Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

XII. Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás Allianz 2015 Zubor Tibor igazgató alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok 2015. szeptember 22.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "XII. Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás Allianz 2015 Zubor Tibor igazgató alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok 2015. szeptember 22."— Előadás másolata:

1 XII. Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás Allianz Zubor Tibor igazgató alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok szeptember 22.

2 Digitális kihívások Zubor Tibor igazgató
alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok, szeptember 22.

3 Mai témák A digitalizáció hatása a biztosításközvetítésre
Innovációban az élen Változások az alkuszi kiszolgálásban

4 Nehéz megjósolni a jövőt, de nem nehéz felkészülni rá
1 Nehéz megjósolni a jövőt, de nem nehéz felkészülni rá Mivel foglalkozik ma a legtöbb biztosító? nehéz új üzletet szerezni alacsony befektetési / kamatkörnyezet És vannak magasabb röptű kihívások is, melyek a szektor hosszú távú jövőjét befolyásolják demográfiai változás feltörekvő piacok erősödése változó vásárlói viselkedés Allianz 4

5 Mik befolyásolják a jövőt, mik a megatrendek?
Társadalmi környezet Technológia környezet Gazdasági környezet Természeti környezet Politikai és jogi környezet Allianz 5

6 Mik befolyásolják a jövőt, mik a megatrendek?
Társadalmi környezet Technológia környezet Gazdasági környezet Természeti környezet Politikai és jogi környezet Allianz 6

7 Változó társadalmunk Új vásárlói elvárások: - Egyszerűség
- Transzparencia - gyorsaság Információ itt és most okostelefon, tablet Új vásárlói szokások: - közvetlenül a gyártótól vesz - felborul a közvetítők hagyományos szerepe a folyamatban lévő és új szociális, társadalmi trendek megrengetik a hagyományos üzleti modelleket a biztosítási szektorban is és a vásárlók alkuereje hatalmasat fog nőni 7

8 Változó társadalmunk Allianz 8
Forrás: PwC Insurance 2020: The digital prize – Taking customer connection to a new level 8

9 A közösségi média a B2B üzletben már bizonyított
75%-a B2B vevőknek úgy érzi, hogy a közösségi médiumok befolyásolják a jövőbeni vásárlásait 70%-a B2B beszerzési folyamatoknak már digitálisan történik 55% úgy gondolja, hogy az értékesítési szervezetük sokkal hatékonyabb lenne, ha erősebb volna a közösségi jelenlétük. Forrás: Sirius Decision & TSMA 2014 Group Broker Distribution Team © Copyright Allianz

10 A legjobb B2B közösségi hálók…
B2B VÁLLALAT VAGYOK, és SZEREZTEM ÜGYFELET EZEKEN A CSATORNÁKON Forrás: Hubspot Study 2014

11 A közösségi média előnyei
Új csatorna az ügyfélkapcsolatokban Meg tudjuk magunkat különböztetni, versenyelőny Gyors válaszreakció a változásokra Előnyök Kapcsolatok kiépítése a felhasználókkal Eltűnnek a földrajzi határok Nő a bizalom az interakciókkal kapcsolatban Forrás: Capgemini, “Trends in Insurance Channels”, The way we see it, pp. 9

12 A közösségek vásárlóereje sharing economy reneszánsza
12

13 Innováció a biztosítóknál
Az IBM Institute for Business Value intézete készített egy tanulmányt arról, hogy a globális ipari vállalatok vezetői hogyan látják a biztosítási piac jövőjét. A tanulmány szerint ezen vezetők úgy gondolják, hogy a biztosítási piac eléggé le van maradva az innovációk területén. A tanulmány szerint a biztosítók innovációnak tekintik termékeik és folyamataik optimalizálását is, holott szerintük az innováció ereje nem egyszerűen abból ered, hogy egy speciális technológiát alkalmazunk bizonyos problémák megoldására, sokkal inkább abból, ha hajlandóak vagyunk valami mást kipróbálni, mint a többiek. Allianz 13

14 A közösségek vásárlóereje. Hol a biztosítás???
Minden iparág kihasználja a közösségekben rejlő lehetőségeket Miért kivétel ez alól a biztosítás? Hiszen ez az egyik legalapvetőbb formája annak, hogy társadalmi csoportok megosszák egymással a kockázataikat. A biztosítás végül is nem egy szociális háló, ami kockázatokat oszt meg? az emberek egyre inkább a közösségi hálón élnek, egyre több személyes információt osztanak meg. hálózatokat építenek megbízható barátokból, családtagokból és ismerősökből. ezek az új online közösségek vásárlóerőt képviselnek majd a biztosítási piacon is, új értékesítési csatornák jönnek létre, információ vezérelt online közvetítőkkel Allianz 14

15 Már a spájzban vannak!!! Allianz 15

16 Már a spájzban vannak!!! Már itt vannak az úttörők, akik az első szereplői annak a piacnak, amit egy napon közösségi vagy person to person biztosításnak hívunk. Az ötlet pofonegyszerű, lemásolni azt, amit a biztosítók idegenekkel művelnek a barátainkkal. Allianz 16

17 Allianz Forrás: Core Innovation Capital: The Future of Insurance Slicing Up the Gecko How tech start-ups can disrupt a $5 trillion industry 17

18 Mik befolyásolják a jövőt, mik a megatrendek?
Társadalmi környezet Technológia környezet Gazdasági környezet Természeti környezet Politikai és jogi környezet Allianz 18

19 Technológia INTERNET of THINGS BIG DATA TELEMATIKA
OKOSTELEFON ÉS TABLET Google+ BIOTECHNOLÓGIA ±300m users Enhance agent SEO, segment customer circles & do hangouts “+1”, share and comment content of members Increase digital audio conversations = Grow loyalty Distinguish between public and targeted posts YouTube NANOTECHNOLÓGIÁS szenzorok ±1bn users LinkedIn ±300m users Profit from news and live events business professional care about Connect with customers & prospects and engage in business talk Grow business network = Get personal more insight & introductions Join and contribute in groups, regularly share high-quality content REAL TIME, NEM STRUKTÚRÁLT ADAT

20 Telematika “If you could come up with anything involved in driving that cut accidents by 30 per cent, 40 per cent, 50 per cent, that would be wonderful. But we would not be holding a party at our insurance company.” Warren Buffett Allianz 20

21 Hot topic Allianz 21

22 Allianz a fejlődésért Allianz 22

23 2 Innovációban az élen

24 DIGITAL agro Innovatív megoldások a mezőgazdasági biztosításokban

25 Genetika+ Kiegészítő egészségbiztosítási fedezet

26 Géndiagnosztika az Allianznál – újdonság a piacon
A modern technológia segítségével ma már lehetőség van arra, hogy „olvassunk” a genetikai információkat tartalmazó DNS szerkezetéből. Egy személyre szabott DNS teszttel megtudhatjuk, hogy a saját génjeink alapján milyen ételek, italok vagy vitaminok fogyasztásával tehetünk a legtöbbet egészségünk megőrzése érdekében, vagy melyik sportág felel meg legjobban szervezetünk felépítésének, és milyen kockázatoknak vagyunk leginkább kitéve. Ez a technológia ma már Magyarországon is elérhető kizárólag az Allianznál, az Életprogramok termékhez köthető legújabb kiegészítő biztosításként Genetika+ néven.

27 Üzletmenet folytonosság

28 BCP – Üzletmenet folytonossági terv a zavarmentes működésért
BCP – megoldás katasztrófa esetén Az informatikai rendszerek teljes vagy részleges kiesése komoly anyagi veszteséget okozhat. A BCP, vagyis az Üzletmenet folytonossági terv szolgáltatás megoldást kínál, hogy egy esetlegesen bekövetkező katasztrófa se okozzon problémát a vállalat működésében!

29 Változások az alkuszi kiszolgálásban

30

31 ADMIN szakmai asszisztens
Változások az alkuszi kiszolgálásban új szereplők az alkuszi kiszolgálásban ÉRTÉKESÍTÉSI OSZTÁLY Tanácsadó Ipari referens Flotta referens ADMIN szakmai asszisztens

32 Biztosítási alkuszok kérdőíves kutatása GFK
Az Allianz megbízásából elégedettségi és igényfelmérést végeztek vállalati és kompozit alkuszok körében, hogy az elégedettségük mértékét, és a fejlesztés lehetőségeit feltárjuk. A 30 perces online kérdőívet több mint 300-an töltötté ki 2015 szeptemberében.

33 Változások az alkuszi kiszolgálásban
Eddigi munkafolyamat Ajánlatkérések Alkuszok Ajánlatok elkészítése Információ begyűjtése Előkészítés kockázatvállalásra MID OFFICE Visszakérdezés Vállalás UW Ajánlat kiadása pontosítások

34 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "XII. Biztosításszakmai Konferencia és Kiállítás Allianz 2015 Zubor Tibor igazgató alkuszi és kiemelt vállalati értékesítés Siófok 2015. szeptember 22."

Hasonló előadás


Google Hirdetések