Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA"— Előadás másolata:

1 A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA
ÜZLETI ETIKETT

2 „Ez nem személyes. Ez szigorúan üzlet.”
BUSINESS ETIQUETTE Külföldön: MIT? HOGYAN? Magyarországon: MIÉRT? Mindennapi viselkedéskultúra = Üzleti viselkedéskultúra „Ez nem személyes. Ez szigorúan üzlet.” Cégvezető : A cég arca – Személyes imázs (personal brand) – céges imázs Példakép - Ahogyan a munkatársak egymással bánnak Árnyék – „Ahogyan a munkatársaiddal bánsz, azt várhatod, hogy ők is úgy bánnak a vendégekkel.” (Isodore Sharp) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

3 A CÉG ARCA TISZTÁNLÁTÁS - KÉT ÉRZÉKENY KÉRDÉSBEN Rangsor
Társalgási stílus AZ ELSŐ BENYOMÁS TUDATOS ALAKÍTÁSA Öltözzünk a sikerhez A nonverbális kommunikáció jelentősége Köszönés, bemutatkozás, bemutatás Kézfogás Névjegy Könnyed társalgás ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

4 „RANGSOR” Ki a „kitüntetett személy”?
A szíve mélyén mindenki tudja és … Az üzleti élet „nem-semleges”, de… Köszönés - Bemutatkozás Férfi a nőnek Fiatalabb az idősebbnek Alacsonyabb rangú (pozícióban, beosztásban levő) a magasabb rangúnak Belépő a bent levőnek köszön előre, illetve mutatkozik be Bemutatás Férfit a nőnek Fiatalabbat az idősebbnek Alacsonyabb rangú (pozícióban, beosztásban levőt) a magasabb rangúnak Később érkezőt a már ott levőnek A vendégeket a díszvendégnek mutatjuk be. ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

5 ! TÁRSALGÁSI STÍLUS Tegezés felajánlása: ÖN MAGA TE
BIZALOM Tegezés felajánlása: Azonnal, a megismerkedéskor? Rangsor: Nő a férfinak Idősebb a fiatalabbnak (azonos neműek között) Magasabb rangú az alacsonyabb rangúnak … DE ÖN MAGA TE Legudvariasabb Legtávolság- tartóbb Hivatali /üzleti stílus „ A maga már eleinte sem fejezett ki különösen nagy tiszteletet (…) tehát már kezdetben is fölvette – a máig is érezhető – kevésbé udvarias, (…) jellegét.” (Deme László, Grétsy László, Wacha Imre: Nyelvi Illemtan) „…először a szív tegezzen, csak azután a száj.” „…aki mindenkivel tegeződik, azzal tegeződni nem érdemes.” (Az Új Idők Illemkódexe) ! Nem vonható vissza A felajánlott tegeződést elutasítani sértés A tegezés nem jogosít fel bizalmaskodásra, az udvariassági formulák elhagyására ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

6 AZ ELSŐ BENYOMÁS Személyes találkozás (3 s?; 10 s? 30 s? 4 min? )
Személyes találkozás (3 s?; 10 s? 30 s? 4 min? ) „A negatív információknak aránytalanul nagyobb szerepe van a benyomások meghatározásában, és a negatív benyomások sokkal ellenállóbbak a változtatásokkal szemben, mint a pozitívak.” (Forgách József: A társas érintkezés pszichológiája ) „Ha egyszer kialakult képünk van valakiről, vagy valamiről, akkor nehezen fogjuk az ennek ellentmondó tényeket nem hogy elfogadni, de észlelni is.” (Eliot R. Smith, Diane M. Mackie) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

7 ÖLTÖZZÜNK A SIKERHEZ! • Nem a ruha teszi az embert, de elárulja!
• A tökéletes megjelenés: önazonos alkalomhoz illő makulátlan A sztereotípiák jelentősége Az öltözékünk meghatározza hogyan viselkedünk és azt is, miként viselkednek velünk ALULÖLTÖZÖTT TÚLÖLTÖZÖTT ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

