Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

HÓDítsd meg a biteket! 6. sorozat – önálló megoldásra

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "HÓDítsd meg a biteket! 6. sorozat – önálló megoldásra"— Előadás másolata:

1 HÓDítsd meg a biteket! 6. sorozat – önálló megoldásra
e-HÓD HÓDítsd meg a biteket! 6. sorozat – önálló megoldásra

2 1. Cserekereskedelem (2012-FR-06)
Egy hatalmas árvízben Hód Henrik mindenét elvesztette, csak egy fogkeféje maradt meg. Ezt a HÓDNeten el tudja cserélni valami másra, amit szintén tovább tud cserélni valami újabb dologra. A célja, hogy addig csereberéljen, amíg újra nem lesz egy háza. A HÓDNeten a következő ajánlatokat találta. Például Anna egy fogkeféért egy lufit adna cserébe.

3 Kikkel cseréljen Hód Henrik, hogy végül ismét legyen háza. A
Kikkel cseréljen Hód Henrik, hogy végül ismét legyen háza? A.) Anna - Cecília - Franciska - Gusztáv - Norbert B.) Anna - Cecília - Franciska - Gusztáv - János - Norbert C.) Béla - Gusztáv - János - Norbert D.) Béla - Franciska - Cecília - Helén - János - Norbert

4 2. Repülőtér (2013-AT-04) A repülőtéri szállítószalag a nyíl irányába forog körbe és 8 hely van rajta. Egy dolgozó 5 bőröndöt rak sorban a szállítószalagra. A következő bőröndöt mindig a harmadik szabad helyre rakja, tehát a már foglalt helyeken kívül két szabad helyet hagy továbbfordulni. Akkor van kész, ha mind az 5 bőröndöt felrakta a szállítószalagra. Hogy néz ki a szállítószalag a munka végeztével?

5 3. Sose fordulj balra! (2013-AT-08)
Végtelen szembeforgalom – gyakorlatilag lehetetlen ezeknél a kereszteződésnél balra fordulni. Ha az autós gyorsan haza akar jutni, egy olyan útszakaszt kell választania, ahol sosem kell balra fordulnia. A képen percekben megadva láthatod azt az időtartamot, amire az autósnak egy-egy útszakasz megtételéhez szüksége van. Legkevesebb mennyi időre van szüksége az autósnak, ahhoz hogy hazaérjen, ha sosem fordulhat balra? A.) 35 perc B.) 33 perc C.) 32 perc D.) 30 perc

6 4. Süteményt elvitelre! (2013-AT-11)
Tibi cukrász, és egyszerre mindig három süteményt süt. Amint kész van a három sütemény, Tibi színes dobozokba csomagolja őket. Ezeket rögvest egymásra rakja. Ezt látod a képen is. A hármas kupacot azonnal Tomihoz, az eladóhoz viszi. Tomi a hármas kupacot az eladásra szánt dobozok tetejére teszi. Ha Tomi elad egy süteményt, mindig a legfelső csomagot veszi le az eladásra szánt dobozok közül. Tibi gyorsabban süt, mint amilyen gyorsan Tomi eladja a süteményeket. Legkevesebb hány süteményt adott el Tomi, ha így néz ki az eladásra szánt csomagok kupaca? A.) 4 süteményt B.) 5 süteményt C.) 6 süteményt D.) 7 süteményt

7 5. Barlangászok(2013-BE-09) 21 barlangkutató szeretne megvizsgálni egy barlangrendszert. A bejárattól indulnak, és az elágazásoknál egyre mélyebbre és mélyebbre haladnak a barlangrendszerben, egyre jobban eltávolodnak a bejárattól. Egy-egy elágazásnál elosztják a csoportot: mindig ugyanannyi barlangász megy jobbra, mint balra. Ha páratlanul vannak, mindig egy személlyel több választja a jobb irányt. Végül melyik helyszínre érkezik a legtöbb barlangász? A.) Az A helyszínre. B.) A B helyszínre. C.) A C helyszínre. D.) A D helyszínre.

8 6. Betűpárok (2013-CA-06) Az egyforma betűt tartalmazó körök és négyzetek egy párt alkothatnak. Két szabály van: 1) Minden körnek és négyzetnek csak egy párja lehet. 2) A vonalak nem keresztezhetik egymást. Alkoss annyi párt, amennyit csak tudsz! Ügyelj a két szabályra! Legfeljebb hány pár alkotható? A.) 4 pár B.) 5 pár C.) 6 pár D.) 7 pár

9 7. Folyamatábra (2013-CH-01) Az iskolában a hódok folyamatábrákról is tanulnak. Ezeken az ábrákon azonban nem víz folyik, hanem egyes műveletek, intézkedések lehetséges következményei kerülnek számbavételre. Ezen a folyamatábrán egy számértéket (SZÉ) változtatottunk meg különböző műveletekkel. A választási lehetőségek a számérték tulajdonságaira vonatkozó kérdésektől függnek. Ha a 18-as számmal kezdünk, akkor melyik számérték kerül a végén kiadásra?

10 Ha a 18-as számmal kezdünk, akkor melyik számérték kerül a végén kiadásra?
B.) 1 C.) 2 D.) 3

11 8. Sorozatos üzenetek (2013-CH-03)
Aliz és Botond éjszakánként a zseblámpájukkal szeretnének üzeneteket közvetíteni. Négy számjegyből álló blokkokat küldenek. A számjegy 0 vagy 1. Egy számjegyblokk indításához egy másodpercig bekapcsolják a lámpát. Ezután jön a 4 számjegy, másodperces ritmusban. Az égő lámpa 1-et, a kikapcsolt 0-át jelent. A következő blokkig egy legalább egy másodperces szünet következik, kikapcsolt zseblámpával. A példa a következő számjegyblokkok közvetítését szemlélteti: 0110 és 1001: Mely számjegyblokkokat közvetítik az alábbi példában? A.) 0011 és 1100 számjegyblokkokat B.) 1100 és 0011 számjegyblokkokat C.) Csak a 0101 számjegyblokkot D.) 0011 és 1110 számjegyblokkokat

12 9. Italautomata (2013-DE-05) Az új italautomatának csak két gombja van: A gomb és B gomb. Pedig négy ital van a választékban: a forróitalok között kávé és tea, a hidegitalok között almalé és ásványvíz. A ravasz gondnok úgy programozta az automatát, hogy a két gomb megnyomásával négy ital közül választhatsz: Nyomd meg először az A gombot a forróitalok, vagy a B gombot hidegitalok választásához. Ezután az A gombbal kávét, vagy a B gombbal teát, illetve az A gombbal almalevet, vagy a B gombbal ásványvizet választhatsz. Sajnos a gondnok nem akar használati útmutatást kinyomtatni. Így a diákok között különböző útmutatások keringenek az italautomata használatával kapcsolatban. Néhány közülük azonban téves.

13 Itt egy példa a helyes utasításra: Ha almalevet akarsz inni, nyomd meg először az B gombot, majd az A gombot! Melyik utasítás helyes? A.) Ha két forróitalt akarsz inni, nyomd meg először az A, majd ismét az A gombot! B.) Ha meleg teát akarsz inni, nyomd meg először az A gombot, majd a B gombot! C.) Ha hideg teát akarsz inni, nyomd meg először az B, majd ismét a B gombot! D.) Ha ásványvizet akarsz inni, nyomd meg a B gombot! Emlékeztetőül: négy ital van a választékban: a forróitalok között kávé és tea, a hidegitalok között almalé és ásványvíz.

14 10. Hobbit Hód (2013-FR-02) FrodHód utazásra készül. 3 gyűrűt kell összeszednie és egy vulkánba hajítania, csak ezután térhet vissza házikójába. FrodHódnak van egy térképe, mely minden utat két pont közötti szakaszként ábrázol. Egy útszakasz bejárásához 1 napra van szükség. FrodHód egy útszakaszon többször is áthaladhat, és nem kell minden útszakaszt bejárnia. Legkevesebb hány napra van szüksége FrodHódnak a nagy utazáshoz? A.) 9 napra B.) 10 napra C.) 11 napra D) 12 napra

15 11. Fagyi-automata (2013-HU-01)
Egy különleges fagyi-automata négygombócos adagokat ad, méghozzá nem véletlenszerűen. A képen jobbról balra látható a legutóbbi 3 tölcsér, amit a gép készített.

16 12. Úszás (2013-HU-04) Hódunk érdekes úszási stílust szeretne kifejleszteni. Minden úszási stílus farokcsapások és fordulások sorozatából áll. Ezek ismétlődnek újra és újra. Például ha a "farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás – balra fordulás" sorozatot hajtja végre, akkor a képen látható utat ússza be.

17 De nem minden ilyen ismétléssel tud eljutni valahova.
Az alábbi sorozatok melyikének ismétlésével jut a legtávolabb a kiindulási pontjától? A.) farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás – farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás – farok csapás – jobbra fordulás B.) farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás - farok csapás – jobbra fordulás – farok csapás - jobbra fordulás – farok csapás - farok csapás – jobbra fordulás C.) farok csapás – jobbra fordulás – jobbra fordulás – farok csapás – jobbra fordulás – jobbra fordulás D.) farok csapás – jobbra fordulás - farok csapás – balra fordulás - farok csapás – jobbra fordulás - jobbra fordulás - farok csapás – jobbra fordulás - farok csapás – balra fordulás - farok csapás – balra fordulás - balra fordulás

18 13. Akciós? (2013-HU-07) A Hódboltban szeretnék, ha bizonyos árukat párban vásárolnának meg a vevők. A megfelelő párok azonosításához az 1 és 0 számjegyekből álló speciális kódokat használnak. Két cikk párban van, ha a számaikban szereplő számjegyek különbözőek: azaz ha az egyik számban egy helyen 1 áll, akkor a másikban ugyanott 0, illetve fordítva. Például a 0110 kóddal rendelkező cikk párja az 1001 kóddal rendelkező. A következő párok közül melyik NEM megfelelő az akcióban? A.) 1010 – 0101 B.) 0011 – 1100 C.) 1011 – 0100 D.) 1101 – 0001

19 14. Varázslatos alagút (2013-JP-02)

20

21 15. Evezősverseny (2013-JP-04) Néhány hód egy evezősversenyen szeretne elindulni. Összesen négy hajójuk van, minden hajóosztályban egy: egy 8 személyes, egy 4 személyes, egy 2 személyes és egy 1 személyes. A verseny szabályai előírják, hogy minden hód csak egy hajóosztályban indulhat. A hódok edzőjének fel kell írnia, hogy egy adott hajóosztályban elindulnak (1) vagy nem indulnak el (0) a versenyzői. A legnagyobb hajóval kezdi, aztán a második legnagyobb következik, és így tovább. Ha például 10 hód szeretne elindulni a versenyen, ezt írná fel: 1010 Ezúttal 13 hód szeretne elindulni a versenyen. Mit írjon fel az edző? A.) 0111 B.) 1011 C.) 1101 D.) 1110

22 16. Jelzőtűz (2013-JP-07) Régen a szamurájok kiépítettek Japánban egy több jelzőállomásból álló hálózatot. Vészhelyzetben jelzőtüzeket gyújtottak az állomásokon, így az egész országot riadóztatni tudták. A képen a körök jelölik a jelzőállomásokat. A vonallal összekötött állomások szomszédosak. Ha az egyik állomáson tüzet gyújtanak, ezt a szomszédos állomásokon egy perc után veszik észre, és azonnal meg is gyújtják a saját jelzőtüzüket. További egy perc elteltével tehát a szomszédok szomszédai is meggyújtják a jelzőtüzet. Ez így megy tovább, amíg minden állomáson ki nem gyullad a jelzőtűz. Egy nap meggyújtják a főhadiszálláson lévő állomás (a nagyobb, fekete kör) jelzőtüzét. Hány perc után gyullad ki a jelzőtűz az összes állomáson? A.) 4 perc után B.) 5 perc után C.) 6 perc után D.) 8 perc után

23 17. Háromszög kód (2013-NL-06) Betti titkos üzenetet szeretne küldeni a legjobb barátnőjének. Először kitörli a szövegből az összes szóközt, majd a megmaradt szöveg kódolására a következő eljárást próbálja ki: • A szöveget részekre bontja, melyek 10 karakter (betű, írásjel) hosszúak. • Minden szövegdarabot háromszög formájában ír föl (lásd a képen) • A háromszöget egy átlós tengely mentén tükrözi (lásd a képen) • A háromszöget végül újra szövegrészletként írja le (lásd a képen) Betti legjobb barátnője a következő kódolt üzenetet kapja: MEK?INÉNOD Hogy hangzik az eredeti kérdés? A.) MONDDEL? B.) OKMINDEN? C.) MINDENKOR? D.) MINDENOKÉ?

24 18. Flipflop (2013-RU-05) A flipflop egy olyan szerkezet, aminek két állása van. Amint kap egy jelet, átáll a másik állásba. A hódok flipflop-rendszere a következőképpen működik. A labda (a jel) felülről érkezik, és a flipflop állásától függően két irányba eshet tovább, jobbra vagy balra. Eközben úgy forgatja el a flipflopot, hogy a következő labda a másik irányba fog esni. A hód épített magának egy szerkezetet flipflopokkal, amelyik így néz ki: Melyik csőből fog a harmadik (sárga) labda kiesni? A.) A csőből B.) B csőből C.) C csőből D.) D csőből

25 19. Mi újság? (2013-SI-01) A hódok szeretnek beszélgetni az iskolában és szívesen osztják meg egymással a legújabb híreket. A kép azt mutatja, hogy ki kinek adja tovább a híreket. István például mindent elmesél a barátainak, Angélának, Mikinek és Péternek. Ma Anna új hírrel érkezett az iskolába, amelyik gyorsan el is terjedt. A szünetben Helen, Péter, István és János találkoztak és megállapították, hogy Helen és Péter hallotta ugyan az új hírt, István és János azonban nem. Nyilvánvalóan hiányzott valaki az iskolából, és ez akadályozta a hír megszokott terjedését. Ki hiányzott ma az iskolából? A.) Nóra B.) Bori C.) Angéla D.) Miki

26 20. A megfelelő nyaklánc (2013-SI-04)
Kim egy nyakláncot fűzött színes gyöngyökből. Hogy illik-e a nyakára? A számok a gyöngyök közötti madzag hosszát adják meg centiméterben. A jobb és a bal oldalon vannak a kapcsok. Legfeljebb mekkora lehet Kim nyakának kerülete, hogy a lánc még jó legyen rá? A.) 26 cm B.) 32 cm C.) 34 cm D.) 35 cm

27 21. A legmagasabb fa (2013-SI-05)
A térképen néhány fa ponttal van jelölve. Mellette meg van adva a magassága. A hód nem lát messzire a sziklák miatt. Ha az egyik fáról mégis rálát egy másikra, a két pontot vonal köti össze. A hód a lehető legmagasabb fát szeretné megtalálni és kivágni. Annál a fánál kezdi a keresést, amelyiknek a magassága 5 méter. Innen látja azokat a fákat, amelyeknek a magassága 4, 7 és 8 méter. Mindig a látótávolságon belül lévő legmagasabb fához megy. A második fa tehát a 8 méter magas fa lesz. Ezzel a módszerrel keres egyre magasabb fákat. A keresés akkor ér véget, ha az a fa, amelyiken ül, magasabb, mint bármelyik látótávolságon belül lévő fa. Ezt a fát fogja kivágni.

28 Milyen magas az a fa, amelyiket a hód végül kivág?
A.) 9 méter B.) 10 méter C.) 12 méter D.) 13 méter

29 22. Ügyességi játék (2012-SI-09)
Kukacok egy fészkekből és összekötőjáratokból álló hálózatot vájtak egy fakorongba. A hódok ügyességi játékot csináltak belőle. A korong közepén lévő fészekbe egy piros üveggolyót tesznek. Ha a fakorongot ügyesen forgatják balra (B) és jobbra (J), az üveggolyót az összekötőjáratokon keresztül egy szomszédos fészekbe tudják juttatni. A cél az, hogy a forgatások segítségével, fészekről fészekre haladva eljusson az üveggolyó a kijárathoz. Milyen forgatásokra van szükség, hogy az üveggolyó eljusson a kijáratig? A.) B J J B J J B.) J J J B C.) B J J B J B D.) B B B J J

30 23. Az erdőben (2013-SK-01)

31 24. Pöttyök és parancsok (2013-SK-09)
Három parancs („draw-1”, „draw-2a”, „draw-2b”) segítségével a következő mintákat lehet létrehozni: draw-1 draw-2a draw-2b A „turn90” parancs az addig létrehozott mintát forgatja el 90 fokkal az óramutató járásával megegyező irányba. Azzal, hogy több parancsot adunk egymás után, sokféle mintát hozhatunk létre. A „draw-2b, turn90” parancssor például a következő mintát eredményezi: A „draw-1, draw-2a, turn90” parancssor pedig ezt a mintát hozza létre: Melyik parancssor eredményezi a következő mintát? A.) draw-2b, turn90, draw-2a, draw-1 B.) draw-2b, draw-2a, turn90, draw-2a C.) draw-2a, draw-2b, turn90, draw-2a D.) draw-2a, turn90, draw-2a, draw-2b

32 Tennivaló Ha készen vagy a feladatsorral, írd meg a megoldásodat ben! Cím: A válaszodat ilyen formában kérem: 1A 2B 3C 4D


Letölteni ppt "HÓDítsd meg a biteket! 6. sorozat – önálló megoldásra"

Hasonló előadás


Google Hirdetések