Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mennyire vagyunk tudatos vásárlók?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mennyire vagyunk tudatos vásárlók?"— Előadás másolata:

1 Mennyire vagyunk tudatos vásárlók?
Adamecz Péter - Csehely Szilvia - Erdős Balázs Tóth Árpád Gimnázium, Debrecen Curie Környezetvédelmi Emlékverseny döntője Szolnok 2008

2 Napjaink egyik globális kérdése a fenntarthatóság, mely a Föld egészét érinti!

3

4

5 Vásárláskor… Fő a céltudatosság bevásárlólista készítése
a ,,meglátom és megveszem” filozófia kerülése minőségi áru megvétele a hazai termékek előnyben részesítése

6 De az sem mindegy, mibe tesszük a megvásárolt holmit!

7 Néhány általános információ a műanyagszatyrokról
Petrolkémiai származékok polimerizációjával gyártják Gyártása kevésbé környezetszennyező a papírszatyrokéhoz képest, azonban bomlásával erős méreganyagok kerülnek a táplálékláncba A legtöbb szatyor el sem jut a kijelölt lerakóhelyre, hanem a szél segítségével szétszóródik szerte a világon

8 Néhány elrettentő adat
évente több mint 525 billió, percenként egymillió műanyagszatyor fogy világszerte, a legtöbbet csak egyszer használják Kínában több mint 3 milliárd műanyagzacskó fogyott naponta, ez ötmillió tonna nyersolajba került az országnak a műanyagzacskók a szélnek köszönhetően már a Falkland- és a Spitzberga-szigetek környékén, messze északon is megtalálhatók

9 Műanyagszatyrok a nagyvilágban
Kenyában egyre több farmer és környezetvédő panaszkodik, hogy a földek, a kerítések és a fák ágai is tele vannak nejlonzacskókkal Írországban a nép már csak nemzeti lobogóként emlegeti a repkedő nejlonszatyrokat Dél-Afrikában pedig "nemzeti virágnak" tekintik.

10 Veszélyezteti az élővilágot
Évente mintegy milliárd madár, hüllő és emlős pusztul el Az állatok gyakran ételnek nézik a műanyagszatyrokat, ennek következtében évente mintegy tengeri emlős pusztul el.

11 Mit tehetünk mi a műanyaghegyek ellen?
Az iskolánkban működő Biocén Klub keretében projektet szerveztünk - iskolai pályázathirdetés - iskolai felméréskészítés - egy nagyáruházban kérdőíves felmérés a vásárlók „szállítási” szokásairól

12 Iskolai pályázathirdetés
44 pályamű érkezett A legjobb ötletekből: - esőkabát - cipő - ejtőernyő - pohár - esernyő - szemeteszsák - zuhanyfüggöny a koliban

13 Kérdőíves felmérés és értékelés I.
50 kérdőívet töltettünk ki a megkérdezettek 58%-ánál volt olyan táska, amit a vásárláshoz kapott, 40%-uk kosárral vagy vászonszatyorral helyettesítette ezt.

14 Kérdőíves felmérés és értékelés II.
2. a vevők 88%-a valami-lyen formában - otthon a háztartásban, vagy pedig egy következő vásárlás alkalmával újrahasznosít 3. 92%-a fontosnak tartja a Föld szempontjából a műanyagzacskók problémáját 4. 98%-uk egyetért azzal, hogy a Klub komolyan foglalkozik a kérdéssel.

15 Mi lesz a sorsuk?

16 Speciális ötletek

17 Gondolatok a múltból… A jelenben kell a jövőre nevelni,
de a jelenből nem pillantható meg a jövő. Zrinszky L. A kutat nem akkor kell megásni, amikor szomjasak vagyunk. ősi keleti bölcsesség

18 Köszönjük a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Mennyire vagyunk tudatos vásárlók?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések