállalatirányítási rendszer. 7/20

8 Az SAP és a Microsoft összehasonlítása 8/20

9 Ágazatok szerint SAP R/3: SD- Értékesítés MM – Anyaggazdálkodás PP – Termeléstervezés FI – Pénzügyi számvitel CO – Controlling AM – Eszközgazdálkodás QM – Minőségbiztosítás PM – Karbantartás HR – Emberi erőforrás PS – Projektrendszer WF – Munkafolyamat IS – Szakmai megoldások Microsoft Dynamics: Szolgáltató szektor Gyártás Nagykereskedelem Kiskereskedelem Pénzügyi szolgáltatások 9/20

10 Jellemzők SAP R/3 - Rugalmas struktúra - Valósidejű adatfeldolgozás - Párhuzamos, egyszerűsített folyamatok - Folyamatorientáltság - Vállalati integrált megoldások - Gyors bevezetés - Nyílt rendszerek - Felhasználóbarát megoldások - Teljesen integrált alkalmazások - Valós idejű adatok - Az egész vállalatra kiterjedő integráció - Kritikus üzleti folyamatok - Optimális szoftver-megoldások - Internet bővítések - Párhuzamos folyamatok Microsoft Dynamics: - Középpontban az ügyfelek igényei - Gördülékeny projektvezetés - Integrált együttműködés és kommunikáció - Hatékony projektvezetés - Magas színvonalú ügyfélszolgálat - Rugalmas gyártástervezés - Pontos becslések és árajánlatok - A veszteségmentes ún. Lean gyártás támogatása - Az üzleti tevékenységek korszerűsítése - Fejlettebb ellátási lánc - kezelés és készletnyilvántartás - Színvonalasabb ügyfélkapcsolatok - gyors reagálást szolgáló szervezeti átláthatóság növelése - Átfogó kép az ügyfélről - A pénzügyi tanácsadókra nehezedő adminisztrációs terhek enyhítés - Színvonalasabb banki ügyfélszolgálat - Az elszigetelt biztosítási folyamatok és rendszerek összekapcsolása 10/20

11 Árbéli különbségek SAP ára: Átlagosan 1 Millió Forint, de egy nagyobb rendszere ára akár 2 Milliárd is lehet. Microsoft ára: A kalkulátorból nekem a legmagasabb ár 367.160 Forint. 11/20

12 Ár kalkulátor összefoglaló elemzése (Microsoft) -A rendszer max. 160 főt engedélyez a felhasználók számánál. Minél több, annál drágább. -Az iparág kiválasztásánál mindegy melyik, az ár nem változik. -Ha a cég végez gyártó tevékenységet, akkor 18.000 Ft-ot számít, ha nem, akkor 0. -Ha a gyártási folyamat diszkrét, akkor 5.000 Forintot, ha folyamatos, akkor 0 Forintot. -Modulok: -„Beszerzés” és a „Készletezés” 7.000 Forint. -„Értékesítés” és „Ügyfélkapcsolat-kezelés” modul 5.000 Ft. -Minél több rendszerrel kapcsolódik össze, annál drágább. 12/20

13 Esettanulmányok elemzése 2009-2011-es: - Metalcom Zrt. - Szervizpark Kft. - Cserta Optika Kft. - Békás Kft. - Tedej Zrt. 2012-es: - GéPész Koordinátor Kft. - Royal Canin Hungary Kft. 13/20

14 Metalcom Zrt. Célok:A rendszer segítette? -2 éves megtérülésigen -10%-os megtakarítás a beszerzésbőligen -Válság hatásának csillapításaigen -Költségcsökkentésigen -Versenyelőny megtartásaigen Probléma: -Árfolyamigen Plusz célok, amikben segített: -5-6%-kal olcsóbban tudnak vásárolni -Egyszerűbb projekt készítést tesz lehetővé -Raktárkészletet optimális szinten tartja 14/20

15 Szervizpark Kft. Célok:Rendszer segítette? -Kintlévőségek jelentős csökkentéseigen -Válság hatásának csillapításaigen -Költségcsökkentéssel versenyelőny szerzésigen Plusz célok, amikben segítette: -30%-kal csökkent a használtgépek száma -Legkedvezőbb beszerzési forrásokat megtalálta a cég. -Csökkent a Követelés, nőtt a Készpénz. Cserta Optika Kft. Célok: Rendszer segítette? -30%-kal kisebb forgótőke szükséglet az anyagokhozigen -Válság csillapítása.igen -Költségcsökkentés.igen -Versenyelőny növeléseigen -Fölösleges kiadások elkerüléseigen 15/20

16 Békás Kft. Célok:A rendszer segítette? -Gyorsabb forgási sebességigen -Válság hatásának csillapításaigen -Versenypozíció megtartásaigen -Költségcsökkentésigen Problémák: -Új telephely megnyitásakor a raktáriigen készletük nem emelkedett - Árfolyamproblémákigen Plusz célok, amikben a rendszer segített: -8-10%-kal nőtt az összforgalom -Szükséges mennyiségű árucikk áll a rendelkezésükre 16/20

17 Tedej Zrt. Célok:A rendszer segítette? -Költségcsökkentésigen - Versenyelőny megtartásaigen - Állatállomány etetésének optimalizálásaigen Legfontosabb a cégnek: Aktuális és megbízható információkigen Plusz célok: -A cégcsoporton belüli értékesítési és beszerzési igen tranzakciók automatikusak legyenek 17/20

18 Elemzés által levont következtetések számvitel szempontból 1. Metalcom Zrt.-nél: Árfolyam problémák: nőtt a Pénzügyi műveletek ráfordításai. A rendszer segítségével ezt csökkentették. A beszállítók számát is, így ↓ a Rövid lejáratú kötelezettségek is. 2. Cserta Optika Kft.: 30%-kal kevesebb forgótőke áll anyagokban, és jóval kisebb a raktárkészletük. Miután a Forgótőke = Forgóeszköz – rövid lejáratú kötelezettség, ezért a Forgótőke csökken, viszont nő Készpénz. 3. Békás Kft.: A rendszerből kinyert elemzésekkel 8-10%-os összforgalmat értek el. A forgalomnövekedést az áruk forgási sebességének gyorsításával érték el. Összességében: Személyi-, anyag-, pénzügyi jellegű ráfordítások csökkenése. 18/20

19 Köszönet: Csányi Tamás Tanár Úrnak

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "TDK Konferencia 2012. Az integrált rendszerek használata a válság idején Készítette: Lábos Nikolett Gabriella K29111 Dunaújváros, 2012."

Hasonló előadás


Google Hirdetések