Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Depresszió a serdülőknél Maggie Johnson Maria Maya Katie Zumwalt.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Depresszió a serdülőknél Maggie Johnson Maria Maya Katie Zumwalt."— Előadás másolata:

1 Depresszió a serdülőknél Maggie Johnson Maria Maya Katie Zumwalt

2 Mi a depresszió? Közönséges, valamint a legfontosabb betegség, amely meghatarozva van a következők által Közönséges, valamint a legfontosabb betegség, amely meghatarozva van a következők által –Szomorúság –Levertség –Erőtlenség –Reménytelenség –Magányosság –Enyhe vagy súlyos tünetek (Gladding, 2006) Gladding, S.T. (2006). The counseling Dictionary (2nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.

3 Jelentős depressziós epizód (MDE) Súlyos formája a depressziónak, amely zavarja a napi feladatokat Súlyos formája a depressziónak, amely zavarja a napi feladatokat Tünetek legalább két hétig kell tartsanak ("Major depressive episode and treatment among adolescents", 2009) Tünetek legalább két hétig kell tartsanak ("Major depressive episode and treatment among adolescents", 2009) Major Depressive Episode and Treatment among Adolescents. (2009, May 2009). The NSDU Report, May 11, 2009, p 1-7.

4 Előfordulás A depresszió az egyik leggyakoribb mentális zavar az Egyesült Államokban. A depresszió az egyik leggyakoribb mentális zavar az Egyesült Államokban. Az emberek 20%-a a felnőttkor előtt tapasztalja a depressziót. Az emberek 20%-a a felnőttkor előtt tapasztalja a depressziót. A depresszió az 1. számú oka az öngyilkosságnak és a harmadik fő oka a tini öngyilkosságnak. (Teen Depression Statistics, 2005) A depresszió az 1. számú oka az öngyilkosságnak és a harmadik fő oka a tini öngyilkosságnak. (Teen Depression Statistics, 2005) Teen Depression Statistics. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles5.html

5 Demográfia A depresszió minden csoportot érint, függetlenül nemtől, társadalmi háttérről, jövedelmtől, vagy a fajtól. A depresszió minden csoportot érint, függetlenül nemtől, társadalmi háttérről, jövedelmtől, vagy a fajtól. Teen Depression Statistics. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles5.html

6 Különbségek a nemek között A lányok kétszer olyan gyakran tapasztalnak depressziót serdülőkorban. (Berger, 2010) A lányok kétszer olyan gyakran tapasztalnak depressziót serdülőkorban. (Berger, 2010) Fiúk esetében kevésbé valószínű, hogy segítséget kérjenek amikor rájönnek, hogy depresszióban szenvednek. (Teen Depression Statistics, 2005) Fiúk esetében kevésbé valószínű, hogy segítséget kérjenek amikor rájönnek, hogy depresszióban szenvednek. (Teen Depression Statistics, 2005) A különbségek oka lehet a nemi szerep differenciálódása. (Feldman, 2007) A különbségek oka lehet a nemi szerep differenciálódása. (Feldman, 2007) Berger, K. (2009). Invitation to the lifespan. New York, NY: Worth Publishers. Feldman, R. (2007). Development across the lifespan. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Teen Depression Statistics. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles5.html

7 Okozó tényezők 1. Genetika 2. Az agy kémiai összetétele 3. Sérülés 4. Betegség 5. Stresszorok

8 Genetika Az anyáknak akik depressziósok kisebb prefrontális agykérgük van, ami áthárítanak a gyerekeikre. (Dunwald, 2002) Az anyáknak akik depressziósok kisebb prefrontális agykérgük van, ami áthárítanak a gyerekeikre. (Dunwald, 2002) Dunwald,M. (2002, December 24, 2002). Lab monkeys may reveal secrets of childhood depression. The New York Times (New York), sec. F; pg. 5. Retrieved from http://libproxy.uchl.edu:2068/Inacui2api/

9 Az agy Az amygdala kisebb és másként funkcionál. Ennek az a célja, hogy szabályozza az érzelmeket, a stresszet szabályozza, és felismerje a félelmet. Az amygdala kisebb és másként funkcionál. Ennek az a célja, hogy szabályozza az érzelmeket, a stresszet szabályozza, és felismerje a félelmet. A hippocampus korlátozza gondolat folyamatot, a jutalmat, és a serdülőknek akik depressziósak nincsenek meg a motiváció, hogy keressék a jutalmat. (Dunwald, 2002) A hippocampus korlátozza gondolat folyamatot, a jutalmat, és a serdülőknek akik depressziósak nincsenek meg a motiváció, hogy keressék a jutalmat. (Dunwald, 2002) Dunwald,M. (2002, December 24, 2002). Lab monkeys may reveal secrets of childhood depression. The New York Times (New York), sec. F; pg. 5. Retrieved from http://libproxy.uchl.edu:2068/Inacui2api/

10 Sérülés Halál Halál Válás Válás Visszaélés Visszaélés Instabil gondoskodás Instabil gondoskodás Katasztrófák (Causes of Teen Depression, 2005) Katasztrófák (Causes of Teen Depression, 2005) HurricaneKatrina.org Causes of Teen Depression. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles2.html

11 Betegség Elmi betegség Elmi betegség –40% - 95%-a depresszió tizenéveseknek komorbid zavarokban szenvednek (Hayes, Bach és Boyd, 2010). Fizikai betegség Fizikai betegség –Lupus –Rák –Bénulás Hayes, L. Bach, P.A., & Boyd,C. (2010,April2010). Psychological Treatment for Adolescent Depression: Perspectives on the past, Present, (and Future. Behavior Change, 27(1), 1-18.

12 Stresszorok Szociális készségek hiánya Szociális készségek hiánya Szexuális irányultság alkalmazkodási problémák Szexuális irányultság alkalmazkodási problémák Nehézség elfogadni az új társadalmi és akadémiai igényeket Nehézség elfogadni az új társadalmi és akadémiai igényeket Nehézség létrehozásáról autonómiát a szülői kapcsolatokban. Nehézség létrehozásáról autonómiát a szülői kapcsolatokban. Negatív kommunikációs szokások a családban. Negatív kommunikációs szokások a családban. Alacsony önértékelésük Alacsony önértékelésük A szociális készségek hiánya (Nunley, 2006) A szociális készségek hiánya (Nunley, 2006) Nunley, K.F. (2006). The Relationship of Self Esteem and Depression in Adolescence. Retrieved from http://brains.org

13 Tünetek Kitartó szomorúság Kitartó szomorúság Érdektelenség a tevékenységekben Érdektelenség a tevékenységekben Az iskolai teljesítmények romlása Az iskolai teljesítmények romlása Viselkedési problémák Viselkedési problémák Túlreagálás Túlreagálás Szomatikus betegségek Szomatikus betegségek Szociális és interperszonális nehézségek Szociális és interperszonális nehézségek Társadalmi elszigeteltség (Nunley, 2006) Társadalmi elszigeteltség (Nunley, 2006) Álmatlanság/hypersomnia (Barrow, 2007) Álmatlanság/hypersomnia (Barrow, 2007) Barrow, K. (2007). Up All Night, Down All Day. Psychology Today, 40(2), (pp. 55-56). Nunley, K.F. (2006). The Relationship of Self Esteem and Depression in Adolescence. Retrieved from http://brains.org

14 Kezelési módszerek Pszichoanalitikus - tudattalan konfliktusok Pszichoanalitikus - tudattalan konfliktusok Viselkedés - megerősítő program amely a viselkedést változtatja Viselkedés - megerősítő program amely a viselkedést változtatja Kognitív - Javítani kell és megvizsgálja a meta- megismerés Kognitív - Javítani kell és megvizsgálja a meta- megismerés Gyógyszerek - Antidepresszáns azaz Prozac, Celexa, Paxil (" Second Step Treatment for Adolescent Depression," 2010) Gyógyszerek - Antidepresszáns azaz Prozac, Celexa, Paxil (" Second Step Treatment for Adolescent Depression," 2010) Barrow, K. (2007). Up All Night, Down All Day. Psychology Today, 40(2), (pp. 55-56). Second-step treatments for adolescent depression. (2010, October 2010). Harvard Mental health Letter. 27(4), 1p.

15 Terápia A negatív gondolatokat elismerése és megváltoztatása A negatív gondolatokat elismerése és megváltoztatása Javítani kell problémamegoldó készséget Javítani kell problémamegoldó készséget Javítani kell a szociális és interperszonális készségeket (Teen Depression Statistics, 2005). Javítani kell a szociális és interperszonális készségeket (Teen Depression Statistics, 2005). Teen Depression Statistics. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles5.html

16 A kezelés eredményei A gyógyszeres kezelés nem csodaszer, csatolni kell hozzá terápiát (Ward, 2007). A gyógyszeres kezelés nem csodaszer, csatolni kell hozzá terápiát (Ward, 2007). A kognitív viselkedési terápia kombinálása a gyógyszeres kezeléssel mutatta a legkedvezőbb egyensúlyt a haszon és kockázat között a serdülőknél előforduló súlyos depresszióban. ("Second-step treatments for adolescent depression," 2010). A kognitív viselkedési terápia kombinálása a gyógyszeres kezeléssel mutatta a legkedvezőbb egyensúlyt a haszon és kockázat között a serdülőknél előforduló súlyos depresszióban. ("Second-step treatments for adolescent depression," 2010). Second-step treatments for adolescent depression. (2010, October 2010). Harvard Mental health Letter. 27(4), 1p. Ward, B. (2007, April 19, 2007). Depressed children don’t get help: Experts; Only 20 to 30 percent of cases are identified. Ottawa Citizen (Canada), sec. City; pg. C2.

17 A depressziós serdülők kezelésének tanulmánya (TADS)

18 A kezelés második lépése Az ellenálló depresszió kezelése serdülőknél (TORDIA) egy olyan kormány által végzett tanulmány, amely meghatározza a legjobb kezelést olyan serdülőknél akik nem találtak más kiutat a depresszióból. Az alábbiakban a tanulmány átlagos eredményei. (Emslie, 2010) Az ellenálló depresszió kezelése serdülőknél (TORDIA) egy olyan kormány által végzett tanulmány, amely meghatározza a legjobb kezelést olyan serdülőknél akik nem találtak más kiutat a depresszióból. Az alábbiakban a tanulmány átlagos eredményei. (Emslie, 2010) TORDIA eredmények hat hónapnál Tanulmány Remisszió aránya Idő a remisszióig Csak gyógyszer (citalopram, fluoxetin, paroxetin, és venlafaxin), az összes egyformán hatékonynak bizonyult 41% (69 a 168 résztvevőből 13 hét Gyógyszeres kezelés kombinálva kognitív-viselkedés terápiával 37% (61 a 166 résztvevőből) 12 hét Forrás: Emslie GJ, et al “Treatment of Resistant Depression in Adolescents (TORDIA): Week 24 Outcomes,” American Journal of Psychiatry (July 2010). Emslie GJ, et al. “Treatment of Resistant Depression in Adolescents (TORDIA):Week 24 Outcomes,” American Journal of Psychiatry (July 2010).

19 A kezelés hiányának Következményei Depresszió lassítja a természetes növekedés folyamatát Depresszió lassítja a természetes növekedés folyamatát Lassítja a szellemi, érzelmi és szociális kompetenciát (Ward, 2007) Lassítja a szellemi, érzelmi és szociális kompetenciát (Ward, 2007) Öngyilkosság Öngyilkosság Ward, B. (2007, April 19, 2007). Depressed children don’t get help: Experts; Only 20 to 30 percent of cases are identified. Ottawa Citizen (Canada), sec. City; pg. C2.

20 Jelentőség Teremtsünk lehetőséget az odatartozáshoz ahelyett, hogy nagy és személytelen iskolákat hozzunk létre. (Nunley, 2006) Teremtsünk lehetőséget az odatartozáshoz ahelyett, hogy nagy és személytelen iskolákat hozzunk létre. (Nunley, 2006) A nevelési stílus nagyon fontos a depressziós serdülőknél ("Second-step treatments for adolescent depression," 2010) A nevelési stílus nagyon fontos a depressziós serdülőknél ("Second-step treatments for adolescent depression," 2010) Nunley, K.F. (2006). The Relationship of Self Esteem and Depression in Adolescence. Retrieved from http://brains.org Second-step treatments for adolescent depression. (2010, October 2010). Harvard Mental health Letter. 27(4), 1p.

21 Jelentőség tanácsadóknak Az alapvető eszköz a tanácsadás szerepében az alapszintű ismerete a pszichiátriai problémáknak és a serdülőkoru gyerekek készségének interjúban és támogató hozzáállásban. (Konecky-Wenzel, 2010). Az alapvető eszköz a tanácsadás szerepében az alapszintű ismerete a pszichiátriai problémáknak és a serdülőkoru gyerekek készségének interjúban és támogató hozzáállásban. (Konecky-Wenzel, 2010). Agykutatás kezd olyan tájékoztatást adni, amely segíthet a korai felismerésben. (Dunwald, 2002) Agykutatás kezd olyan tájékoztatást adni, amely segíthet a korai felismerésben. (Dunwald, 2002) Dunwald,M. (2002, December 24, 2002). Lab monkeys may reveal secrets of childhood depression. The New York Times (New York), sec. F; pg. 5. Retrieved from http://libproxy.uhcl.edu:2068/Inacui2api/ Konecky-Wenzel, M. (2010). General practitioner’s primary care. Recognition of depression in children and adolescents. Monatsschrift Kinderheilkunde, 158(9), 836-842.

22 Bibliográfia Barrow, K. (2007). Up All Night, Down All Day. Psychology Today, 40(2), (pp. 55-56). Berger, K. (2009). Invitation to the lifespan. New York, NY: Worth Publishers. Bohman, H., Jonsson, U., VonKnorring, A-L., Paaen, A., & Olsson, G. (2010, July2010). Somatic Symptoms as a marker for severity in adolescent depression. Acta Paediatrics, 99(11), 1724- 1730. Causes of Teen Depression. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles2.html Dunwald, M. (2002, December 24, 2002). Lab monkeys may reveal secrets of childhood depression. The New York Times (New York), sec. F; pg. 5. Retrieved from http://libproxy.uchl.edu:2068/Inacui2api/ Emslie G., et al. “Treatment of Resistant Depression in Adolescents (TORDIA):Week 24 Outcomes,” American Journal of Psychiatry (July 2010). Feldman, R. (2007). Development across the lifespan. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. Gladding, S.T. (2006). The counseling Dictionary (2 nd ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. Hayes, L. Bach, P.A., & Boyd,C. (2010,April2010). Psychological Treatment for Adolescent Depression: Perspectives on the past, Present, (and Future. Behavior Change, 27(1), 1-18. Kopecky-Wenzel, M. (2010). General practitioner’s primary care. Recognition of depression in children and adolescents. Monatsschrift Kinderheilkunde, 158(9), 836-842. Major Depressive Episode and Treatment among Adolescents. (2009, May 2009). The NSDU Report, May 11, 2009, p 1-7. March, J. (2007, October 2, 2007). Depression lifts sooner with medication therapy regimen: Individual treatments also prove successful in adolescent study. USA Today, First ed., sec. Life: pg.11B.

23 Bibliográfia Nunley, K.F. (2006). The Relationship of Self Esteem and Depression in Adolescence. Retrieved from http://brains.org Questions and Answers about the NIMH Treatment for Adolescents with Depression Study (TADS). (2008). Retrieved October 8, 2010, from http://www.nimh.nih.gov/trials/practical/tads/questions- and-answers-about-the-nimh-treatment-for-adolescents-with-depression-study-tads.shtml Sakhrani, D. (2010, September 9, 2010). Look for signs of depression in teenagers and children. St. Louis Post-Dispatch (Missouri), Third ed., p. B2. Retrieved from http://libproxy.uhcl.edu:2068/Inacui2api/frame Second-step treatments for adolescent depression. (2010, October 2010). Harvard Mental health Letter. 27(4), 1p. Teen Depression Prevention. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles8.html Teen Depression Statistics. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles5.html Teen Depression Treatment. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles4.html Teen Depression Warning Signs. (2005). Retrieved October 9, 2010, from Teen Depression Prevention: http://www.teendepression.org/articles3.html Ward, B. (2007, April 19, 2007). Depressed children don’t get help: Experts; Only 20 to 30 percent of cases are identified. Ottawa Citizen (Canada), sec. City; pg. C2.


Letölteni ppt "Depresszió a serdülőknél Maggie Johnson Maria Maya Katie Zumwalt."

Hasonló előadás


Google Hirdetések