Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál"— Előadás másolata:

1 BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál
Holczinger Tamás, Dreher Balog Csaba, HP Nagy Bálint, Microsoft

2 A Dreher Sörgyárak Rt. A Dreher 2003-ban: Több, mint 800 dolgozó
50+ mrd forint árbevétel Sikeres, elismert hazai és import márkák Dreher, Arany Ászok, Kőbányai Sör Pilsner Urquell, Miller, Tuborg, Hofbrau, Guinness, Kilkenny, Országos disztribúciós hálózat Saját, országos képviselőhálózat (140 képviselő) Mintegy 500 hálózati és 280 SAP felhasználó …és erősen versenyző piac

3 Stratégia, üzleti elvárások az IT felé
A vevői kapcsolatok menedzsmentjének fejlesztése (CRM) stratégiai üzleti cél Erősen versenyző, csekély mértékben növekvő piacon, 3 nagy vetélytárssal kell küzdeni a nagyobb piaci részesedésért A mobilitás megteremtése az értékesítési területen a vállalat részére egy többszörösen kiaknázható lehetőség Az IT felé egyértelmű követelményként jelentkezett egy Mobil Stratégia megvalósításának támogatása, amely része a vállalat későbbi Ügyfél Stratégiájának Alapvető igény, hogy a megvalósított megoldás illeszkedjen szervesen a vállalat informatikai környezetébe és legyen annak integráns része és ne legyen „technológiai zsákutca”

4 Előzmények - SFA Az első igények az értékesítés területén jelentkeztek: A képviselők részéről naponta több órát töltenek irodai adminisztrációval lassan „vándorol” az információ Az értékesítés vezetői részéről nagy időveszteséggel jutnak döntési helyzetbe nehéz hatékony kontrollt gyakorolni az értékesítés felett napi dilemma - mennyire pontosak a kapott adatok, információk? Az igényeket összegezve láthatóvá vált, hogy a helyhez kötöttség = időveszteség = üzleti kockázat a naprakészség = megnövelt hatékonyság és megbízhatóbb döntés Az integrálhatóság az SAP R/3 felé kiemelt üzleti kritérium volt Egyedi, speciális üzleti igények – rugalmas keretrendszer

5 A korábbi SFA fejlesztés révén...
a képviselők kezébe PDA került a papírok helyett az adatgyűjtés automatizált tetszőleges új űrlapok készíthetők új adatgyűjtési igényekre az adatgyűjtés önálló, nyitott, rugalmas, integrációra előkészített

6 De mi történjen az űrlapok adataival?
Decision Maker De mi történjen az űrlapok adataival? Minden egyes űrlap üzleti folyamatot indít A folyamatoknak gyorsan le kell futniuk Kerüljük el az újragépelést A jóváhagyásokat elektronikus úton kell tudni megadni Olyan eszköz kell, ami megőrzi az SFA adta rugalmasságot tetszőleges folyamatot megvalósíthat a gépkocsi elszámolástól a megrendelésekig képes az SAP kapcsolat kialakítására az eredményéről értesítheti a kezdeményezőt

7 Automatizált folyamatok SAP-hoz kapcsolása
Miért fontos? Az SFA adatainak jó részét tovább kell adni az ERP rendszernek A projekt első fázisa után pontos, naprakész adataink vannak DE ugyanúgy manuálisan kell rögzíteni az SAP-ban, mint eddig Lehetőség maradt gépelési hibára Fölöslegesen terheli a munkatársakat Miért BizTalk, mint middleware, és nem egyedi interface?  Standard, szabványos kapcsolatot ad az SAP (iDoc) és az SFA (XML) közötti adatcserére Triviálissá egyszerűsíti az adat-transzformációt Kétirányú adatforgalmat biztosít A szabályozott adatáramlás naplózott tranzakcionális blokkokba csoportosítható üzleti folyamatok mentén közvetlen módon szervezhető Nem elkerülhető bizonyos adatok (pl. megrendelések) jóváhagyása A BizTalk-ban humán-munkafolyamatokat kezelhetünk Az SAP-tól való adatkérés után, ill. adatküldés előtt jóváhagyási folyamatok definiálhatók Közvetlen lehetőséget nyújt intranetes, mail-es kommunikáció kezdeményezésére

8 Projekt tapasztalatok: BizTalk alapú fejlesztés előnyei a hagyományossal szemben
Nem kell interfészeket írni, tesztelni, és reménykedni, hogy nem vesznek, vagy csorbulnak adatok a rajtuk való áthaladás során Az interfészek rendelkezésre állnak, csak példányaikat kell definiálni Nem kell adatkonvertereket programozni, amelyeket bármely formátum-változás esetén újra kellene írni Az adat- és formátum konverziót csak definiálni kell a keretrendszerben Nem kell folyamatvezérlő rendszert készíteni (keretrendszer, vagy "bedrótozott" logika?) Keretrendszer van, a folyamatot üzleti logika szintjén kell definiálni Nem kell verzió-kontrollt kidolgozni a használandó modulokra Adatformátum, -folyam, vagy logika módosításakor az újabb verzió részletesen definiálható módszerrel, automatikusan "gördíthető ki"

9 Projekt tapasztalatok: BizTalk alapú fejlesztés előnyei a hagyományossal szemben
A projekt során A fejlesztéshez képest pontosabban becsülhető ráfordítások Csökkent rizikó-tartalom Csökkent időtartam A technológiai munkálatok helyett az üzleti folyamatok definiálása (és normálása) kerül előtérbe A projekt után Újabb, vagy módosult igényekre hatékonyan lehet reagálni Újabb rendszerek bekapcsolása váratlanul rövid ideig tart A BizTalk, mint middleware rendszer - a rajta átáramló információt "tudásbázisba" gyűjtheti  Az ügyfél megtapasztalja az EAI kézenfekvő végrehajthatóságát

10 Projekt tapasztalatok - BizTalk
Sikeres pilot projekt egy kiválasztott – megrendelés igénylés – üzleti folyamat megvalósítására, melyen keresztül sikeresen demonstrálható lett Az SFA és az SAP integrálásának technológiája A BizTalk megoldás adminisztrációs igénye A BizTalk-kal megvalósítható rugalmas middleware lehetősége A fejlesztés megosztható az IT és az üzleti oldal között – tényleges üzleti részvétel az IT fejlesztésekben Standard, integrált megoldás, amely biztosítja a rugalmasságot Elfelejthetők a „misztikus” interfész fejlesztések, a háttér rendszerek jelentős fejlesztése nélkül lehet integrálni azokat egymással Csökkenthető üzleti kockázat – nincsenek fejlesztett „fekete lyukak” az informatikai rendszerben

11 További tervek – EAI Az EAI (Enterprise Application Integration) jelenleg az egyik legnagyobb kihívás a vállalatok informatikai vezetői részére – ez a Dreherre is igaz Az „Egy Rendszer” valamilyen szinten mindig utópisztikus elvárás marad, így az integráció a különböző alkalmazások között kritikus kérdés az IT hatékonyság értékelésekor 4 rétegű modell a cél: Háttér rendszerek Middleware Prezentációs réteg (pl. portál) Kliens réteg A rendszerintegráción túl a prezentációs réteg felé történő egységes információ továbbítás is kulcskérdés – a „megosztott IT erőforrások, integrált információs felület” stratégia kis befektetéssel jelentős üzleti előnyhöz juttathatja a vállalatot

12 Köszönjük a figyelmét!


Letölteni ppt "BizTalk alapú SAP integráció a Dreher Sörgyáraknál"

Hasonló előadás


Google Hirdetések