Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Postapartner Program IV. ütem Információs napok 2009. február Magyar Posta Zrt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Postapartner Program IV. ütem Információs napok 2009. február Magyar Posta Zrt."— Előadás másolata:

1 Postapartner Program IV. ütem Információs napok február Magyar Posta Zrt.

2 2 A program lényege és háttere

3 3  Magyar Posta helyzete (2008. évi várható) Posta számokban 181,6 milliárd Ft üzleti bevétel 8,5 milliárd Ft adózás előtti eredmény fő létszám 356 mobil posta járat 2742 fix postahely Kettős szerepben egyetemes szolgáltató versenypiaci résztvevő  ezer ember fordul meg naponta a postákon  4,5 millió címhelyet, illetve háztartást szolgálunk ki  napi kb 3 millió küldeményt kézbesítünk  majd 6500 milliárd forintot bíznak ránk ügyfeleink évente  mintegy 2 millió nyugdíjas várja havonta a pénzes postást

4 4  A magyar szabályozás a legszigorúbb Európában Ország Lakosság/ szolgáltatási pont (fő) Posták területi elérhetőségének jogszabályi előírásai Közreműködők aránya a postahálózatban Magyarország fő feletti településeken legalább 1 posta, nagyvárosokban 3 kilométerenként A közreműködői posták aránya az összes posta százalékában 12,5% Portugália3.600 A meglévő postahálózat fenntartása szükséges, bármilyen változást a szabályozó hatóságnak be kell jelenteni. A közreműködői posták aránya az összes posta százalékában 66%. Ausztria4.700 Nincs konkrét előírás, gazdaságtalan működés esetén megszüntethető, az érintett önkormányzattal egyeztetni kell. A közreműködői posták aránya az összes posta százalékában 30% Görögország5.300 Nincs konkrét előírás, megfelelő számú postahivatal biztosítása szükséges. A közreműködői posták aránya az összes posta százalékában 54%. Hollandia fő feletti településeken legalább 1 állandó postahivatalt kell létesíteni a település 5 km-es sugarán belül A klasszikus értelemben vett posták aránya 17%. További 67% értékesítési pont (retail outlet), 16% a saját tulajdonú könyvesbolt hálózattal kombinálva jelenik meg Németország lakos feletti településeken kell állandó szolgáltató helyet létesíteni A szolgáltató helyek 42%-át kötelező saját üzemeltetésben tartani. Tehát 58% lehet vállalkozás.

5 5  Nemzetközi kitekintés: saját üzemeltetésű posták aránya Forrás: UPU, IPC; adatok: év A program kezdetén Napjainkban

6 6  Hogyan készülnek az európai nemzeti posták a piacnyitásra?  Svájc között 200 új postaügynökség létrehozása „posta a fűszerüzletben” elnevezéssel  Németország 700 hivatalának értékesítését tervezi  Norvégia Folytatják modernizációs programjukat: 124 hagyományos postahivatalt alakítanak át posta-shoppá  Ausztria 1300 postahivatalból 300 maradna meg saját tulajdonban  Spanyolország A főutaktól több mint 250 méterre lévő háztartásokba nem kell kézbesítenie (alacsony népsűrűségű vagy elszigetelt vidéki régiók)  Nagy-Britannia A postahálózatnak a kormány jóváhagyása alapján történő átstrukturálása

7 7  Mi a Postapartner program? Mihez keresünk partnereket?  Postai szolgáltatás ellátására  Pályázat útján  Üzemeltetés (nem magánosítás)  Versenyképes szolgáltatások Mi szükséges a Postapartnerré váláshoz?  Megfelelő ügyféltér  Postai feladatokhoz szükséges technikai háttér  Kellő szakismeret  Megbízható személyzet

8 8  Kik jelentkezhetnek postai szolgáltatónak? Potenciális partnerek önkormányzatok vállalkozók postai alkalmazottak jelenlegi postai közreműködők

9 9  Postapartner program alapvetései A Magyar Posta felelősséget vállal a szolgáltatásért Közel tíz éves hazai program tapasztalatokra épül Nemzetközi postai gyakorlatot valósít meg A Magyar Postát versenyben tartja A helyi vállalkozásokat helyzetbe hozza A postai szolgáltatás folyamatossága garantált Közelebb az emberekhez, közelebb a hétköznapokhoz

10 10  Milyen előnyökkel jár a Postapartner program? Leendő Postapartnereknek  Több lábon állás, vállalkozói stabilitás: új vevők, nagyobb forgalom  Versenyképes szolgáltatás  A vállalkozó iránti bizalom erősödése a postai szolgáltatások révén  Támogatási és hitelfelvételi lehetőségek Településeknek  Lehetőség támogatások, kedvezmények igénybevételére  Helyi vállalkozó megerősödése és ezek révén növekvő adóbevétel Lakosságnak  A postai szolgáltatóhely nyitva tartása a helyi lakosok igényeihez igazodik  Egy helyen többféle szolgáltatás igénybe vehető  A kézbesítés jobban illeszkedik a lakosság életritmusához Magyar Postának  Költséghatékony működés, eredményes gazdálkodás  Szolgáltatási kötelezettség teljesítése, az országos lefedettség biztosítása

11 11  Összefoglaló gondolat a programról „A postai szolgáltatás vállalkozásba adása a kistelepüléseken nemzeti kistőkére épülő üzleti lehetőség, mely helyben ad megélhetést.”

12 12  Vállalkozásba adás módja Közbeszerzési eljárás előminősítéssel induló, nyílt, háromfordulós tárgyalásos eljárás folyamán több ütemben meghirdetve egy-egy ütemben több megye részvételével Előminősítés Tárgyalásos eljárás előminősítési hirdetmény transzparens értékelés

13 13 Programindítás I. ütem pilot

14 14  Hol tartunk? I. ütem – PILOT Első ütem számokban 291 meghirdetett posta 161 előminősített jelentkező 21 új postapartner 31 postára Szerződéskötés július 15. Postai szolgáltatás átvétele július és október vége között MegyePosták száma Heves58 Komárom-Esztergom33 Somogy75 Szabolcs-Szatmár-Bereg Megmaradó postákat újabb körben meghirdetjük Programindítás október

15 15  Első ütem pilot – tapasztalatok  A társaság kiemelt hálózat-átalakítási programja  Nagyságrendjét és módszerét tekintve is „nagy vállalkozás”  Új konstrukció és feltételek – teljesítményen alapuló, egységes rendszer  Nagy volumenű közbeszerzés (európai posták általában nem közbeszerzési pályázat keretében valósították meg a programot)  Több éves folyamat  Szakmai, társadalmi oldalról és társasági szinten is megkülönböztetett érdeklődés kíséri

16 16  Folytatjuk  Az I. ütem tapasztalatai alapján szükséges korrekciók megtörténtek  Döntő - változások II. ütemtől: Díjazás mértéke Díj megismerése részvételi szakaszban Ingatlan, mint műszaki alkalmasság Szakmai alkalmasság feltételek  Könnyítések a közbeszerzési eljárásban

17 17 Hol tartunk? II. ütem

18 18  II. ütem Második ütem számokban 218 meghirdetett posta 59 jelentkező részvételi szakaszban 218 postára 43 új postapartner 120 postára Szerződéskötés február 6. Postai szolgáltatás átvétele: februártól MegyePosták száma Budapest9 Baranya66 Csongrád21 Fejér44 Veszprém Magyar Nemzeti Vagyonkezelő döntése a program országos kiterjesztéséről (pilot alapján) március 5.

19 19 Hol tartunk? III. ütem

20 20  III. ütem Előminősítési hirdetmény megjelenése október 24. Megye Meghir- detve Összesen Bács-Kiskun megye új 46 Békés megye új 27 Hajdú-Bihar megye új 46 Jász-Nagykun-Szolnok megye új 38 Pest megye új 44 Tolna megye új 46 Vas megye új 54 Heves újra 54 Somogy újra 62 Összesen 417

21 21  III. ütem lépései III. ütem

22 22  III. ütemben előminősítésre jelentkezők és jelentkezések Jelentkezések száma (január közepéig)  eredményes 169 (102+67*)  22 még bírálat alatt  83 új jelentkező (III. ütemben) Részvételi felhívás kiküldése  február első hete MegyeJelentkezések száma Bács-Kiskun 10 Békés 12 Hajdú-Bihar 12 Jász-Nagykun-Szolnok 9 Pest 12 Tolna 14 Vas 18 Heves 6 +35* Somogy 9 +32* Összesen * * I. ütemben érkezett jelentkezések

23 23 Folytatás IV. ütem

24 24  IV. ütem Előminősítési hirdetmény megjelenése január 27. Megye Meghir- detve Összesen Postai üzemeltetés Nógrád új7651 Győr-Moson-Sopron új6562 Zala új6856 Borsod-Abaúj-Zemplén új Komárom-Esztergom újra3330 Összesen

25 25  Hogyan lehet a programba bekapcsolódni? Pályázat első lépése – előminősítési szakasz Jelentkezés nyilvános előminősítési felhívásra Folyamatos jelentkezés 2010-ig (az egyszer már meghirdetett megyékben) Előminősítési hirdetmény elérhető  Közbeszerzési Értesítőben  Elektronikusan:www.posta.hu/postapartnerwww.posta.hu/postapartner  Személyesen átvehető: Magyar Posta Zrt. Beszerzési és Ellátási Szolgáltató Központ 1133 Budapest, Dunavirág u. 2-6.

26 26  Információforrások Nyilvános információk weboldalon:www.posta.hu/postapartner Előminősítési felhívás és dokumentáció Előminősítési lista (I., II. és III. ütem) Tájékoztató anyagok, filmek Példák új postapartnerekről Európai gyakorlat Postapartner Program szórólap

27 27  „Úttörők” – új postapartnerek Vállalkozóból postás Mike: vegyesbolt és posta Boconád: az ÁFÉSZ 40 éve jelen van a településen

28 28  „Úttörők” – új postapartnerek Postásból vállalkozó Újkenéz: több mint tíz éve postapartnerként működik Bárdudvarnok: postás család viszi a vállalkozást

29 29  Postás – magas bizalmi index A Magyar Posta közreműködő szolgáltatója egyúttal részévé válik a világon egyedülálló postai hálózatnak Több millió postás dolgozó – ez a legnagyobb hálózat a Földön A világot behálózó és embereket összekötő postai szolgáltatás: több millió ember összehangolt munkája jellemzői: szigorú szabályok, fegyelem, megbízhatóság és rend Társadalmi és üzleti megbecsülés, bizalom az egyetemes szolgáltató Magyar Posta és a közreműködő postapartnerek iránt Közös érdekünk: ügyfeleink magas színvonalon való kiszolgálása hatékony és eredményes postai szolgáltatás biztosítása Alapja a hosszú távú együttműködés, a valódi partnerség

30 30  Együttműködő partnereink  Információnyújtás  Jogi-üzleti tanácsadás  Pályázatírás  Hitelprogramok  Munkaerő-piaci támogatások  Tapasztalatok elemzése  Szociális és Munkaügyi Minisztérium  Regionális munkaügyi központok  Magyar Fejlesztési Bank Zrt.  Magyar Kereskedelmi és Iparkamara  Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ)  Magyar Önkormányzatok Szövetsége  Kisvárosi Önkormányzatok Országos Érdekszövetsége  Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége  Községek, Kistelepülések és Kistérségek Országos Önkormányzati Szövetsége  Magyar Faluszövetség

31 31 Köszönöm figyelmüket! Sikeres pályázást mindenkinek!


Letölteni ppt "Postapartner Program IV. ütem Információs napok 2009. február Magyar Posta Zrt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések