Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Összefoglalás digitális marketing stratégia

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Összefoglalás digitális marketing stratégia"— Előadás másolata:

1 Összefoglalás digitális marketing stratégia
Összegzés, kitekintés, jövőkép Kovács Nándor – Isobar Budapest Tóth Gergő

2 MIT SZERETNÉNK A KÖVETKEZŐ 90 PERCTŐL?
Közösen összegezni az előadások anyagait A friss trendeket bemutatni És a Gergő is megmondja jól Összefoglalás

3 MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? 1. nap
A digitális marketing múltja, jelene és jövője. A digitális és online világ trendjei nemzetközi és hazai piacon: használati szokások, penetráció, reklámköltési és reklámozói trendek, digitális médiapiaci landscape A digitális és online marketinginformációs rendszer: kutatási adatbázisok, információforrások. Digitális marketing, mint stratégiai eszköz. Digitál-digitál, ATL-digitál integráció, digitális megoldások klasszikus csatornákon Márkák a digitális térben, online márkaépítés: az integrált digitális kommunikáció a márkaépítés szolgálatában. Branding vs. direct response kampánycél. Összefoglalás

4 MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? 2. nap
A digitális reklám eszközei 1.: Display (1), display piaci landscape A digitális reklám eszközei 2.: Display (2), online video A digitális reklám eszközei 3.: Keresőmarketing A digitális reklám eszközei 4.: Programmatic, performance, RTB Összefoglalás

5 MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? 3. nap
A digitális reklám eszközei 5: eDM + Native hirdetés A digitális reklám eszközei 6.: Közösségi média. Workshop (Facebook) A digitális reklám eszközei 7.: Mobilmarketing, okostelefonok, mobil innovációk – mobil branded content és alkalmazások. Workshop Szabályozás és adatkezelés, jogi környezet, reklámtörvény Összefoglalás

6 MIRŐL VOLT SZÓ EDDIG? 4. nap Digitális kommunikáció ügyfél szemmel
Piaci modellek online tartalomszolgáltatók esetében Hatékonyságmérés az online marketingben Digitális marketing stratégia - összegzés, kitekintés, jövőkép. Összefoglalás

7 Nem január 1-én kapjuk az újakat 
Trendek Trendek, nem A trendek Nem január 1-én kapjuk az újakat  Összefoglalás

8 Trendek - 2015 Egyszerűbb appok Integrált appok Videó hirdetések
Connected TV Hang Új híroldalak Reklámmentes prémium modell Személyre szabott kedvezmények Robotok Összefoglalás

9 Sokkal fókuszáltabbak és egyszerűbbek
EGYSZERŰBB APPOK Sokkal fókuszáltabbak és egyszerűbbek A korábbi komplex appokat funkcionálisan szétválasztják (Facebook & Messenger, Foursquare & Swarm, Instagram & Hyperlapse) Könnyebb optimalizálni Egy létező app problémájára fókuszáló appok is megjelennek (Mailbox) Összefoglalás

10 Miért fontos ez a márkák számára?
Biztosan a lehető legegyszerűbb és fókuszáltabb az applikációnk? Vannak-e olyan funkciói, amelyeket csak szökőévekben használnak? Összefoglalás

11 App integráció Korábban megnyitottuk, csináltunk vele/benne valamit, bezártuk, megnyitottunk egy másikat stb. Most az egyik app egy másikkal együttműködik, egyre webszerűbben viselkednek ebben, linkekkel kapcsolódnak egy másik app speciális tartalmához Összefoglalás

12 App integráció Az Ubernek van olyan API megoldása, aminek segítségével más cégek a saját appjukba tudnak Uber gombot tenni Starbucks applikációjában van Uber gomb, amivel Uber kocsit hívhatunk azonnal, hogy vigyen el a kiválasztott kávézóba A HealthyNow iOS app adatokat gyűjt össze a telepített fitnesz appokból pl. a Fitbitből vagy a Apple HealthKit-ből, hogy a felhasználónak teljes képet alkosson az egészségi és fittségi állapotáról Hirdetésekből egy app megadott tartalmára lehet terelni a felhasználókat. Van olyan programkereső alkalmazás, amire Facebook hirdetésekkel terelnek célzott forgalmat és a látogatások 5% jegyvásárlásban végződik. Összefoglalás

13 Miért fontos ez a márkák számára?
Gondold át hogyan használod az applikációdat Van-e olyan együttműködési lehetőség, ahol a partnerrel az applikációdat és/vagy adataitokat össze tudjátok kapcsolni Összefoglalás

14 Videó hirdetések Eddig a videó hirdetés sokszor a YouTube szinonimája volt, ma már a Facebook is saját megoldást nyújt Számos híroldalon is használhatunk (többnyire pre-roll) videót és már a Tumblr vagy az Instagram is bevezette a videó hirdetést Összefoglalás

15 A mobil hirdetések egyik meghatározó formátumává fog válni
Videó hirdetések Növekvő részesedés mellett még nem veszi át a banner hirdetések szerepét rövidtávon, de felnő mellé A mobil hirdetések egyik meghatározó formátumává fog válni Kapocs a TV felé is. Az USA-ban néhány programmatic platformon keresztül már vásárolható videó hirdetés TV-ben. Összefoglalás

16 Miért fontos ez a márkák számára?
A TV kampányok hatékony kiegészítője, inkrementális elérést szállít – néhány speciális célcsoportnál pedig megkerülhetetlen. Összefoglalás

17 Connected tv Surranó pályán hatalmas üzletté nőtte ki magát.
Több mint 500 millió connected tv van már globálisan a komplex megoldásoktól az olcsobb eszközökig, pl. Google ChromeCast A fő mozgatórugója ennek az árcsökkenés és az olyan magas minőségű tarrtalmat szolgáltató szereplők, mint a Netflix, Hulu és YouTube Összefoglalás

18 Connected tv A lineáris (hagyományos) tv továbbra is dominál, de lassú változás indult Az egyesült Királyságban a Virgin által működtetett TiVo ügyfelek 43%-a ún. time-shifted módon náz csak tv-t Az USA-beli szélessávú otthonokban a nem-lineáris tv nézés már 45%-os arányt tesz ki Ahogyan nő a connected tv szegmens, úgy csökken a lineáris Összefoglalás

19 Connected tv Új hirdetési lehetőségeket is hoz
Számos cég tud ezekre a rendszerekre célzott reklámot eljuttatni A Sky TV az Egyesült Királyságban az AdSmart szolgáltatását vezette be, ami a hirdetőknek olyan célzást biztosít mint a hely, életszakasz, háztartási változók stb. Más szereplők pl. YuMe vagy az Adap.TV online célzási módszereket használnak ezen a platformon is Összefoglalás

20 Miért fontos ez a márkák számára?
A TV és a TV hirdetés is változáson megy át Ez egy lassú folyamat, de a connected eszközök száma folyamatosan növekszik és ez megváltoztatja a tv nézési szokásokat Ezzel egyidejűleg egyre pontosabban lehet célozni a hirdetéseket Összefoglalás

21 hang A kimondott szó egyre fontosabb lesz, amikor azzal már kereséseket indíthatunk, eszközöket vezérelhetünk A hang iránti érdeklődés egyre fokozottabb a profi hangfelismerő megoldások megjelenésével Összefoglalás

22 hang Az USA-ban az okostelefon tulajdonos tinik 55% naponta használja a hang alapú keresést Az autógyártásban is egyre nagyobb fókuszt kap a hangvezérlés Az Amazon ‘Echo’ eszköze lehetővé teszi, hogy időjárás információkat, híreket kérjünk és hangvezérléssel tegyünk árucikkeket az Amazon kosarunkba WhatsApp bevezeti a hangüzeneteket is, hogy felzárkózzon a WeChat vagy a Line szolgáltatásokhoz A podcastek újra divatba jöttek, egyesek heti 1 millió letöltést is elérnek Összefoglalás

23 hang A következő lépés több szereplő esetében a hang mint beviteli eszköz alkalmazása pl. Facebook, Twitter stb. Az élő (vagy közel lineáris) beszéd fordítás (~tolmácsgép) is egyre közelebbinek látszik; a Microsoft 2014 elején demózott egy Skype megoldást erre Összefoglalás

24 Miért fontos ez a márkák számára?
Végig kell gondolni, hogyan tudunk reagálni erre a növekvő igényre – automatizált hangalapú válaszüzenetek, könnyen kiejthető és nem összekeverhető termékneve stb. Összefoglalás

25 Személyre szabott kedvezmények
Az e-kereskedelmi oldalak a vásárlóikról részletes információkkal rendelkeznek és személyre szabott kedvezményeket vagy árakat kínálnak Ez nem új megközelítés, pl. a biztosítási szektorban évek óta alkalmazzák az ügyfél demográfiai, kártörténete, címe és más változók alapján Egyre inkább terjed, de fontos, hogy személyre szabott kedvezményként és ne egyes fogyasztók/vásárlók büntetéseként pozícionálják Összefoglalás

26 Személyre szabott kedvezmények
Több városi legenda is kering arról, hogy e-kereskedők és légitársaságok alkalmazzák ezt “Ne vegyél repjegyet Mac-ről!” “Vásárlás előtt törölj minden előzményt, hogy jobb árat kapj!” Hírlevél feliratkozóknak és Twitter követőknek gyakran kuponokkal, vócserekkel adnak kedvezményeket A ‘Pay by a Tweet’ (fizess egy Twitter megosztással) is egyre gyakrabban alkalmazott módszer Összefoglalás

27 Személyre szabott kedvezmények
Ezek egyre rugalmasabbak és személyreszabhatóbbak lesznek Állítólag az Apple is tervezi, hogy a Passbook appot összekösse az Apple Pay fizetési platformmal. Ezáltal a fizetéskor egyedi kedvezmények adhatók a vásárlóknak (értsd: a kasszánál akár) A következő lépés, hogy a vásárlók adatai alapján képezzenek árat online shopokban vagy akár az áruházakban is Összefoglalás

28 Miért fontos ez a márkák számára?
Fel kell készülni technológiai oldalról erre Fontos, hogy egyesek kedvezményét mások ne büntetésként (diszkriminációként) értelmezzék Összefoglalás

29 Új híroldalak Új hírszolgáltatók jelentek meg a létező modellek mellett. Teljesen más megközelítéssel dolgoznak. Megváltoztatták az üzleti modellt Ezek az új kihívók nagyon gyorsan növekednek úgy, hogy nem kell a hagyományos szereplők költségeivel számolniuk Összefoglalás

30 Új híroldalak A Buzzfeednek több mint 150,000,000 olvasója van havonta, irodát nyitott az USA-ban, UK-ben, Ausztráliában, Brazíliában és Kínában. Komoly és kevésbé komoly témákat is feldolgoznak. A videó nagyon fontos szerepet tölt be. A Vice online magazinként indult, de úttörő lett abban, hogy videó tudósításokat közöl háborús övezetekből és más konfliktus zónákból A Medium.com egy blog szolgáltatás, ami kimagasló látogatottságot kap a vélemény cikkek publikálásának köszönhetően Összefoglalás

31 Új híroldalak Ezek az oldalak olyan újításokat vezettek be, amit azóta mások másolni kezdtek, a hagyományos szereplők is Többüket a következő 5 évben fel fogja vásárolni valamelyik nagy játékos a piacon, ahogy a HuffingtonPost-ot az AOL Biztosak lehetünk abban is, hogy számos új szereplő fog még megjelenni és mind a hagyományos modell megkérdőjelezésére fog épülni Összefoglalás

32 Miért fontos ez a márkák számára?
Fel kell ismerni, hogy a médiapiac nagyon dinamikusan változik Meg kell tanulni, hogyan használhatjuk fel az új hirdetési formákat, tartalmi megoldásokat Összefoglalás

33 Reklámmentes prémium modell
Nem új keletű a reklámkerülés az interneten sem Már számos szolgáltató kínál reklámmentes élményt, ha hajlandók vagyunk fizetni érte Spotify ebben úttörő volt; havonta 50 millió aktív felhasználója van, 25%-uk előfizető Google (& YouTube) már szintén kísérletezik ezzel Más szolgáltató pl. a WhatsApp ígéretet tett arra, hogy ingyenes marad Összefoglalás

34 Reklámmentes prémium modell
A Google nemrég indította le a Contributor nevű kísérletét Tesztelők önkéntes alapon havi 1-3 USD-t fizetnek A Google a mérési technológiáját használva rögzíti, hogy ezek a felhasználók hányszor látogatnak meg a tesztben résztvevő siteokat és a látogatottság alapján osztja szét a befizetett összeget a weboldalak között A Flattr hasonlóképp működik 2010 óta, de a Google sokkal szélesebb elérést biztosít és nagyobb a bevételi potenciál A YouTube bejelentette a Music Key zene szolgáltatást, ami havidíjért szintén reklámmentes hozzáférést ad Összefoglalás

35 Reklámmentes prémium modell
Másik megközelítés, amikor siteok és szolgáltatások a látogatók és felhasználók által összeadott pénzből fejlesztenek A Metafilter nevű fórum a zuhanó reklámbevételeinek ellensúlyozására kérte a felhasználóit és 3,500-an adakoztak, s közülük 2,000 havi rendszerességgel utalnak A 3 milliárd netezőből 95% nem tud vagy nem is akar fizetni a tartalomért ilyen módon, így egyelőre a reklámbevételeket nem válthatja le más modell, de vannak olyan területek, ahol már most működőképes ez az új megközelítés Fontos, hogy ez nem az ún. paywall, hanem önkéntes választás Összefoglalás

36 Miért fontos ez a márkák számára?
Hogyan kommunikáljunk azoknak, akik hirdetéseket blokkolnak, hogyan tudunk olyan értékes és bevonó erejű tartalmat előállítani, ami már nem „reklámszagú” Vajon hajlandók-e a látogatóid, felhasználóid önként fizetni a reklámmentes appért, siteért? Összefoglalás

37 robotok A mesterséges intelligencia és az öntanuló rendszerek terén látható fejlődés által a robotok ma már többre képesek mint valaha, és a hatékonyság növelési törekvések miatt egyre gyakrabban használjuk ezeket az online hirdetés értékesítéstől az önmagát vezető autóig Összefoglalás

38 robotok Az automatizálás térhódítása töretlen és egyre több iparágban veszi át a napi rutin feladatokat Mindig lesznek ennek ellenálló területek is és ez is rendben van. Ahogyan a főzésben sem mindent a mikrohullámú sütőre bízunk, vannak területek, ahol az emberi tudás hozzáadott értéke nélkül nem lehet maradandót alkotni. Összefoglalás

39 Miért fontos ez a márkák számára?
Jönnek a robotok – menekülés és ellenállás helyett azon gondolkozzunk, hogyan tudnánk használni ezt a lehetőséget a napi munka során (automatizálás, hatékonyságnövelés stb.) Hogyan befolyásolja ez a médiafogyasztást majd? Mégtöbb idő szabadulhat fel, amit médiafogyasztásra is fordíthatnak pl. az önmagát vezető autóban. Összefoglalás

40 Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
ÉS ITT JÖN A GERGŐ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent non lacus ut orci scelerisque sollicitudin et nec est. Vivamus eleifend elit quis orci scelerisque, facilisis elementum massa rutrum. Maecenas ut nisi non nibh ultricies hendrerit. Etiam tincidunt sapien at enim congue, nec malesuada lacus ullamcorper. Donec et tellus interdum, varius sapien tempor, semper ipsum. Összefoglalás

41 Köszönjük a figyelmet! Kovács Nándor, Head of Digital, Tóth Gergő, titulusa, elérhetősége


Letölteni ppt "Összefoglalás digitális marketing stratégia"

Hasonló előadás


Google Hirdetések