Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Front office a közigazgatásban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Front office a közigazgatásban"— Előadás másolata:

1

2 Front office a közigazgatásban
Dr. Budai Balázs Benjámin

3 Tartalom MITS-EÖR megoldástérkép Portalógia
Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

4 MITS-EÖR Megfogalmazza a szolgáltató típusú, hatékony e-önkormányzat követelményeit: a feladatok legszélesebb körét átfogó, integrált, a hatékony ügyintézést, ügyfél-kezelést, a papíralapú működést felváltó elektronikus iratkezelést, a munkafolyamat-kezelést (work-flow), a hatékony gazdálkodást, az adatvagyon hasznosítását, a döntéstámogatást, az önkormányzati tudás integrálását, a tudás-bázis kiépítését, hasznosítását, és további feladatokat támogató önkormányzati információs rendszert, valamint a korszerű, megbízható, költség-hatékony infokommunikációs infrastruktúrát. Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

5 MITS-EÖR megoldástérkép
Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

6 Portalógia Útban a második generációs oldalak felé:
1. generáció: van oldalunk, tegyünk rá valamit, dőljünk hátra! Cél: legyen oldalunk, mert mindenkinek van! Jót tesz az idegenforgalomnak(?) 2. generáció: valamilyen strukturáltság, hivatalt követő felépítés. Könnyű bővíthetőség, skálázhatóság, adatbázison nyugvó alapok Nem prospektus, tájékoztató felület Gyors, többnyelvű, átlátható Visszacsatolást talán nézzük… Ügyintézés: 1-2 szint: információ, letöltések korlátozott számban Cél: adjunk valami képet a hivatalról, elektronizáljunk Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

7 Portalógia Útban a harmadik generációs oldalak felé:
3. generáció: ügyintézzünk elektronikusan! Tematikus egységek: pl.: idegenforgalom-kultúra, gazdaság, ügyintézés, tevékenységre vonatkozó adatok stb. Cél: tehermentesítsük az ügyintézőt, feleljünk meg a törvényi kötelezettségeknek, termeljünk pénzt (nem csak bevállalós pályázatokkal) Keressük meg az ügyfelet! (Hol van? Mit akar? -> visszacsatolások) Optimalizáljuk az ügyfél tudását: Nem látott még közigazgatást Nem látott még internetet Funkcionális analfabéta, nem azt látja, ami oda van írva, többszörös didaktikus visszacsatolás kell neki Türelmetlen: „három egérkattintás” után feladja Betárcsázós, ne flasheljünk neki! Gondolkodjunk a fejével: nyomtatási funkció, keresés kulcsszóra, akadálymentesítés Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

8 Portalógia Egyre több jogszabály a közigazgatási honlapokra: KET X. fejezet, 193/2005. Korm. Rendelet az e-ügyintézésről, 195/2005. Korm. Rendelet a biztonságról, 2005. évi XC. Tv. Az elektronikus információszabadságról. E-info Tv: Önkormányzati honlapon Digitális formában Bárki számára Személyazonosítás nélkül Korlátozásoktól mentesen Ingyenesen Tesz közzé adatokat Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

9 Portalógia Információk körének négy csoportja:
1.) Rendeletek nyilvánossága (részben abszolvált) 2.) Szervezeti, személyzeti adatok (10 feladatcsoport) 3.) Tevékenységre vonatkozó adatok (18 feladatcsoport: önálló tematikus egységként!) 4.) Gazdálkodási adatok (üvegzseb követelmények, máshol is!) 195/2005:30. § (1) Az elektronikus ügyintézés használatának könnyítése céljából az informatikai célrendszerek kialakítása során törekedni kell az egységes arculati és felhasználói felületi elemek használatára. Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

10 Portalógia Ügytípus centrikus felület, ügyintéző centrikus felület helyett! Mátrix felépítés ügytípus és ügyintéző nézetek keresztezésével! Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

11 Portalógia Első klikkelés után az almenük közül választhat az ügyfél
Redundancia: pl.: az ügyintéző címe, a szükséges iratok, az ügyintézés helyszíne, időpontja stb. akár több almenüben is feltüntetésre kerülhet. Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

12 Portalógia Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

13 Portalógia Ki alkot ideális település portált?
aki a fenti szempontokat tartja aki az ügyfélnek kedvez, magának is kedvez! az elkergetett ügyfél visszabátorkodik! A kielégített ügyfél nem jön vissza! Az ügyfél többnyire kérdez! Információéhes! Etessük meg, de ne tömjük! hosszú távon az nyer, aki a valós életet virtuálisan le tudja képezni! A település valamennyi funkcióját (a közösségszervezéstől az e-közigazgatáson keresztül az e-businessig) létre tudja hozni a virtuális térben! szervezési és nem pénzkérdés! Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

14 Portalógia Központi (kormányportál) rendezőelvek Filozófia
Szerkezet és tartalom Célközönség Megjelenés Online szövegek Visszacsatolás Felhasználóbarátság, eligazodást segítő opciók Látogatottság, előtörténet, frissítés Nyelv Domainnév Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin

15 Köszönöm figyelmüket! balazs.budai@e-government.hu
Front office a közigazgatásban Dr. Budai Balázs Benjámin


Letölteni ppt "Front office a közigazgatásban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések