Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VÁLLALAT- GAZDASÁGTAN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VÁLLALAT- GAZDASÁGTAN"— Előadás másolata:

1 VÁLLALAT- GAZDASÁGTAN
A CSŐDMENEDZSMENT

2 A válság fogalma és okai
A vállalat működésében bekövetkezett átmeneti vagy tartós zavar, amely külső és belső okokra vezethetők vissza.

3 Belső okok vezetési hiányosságok, nem megfelelő munkaerő állomány,
nem megfelelő termékek, pénzügyi, likviditási problémák, nem elég hatékony kutatás-fejlesztési tevékenység.

4 Külső okok a piaci helyzet romlása, a vállalat piacvesztése,
az erősödő konkurenciaharc, kemény költség- és árverseny, megváltozott vásárlói szokások, felgyorsult műszaki fejlődés, társadalmi-gazdasági események, kormányzati intézkedések.

5 A vállalati működés szakaszai a válságmenedzselés szempontjából
preventív válságmenedzselés a fenyegető válság menedzselése likvidációs válságmenedzselés

6 A válságmenedzselés fő szakaszai
A vállalat állapota egészséges szakasz beteg szakasz eltemetés A válságme-nedzselés jellege megelőző zavarelhárító likvidációs Válságme-nedzselés irányítója vezér-igazgató válság-menedzser felszámoló

7 Az aktív válságprevenció fő részei
Jövőkutatás: a jövőt befolyásoló tényezők rendszeres vizsgálata. Futurológia: a tevékenység komplex jövőképének előrevetítése. Trendek és prognózisok: a működő folyamatok várható változásainak előrejelzése.

8 Hogyan kerülhetjük el a válságot ?
a „veszélyes vizek” kerülése, menekülési utakat nyitva hagyó kapacitásfejlesztés, válságveszély-megosztás helyi vállalatok között, válságelszigetelés az egyes vállalategységek szervezeti és működési elkülönítésével, megfelelő biztosítás kötése.

9 A válságok korai felismerésének gátjai
rossz vállalati információs rendszer, a vezetés nem érdekelt a válságjelekre történő megfelelő reagálásban, Ellenszenv a változással szemben, félreértelmezik a válságjeleket, átmenetinek tekintik azokat, amelyek különösebb beavatkozás nélkül is elmúlnak, félnek, hogy a válságszituáció beismerése tovább rontja a vállalat helyzetét.

10 A válságtípusok kiterjedésük szerint
operatív válság stratégiai válság többdimenziós válság

11 A válság fázisai fenyegető válság lappangó (látens) válság
konkrét válság kiterjedt/kifejlett válság akut (heveny) válság

12 A válság leküzdésének folyamata
a válság megjelenése, a válság felismerése, válságmenedzsment kezdeményezése, durva elemzés, azonnali intézkedések, részletes elemzés, szanálási stratégiák kidolgozása, szanálási stratégia végrehajtása, a válság sikeres leküzdése.

13 Azonnali intézkedések
likviditásnövelő intézkedések költségcsökkentés munkaerő leépítés- és csere bizalomerősítő intézkedések az esetleges jogi lehetőségek kihasználása

14 A jó válságmenedzser ismérvei
a körülmények diktálta intézkedések következetes végrehajtója, egy “diktátor”, akinek határozott elképzelései vannak a válságból történő kilábalásra, és ezt könyörtelenül meg is valósítja, elbocsát, leépít, felszámol, képes meggyőzni a maradókat a sikerről konszenzus nélküli versenyfutásra képes az idővel, siker esetén is képes azonnal lemondani, konok célorientáltság, rendíthetetlen önbizalom lehetőleg stresszhatás-mentes működés.

15 Egyéb szakemberek a csődeljárásokban résztvevők bírák, csődgondnok és felszámolók, a hitelezők, a válsághelyzetek jogtanácsosai, könyvelői és adóspecialistái, a válságban lévő vállalatok kötvényeibe befektetők, a speciális válságtanácsadók, zavarelhárítók, a vállalati válságok PR szempontjából történő menedzselésére szakosodott cégek,

16 A válság leküzdése során ajánlott teendők
egyes nem eléggé hatékony divíziók eladása, új gyártási vonal vagy technológia alkalmazása, a divíziók kiegészítése rokon termékkel vagy új piaccal, a kutatás-fejlesztési kiadások növelése, a költségszerkezet átalakítása, költségredukció.

17 A válság leküzdése során tilos
gyenge minőségű termékeket kibocsátani bevétel­növelés céljából, az árukészleteket túlbecsülni, a gyenge hitelképességű vevők rendeléseit elkönyvelni, a fontos tartalékokat felélni, fontos fejlesztési programokat ejteni, a szükséges embereket elbocsátani.

18 A vállalati válság kimenetele
a vállalat új növekedési pályára állítása, a vállalat összeolvadása egy másik vállalattal, a vállalat jogutód nélkül megszűnése


Letölteni ppt "VÁLLALAT- GAZDASÁGTAN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések