Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért"— Előadás másolata:

1 Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért
Hogyan növeljük tanári hatékonyságunkat coaching eszközök segítségével?

2

3 A workshop célja Bepillantást nyújtani a nyelvtanítás és a coaching kapcsolatába Kipróbálni coaching technikákat

4 A workshop vázlata Bemutatkozás
A coaching és a nyelvtanítás kapcsolata Gyakorlat Célkitűzés coachinggal Coaching stílusú visszajelzés Összegzés Kérdések

5 Buzásné Mokos Boglárka
Angol nyelvtanár, ELTE-BTK, -PPK, 2005 Üzleti kommunikáció, one-to-one Telc vizsgáztató, felkészítő, TIT, 2012 Tréner , KMO, 2012 Tanulástechnikai tréningek Kvalifikált nyelvi coach, Language Coach Academy, 2013

6 Kontextus / Háttér Coaching Edu coaching Nyelvi coaching
Coaching stílusú nyelvtanítás Coach és nyelvtanár

7

8 „A coaching célja az egyénben rejlő lehetőségek kibontakoztatása teljesítményének javítása által. Nem az illető tanítását jelenti, hanem a tanuláshoz való hozzásegítését.” John Whitmore

9 Coaching Egyszemélyes/ csoportos Bizalom, önkéntes
Változatos eszközök, módszerek Kérdések Tudatosság Felelősségvállalás

10 Coaching stílusú tanítás
Edu coaching Felsőoktatásban oktatók, tanulók támogatása Tanulási, kutatási, fejlődési cél Nyelvi coaching Nyelvi projektcél, nyelvi tudatosság és kompetencia fejlesztése Nyelvi gátlások oldása Coaching stílusú tanítás Coaching és coaching módszerek alkalmazása a nyelvoktatásban

11 Coach vagy tanár?

12 A jó tanár és a coach közös vonásai
Bizalmi légkört teremt Figyel az ügyfélre/ tanulóra Türelmes, a tempót az ügyfél diktálja Szakmailag kompetens Változatos eszköztárral él Személyre szabja a módszereket Támogat, ösztönöz, motivál

13 Sikeres nyelvtanulás motivál működő gyakorlatokra épít személyre szab
A tanár részéről: célra fókuszál motivál működő gyakorlatokra épít személyre szab fejlődésre ösztönöz coaching szemléletű és coaching eszközöket/ módszereket alkalmaz

14 Coachinggal tanítani?

15 Coaching a tanításban Célkitűzés Tervezés
Működő gyakorlatok feltérképezése és tudatosítása: tanulási stílus, stratégiák, praktikák Visszajelzés

16 Miért kezdenek nyelvet tanulni?
Mi a célod? Miért kezdenek nyelvet tanulni?

17 Célkitűzés Tipikus Coachinggal Külső elváráshoz kötött Ködös
Bizonytalan Közhelyes Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött

18 SMART cél Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött

19 Nyelvtanulói célok Szükségem van egy nyelvvizsgára a diplomámhoz.
Emelt szintű érettségit szeretnék tenni a többletpontokért. Jól szeretnék beszélni angolul. Magabiztosan szeretnék beszélni. Külföldön szeretnék dolgozni.

20 SMART cél Legkésőbb jövő márciusra angol B2-es nyelvvizsgát szeretnék tenni, hogy megkapjam a diplomámat.

21 Értékelés coachinggal

22 Rajzoljunk egy cicát!

23 Milyen visszajelzést tudnánk adni, hogy abból tanuljon az illető?

24 Coaching stílusú visszajelzés
Mi az, amit jól csináltál, amire büszke vagy? Mi az, ami eltér egy igazi cicától? Mit fogsz legközelebb másként csinálni? Hogyan fogod legközelebb csinálni? Mikor fogod véghezvinni?

25 Visszajelzés Coaching stílusú Tipikus Önreflexión alapul
Szubjektív véleményen alapul Dicséret vagy elmarasztalás Hibákra, hiányosságokra fókuszál Objektív mérés Önreflexión alapul Tény- norma-hatás objektivitásához mér Akciótervvel zárul

26 Összegzés

27 „Semmit sem lehet megtanítani egy embernek csak segíteni abban, hogy rátaláljon önmagán belül.”
Galileo Galilei

28 Buzásné Mokos Boglárka boglarka.mokos@educoaching.hu
Köszönöm a figyelmet! Buzásné Mokos Boglárka


Letölteni ppt "Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért"

Hasonló előadás


Google Hirdetések