Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A cégmárka megjelenítése a marketingkommunikációban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A cégmárka megjelenítése a marketingkommunikációban"— Előadás másolata:

1 A cégmárka megjelenítése a marketingkommunikációban
Hogyan lehet hatékonyan megjeleníteni a márkánkat? Milyen márkamegjelenítést alkalmazzunk a 21. században

2 brand ahogyan mi ismerjük

3 brand ahogyan a fogyasztó ismeri

4 brand = védjegy egy NEM csupán

5 brand proposition equity values védjegy, brand brand insights POP/POD
vision proposition values iconic assets essence equity benefit

6 Az összesítés alapján B2B cégek: 30 B2C cégek: 23 B2B&B2C-ek cégek: 10
Szolgáltatás: 27, Ezen belül: futárszolgálat: 1 nyomdaipar: 3 számítógépes programozás: 6 gyógyszer: 2 orvos biológiai kutatások: 2 egyéb humán eü-i ellátás: 2 csomagküldő, internetes kiskereskedés: 1 Szolgáltatás,hőszivattyús energiatakarékos megoldások tanácsadása: 1 Forgalmazás,Épületasztalos-szerkezet szerelése: 1 Szolgáltatás,karosszéria javítás: 1 logisztika: 2 fordítás, tolmácsolás: 1 Egyéb m. n. s. új áru kiskereskedelme: 2 M. n. s. egyéb oktatás: 1 B2B cégek: 30 B2C cégek: 23 B2B&B2C-ek cégek: 10

7 Az összesítés alapján B2B cégek: 30 B2C cégek: 23 B2B&B2C-ek cégek: 10
Gyártás: 5 Ezen belül: ruhaipar: 2 agrogazdaság: 1 jármű: 1 Cserépkályhák, csempekandallók, kő- és márványkandallók egyedi tervezése: 1 Tanácsadás: 16 Oktatás: 3 Egyesület, non-profit szervezet:2 Média, kommunikáció: 3 Építőipar: 1 Vegyestermékkörű nagykereserkedelem: 2 B2B cégek: 30 B2C cégek: 23 B2B&B2C-ek cégek: 10

8 a nagy találkozás

9

10 brand arculati elemek Logo Névjegykártya Levélpapír Boríték Toll
Webdesign Hírlevél Dosszié Plakát Szórólap Bögre Eladáshelyi eszköz PR film PR arc Social Media

11 brand RTB (Reason to Believe) Brand Karakter Ikonikus eszközök…
Piramis Márkahaszon . (PoD) Point of Difference (POP) Point of Parity RTB (Reason to Believe) Brand Karakter Ikonikus eszközök…

12 brand Egy vállalat, aki B2B vagy B2C szinten megszólít valakit, az a valaki a vállalatot brandként fogja beazonosítani… „áh igen, a matricás cég…” vagy „az a kertészet, ahol azok az óriási lila kaspók voltak…” stb… !!! Ha egy vállalat megtalálja azt az üzenetet/ eszközt/ élményt, amiről beazonosítják, akkor az a vállalat branddé vált a recipiens fejében. Ettől kezdve azt a brandet kell ismertebbé tenni, közelebb és közelebb vinni a recipiensekhez (piactípustól függetlenül)

13 brand A B2B vállalatok megjelenítése lényegében ugyanolyan mechanizmusok mentén kerül felépítésre: kihez szólunk? mit akarunk mondani? hogyan juttassuk el a mondandónkat? stb. A nagy különbség azonban ott van, hogy míg a B2C kommunikációban mindig a termék/ szolgáltatás az, ami meghatároz egy adott céget a célcsoport számára, addig B2B szinten ez egy idő után megfordul: a cég által forgalmazott termékeket/ szolgáltatásokat a vállalati kommunikáción keresztül ítélik meg.

14 DO’S DON’Ts hasonló márkák pozitív stílusos családközpontú attraktív
katalizátor felvilágosult jutalmazó boldog & optimista részletgazdag DO’S innovatív stílusos társ autentikus minőség DON’Ts én-én-én agresszív elvont tolakodó idejétmúlt

15 DO’S DON’Ts hasonló márkák körültekintő türelmes meleg barátságos
katalizátor vonzó gondoskodó derűs vidám jutalmazó autentikus DO’S gazdag precíz társ egy életre tolakodó bárgyú DON’Ts én, én, én minimalista

16 egy sikeres brand alapjai

17

18 ” Általános Személyiségjegyek: Fogyasztói Motivációk:
A PILLANAT, AMI RÓLAM SZÓL… Általános Személyiségjegyek: Nyugodt, átgondolt, kiegyensúlyozott, kompromisszum kész. Fogyasztói Motivációk: A termék segít abban, hogy a napi stressztől mentesüljön hosszabb, rövidebb időre. Fontos, hogy találjon olyan perceket, melyek róla szólnak, ahol megáll egy kicsit az idő és kiélvezheti a pillanatot.

19 ” Általános Személyiségjegyek: Fogyasztói Motivációk:
A KÖZÖSSÉGHEZ TARTOZOM… Általános Személyiségjegyek: Hagyományőrző, segítőkész, nyugodt, de egyben laza is, barátságos Fogyasztói Motivációk: A termék segít abban, hogy közel érezzem magam a családomhoz, a barátokhoz, ismerősökhöz. A brand által erősödik a közösséghez tartozás érzése.

20 ” Általános Személyiségjegyek: Fogyasztói Motivációk:
IGYUNK MEG EGY KÁVÉT VALAHOL… Általános Személyiségjegyek: Barátságos, kezdeményező, gondtalan, nyitott, könnyed Fogyasztói Motivációk: A termék segít abban, hogy nyissak mások felé, hogy kellemesen és hasznosan töltsünk el időt másokkal. Fontos, hogy a másik féllel a kapcsolat erősödjön, fejlődjön.

21 ” Általános Személyiségjegyek: Fogyasztói Motivációk:
BULI KIFULLADÁSIG… Általános Személyiségjegyek: Vidám, spontán, impulzív, élj a mának Fogyasztói Motivációk: Az együtt töltött pillanatokra a termék teszi fel a koronát. A kellemes időtöltésből nagyszerűt varázsol.

22 ” Általános Személyiségjegyek: Fogyasztói Motivációk:
MEGCSINÁLOM, KÉPES VAGYOK RÁ… Általános Személyiségjegyek: Energikus, vibráló, sikeres, lelkes Fogyasztói Motivációk: A termék magabiztossá tesz, segít leküzdenem az akadályokat, egyúttal fontos önkifejező eszközöm. Segít, hogy teljesítményemmel a figyelem rám háruljon és jó benyomást keltsek.

23 ” Általános Személyiségjegyek: Fogyasztói Motivációk:
LEG… LEG… LEG… Általános Személyiségjegyek: Elegáns, magas presztízsű, prémium, befolyásos Fogyasztói Motivációk: A termék által képes vagyok arra, hogy kifinomult ízlésemet, szelektív és magas elvárásaimat közvetítsem. Fontos, hogy lenyűgözzem a környezetemet mindazzal, amit velem kapcsolatosan tapasztalnak, a legfontosabb azonban, hogy minden külsőség tökéletes legyen.

24 ” Általános Személyiségjegyek: Fogyasztói Motivációk:
MÁSKÉPP, MINT MÁSOK… Általános Személyiségjegyek: Nem megszokott, lázadó, intellektuális, művészi akár, magas presztízsű Fogyasztói Motivációk: A vásárlói döntés talán fontosabb, mint maga a termék. Fontos, hogy a környezet elismerje azt a gondolkodásmódbeli különbséget, ami engem jellemez. A választásom definiálja a tájékozottságomat.

25 ” Általános Személyiségjegyek: Fogyasztói Motivációk:
HÁROM LÁBBAL A FÖLDÖN… Általános Személyiségjegyek: Precíz, fókuszált, hatékony, pragmatikus és eredményorientált. Fogyasztói Motivációk: Szükségem van a termékre ahhoz, hogy eredményes legyek és magas színvonalon tudjak teljesíteni. Nélküle nem sikerül a küldetés, rendszert állít fel a mindennapjaimban, amire bármikor támaszkodhatom.

26 brand a titkok… EGY SIKERES MÁRKA FOGYASZTÓI ATTITŰDÖT BIRTOKOL…
…NEM TERMÉK ATTRIBÚTUMOKAT.

27 brand MEGFELELŐ HELYEN ÉS MÓDON AKTIVÁLOM.
aktiváció HOGYAN HÍVOK EGY MÁRKÁT ÉLETRE? MEGFELELŐ HELYEN ÉS MÓDON AKTIVÁLOM.

28 aktivációs célcsoportok
brand aktiváció aktivációs célcsoportok B2B Internal Staff/ FF Customers B2C Shopper Consumer

29 fenntartható márkatőke

30 brand VISSZAIGAZOLÁS, HOGY AZ ÉN ATTITŰDÖMET BIRTOKOLJA A MÁRKA!
működő márkatőke VISSZAIGAZOLÁS, HOGY AZ ÉN ATTITŰDÖMET BIRTOKOLJA A MÁRKA! MŰKÖDŐ ”AKTIVÁCIÓS PLATFORM”

31 HINORA MARKETING GROUP
create activate connect HINORA MARKETING GROUP

32 Mobil: +36 20 252 1337 E-mail: hinora.balint@hinora.hu
köszönöm a figyelmet. © Hinora Bálint | Hinora Marketing Group A prezentációban bemutatott tartalom szigorúan bizalmas, az anyag teljes egészében az alkotó szellemi termékének minősül. A közölt információk felhasználása az alkotó előzetes hozzájárulása nélkül tilos. A prezentáció harmadik fél számára történő átadása az alkotó hozzájárulása nélkül tilos.


Letölteni ppt "A cégmárka megjelenítése a marketingkommunikációban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések