Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tehetségvonat program

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tehetségvonat program"— Előadás másolata:

1 Tehetségvonat program
„Hogyan?: Okosan! Gyere! Szállj fel a Tehetségvonatra” a Szent István Gimnáziumban TÁMOP / pályázat Borosné Jakab Edit október 27.

2 TÁMOP-3.4.3-08/1-2009-0008 projekt Zuglói Tehetségvonat
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege 19 146 225 forint.  A projekt megvalósítása konzorciumi formában történik, a konzorcium tagjai:  Herman Ottó Általános Iskola, a konzorcium vezetője Kaffka Margit Általános Iskola Kincskereső Óvoda Szent István Gimnázium Zuglói Benedek Elek EGYMI  A projekt augusztus 1. és október 30. között valósul meg.

3 Tehetségbarát társadalom

4 Tehetséghálózat A tehetséghálózat kiépítése Zuglóban
A Szent István Gimnázium minden olyan fórumon képviseltette magát, ahol a Tehetséggondozó hálózat kapcsolat-rendszerének kiépítését célozták meg 2010. szeptember Mezőkovácsháza 2010. december 8. GÉNIUSZ nap 2011. április 8-9. Talent-day

5 Talent day Nemzetközi tehetségnap a Budai várban 2011.április 7-8-9
ECHA –Nemzetközi Tehetséggondozó Szervezet Bartók Béla születésnapja március 25.

6 GÉNIUSZ HÁLÓZAT Tehetségpontok hálózata: ELTE, KLTE Csermely Péter
Együttműködés a BME tehetségponttal HUNRA Magyar Olvasástársaság

7 Mindenki tehetséges valamiben?

8 Az iskolai tehetségfogalom kialakítása
Iskolánk prof.Gagné tanulmányának tehetségkategóriáit veszi alapul A lakosság 10 %-a 116 IQ fölöttiek tehetségígéreteknek számítanak A felvételi rendszerben kiválogatott diákok mérése során kiderült, hogy az 50 fő azonosításba beválogatott diák mind eléri ezt a szintet, minden diákunk ígéret, meg kell szervezni a csoportos és egyéni fejlesztésüket

9 Kiváló akkreditált tehetségpont
Iskolánk részt vett a Tehetségponttá válás akkreditációs folyamatában: 2010. október 8-án a vizsgálatot lefolytatták a GÉNIUSZ projektiroda képviselői, és iskolánk elnyerte a KIVÁLÓ Tehetségpont cím február 6-án

10 Szülői fórumok Nyílt nap 2010. november 9.
és szülői tájékoztató az általános iskolás korú, a Szent István Gimnázium tehetséggondozó tevékenysége érdeklődő tanulók szülei számára okt. 9. Szülői klub szept.-decemberig szülők bevonása, tájékoztatása Egyéni tanácsadás beiskolázás előtt

11 Zuglói Tehetségnap rendezvény
Időpont: április óra Helyszín: Szent István Gimnázium, 1146 Budapest, Ajtósi Dürer sor 15.

12 Eredmények Indikátorok 12 fő pedagógus 174 fődiák 12 tehetségműhely

13 Szent István Gimnázium Budapest 1902 - Tanári

14 Tanári kar továbbképzései
A pedagógusok felkészítése: Fejlesztéshez feladat- és adatbank készítése Munkacsoport kialakítása, team munkában egyéni fejlesztési program megtervezése, kialakítása; értékelési eszközök és eljárások kialakítása, ütemezése

15 Csontváry Kosztka Tivadar 1853-1919

16 Tanulmányi versenyek Iskolai tanulmányi versenyek, készség- és képességfelmérést lehetővé tevő programok megvalósítása. Verseny- és rendezvényszervezés a konzorcium tagjai között Versenyek: ÖKO - környezetvédelem Kerületi verseny a „Zuglói Tehetségnapon” drámajátékok bemutatása: Pygmallion improvizációk A legjobban teljesítő pedagógusok és diákok közvetítése a kiemelt projekt hálózatába.

17 Mentorálás

18 Mentorálás Iskolai mentorálás, egyéni fejlesztési programok feltételrendszerének fejlesztése A tehetséggondozásban részt vevő szakemberek tapasztalatcseréje Kommunikációs csatornák, tájékoztatók, intézményi honlapok fejlesztése. Intézmények közötti együttműködés, hálózatfejlesztés - jó gyakorlatok megosztása: szakmai napok, bemutatók, megbeszélések:

19 Áldás vagy átok? „Ha sikeres vagy, a tehetség áldás, de ha nem, átok”
Mai képzőművész aforizmája) Tehetségígéret Tehetségazonosítás Tehetségfejlesztés Eredmények után követés – beválik-e?

20 Magányos cédrus? A tálentumok egyedülállóak? Kivételes egyéniségek? Szociális kompetenciák fejlesztése, szociometriai mérések Osztályközösségek fejlesztése

21 Prof. Czeizel Endre A Renzulli modellhez Czeizel Endre egy új faktort, a SORS-faktort tette hozzá, nemzeti géniuszaink sokszor tragikus sorsát vizsgálva Ez azt jelenti, hogy a történelem során a társadalom és a politikai helyzet is meghatározta a zseni érvényesülési lehetőségeit

22 Tehetségműhelyek Tehetséggondozó tanórán kívüli foglalkozások
Matematikai műhely Stratégiai társasjátékok Matematikai Istvános Mikulás Qpa Informatikai körök: Legó, Koczka-klub Öko-klubok Színjátszó-kör Egyéni fejlesztés kémiából

23 Siker - eredményesség „a tehetség feltétlenül utat tör magának és érvényesül?”

24 108 éves az épület 1902

25 A tanári hivatás- a harangöntés
„Harangot nem lehet önteni apáink tapasztalata nélkül, de az öröklött tudás nem elég hozzá”( Ancsel Éva) A Szent István Gimnázium hitvallása a pedagógiai programunkban

26 Istvános szellemiség Speciális jellemzők 1902 – 2010
Hagyomány és megújulás Tradicionális istvános dinasztiák Személyes odafigyelés Egyéni bánásmód Speciális jellemzők

27 Értékeink Tudásközpontúság Eredményorientáltság Kölcsönös tisztelet
Megbecsülés Együttműködés Gyermekközpontúság

28 Tehetséggondozás a pedagógiai programunkban
Műhelymunka lehetősége: maximális teljesítmény, siker elérése ösztönözzük, hogy gondolkodó, alkotó emberekké váljanak kreativitás számára teret adunk felkeltjük az igényt a tartalmas és igényes szórakozás művészetek, zene, irodalom iránt.

29 Jövőkép – iskolai célok
országos rangsorban (1–10. hely) tehetséggondozó mentorrendszer hazai és külföldi partneriskolák tanulmányi versenyeken 250 fő 750 diákból mindennapi testedzés elkötelezett hivatástudatú tanári kar

30 A tehetséggondozás formái
Matematikai speciális osztályokban: dúsító és gazdagító programok megnövelt tananyagmennyiség az osztály igénye szerint 2-4 különböző nívószintre való felbontás osztályok vegyítése a fakultatív tárgyakból Tanárok áttanítanak egymáshoz –nyugdíjas egyetemi prof. bevonása

31 A tehetséggondozás formái
Természettudományos osztályokban Kémiából osztályátlépés Tréningek hétvégén terepen – Tiszaparton Nyári ökológiai táborok Kutatódiák mozgalomba való bekapcsolódás Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre való felkészítés 250 fő évente

32 TÁBOR – Tiszapüspöki 2009

33 Mönks-Renzulli modell

34 Képek az iskolai életből 2010

35 „Istvános szellem” Jó gyakorlatok közzététele, kerületi és a fővárosi pedagógiai napokon való bemutatása Honlapon való megjelentetése

36 Magányosan vagy hálózatban?

37 Géniusz Program 2010 a). TÁMOP 3.4.4 (2010. 06. 01.– 2011. 05.31.)
b). TÁMOP ( ) a) Ft Eu b) Ft Eu b). Konzorciumban 5 intézmény számára Óvoda, általános iskola, SNI intézet

38 Géniusz program eredményei
Új lehetőségek: Iskolapszichológus Mérés - tehetségazonosítás Tehetségpont akkreditáció Pedagógus továbbképzés Tehetséggondozó műhelyek Egyéni tanácsadás

39 Tehetségpont Tevékenységköre:
Tehetségazonosítás – pszichológiai felmérés Mir-Hill teszt Tehetséggondozás Tanácsadás a szülőknek, diákoknak, érdeklődőknek Nyomon követéses vizsgálatok

40 Tehetségpont - HÁLÓZAT
A hálózatba való bekapcsolódás előnyei Jó gyakorlatok bemutatása – matematika, informatika, drámajáték természettudományok, újságírás, olvasókör Tehetségtérképen való megjelenés Tehetségnapok szervezése Géniusz-képzések tanároknak Együttműködés a Tehetségpontokkal

41 SZIG - TehetségPont

42 Kapcsolati hálózat Óvodával Általános iskola (8) Gimnázium:
Határon kívüli magyar Nemzetközi – Comenius Projekt - Nor, NL, DE, I, Egyetemekkel: ELTE, PPKE, DE, Civil szervezetek, HUNRA, MATEH, Egyesületek szülők szervezete öregdiákok

43 Szabadidő – Erdélyben 2009

44 Tehetséggondozó műhelyek

45 Egy csapat

46 „Minden gyermek tehetséges valamiben”
ing Általános értelmi képességek Speciális adottságok Kreativitás Motiváció Borosné Jakab Edit

47 EU- Hálózat Testvériskoláink: ing San Vito (Itália) Aalesund (Norveg)
Stadtlohn (D) Magdeburg ing

48 WEBSITES: www.szigbp.hu www.szentistvanzene.hu www.olvassmost.hu
ing

49 Hálózatok Köszönöm a figyelmet ing


Letölteni ppt "Tehetségvonat program"

Hasonló előadás


Google Hirdetések