8 EGY KIS TUDOMÁNY ALBERT MEHRABIAN 55 – 38 - 7
• 55% NONVERBÁLIS GESZTUSOKRA TESTBESZÉD, TARTÁS, GESZTUSOK, MOZDULATOK, ARCMIMIKA, GRIMASZOK, • 38% VOKÁLIS ÜZENET HANGHORDOZÁS, HANGSZÍN, BESZÉDRITMUS… • 7% VERBÁLIS ÜZENET AZAZ A SZAVAK JELENTÉSE MIRE ÉS MENNYIRE FIGYELÜNK? (Albert Mehrabian) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

9 MOSOLY ÉS SZEMKONTAKTUS!
55% MOSOLY ÉS SZEMKONTAKTUS! A mikor mosolyog nemcsak kedvesebbnek (rokonszenvesebbnek) és előzékenyebbnek (udvariasabbnak) tűnik, hanem hozzáértőbbnek is! (Ron Guttman) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

10 55% KÉZFOGÁS Főszabály: Kerülendő kézfogások A tökéletes kézfogás
Nő a férfinak Idősebb a fiatalabbnak Magasabb rangú az alacsonyabb rangúnak nyújt kezet. Kerülendő kézfogások A tökéletes kézfogás Kézcsók? Csípő és derék közötti magasságban A test távolság felénél Laza kartartással Egyenes tenyértartás Teljes tenyér – nagyujjak újtőig érintkeznek A felajánlott kézfogást el nem fogadni – sértés! ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

11 38% 7% • VOKÁLIS ÜZENET • SZAVAK JELENTÉSE B+ Hangban a „tartás”
38% 7% • VOKÁLIS ÜZENET Hangban a „tartás” Mélyebb hang Dinamikus beszédmód (A nők jobban észlelik a hangszínváltozást.) • SZAVAK JELENTÉSE B+ Szóhasználat – szakzsargon? Ne spóroljunk Bók? ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

12 KÖSZÖNÉS Rangsor Állva – Ülve? Formulák + Jó Reggelt Jó Napot Kívánok
Jó Estét Szia, Szervusz, Üdvözlöm ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

13 BEMUTATKOZÁS - BEMUTATÁS
Rangsor Állva? Ülve? Mire figyeljen? Teljes név + cégnév +pozíció (a legformálisabb mód) A teljes nevet! „vagyok”, „hívnak” nélkül cím, rang, fokozat nélkül Bemutatást követően már nem kell bemutatkozni! A név megjegyzése Visszakérdezni a névre A Bemutató tudja a „koreográfiát” ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

14 NÉVJEGY Marketing eszköz?! Névjegytartó Átadás, átvétel, „tukmálás”
Tilos: Áthúzás, javítás Ha a másik félnél nincs névjegy… ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

15 A TÁRSALGÁS MŰVÉSZETE Alapelvek Hallgasson figyelmesen!
Érdeklődjön beszélgetőtársa iránt - Nyitott kérdések Mosolyogjon! Legyen tapintatos Ne vágjon közbe! Csak pozitívan! Miről nem beszélünk? (tabu témák) Pletyka (család, munkatársak, hírességek) Egészségi állapot Pénz Magánélet (család dolgai) Vallás, politika Miről beszélgessünk? (pl.): maga a helyzet éppen aktuális kulturális-, vagy sportesemény, (film, könyv) hobbi ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

16 POZITÍV ELSŐ BENYOMÁS! „Ha egyszer kialakult képünk van valakiről, vagy valamiről, akkor nehezen fogjuk az ennek ellentmondó tényeket nem hogy elfogadni, de észlelni is.” (Eliot R. Smith, Diane M. Mackie) ÜZLETI ETIKETT - A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA – dr. Erdős Zsuzsanna ©

17 VISZONTLÁTÁSRA! www.erdosetikett.hu
Forgách József: A társas érintkezés pszichológiája 87. oldal (Kairosz Kiadó, 18. kiadás)


Letölteni ppt "A TÖKÉLETES BEMUTATKOZÁS TITKA"

Hasonló előadás


Google Hirdetések