Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Milyen információkat kell a beállítások előtt összegyűjtenie?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Milyen információkat kell a beállítások előtt összegyűjtenie?"— Előadás másolata:

1 Milyen információkat kell a beállítások előtt összegyűjtenie?
12.Tétel Az Ön feladata munkahelyén egy újonnan vásárolt és a szállító cég által előtelepített munkaállomás operációs rendszerének beállítása. Milyen információkat kell a beállítások előtt összegyűjtenie? Milyen rendszerbeállításokat kell elvégeznie? Milyen felhasználói beállításokat kell elvégeznie? Mutassa be egy levelező kliens felhasználói fiókjának beállítását! 12.Tétel

2 Információgyűjtés Nevek, címek: a megfelelő operációs rendszer kiválasztás több szempont alapján történik meg. Elsődleges szempont a rendelkezésre álló hardverekhez való illeszkedés. Fontos, hogy az adott rendszer minden probléma nélkül üzemeljen az adott hardver konfiguráción. További szempont, hogy a kiválasztott rendszerrel milyen feladatokat szeretnénk ellátni. Nem mindegy ugyanis, hogy az adott rendszer szerver funkciókat, vagy egyszerű irodai feladatokat lát majd el. Szintén nem mindegy, hogy mennyire támogatja a hálózati funkciókat, amennyiben erre szükség van. Licencek: a beállítások megkezdése előtt meg kell győződni az operációs rendszer licencszerződése által meghatározott feltételekről, kritériumokról. Ezen szerződés egyértelműen meghatározza a szoftver használatának feltételeit (például, hogy hány gépre és hogyan telepíthető stb.). Különböző licencszerződésekkel találkozhatunk, a Microsoft például végfelhasználói licencszerződéssel látja el szoftvereit. 12.Tétel

3 Rendszerbeállítások Dátum és idő: számítógépünk órája folyamatosan jelzi a pontos időt és dátumot. Ezt az órát természetesen mi is átállíthatjuk, a Vezérlőpult – Dátum és idő ikonra, vagy a Tálcán látható órára kettőt kattintva. Nem csak a dátum és az idő megadására van lehetőségünk, de megadhatjuk azt is, hogy melyik időzónában használjuk gépünket, illetve automatikusan áttérünk-e a téli/nyári időszámításra. 12.Tétel

4 Rendszerbeállítások Egér: az egér beállításait a Vezérlőpult – Egér ikonjára kattintva tudjuk módosítani. a Gombok kategóriában beállíthatjuk, hogy az egeret bal vagy jobb kézzel használjuk-e. A balkezes egér esetében a jobb- és baloldali gombok jelentése felcserélődik az ablak jobb alsó sarkában levő tesztterületen látható kis dobozra kattintva tesztelhetjük a dupla kattintás sebességét. Ha a kis dobozra kényelmesen kettőt kattintva nem történik semmi, a dupla kattintás sebességét vegyük lassabbra, és próbálkozzunk újra. Ha a Windows időnként két külön kattintásunkat dupla kattintásnak értelmezi, vegyük gyorsabbra a kattintás sebességét a Mutatók kategóriában az egérmutató külalakját változtathatjuk meg. Legegyszerűbb, ha az előkészített sémák közül választanunk a Mozgás kategóriában az egér sebességét és az egér nyomvonal hosszát állíthatjuk be a Hardver fülre kattintva az egér típusát lehet megváltoztatni. A forgalomban lévő standard egerek legtöbbjét a Windows automatikusan felismeri, így a hardverbeállítások kézi megváltoztatására hétköznapi körülmények között alig van szükség. Billentyűzet: a Vezérlőpult – Billentyűzet ikonjára kattintva állíthatjuk be, hogyan viselkedjen a billentyűzet a Windowsban. a Sebesség kategóriában állíthatjuk be a kurzorvillogás, és a billentyűzet karakterismétlésének sebességét a Nyelv kategóriában telepíthetünk több nemzeti billentyűkiosztást. Egyszerre használhatunk például magyar és angol billentyűzetkiosztást, s köztük billentyűkombinációval, vagy a Tálcán a kijelzőre kattintva, az egérrel válthatunk. 12.Tétel

5 Rendszerbeállítások Energiagazdálkodási lehetőségek: a Vezérlőpult – Energiagazdálkodási lehetőségek opció alatt megadhatjuk, hogyha nem nyúlunk a számítógéphez, akkor mennyi idő elteltével kapcsoljon ki a képernyő és a merevlemez, mi történjen, ha megnyomjuk a számítógép be/kikapcsoló gombját, de engedélyezhetjük a hibernálást is (a memória tartalma a merevlemezre kerül, majd a következő bekapcsoláskor ott folytathatjuk a munkát, ahol abbahagytuk), valamint ellenőrizhetjük a szünetmentes áramforrás állapotát is. Hangok: a Vezérlőpult – Hangok ikonjára kattintva lehetőségünk van az egyes eseményekhez hangot rendelni, illetve kész hangsémákat alkalmazni, valamint a hangszóróval és mikrofonnal kapcsolatos beállítások elvégzésére. Például: hangszóró hangereje. 12.Tétel

6 Rendszerbeállítások Megjelenítés: a képernyő beállításait a Vezérlőpult – Megjelenítés ikonra kattintva változtathatjuk meg. a Háttér kategóriában kiválaszthatjuk az asztal hátteréül szolgáló mintázatot és/vagy tapétát. Természetesen a felsorolt tapétákon kívül más hátteret is használhatunk, ezt a képfájlt a Tallózás gombra kattintva kereshetjük meg. a Képernyőkímélő kategóriában választhatunk képernyővédőt, s megadhatjuk, hogy ha a gépen nem dolgozunk, hány perc után induljon el a Megjelenés kategóriában az asztal és a rajta megjelenő objektumok tulajdonságait állíthatjuk be. Legegyszerűbb, ha egy kész mintát alkalmazunk a Beállítások kategóriában megváltoztathatjuk a képernyő felbontását és színmélységet. A Speciális gombra kattintva a videokártya és a monitor típusát állíthatjuk be, valamint itt van lehetőségünk további finomhangolások elvégzésére. Területi és nyelvi beállítások: bizonyos alkalmazások a különböző, eltérő nemzeti beállítások (ABC-rend, napszak, hónapok neve, pénznem, stb.) kezelésére is fel vannak készítve. Lehetőségünk van a magyar (vagy egyéb) nyelv és más nemzeti jellegzetességek beállítására, ami megkönnyíti a többnyelvű munkavégzést. 12.Tétel

7 Hálózati beállítások Hálózati kapcsolatok tulajdonságai: a hálózat beállításait módosíthatjuk a Vezérlőpult – Hálózati kapcsolatok ikonra kattintva. A hálózati kapcsolatok közük a helyi kapcsolatot választva módosíthatjuk a hálózati adapteren keresztüli forgalmat a helyi hálózatban. Itt konfigurálhatjuk azokat az eszközöket, amelyek gépünket a számítógépes hálózathoz kapcsolják: hálózati csatolót, kliensprogramokat, hálózati protokollokat, és hálózati szolgáltatásokat. Proxy: proxy szerverek a kliensek kéréseit köztes elemként más szerverekhez továbbítják. A kliens csatlakozik a proxyhoz, valamilyen szolgáltatást igényel, ami egy másik szerveren található. A proxy szerver a kliens nevében csatlakozik a megadott szerverhez, és igényli az erőforrást. A proxy esetlegesen megváltoztathatja a kliens kérését vagy a szerver válaszát, és alkalomadtán kiszolgálhatja a kérést a szerverhez való csatlakozás nélkül is. A proxykiszolgáló biztonsági sorompót képez a belső hálózat és az internet között, amely megakadályozza, hogy illetéktelenek hozzáférhessenek a belső hálózaton tárolt adatokhoz. 12.Tétel

8 Hálózati beállítások Levelező kliens: a Windows operációs rendszer beépített levelező kliens az Outlook Express. Ez a program a Windows telepítésekor automatikusan telepítésre kerül. A postafiók beállításához indítsuk el az Outlook Express-t. Új postafiók létrehozásához az Eszközök – Fiókok menüpontot válasszuk ki, ahol a Hozzáadás gombra kattintva a Levelezés opciót kiválasztva megjelenik egy varázsló. 1. a megjelenő ablakban a megadott nevet fogja a program az címhez hozzárendelni 2. a név megadása után a következő ablakban egy valós címet kell megadni 3. a következő ablakban a levelező szervereket kell beállítani. A legördülő menüben adható meg a levelező szerver típusa, ez IMAP vagy POP3 lehet. Az IMAP-ot célszerű választani abban az esetben, ha leveleinket nem csak egy számítógépről olvassuk, mert ebben az esetben a levelek a szerveren is tárolva maradnak. A POP3-at akkor célszerű választani, ha leveleinket mindig ugyan arról a számítógépről olvassuk és nincs szükségünk a szerveren való tárolás lehetőségére. A kiszolgáló szerverek címét általában szolgáltatónk adja meg. 4. majd a fiókhoz felhasználónevet és jelszavat állíthatunk be. Így csak a jelszó birtokában férhetünk hozzá fiókunkhoz Ezen lépések elvégzése után postafiókunk használatra kész állapotba kerül. A továbbiakban lehetőségünk van egyéb beállítások elvégzésére is, mint például: azonosítás hozzárendelésére a kimenő kiszolgálóhoz, titkosított kapcsolat beállítására stb. 12.Tétel

9 Felhasználói beállítások
Felhasználói fiókok: a felhasználói fiók olyan információk gyűjteménye, amelyek megadják a Windows rendszernek, hogy a felhasználó milyen fájlokhoz és mappákhoz férhet hozzá, milyen módosításokat végezhet a számítógépen, illetve az olyan személyes beállításokat, mint például az asztal háttérképe vagy a képernyőkímélő. A felhasználói fiókok teszik lehetővé, hogy többen használják a számítógépet, ugyanakkor mindenkinek saját fájljai és beállításai lehessenek. Minden felhasználó szükség esetén a felhasználóneve és a jelszava segítségével érheti el a felhasználói fiókját. A rendszergazdai fiókban olyan módosítások hajthatók végre, amelyek hatással vannak a többi felhasználóra. Ilyen például a biztonsági beállítások módosítása. A rendszergazdai fiókból elérhető a számítógépen tárolt összes fájl. Rendszergazdai fiók használata esetén a következő műveletek végezhetők el: a számítógép beállítása, szoftverek és hardver telepítése, beállítások megadása és javítások elvégzése, új programok és hardver hozzáadása. A korlátozott felhasználói fiók használatával a számítógép legtöbb funkciója elérhető, azonban kizárólag a rendszergazda hajthat végre olyan változtatásokat, amelyek a számítógép többi felhasználóját is érintik. Általános jogokkal rendelkező fiókkal például lehetőség van a következő eszközök használatára: webböngészők, levelezőprogramok, irodai programok, multimédia állományok lejátszása stb. Az egyes felhasználói fiókokat a Vezérlőpult – Felhasználói fiókok helyen érjük el. Új fiók létrehozása során lehetőségünk van a fiók nevének megadására, a jelszó és a jogosultság módosítására, valamint a bejelentkezésnél megjelenő kép megváltoztatására. 12.Tétel

10 Felhasználói beállítások
Képek, dokumentumok: a helyi hálózaton összekötött számítógépek közt lehetőségünk van dokumentumaink és képeink megosztására is. A hálózatok logikai mappában tallózhatunk, az itt megtalálható számítógépeknek természetesen nem láthatjuk a teljes tartalmát, csak azokat a mappáit, amelyeket a gép tulajdonosa elérhetővé tett a hálózaton, más szóval megosztott. Az osztott mappákhoz lehetőségünk van ún. hálózati meghajtót csatlakoztatni, így munkánk közben úgy dolgozhatunk velük, mint bármelyik saját mappánkkal. 12.Tétel

11 Felhasználói beállítások
Profilok: az operációs rendszer eredményes alkalmazásához hozzátartozik a felhasználói felület testre szabása is. Ekkor számítógépünkön olyan környezetet alakítunk ki, amelynek jobban megfelelnek képességeinknek, melynek segítségével gyakrabban használt programjainkat a könnyebb elérhetőség érdekében az asztalra helyezzük, olyan mappákat hozunk létre, amelyek a legfontosabb dokumentumainkat tartalmazzák. Minden, az adott gépet alkalmazó felhasználó saját környezetet alakíthat ki, amelyet az operációs rendszer a felhasználói profilban tárol. A felhasználói profil a felhasználó bejelentkezésekor a rendszer által betöltendő, a munkakörnyezetet meghatározó profil. Ennek része a felhasználó számára kialakított összes beállítás (programelemek, hálózati kapcsolatok, ablakok helyzete-méret stb.). Hálózati operációs rendszerben kialakított központosított tartomány kialakítása esetén a hálózaton bármely elérhető számítógépen bejelentkezve ugyanazt a profilt használhatjuk. A felhasználói profilok a Vezérlőpult – Rendszer menüpont alatt a Speciális fülön érhetők el. A profilok szabadon törölhetők, módosíthatók és másolhatók. 12.Tétel


Letölteni ppt "Milyen információkat kell a beállítások előtt összegyűjtenie?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések