Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tehetségvonat program
„Hogyan?: Okosan! Gyere! Szállj fel a Tehetségvonatra” a Szent István Gimnáziumban TÁMOP / pályázat Borosné Jakab Edit október 27.
2
TÁMOP-3.4.3-08/1-2009-0008 projekt Zuglói Tehetségvonat
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege 19 146 225 forint. A projekt megvalósítása konzorciumi formában történik, a konzorcium tagjai: Herman Ottó Általános Iskola, a konzorcium vezetője Kaffka Margit Általános Iskola Kincskereső Óvoda Szent István Gimnázium Zuglói Benedek Elek EGYMI A projekt augusztus 1. és október 30. között valósul meg.
3
Tehetségbarát társadalom
4
Tehetséghálózat A tehetséghálózat kiépítése Zuglóban
A Szent István Gimnázium minden olyan fórumon képviseltette magát, ahol a Tehetséggondozó hálózat kapcsolat-rendszerének kiépítését célozták meg 2010. szeptember Mezőkovácsháza 2010. december 8. GÉNIUSZ nap 2011. április 8-9. Talent-day
5
Talent day Nemzetközi tehetségnap a Budai várban 2011.április 7-8-9
ECHA –Nemzetközi Tehetséggondozó Szervezet Bartók Béla születésnapja március 25.
6
GÉNIUSZ HÁLÓZAT Tehetségpontok hálózata: ELTE, KLTE Csermely Péter
Együttműködés a BME tehetségponttal HUNRA Magyar Olvasástársaság
7
Mindenki tehetséges valamiben?
8
Az iskolai tehetségfogalom kialakítása
Iskolánk prof.Gagné tanulmányának tehetségkategóriáit veszi alapul A lakosság 10 %-a 116 IQ fölöttiek tehetségígéreteknek számítanak A felvételi rendszerben kiválogatott diákok mérése során kiderült, hogy az 50 fő azonosításba beválogatott diák mind eléri ezt a szintet, minden diákunk ígéret, meg kell szervezni a csoportos és egyéni fejlesztésüket
9
Kiváló akkreditált tehetségpont
Iskolánk részt vett a Tehetségponttá válás akkreditációs folyamatában: 2010. október 8-án a vizsgálatot lefolytatták a GÉNIUSZ projektiroda képviselői, és iskolánk elnyerte a KIVÁLÓ Tehetségpont cím február 6-án
10
Szülői fórumok Nyílt nap 2010. november 9.
és szülői tájékoztató az általános iskolás korú, a Szent István Gimnázium tehetséggondozó tevékenysége érdeklődő tanulók szülei számára okt. 9. Szülői klub szept.-decemberig szülők bevonása, tájékoztatása Egyéni tanácsadás beiskolázás előtt
11
Zuglói Tehetségnap rendezvény
Időpont: április óra Helyszín: Szent István Gimnázium, 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 15.
12
Eredmények Indikátorok 12 fő pedagógus 174 fődiák 12 tehetségműhely
13
Szent István Gimnázium Budapest 1902 - Tanári
14
Tanári kar továbbképzései
A pedagógusok felkészítése: Fejlesztéshez feladat- és adatbank készítése Munkacsoport kialakítása, team munkában egyéni fejlesztési program megtervezése, kialakítása; értékelési eszközök és eljárások kialakítása, ütemezése
15
Csontváry Kosztka Tivadar 1853-1919
16
Tanulmányi versenyek Iskolai tanulmányi versenyek, készség- és képességfelmérést lehetővé tevő programok megvalósítása. Verseny- és rendezvényszervezés a konzorcium tagjai között Versenyek: ÖKO - környezetvédelem Kerületi verseny a „Zuglói Tehetségnapon” drámajátékok bemutatása: Pygmallion improvizációk A legjobban teljesítő pedagógusok és diákok közvetítése a kiemelt projekt hálózatába.
17
Mentorálás
18
Mentorálás Iskolai mentorálás, egyéni fejlesztési programok feltételrendszerének fejlesztése A tehetséggondozásban részt vevő szakemberek tapasztalatcseréje Kommunikációs csatornák, tájékoztatók, intézményi honlapok fejlesztése. Intézmények közötti együttműködés, hálózatfejlesztés - jó gyakorlatok megosztása: szakmai napok, bemutatók, megbeszélések:
19
Áldás vagy átok? „Ha sikeres vagy, a tehetség áldás, de ha nem, átok”
Mai képzőművész aforizmája) Tehetségígéret Tehetségazonosítás Tehetségfejlesztés Eredmények után követés – beválik-e?
20
Magányos cédrus? A tálentumok egyedülállóak? Kivételes egyéniségek? Szociális kompetenciák fejlesztése, szociometriai mérések Osztályközösségek fejlesztése
21
Prof. Czeizel Endre A Renzulli modellhez Czeizel Endre egy új faktort, a SORS-faktort tette hozzá, nemzeti géniuszaink sokszor tragikus sorsát vizsgálva Ez azt jelenti, hogy a történelem során a társadalom és a politikai helyzet is meghatározta a zseni érvényesülési lehetőségeit
22
Tehetségműhelyek Tehetséggondozó tanórán kívüli foglalkozások
Matematikai műhely Stratégiai társasjátékok Matematikai Istvános Mikulás Qpa Informatikai körök: Legó, Koczka-klub Öko-klubok Színjátszó-kör Egyéni fejlesztés kémiából
23
Siker - eredményesség „a tehetség feltétlenül utat tör magának és érvényesül?”
24
108 éves az épület 1902
25
A tanári hivatás- a harangöntés
„Harangot nem lehet önteni apáink tapasztalata nélkül, de az öröklött tudás nem elég hozzá”( Ancsel Éva) A Szent István Gimnázium hitvallása a pedagógiai programunkban
26
Istvános szellemiség Speciális jellemzők 1902 – 2010
Hagyomány és megújulás Tradicionális istvános dinasztiák Személyes odafigyelés Egyéni bánásmód Speciális jellemzők
27
Értékeink Tudásközpontúság Eredményorientáltság Kölcsönös tisztelet
Megbecsülés Együttműködés Gyermekközpontúság
28
Tehetséggondozás a pedagógiai programunkban
Műhelymunka lehetősége: maximális teljesítmény, siker elérése ösztönözzük, hogy gondolkodó, alkotó emberekké váljanak kreativitás számára teret adunk felkeltjük az igényt a tartalmas és igényes szórakozás művészetek, zene, irodalom iránt.
29
Jövőkép – iskolai célok
országos rangsorban (1–10. hely) tehetséggondozó mentorrendszer hazai és külföldi partneriskolák tanulmányi versenyeken 250 fő 750 diákból mindennapi testedzés elkötelezett hivatástudatú tanári kar
30
A tehetséggondozás formái
Matematikai speciális osztályokban: dúsító és gazdagító programok megnövelt tananyagmennyiség az osztály igénye szerint 2-4 különböző nívószintre való felbontás osztályok vegyítése a fakultatív tárgyakból Tanárok áttanítanak egymáshoz –nyugdíjas egyetemi prof. bevonása
31
A tehetséggondozás formái
Természettudományos osztályokban Kémiából osztályátlépés Tréningek hétvégén terepen – Tiszaparton Nyári ökológiai táborok Kutatódiák mozgalomba való bekapcsolódás Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre való felkészítés 250 fő évente
32
TÁBOR – Tiszapüspöki 2009
33
Mönks-Renzulli modell
34
Képek az iskolai életből 2010
35
„Istvános szellem” Jó gyakorlatok közzététele, kerületi és a fővárosi pedagógiai napokon való bemutatása Honlapon való megjelentetése
36
Magányosan vagy hálózatban?
37
Géniusz Program 2010 a). TÁMOP 3.4.4 (2010. 06. 01.– 2011. 05.31.)
b). TÁMOP ( ) a) Ft Eu b) Ft Eu b). Konzorciumban 5 intézmény számára Óvoda, általános iskola, SNI intézet
38
Géniusz program eredményei
Új lehetőségek: Iskolapszichológus Mérés - tehetségazonosítás Tehetségpont akkreditáció Pedagógus továbbképzés Tehetséggondozó műhelyek Egyéni tanácsadás
39
Tehetségpont Tevékenységköre:
Tehetségazonosítás – pszichológiai felmérés Mir-Hill teszt Tehetséggondozás Tanácsadás a szülőknek, diákoknak, érdeklődőknek Nyomon követéses vizsgálatok
40
Tehetségpont - HÁLÓZAT
A hálózatba való bekapcsolódás előnyei Jó gyakorlatok bemutatása – matematika, informatika, drámajáték természettudományok, újságírás, olvasókör Tehetségtérképen való megjelenés Tehetségnapok szervezése Géniusz-képzések tanároknak Együttműködés a Tehetségpontokkal
41
SZIG - TehetségPont
42
Kapcsolati hálózat Óvodával Általános iskola (8) Gimnázium:
Határon kívüli magyar Nemzetközi – Comenius Projekt - Nor, NL, DE, I, Egyetemekkel: ELTE, PPKE, DE, Civil szervezetek, HUNRA, MATEH, Egyesületek szülők szervezete öregdiákok
43
Szabadidő – Erdélyben 2009
44
Tehetséggondozó műhelyek
45
Egy csapat
46
„Minden gyermek tehetséges valamiben”
ing Általános értelmi képességek Speciális adottságok Kreativitás Motiváció Borosné Jakab Edit
47
EU- Hálózat Testvériskoláink: ing San Vito (Itália) Aalesund (Norveg)
Stadtlohn (D) Magdeburg ing
48
WEBSITES: www.szigbp.hu www.szentistvanzene.hu www.olvassmost.hu
ing
49
Hálózatok Köszönöm a figyelmet ing
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.