Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Trajer Péter

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Trajer Péter"— Előadás másolata:

1 Készítette: Trajer Péter
Jidoka Készítette: Trajer Péter

2 A Toyota ház

3 Jidoka alappillérei Poka-yoke: Hibabiztos eszközök Andon: Andon tábla
Autonomation: Automatizálás 5 Why: 5 miért Line Stops: Sorállás Built in Quality: A beépülő minőség

4 Poka-yoke: Hibabiztos eszközök
A Toyota gyártósorain gyakran láthatók olyan eszközök, melyek megnehezítik, vagy egyenesen lehetetlenné teszik, hogy a dolgozó hibát követhessen el. Az ilyen technikákat poka-yoke eszközöknek nevezik, mely egyszerű de kreatív és megbízható eljárás a hibák csökkentése és a minőség fenntartása érdekében. A gyakran használt eszközök érthető feliratozással rendelkeznek, így ezeket bárki könnyen megtalálhatja és használhatja.

5 Andon: Andon tábla Az andon tábla egy egyszerű, jól látható elektronikus jel, mely minden gyártósor állapotát kijelzi. Ennek segítségével a menedzsment azonnal és pontosan meg tudja állapítani a hiba helyét.

6 Autonomation: Automatizálás
A Jidoka ‘emberi érintéssel történő automatizálásként’ is értelmezhető. A minőség felügyelete folyamatosan történik, mely során minden teamben dolgozó munkatárs felelős a minőségért, így el kell végeznie a minőségellenőrzést, mielőtt a termék átkerül a gyártás következő lépésére.

7 5 Whys: 5 miért Az „5 miért” egy probléma forrást kereső módszer. Része a Jidoka egyik fő alappillérének a „genchi genbutsu”-nak melynek jelentése: „probléma forrás” és a megoldására törekszik. Az első kérdés, hogy az adott incidens miért történt meg. A következő „miért” már az előző kérdésre adott válaszra kérdez rá, és ez a folyamat ismétlődik meg egészen addig, míg el nem jutunk a probléma gyökeréhez.

8 5 Whys: 5 miért péda Why won’t my car start? – The battery is dead.
Why is the battery dead? – The alternator is not working. Why is the alternator faulty? – The alternator belt has broken. Why is the belt broken? – It has worn down and wasn’t replaced. Why was it not replaced? – I have not been maintaining my car according to the recommended service schedule. Why has it not been maintained? – Replacement parts are not available because of the age of my vehicle. Solution: Start maintaining the vehicle according to the recommended service schedule. Purchase a different vehicle that is maintainable.

9 Line Stops: Sorállás Mivel a „beépülő minőség” elve szerint a gyártás folyamata során minden dolgozó felelős a végtermék minőségéért, ezért ha a dolgozók hibát észlelnek akkor azonnal megteszik a szükséges intézkedéseket – még ha ez a sor átmeneti leállításával is jár.

10 Built in Quality: A beépülő minőség
A minőséget illetően a TPS (Toyota Production System) nem ismer kompromisszumokat. A Jidoka elv a minőségellenőrzést a termelés minden lépcsőjére kiterjeszti. Az összes folyamat láthatóvá tételével, a Jidoka elősegíti, hogy minden rendellenességre azonnal a megfelelő intézkedés történjen.

11 Források:

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Készítette: Trajer Péter"

Hasonló előadás


Google Hirdetések