Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Munkáltatói kapcsolatépítés

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Munkáltatói kapcsolatépítés"— Előadás másolata:

1

2 Munkáltatói kapcsolatépítés

3 A munkáltatói kapcsolat, a munkaerőpiaci szolgáltatás alapköve
Ezért ennek a tevékenységnek különös szerepe van a szolgáltatásaink sorában, ez a szerep kettős: Szolgáltatunk a klienseink, álláskeresőink felé Szolgáltatunk a munkáltatók felé A klienseink érdekeltsége egyértelműnek tűnik, az együttműködési hajlam, az már más kérdés. A munkáltatók érdekeltsége az együttműködés során, már korántsem mondható egyértelműnek A munkáltatókat meg kell győzni az együttműködés hasznosságáról, előnyeiről

4 Ne feledjük az alábbi munkáltatói érdekeket
A munkáltató elsősorban piaci hasznot akar realizálni A költségeit igyekszik csökkenteni Munkaköröket vonhat össze, racionalizál Ideális munkavállalót foglalkoztatni A termelés, szolgáltatás folyamatosságát a legkisebb költséggel fenntartani Ösztönző rendszer hatékonysága Egyéb szempontok…. Adományozás Megváltozott munkaképességű munkavállalók foglakoztatása Környezetvédelem, filantrópia, stb. További egyéb szempontok

5 Ideális munkavállaló: aki nagy tapasztalattal bír, terhelhető, lojális, és nem kér sokat, vagy még „szűz” azaz pályakezdő, nincsenek munkaerőpiaci tapasztalatai, így a cég „arculatára” formálható. A termelés folyamatossága, legkisebb költséggel; a munkáltató számára az volna az ideális, ha a dolgozója szünet nélkül egyfolytában termelőmunkát végezne. Ebből következik, hogy az atipikus megoldásokért nem „rajonganak” A részmunkaidős foglalkoztatás fajlagos költsége magas, (adminisztráció, munkafolyamatok átvétele)

6 Felvetődik a kérdés, mit tudunk mi szolgáltatni a munkáltatók részére
Felvetődik a kérdés, mit tudunk mi szolgáltatni a munkáltatók részére? Mivel lehetünk képesek meggyőzni őket az együttműködés érdekében? Közvetítés kapcsán: Megtakarítja a hirdetés költségét Értékes munkaidőt takarít meg, mivel a toborzási feladatok egy része szükségtelenné válik A munkaköri specifikumoknak megfelelő munkatársat közvetítünk (Holland féle tipológia) érvényesül; a megfelelő embert a megfelelő helyre elvárás Közvetítési tevékenységünk díjmentes Ügyfeleinket, álláskeresőinket jól ismerjük általában tisztában vagyunk elvárásaikkal, igényeikkel, képességeikkel Tanácsadás (képzés, munkáltatók által igénybe vehető támogatások, pályázati információk)

7 Cél: a munkáltatói kapcsolat eredményes fenntartása.
A közvetítői rendszer hatékonysága, a kapcsolatmegtartás érdekében, célszerű kettős közvetítői rendszert fenntartani. Azaz elsődlegesen a saját célcsoportunk köréből közvetítünk, ha a klienseink közt nincs megfelelő jelölt akkor fordulhatunk más szervezetekhez, ha ez sem vezet eredményre, jöhet egy nyílt munkaerőpiaci közvetítői adatbank – erre a célra a portált használom. Ezen kívül még léteznek kapcsolati szintek, amelyek egyértelmű előnyökkel szolgálnak a munkáltató számára is. Ilyenek a próbamunka, gyakorlati munkahely, kölcsönzés, vállalkozási tevékenység. Cél: a munkáltatói kapcsolat eredményes fenntartása.

8 A munkáltatói kapcsolatok szintjei:
Alapvető, általános információk a munkavilágáról, mellőzve minden konkrét tényt Állásinformáció közlése, továbbítása (ellenőrzött, ellenőrizetlen információk) Állásfeltárás (személyes közreműködés, vagy egyéb módon egyeztetett információk) Folyamatos kapcsolat a munkáltatóval (aktuális információk) Folyamatos munkakapcsolat (állásközvetítések rendszeresen, tanácsadási tevékenység) Próba és gyakorló munka Munkaerő – munkatárskölcsönzés Vállalkozási tevékenység (bedolgozói hálózat, bérmunka, munkaerő kihelyezés) A kapcsolatok szintjei között nincsenek éles határok, a szintek közötti átjárás lehetősége mindkét irányban lehetséges. Ha a kapcsolat szintjeiben, azaz minőségében negatív irányú változás következne be, ez még önmagában nem jelent katasztrófát, a lényeg, hogy a kapcsolat maradjon meg valamilyen formában!

9 Mi a megfelelő munkahely?
megfelel a munkanélküli képzettségi szintjének, illetőleg az általa utoljára - legalább hat hónapig - betöltött munkakör képzettségi szintjének, egészségi állapota szerint a munka elvégzésére alkalmas, várható kereset a felajánlott munkahelyen a álláskeresési (munkanélküli) járadék összegét eléri illetve meghaladja, a munkahely és lakóhely közötti oda-visszautazás nem haladja meg a három órát (tíz éven aluli gyermekét egyedül nevelő szülő esetében a két órát), a munkanélküli foglalkoztatása munkaviszonyban történik És a célcsoportunk esetében….?

10 Ahhoz, hogy sikeres tanácsadók, közvetítők legyünk…
Tisztában kell lennünk az álláskeresés sajátosságaival, nehézségeivel. Az álláskeresés nem könnyű dolog! A kliens hangulata az álláskeresés során erősen változhat: Átnézni naponta az újságokat, időnként felhívni egy - egy meghirdetett munkahelyet, pályázatot, nem elegendő! Több kudarccal kell szembesülnie a kliensnek az álláskeresése során. A kliens úgy gondolkozhat, hogy „bármi lesz is az, csak legyen már valami állásom mielőbb” és ezzel kiszolgáltatottságát növeli, illetve egy újabb kudarcot mondhat magáénak, mivel nem a személyiségének megfelelő munkakörben helyezkedett el.

11 Az ideális álláskereső
az álláskeresést munkának, önmagát főállású álláskeresőnek tekinti. Napjait, időbeosztását ennek megfelelően osztja be, tervezi meg. Tudatosan építkezve, folyamatosan, módszeresen keresi a neki megfelelő munkát illetve cégeket. Az ideális álláskeresők sokkal gyorsabban találják meg maguknak, a testre szabott állást, még nehézhelyzetben lévő régiókban is. Az ideális álláskeresők sikerének titka, a céljaiknak alárendelt időbeosztásban, az álláskeresés folyamatosságában, rendszerességében, módszerességében, és az álláskeresésük tudatosságában rejlik! Ezeket az alapvető szempontokat kell, a célcsoportunk sajátságos helyzetéhez, lehetőségeihez mérten, maximálisan betartani, a közös munka, mentorálás során.

12 Állásinformáció gyűjtés módjai, a potenciális munkáltatók felkutatása
Az álláslehetőségek forrásai Először is tudatában kell lennünk annak az elengedhetetlen szemléletnek, hogy az álláskeresés nem lehet csak a segítő szakemberek feladata! Ezt a szemléltet a klienssel is el kell fogadtatnunk, hiszen ő az a személy, aki a legtöbbet teheti saját magáért. Ez alól kivétel azon speciális megváltozott munkaképességű rétegeknek az esete, akiknek az önmagukról való gondoskodás, vagy a kommunikáció nagy problémát jelent, de valamilyen munkafolyamat elvégzésére, igencsak alkalmasak.

13 A kliens által elérhető információs források
A munkaügyi szervezet A kliens kapcsolati hálója; barátok, rokonok, ismerősök, szomszédok Korábbi munkáltatók Álláshirdetések az újságokban Sárgalapok, telefonkönyv, szaknévsor Céglisták Internet Tv képújság Kifüggesztett hirdetések (üzletek kirakatai) Állásközvetítő szolgáltatások, azaz Mi

14 A tanácsadó által elérhető információs lehetőségek:
Szakmai kapcsolatok A már meglévő munkáltatói kapcsolati háló Álláshirdetések újságokban Szaklapok, folyóiratok, a keresett szakmai területnek megfelelően Telefonkönyv, szaknévsor Céglisták, elektronikus rendszerek Internet Szakmai szervezetek, csoportosulások

15 A munkáltatói kapcsolatépítés lehetséges módjai:
Telefonos megkeresés Internet, (jó ha van tájékoztató anyag!) Véletlenszerű séta, ami lehet célirányos is Személyes találkozók Munkahelyi látogatások, megbeszélések Workshop Állásbörze

16 Telefonos megkeresés:
Nagyobb cégnél kérjük a HR-t, munkaügyist Kiscégnél az ügyvezetőt keressük, Ha nem tudjuk megítélni a cég nagyságát, akkor azt a kollégát aki a munkatársak felvételével foglalkozik Igyekezzünk megtudni annak a személynek a nevét, akit keresnünk kell Az illetékessel közöljük, hogy szolgáltatásunk díjmentes, ha rákérdez, ez hogy lehetséges? Röviden egy mondatban válaszoljunk Ha lehet, érjük el, hogy személyesen is fogadjon minket Beszéljük meg vele, hogy szeretnénk egy tájékoztatót küldeni a részére, a tájékoztató ne legyen több két oldalnál Sokszor adódik úgy, hogy telefonon beszéljük meg a munkaköri kritériumokat, ilyenkor legyünk szisztematikusak és pontosak, a biztonság kedvéért mi kérdezzünk a saját struktúránk szerint. Köszönjük meg a lehetőséget, és udvariasan jelezzük felé, hogy a későbbiekben még keresnénk.

17 Internet, Interneten sok infót találhatunk, vannak állásközvetítő portálok is, kérdés ezek mennyire felelnek meg nekünk A net alkalmas a bővebb információk beszerzésére is egy adott cégről, tudunk tájékozódni Egyes cégek a honlapjaikon teszik közre az aktuális állásajánlataikat Szakmai és érdekvédő szervezetek összegyűjtik és közlik az aktuális állásajánlataikat A munkáltatók többségét en keressük fel. Fontos, hogy mit írunk bele egy általános „kapcsolatteremtő” szövegébe en bonyolítjuk az egyeztetések, szervezések zömét.

18 Általános „kapcsolatteremtő” e-mail, egy lehetséges verziója:
Tisztelt Cím, kedves Munkáltató! Engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét szervezetünk, munkavállalók elhelyezkedését segítő szolgáltatásaira, (munkatárs közvetítés, tanácsadás, munkáltató által igénybe vehető támogatási lehetőségek). Kérem, tekintse át a mellékelten megküldött rövid tájékoztatónkat, felvetődő kérdésére, érdeklődésére azonnal válaszolunk. A szintén mellékelten megküldött állásközlő lapon, közvetlenül eljuttathatja hozzánk esetleges munkaerőigényét. Szolgáltatásunk és a közvetítések díjmentesek. Köszönöm megtisztelő figyelmét és szakmai érdeklődését! A sikeres együttműködés reményében, tisztelettel: Ungvárszky Pál munkáltatói kapcsolattartó, mvta Kerékvető Egyesület Tel :

19 Véletlenszerű séta, ami lehet célirányos is
A kapcsolattartó jártában – keltében is dolgozik Egy adott célállás vagy szakmacsoport irányultságának megfelelően keresi a kisebb munkáltatókat, üzleteket, boltokat A séta lehet területileg is előirányzott, mi például ezt a XIII. kerületben gyakoroljuk, válogatás nélkül „beköszönök” a lehetséges munkáltatókhoz Ehhez a tevékenyéghez sok szórólap, és névkártya szükséges Meglepően eredményes tud lenni Nagyon fárasztó, főleg télen Az állásinformációkon túl egyéb információknak a birtokába is juthatunk, amivel operálhatunk, ha van még energiánk, vagy kérjük meg erre, kollégánkat, ismerősünket. A fő, hogy a kapcsolat erősödjön.

20 Személyes találkozók Többnyire telefonon, vagy e-mailen készítjük elő
Érkezzünk, pontosan és megfelelő öltözetben Legyen névjegyünk, illetve tájékoztató anyagunk Általában percet vesz igénybe, ezalatt, az idő alatt, az alapvető munkaköri specifikumokat meglehet ismerni Kérdezzünk rá arra, hogy ismeri–e, a munkáltatók által igénybe vehető támogatásokat, és élnek-e ezekkel a lehetőségekkel? ezek a kérdések ugyanis a munkáltatói szemlélet formálásának alapjai. Tájékozódjunk, hogy foglalkoztattak-e megváltozott munkaképességű munkavállalót, látnak-e erre lehetőséget?

21 Kérdezzük meg; hogy eltudja-e képzelni, hogy az aktuális állásajánlatot, vagy egy későbbi munkakört ilyen személy töltsön-e be? Ha igen akkor közvetíthetünk a saját célcsoportunkból Ha egyáltalán nem, akkor a második vonalas nyílt munkaerőpiaci eszközünket vesszük igénybe, és később újból bepróbálkozunk, addig is próbáljuk meg „puhítani” a munkáltatót Köszönjük meg, hogy fogadott minket, és biztosítsuk arról, hogy szívesen a rendelkezésére állunk máskor is.

22 Munkahelyi látogatások, megbeszélések
Alapjaiban nem különbözik a személyes találkozótól A különbség, hogy ez nem az első személyes találkozás Valamilyen konkrét szakmai megbeszélés vagy a munkakörülmények konkrét megismerése a cél Vannak esetek, amikor egy jelöltet kísérünk, és mutatjuk őt be, cél, hogy személyesen megtapasztalhassa a munkakörülményeket Megjelenésünkben, fellépésünkben legyünk olyanok mint egy személyes találkozó alkalmával

23 Workshop A munkáltatói kapcsolattartás csúcsa
A munkáltatói szemlélet formálás leghatékonyabb eszköze A szervezése komoly előkészületeket igényel Olyan momentumokat kell beépíteni, ami a munkáltatók számára vonzóak Kapcsolatépítési lehetőség a cégek számára Remélhetőleg a megjelenő munkáltatók zsebében van egy-két állás Jó alkalom a célcsoportunk helyzetének ismertetésére

24 Állásbörze Előnye, hogy sok munkáltató részt vesz rajta
A klienseink közvetlenül kezdeményezhetnek a potenciális munkáltatóknál Ha az állásbörze célirányos (klienseik igényei mentén) nem kell külön energiát fordítani a munkáltatói szemlélet formálására Nem kerül külön pénzünkbe Sok névjegykártyát kell magunkkal vinni Törekedjünk arra, hogy mi is sok névjegykártyát gyűjtsünk be a munkáltatóktól

25 Az állásinformációk nyilvántartása:
Munkáltatói adatbank kiépítése, a munkáltatói nyilvántartás lehetséges technikai hátterei Az állásinformációk nyilvántartása: Függetlenül attól, hogy az állásajánlatot, milyen formában gyűjtöttük be, nyilván kell tartani, és fel kell dolgozni azt. A nyilvántartás lehetséges eszközei: Papír ceruza Gépi írott forma Gépi adatszerű feldolgozás

26 Az állásinformáció felvételekor többnyire papírra vetjük a szükséges infót, majd tovább dolgozzuk.
Az alapvető, és feltétlenül szükséges adatok felvételéhez a legjobb, ha egy állásközlő adatlapot szerkesztünk. Ezt úgy kell kialakítanunk, hogy lehetőséget adjon a párosításra, azaz a kliens adatlapjában szereplő információk összevethetők legyenek az állás információkkal. Az adatlap struktúráját kezelhetjük manuálisan, de ez nagy kliens létszámnál és bőséges állásajánlat esetében már áttekinthetetlen. Az adatlap struktúrája lehetőséget ad arra, hogy egy adatbázis kezelővel programot készíthessünk, illetve ezt egy szakemberrel elkészíthessük. A mi alapvető feladatunk a struktúra kialakítása, a párosítás és a feltételrendszer kidolgozása. Minél részletesebb adatokkal dolgozunk annál nagyobb pontosságot érhetünk el , persze az ésszerűség határain belül.

27 Egy lehetséges struktúra az állásajánlat felvételére:
Munkakör: Feladat: Munkavégzés helye: Szükséges végzettség: Tapasztalat, gyakorlat Nyelvismeret: Számítógép ismeret: Egyéb elvárások: Előny: Munkaidő beosztás: Az alkalmazás formája: Javadalmazás: Egyéb juttatás, előnyök: Érdeklődés, jelentkezés: Munkáltató neve, címe A munkáltató bemutatása: Egyéb: Dátum:

28 Munkáltatói adatbank Munkáltatói adatbanknak nevezhetjük azt a képződményt, melyet a munkáltatói kapcsolataink nyilvántartása céljából alakítunk ki Nyilvántartjuk azokat a munkáltatókat, melyeket valamilyen formában megkerestünk: Kivel beszéltünk, miben állapodtunk meg Milyen eredményt értünk el Mikor kell újból jelentkezni Kaptunk-e állásajánlatot Közvetítettünk-e álláskeresőt Kiket közvetítettünk Alkalmaztak-e valakit a klienseink közül Különböző szempontok összevetésére alkalmas Statisztikát készíthetünk belőle Az adatbanki nyilvántartás alapja, a szervezetek köti együttműködésnek Az együttműködés előre vetítheti egy közös adatbanki rendszer létrejöttét

29 Kapcsolat felvétel a munkáltató kompetens munkatársával
Gyakran előfordul, hogy nem sikerül elérni azt a személyt, akivel beszélnünk kellene. Nincs bent az illető Nem ér rá A titkárnő nem akar bekapcsolni, azon van, hogy lerázzon minket

30 Hogyan küzdjük le az akadályokat, amit egy titkárság jelenthet?
Kérjük a telefonközpontostól azt a telefonszámot, melyen közvetlenül beszélhetünk azzal a személlyel, akit keresünk. Telefonáljunk a szokásos munkaidő előtt vagy után. Ha a kért személy mindig elfoglalt vagy házon kívül van, kérjük a helyettesét. Kérdezzük meg van-e az illetőnek fogadóórája. Hívjuk, és hívjuk újra. Hagyjunk üzenetet, akár többször is Adjuk meg a saját számunkat. Tanúsítsunk megértést; ne elégedetlenkedjünk Ne mondjuk a titkárnőnek, hogy személyes ügyben keressük XY-t! Legyünk mindvégig udvariasak Kerüljük a titkárnővel való összeütközést !

31 A portás vagy biztonsági emberke meggyőzése, megnyerése:
Köszöntsük szívélyesen, lehetőleg előre köszönjünk Mondjuk el nyíltan, hogy mi ügyben járunk Kérjük a segítségét Éreztessük vele, hogy az ügy amit képviselünk az nagyon fontos számunkra Ha mégsem lehetséges a bejutás, kérjünk tőle telefonszámokat, ez mindig beválik.

32 munkaerőpiaci szaktanácsadó
Köszönöm a figyelmet! Ungvárszky Pál munkaerőpiaci szaktanácsadó 2007


Letölteni ppt "Munkáltatói kapcsolatépítés"

Hasonló előadás


Google Hirdetések