Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

13. Reklám kommunikáció (Promóció - Marketing kommunikáció.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "13. Reklám kommunikáció (Promóció - Marketing kommunikáció."— Előadás másolata:

1 13. Reklám kommunikáció (Promóció - Marketing kommunikáció

2 1. Reklám fogalma, marketing kommunikáció „Nem elég tojást tojni, kotkodácsolni is kell hozzá!" egy egyszerű falusi tyúk „Még akciós áron sem lehet eladni azt, amiről senki sem tud semmit!” reklámos közmondás Kommunikáció: információhiányból eredő problémára adott megoldás = Sok esetben az emberek nem tudnak arról, hogy kedvezőbb ajánlatok is várják őket

3 A marketing kommunikációs mix, és a reklám elhelyezkedése a marketing mixen belül  Személyes eladás: értékesítésre szánt termék szóbeli bemutatása egyszerre kisszámú vevő részére  Tömeges eladás: értékesítési szándékú tett nyilatkozat egyszerre nagyszámú vevő elérése érdekében  Reklám: nyilatkozat azzal a céllal, hogy az áru értékesítését előmozdítsák  PR: nem csak a fogyasztóknak szól  Vásárlásösztönzés: a vásárlási kedvet úgy növeli, hogy kedvezményt ad a vásárlónak, vagy a kereskedőnek

4 A marketing kommunikáció Harold Lasswell modellje alapján zaj küldőüzenetkódolás  befogadódekódolásválasz  zaj alkotásmédiabefogadás Kontroll kutatás Tartalom elemzésMédia kutatás Közönség kutatás Hatás vizsgálat

5 A marketing kommunikáció Harold Lasswell modellje alapján  A körfolyamat  Üzenet: mondanivaló, amire a reklám épít = Ez vagyok  Ezért vagyok  Ezért vegyen meg! - Helyénvaló és fontos gondolat nélkül: csak „mondolat”, dicsérő felirat, „fényes semmi” ! - Az üzenet részei -  Tartalom: amit el akar mondani  Feldolgozás: kommunikáció elvei  Elemek: a mondanivaló részei, a résztartalmak  Szerkezet: az elemek egymás után következése és kapcsolata egymással - Egyszerű legyen  túl sok mondanivalót akar belegyömöszölni néhány sorba, vagy másodpercbe

6 A marketing kommunikáció Harold Lasswell modellje alapján  Kódolás, kivitelezés = Az írásban megfogalmazott piaci elvárások vizuálisan élvezhetővé és hatékonnyá alakítása pl. hagyományos kód a „sörféltés”  Média: az üzenet hordozója, közvetítője, a kommunikációs csatorna = Nagy megafon: egy eszköz, mely felerősítheti a kódolt üzenetet = Hagyományosan 5 érzékünkre tud hatni: látás, hallás, tapintás, szaglás és ízlelés  Befogadó: fogyasztó, vásárló, felhasználó, kereskedő + Szájreklám, vírus reklám: a befogadó maga adja tovább a reklámot és az a dominóelv alapján magától terjed Kezdeményezés szükséges, pl. osztrák fogadós ingyenes képeslapja

7 A marketing kommunikáció Harold Lasswell modellje alapján  Válasz: 1. elutasítás, 2. tetszés, 3. vásárlás, 4. lojalitás + Minden válasz, még a „nem” is visszajelzés  Zaj/fal: nem tervezett külső torzulás, szűk keresztmetszet, = az üzenet, a visszajelzés, az információ megakad + Fizikai fal/zaj: a befogadó fizikailag nem fér hozzá a kommunikációhoz pl. adott csatorna nem fogható adott helyen

8 A fizikai falakon/zajon túl a reklám 4 féle falba ütközhet  Szükséglet fal – befogadó probléma = kinek mondja? = Nincs szüksége a termékre - információs zaj + A ragyogó reklám gyorsabban tünteti el a rossz terméket, mintha nem is reklámoznák - A vevőt meggyőzi, az kipróbálja és csalódik!  Felfogás fal – üzenet probléma = mit mond? = Befogadó nem fogja fel az üzenetet  nem érti meg  nem tudja értelmezni  ezért el sem jut az agyáig, pl. idegen nyelvű reklám  Vélemény fal – forrás probléma = ki mondja? = Befogadó elutasító véleménye a termékkel, esetleg a reklám küldőjével, a médiával kapcsolatban  „ők - mi” + Spam - + Gazdátlan reklám: pontatlan emlékek gyakran a versenytárs malmára hajtják a vizet!

9 Lasswell modell - 4 féle fal/zaj  Helyzet fal – csatorna probléma = hogyan mondja? = A környezet, illetve a befogadó szituációja következtében a személynek nem felel meg a reklám Pl. rádió reklámok befogadói szituációja nem teszi lehetővé sok és pontos információ átadását, annak ellenére, hogy megértik = háttérrádiózás - autós csevegő rádiók, háziasszony, munka közben = Háttérfogyasztás: az emberek valamit csinálnak közben, így nem figyelnek oda teljesen + Reklámtemető, pl. építkezés kerítése óriásplakátokból HVG, napilap „apróhirdetés - ?!

10 Lasswell modell - Megoldás = Nem telepszik rá az emberre és nem tolakszik + A magas befogadási készség mottója: “Tedd könnyebbé a vevő életét, vagy egyáltalán ne zavard!” 1. Célzott reklám: a célcsoportról szerzett releváns és pontos információ alapján készült = A számára érdekes reklámot senki sem tartja tolakodónak 2. Interaktív, vertikálisan felépített reklám: a célcsoport a reklám alapján további információt kérhet = Nem csak beszél, hanem elbeszélget   párbeszédet folytat a valóban érdeklődőkkel „A reklám lényege a beszélgetés művészete” Niel French, kreatív igazgató, Ogilvy &. Mather  A vevőt nem magára hagyja, hanem csak békén hagyja = Az együttműködés időpontjának, helyének, hogyanjának a megválasztása + annak is, amikor az ember egyedül akar maradni !

11 2. A reklámok felosztása 2-1. A hatás alapján Reklám: a választás megkönnyítését szolgáló tájékoztatás a fogyasztó számára = új ismeretek szerezhetők, új hozzáértés, jártasság, ügyesség sajátítható el  Aki reklámot néz, az kíváncsi, tanulni szeretne = Nem fáradtságos magolással, házi feladatokkal, megerőltető vizsgákkal és szigorú osztályzatokkal, - hanem képek, látványos bemutatók és bizonyítások útján szeretné elérni Arisztotelész - retorika = készség, mely abban segít, hogy a szónok minden esetben rátaláljon a meggyőző érvelés megfelelő formáira - 3 legfontosabb formája a „logos”, a „pathos” és az „ethos”

12  Informatív reklám, kereskedelmi információ "A reklám nem más, mint nyomtatott értékesítés". Albert Lasker = Ajánlkozó reklám: üzenete egyenes, célratörő, közvetlen előnyöket ígér, nem félreérthető, és érvek tömegét tartalmazza a vásárlásra + Alapelve: minél több információt mondok el a termékemről, annál többet adok el belőle + “Az üzenetet szó szerint kimondjuk, és nem hagyjuk, hogy a fogyasztó rakja össze” - Richard Kirshenbaum, kreatív ig. + Rendszeres reklámtámogatás = cég elkötelezett a terméke iránt  Magyarázó reklám = a felhasználás szempontjából érvel  Ipari (business-to-business, BTB, B2B) reklám - szakembernek szól = technikai adatokkal, műszaki paraméterek, szaknyelv

13  Emocionális, érzelmi reklám Termékkörök, piaci helyzetek - - ahol sok hasonló termék versenyez a vevők kegyeiért, - hagyományosan fontos az érzelmi tényezők szerepe  Lehetőséget ad arra, hogy a termék kiragyogjon a szürke tömegből = Legtöbbször először eldöntjük, hogy illik-e hozzánk, vagy nem, majd utána keresünk magyarázatot döntésünkre „Hass a szívre és győzd meg az elmét!” „Az emberek azt hiszik el könnyen, amit el akarnak hinni!” = A vevőknek ad lehetőséget arra, hogy levonja a tanulságokat  Reklám művészete és tudománya: nem az embert győzzük meg, hanem az, hogy olyan helyzet alakuljon ki, hogy saját magát győzze meg + Az érzelmi reklám is érvel, sőt gyakran lélektani érvek halmaza

14  Emocionális, érzelmi reklám Ahogy nem érdemes csokit reklámozni  Amikor már a szlogent sem szükséges teljesen kiírni, nemcsak a termék hiányzik a képről 

15  Felszólító, morális reklám = Átható erejű igazságot fogalmaz meg a termékkel kapcsolatban - Régi gyakorlat - Ami fontos azt világosan megfogalmazzák, és ismételgetik, nehogy elsikkadjon! - Sőt, a felszólító reklám határozott módon arról tájékoztatja a fogyasztókat, hogy mi a helyes és a megfelelő - Alapja: gyakran értékrend, közösség mellett is döntünk, amikor terméket választunk  Szimpátia, antipátia = az ember nem gondolhatja végig, leegyszerűsíti a döntését 2 esetben fontos -  Olyan kérdésben dönt, ami nem lényeges = Minél kisebb megpróbáltatással túl kíván lenni a dolgon  Amihez nem ért, amiben bizonytalan, de amiben nem hajlandó elmélyülni = Győztes pártolás, a társadalmi igazolás, a többséghez, a nagyobbhoz, a közismerthez igazodik = mások tapasztalataihoz fordul, pl. „azért futunk, mert más is fut”

16  Felszólító, morális reklám - folyt. Esetek döntő többségében a társadalom a megfelelő irányba tereli döntésünket ! pl.: „Természetes úton termesztett” - a villám is természetes, mégis gyakran káros! „Az alkohol öl, butít, és nyomorba dönt” - minden káros, ha túlzásba viszik! „Ez sör” - Dreher reklám a háború előttről - volt más sör is! „Az utolsó cseppig finom kávé” - Maxvell House, 1915 - más kávé is finom! „Coca-Cola az igazi”, 1943 - sok minden más lehet igazi!  Általános igazságok megfricskázása, felrobbantása Chokito: „Ronda és finom!” - egyik divatcég: „Élvezd a rossz időt!” Fábri Sándor: „Remélem zavarok!”

17 2-2. A reklámok felosztása a célpiac alapján 2-2-1. Fogyasztói reklám 2-2-2. Vállalatközi reklám (B2B)- információs asszimetria Ø - Ipari reklám = vállalati ügyfelek számára - Kereskedelmi reklám = kereskedő partnerek számára, pl. mappa - Eladó személyzeti reklám, pl. vásárlók nagy többség még ma is parizert kár a pultnál és az eladóra hagyja a márka kiválasztását pl. Red Bull - „Ára 280 Ft + 20 Ft borravaló" ٭ Árukezelési plakátok hátul a boltban ٭ Marketing naptárak - mikor, minek van szezonja cégünk termékei közül ٭ Eladók képzése, eladói kedvezményes vásárlás, kölcsönzés  Ellenőrzésére jó a próbavásárlás

18 2-2-3, Társadalmi célú reklám – TCR, szociális reklám = Nem profitorientált és társadalmilag hasznos tevékenység népszerűsítése, pl. „Iszik, vagy vezetik?” = Nem utal konkrét termékre, márkára - amelyet egy adott vállalkozás forgalmaz - felhangolt fogyasztók + javítja a reklámok társadalmi megítélését = Olyan célokat fogalmaz meg, amivel a program szerkesztője egyetért + kampány része + kedvezményes árat kell fizetni  TCR esetében megengedett a vevők megijesztése, az eredmény kisokkolása “Hiányzik a tüdőm, Bob!” - “Félek a kemoterápiától, öcsi!”

19 2-2-3. Társadalmi célú reklám – folyt.

20 A reklámok felosztása 2-3. Fogyasztói szokásokkal kapcsolatban 1. Szokást változtató reklám - nagyobb az esély, ha változik - a vevő élethelyzete, vagy énképe: pl. házasság, költözés, gyermek születése 2. Szokás kialakító reklám, pl. a termékkel kapcsolatos pozitív élményt erősíti meg 3. Szokást megerősítő reklám, pl. jól választott - fenntartja az érdeklődést Reklám stratégiák - 1. Húzó 2. Toló 3. Áthaladó - „kapuőr” - balkáni gyakorlat: aláíró - 3-10% jár

21 3. AIDA formula (Elmo St. Lewis, 1898)  1. Attention - Észlelés, a figyelem felkeltése   2. Interest - Azonosítás (termék), a reklám megértése    3. Desire - Tetszés, vágy keltése a termék iránt     4. Action - Aktivizálás, cselekvésre késztetés AIDA formula = akadályfutás

22  Attention - észlelés, a figyelem felkeltése, a pillantásfogás: „blickfang” „Az üres templomban nem tudjuk megmenteni a lelkeket!” Cél: a reklám tűnjön ki a többi reklám közül, a kommunikációs környezetből + láncolja oda a célcsoport szemét az üzenethez = Kedvkeltő reklám: „Az öröm lerövidíti az utat!” - Shakespeare = Megjutalmazzuk a figyelméért: humorral, szép látvánnyal, zenével, beszédtémával, izgalommal  Az ismertség csak az első lépés a fogyasztás irányába!

23  Interest - azonosítás, megértés = Olvasson, hallgasson bele! = Ismerje meg az üzenetet „Mit nem ismersz, nem is vágysz rá” - (Ignoti nulla cupido) – Ovidius + Felismerje a reklámozott termék biztosította előnyöket = Álljon szóba a reklámozóval, „engedje be a lakásába”!  Gyakori hiba: „a reklámozó feltételezi, hogy mindenki annyira ismeri a terméket, annyira érdeklődi utána, mint ő” + Jelenleg nem érdekeltek is elegendő jelzést kapjanak - hogy a jelzés előhívható, aktualizálható legyen - ha később vásárlási helyzetbe kerülnek  Agyonmagyarázza, ami mindenki tud, emberek könyökén jön ki Pl. „Cipőt a cipőbolttól!” + Csöpögtetett információ  „teaser” kampány = „egy nagy kérdőjel, amelyre egy bizonyos idő elteltével felkiáltójel képében érkezik a válasz!”

24  Desire - termék elfogadása, azonosulás a termék előnyeivel, a vágy felkeltése Tetszés = „Jó, jó, de kell-e ez nekem?”  Még a felismert előnyök sem biztos, hogy segítenek = Minden üzenet gondolkodási folyamatot indít el az emberben   egyetért vele,  elutasítja, vagy  visszautalja a közömbös kategóriába + Virtuális fogyasztás: a vevőnek tetszik a termék, átment az üzenet, de nem érzi szükségét annak, hogy megvegye „Nincs szükség virtuális fogyasztásra! Nincs szükséged olyan emberekre, akik szeretnek, de sosem vásárolják termékedet!” Sergio Zyman, Coca-Cola  l „megsebzett” ember

25  Action - aktivizálás, cselekvésre késztetés, a konkrét támogatás, megszerzése = Az érdeklődőből vevő lesz! -- A közlés hatékony legyen és ne harsány!  Célcsoportot szükségletei, kívánságai, érdekei, és intelligenciája mozgósításával megfelelő üzenet alkot - - Üzenet = jó okot ad a vásárlásra, és így nyeri meg a cselekvésre a vevőt Politikusok - “Nem elég kedvesnek lenni az emberekhez, ki is kell állni értük!” - sőt cselekedni kell a szavazó ügyéért  Hiba: a reklámozó „feltételezi, hogy a vevő is pontosan tudja, hogy mit kell tennie”, sőt mi az „ügye, érdeke”.

26 4. A 2 I. (angolul 2 P)  Ígéret - (Promise) = közvetlen, vagy közvetett előny a megcélzott fogyasztói réteg számára - Amit a versenytársak nem ígérnek  nem is tudnak ígérni - Tipikus előnyök  Időzítés, pl. újdonság bevezetéséről, szezon kezdetéről tájékoztat  Igények kielégítésének új módja - funkcionális, pl. aszalt szilva magas rosttartalma - lélektani, pl. élmény - gazdasági pl. árakció  Új ötlet a termék felhasználásáról pl. új recept  Vigyázat, kinek szól az ígéret!

27  Igazolás - (Proof) “Nem elég magyarázni, meg is kell győzni az embereket!”  Sok vevő utólag is keres igazolást vásárlására! Elismerő nyilatkozat  Vevői megerősítő vélemény: tipikus vevői tapasztalatok ≠ néhány megelégedett vevő kijelentései  Hírességek megerősítő véleménye - csak őszinte vélemény és tapasztalat + valóban használnia kell, ha a reklám erre utal  Szakértői megerősítő vélemény - személy szakértelme bizonyítást igényel + tudományosnak feltüntetett véleménynek tudományos tényeken kell alapulnia  Média érzékelési területünk határán túlról juttat el hozzánk híreket

28 5. A megfelelő rábeszélő Megfelelő érvelés megbízható tehát - részletesen világos - bölcs ≠ mindenki tudja - őszinte 5-1. Őszinte, rokonszenves = Meggyőződésből, sőt pénzért magyaráz  nem kell szégyellni, de hibás, ha céltáblának érzik magukat a célcsoport tagjai ! “Ha egy régiségkereskedő felhívja a figyelmet a bútordarab hibáira, azonnal megnyeri a bizalmat.” David Ogilvy + Francia paradoxon + Gyanakszik az ember az önzetlen önfeláldozók esetében, pl. „A legfontosabb a gyerek!”, „Az első az ön egészsége!” 5-2. Közénk tartozik: ahova a célszemély, vagy ahova az szeretne

29 6. Reklám módszerek, szakkifejezések Kreatív koncepció: a hatásmechanizmus és érvrendszer, mely az üzenet sikerét garantálja Reklám kampány: Integrált, magyarul egymásra épülő marketing akciók sorozata = Egységes gondolatmenetre felfűzött reklámok   befejezik egymás mondatait és nem egymás szavába vágnak = Tervezés hiányában a kampány csak „ötletdömping”  amatőrök „szétbeszélnek”, egymás szavába vágnak  hatására a vevők összezavarodnak Támaszok, vizuális kulcsok: motívumok, emlékjelek egy márkával, termékkel kapcsolatban  amiről azt az emberek felismerik, értékelik Nyelvtanárok: szavak helyett kifejezéseket, gyakran használt mondatokat tanítanak egyes szituációk esetére Jeltani szótár: segítség a tervező kreatív szakembereknek

30 SZLOGEN, kereskedelmi jelmondat, vezérmondat = Rövid, frappáns, könnyen megjegyezhető mondat, amely kifejezi a reklám, a termék üzenetét Pl. „Családja szlogenje: Mindenütt Gorenje!” „Braun, és simán indul a nap.” „A borok királya, a királyok bora!” „Megadja a kezdőlökést, bármihez is kezdesz!” - Sport szelet „Semmi más, kizárólag 48 szem málna leve.” - Next 2 dl-es üveg „Laksz még, vagy már élsz?” - Ikea + Sok szlogen épül a többértelmű szavakra: „Biztos lehet benne!” (VW) „Ha én leadtam, Ön miért adná föl!” - egy fogyasztószer

31 7. A reklám szabályozása „A reklám jól elmondott igazság!” Henry McCann, 1913 „A reklám mondjon igazat!” Deák Ferenc Kirakati szakma: gyakran mások hibái miatt is itt csapodnak le a kifogások § Médiatörvény - Országos Rádió és Televízió Testület § Fogyasztóvédelmi Törvény § Versenytörvény - GVH § Gazdasági reklámtörvény  Önszabályozás, elsődleges célja a felvilágosítás - szakmai érdek - - megismertesse az érintettekkel az oda nem illő magatartásokat - óvatosságra intsen - így elejét vegye azok elterjedését + további célja védelem attól, hogy „tájékozatlan emberek és kívülállók szabályozzanak”

32 7-1. Megtévesztő reklám - reklámszédelgés Káros manipuláció: a fogyasztói döntések tisztességtele befolyásolása Bizonyíthatóan: „azt a benyomást kelti, hogy a hatás biztonsággal elvárható” - a fogyasztók széles körére - a versenytársak esetében jelentős mértékben 7-1-1. Valótlan tényt állít. Hazugság: a megtévesztés egyik változata „Ezt kend a hajadra, ettől gyorsabban futsz” = Gyógyhatást, kezelést, megelőzést tulajdonít úgy termékeknek, hogy az hatósági eljárással ne lenne alátámasztva - Gyógyhatás: emberi egészséget megőrző és helyreállító hatás = Gyógyszerként vagy gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású termékként engedélyezték - Összehasonlító reklámok engedettek, még a versenytárs védjegye feltüntetésével is, de - csak tárgyilagos módon - azonos rendeltetésű áruk esetében

33 Túlzottan dinamikus hirdetés, nagyotmondás, önfényezés, szédelgő feldicsérés  „lufi eregetés” = csak részben bizonyítható csúsztatás = dagályos, hangoskodó jelszópuffogtató reklám, = amikor a kevesebb többet érne Reklám általában pozitív képet mutat - „a rút kép azt a benyomást kelti, hogy a termék is rút” Erős reklám = durran  hatására az ember felkapja a fejét, egy pillanatra leköti, gondolkodásra készteti  akként értékelhető = hirdetett termék előnnyel rendelkezik a forgalomba hozott árukkal szemben = kiemelkedik a versenyző termékek köréből - bizonyítást igényel! Pl. - „Csak nálam vásárolhat előnyösen, - egyedüli biztos, - No. 1” - „Sárvári … a legjobb hazai!” - „Sárvári … legjobb a hazai!” - „A világ valószínűleg legjobb söre” - Carlsberg

34 7-1-2. Pontatlan Valós tény megtévesztésre alkalmas módon való felhasználása - Beleértett állítás - „Minden 7. magyar ember depressziós” – pedig csak - „élete során minden 7. magyar ember depressziós helyzetbe kerül” - Hiányos, „szellős”: jelentős tény, vagy körülmény elhallgatása = tartalmaznia kell az áru feltétlenül szükséges jellemzőit, hogy a fogyasztó reális képet kapjon = ne hallgasson el semmit azzal kapcsolatban, amit állít - Kevés - „feltüntette a további információ forrását”, vagy „a reklám hatására létrejövő kapcsolat során amúgy is hozzájut az információhoz” Hamis reklám, „beetetés” - olyan terméket reklámoznak, amit a cég nem kíván eladni = helyette valami más, rendszerint drágább változat eladása a célja

35 7-2. Reklám gyerekeknek, és az iskolában Gyereknek gyorsan fejlődnek és így nem alkotnak egységes csoportot = Érzékeny célcsoport ~ még nincs kialakult értékrendjük ~ alapvetően a vágyaik vezérlik őket és ~ azonnali szükséglet kielégítésre törekednek § Közoktatási törvény  közép- és felsőoktatás - iskola vezetése  általános iskolákban és óvodákban - csak TCR, egészségügyi felvilágosító, és kulturális reklám § Médiatörvény  bizonyos reklám Ø vélhetően gyerekek is ülnek TV előtt § Reklámtörvény  “tilos a gyerekek fizikai, szellemi, erkölcsi fejlődését károsító hirdetések közzététele!” Reklámetikai Kódex + céges önszabályozás Az igazi visszatartó erő azonban  a szülők és a közeli ismerősök!

36 7-3. Burkolt reklám Olyan reklám, mely - (1) nincs reklámként megnevezve, elkülönítve, nem azonosítható reklámként (2) a gyártó, a termelő, vagy a forgalmazó nem tünteti fel rajta a termék, vagy saját nevét = Műsorszolgáltatók 60 napig meg kell, hogy őrizzék - az adások rögzített felvételeit - valamennyi ehhez kapcsolódó dokumentumot = ORTT ellenőriz

37 7-4. Tudatküszöb alatti meggyőzés, reklám Reklám, amelynek közzétételekor a nézőre/hallgatóra - lélektani értelemben a tudatos észleléshez szükséges ingerküszöbnél kisebb erősségű - optikai, akusztikus inger hat pl. 1957-ben Jim Vicary  Örökre kizárják a többiek a reklám szakmából azt, aki használja

38 7-5. Erőszakos reklám  Kis piaci rés kegyeiért feláldozza a széles néptömegek jóindulatát  Kis költségvetésű reklámoknál - „nagyot kell kiabálni”, valami feltűnőt akarnak létrehozni a figyelem megragadása érdekében pl. “Taposs a lelkébe!” - Ford Fiesta  Üzenete: “könnyen kezelhető, de ha odalépnek neki, többet tud, mint más autó kategóriájában”  Célcsoportja: rámenős üzletasszonyok Jó „médiaszomszéd” - kötelessége rendesen viselkedni, ha valaki belép a fogyasztó világába - Holstein, 2003-as „öngyilkos, ablakon kilépő” reklámja - „Szomorú Vasárnap” sláger - valóban adott öngyilkos mintát, Pl. skót üdítőital - “Ha hamburger leszek, azt kívánom, hogy Irn-Bruval öblítsenek le.” sörreklám - „Ha megiszol egy korsó X sört, úgy Németországban érzed magad. A második sörtől úgy érzed magad, mint aki leigázta Lengyelországot!”


Letölteni ppt "13. Reklám kommunikáció (Promóció - Marketing kommunikáció."

Hasonló előadás


Google Hirdetések