Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják"— Előadás másolata:

1 Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
Kiss Katalin Szinapszis Kft., kutatás vezető

2 Orvosok a gyógyszeripari marketingről
68% - A gyógyszeripari marketing TÚLÉLÉSét az eddigi hagyományos megoldásoktól eltérő ALTERNATÍV KOMMUNIKÁCIÓ jelentheti 62% - Az orvostársadalom elfogadta, hogy a hagyományos kommunikációs megoldások kora lejárt, NYITOTT AZ ÚJDONSÁGOKRA, új megoldásokra 55% - A HAZAI GYÓGYSZERIPARI MARKETING meglehetősen ELMARADOTT az innovációban ahhoz képest, hogy az általunk gyártott termék (gyógyszer) magas fokú innovációt képvisel 49% - A gyártók PRÓBÁLKOZÁSa az alternatív kommunikációban egyelőre CSEKÉLY, pedig az orvostársadalom részéről NYITOTT A FOGADÓKÉSZSÉG AZ ORVOSOK ÉRZIK A VÁLTOZÁST ÉS NYITOTTAK AZ ÚJDONSÁGOKRA! Szinapszis kutatás (2013), n=506

3 A hagyományos megoldások helyettesíthetők, kiegészíthetők…
MÁR NEM IDEGEN A HAGYOMÁNYOS MEGOLDÁSOK „ONLINE CSERÉJE” Továbbképzések, kerekasztal beszélgetések – minden 4. orvos szerint Személyes látogatás, konferenciák – több, mint 10% szerint TERMÉSZETESEN VÉGLETEK VANNAK, SZAKOKRA KELL „SZABNI” FOGALMAK TISZTÁZÁSA, MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS ELŐTÉRBE KERÜLÉSE Szinapszis kutatás (2013), n=506

4 WEB2.0-ás megoldások felértékelődése
71% A beszűkülő kommunikációs lehetőségek következtében AZ ONLINE ORVOS-SZAKMAI KÖZÖSSÉGEK, FÓRUMOK SZEREPE biztosan FEL FOG ÉRTÉKELŐDNI a jövőben 57% Egy látogatóval ápolt kapcsolatom úgy is lehet nagyon hatékony, ha a LÁTOGATÓ nem csak személyesen, hanem ONLINE (PL. SKYPE-ON, EN) IS KAPCSOLATBAN VAN VELEM  ELENGEDHETETLEN A LÁTOGATÓ INVOLVÁLÁSA! A háziorvosok 22, a szakorvosok 16%-a hetente többször látogatja… Szinapszis kutatás (2013), n=506

5 Az orvoslátogatás gyakorlata átalakult
…korábban, 1-2 éve …most, 2013-ban GP látogatók száma/nap látogatók összetétele 12 perc 9 perc …korábban, 1-2 éve …most, 2013-ban SPEC látogatók száma/nap látogatók összetétele 16 perc 12 perc Szinapszis kutatás (2013), n=506

6 Lélekben az orvosok is felkészültek: semmi nem lesz már a régi
68% szerint a LÁTOGATÁSOK MENNYISÉGE tovább CSÖKKEN 56% a GYÁRTÓKKAL ÁPOLT KAPCSOLATa jelentősen ELTÁVOLODOTT az elmúlt 1-1,5 évben 46% a gyógyszergyárakat sokszor "ARCTALAN ÓRIÁSNAK" érzi – EZT MÉG MAGA A LÁTOGATÓ IS ELISMERI! A GYÁRTÓI-BRAND IMAGE, PR SZEREPÉNEK FELÉRTÉKELŐDÉSE! A LÁTOGATÓ SZEREPÉNEK ÁTALAKULÁSA Szinapszis kutatás (2013), n=506

7 Az orvoslátogató szerepe fontos – DE!
AZ ORVOS IS ELFOGADTA, HOGY AZ INTERNET A KÖVETKEZŐ NÉHÁNY ÉVBEN KIEGÉSZÍTI AZ ORVOSLÁTOGATÓ MUNKÁJÁT 47% Az orvoslátogatóknak lépést kell tartani az új digitális megoldásokkal 37% A LÁTOGATÁS NEM NÉLKÜLÖZHETETLEN TÖBBÉ 58% A személyes orvoslátogatás a kapcsolattartás nélkülözhetetlen eleme 79% AZ ORVOSLÁTOGATÓ „ÚJRAPOZÍCIONÁLÁSA” SZÜKSÉGES 34% Gyógyszercég-orvos kapcsolatról valójában nem beszélhetünk, inkább csak látogató-orvos kapcsolatról 31% Szinapszis kutatás (2013), n=506 orvos, (2012) n=207 látogató, teljes mértékben egyet értők

8 A látogatás minőségének jövője még „nyitott”
A minőség várható változásának megítélése vegyes – Nincs negatív prekoncepció! Kevés idő – praktikus megoldások Egyénre szabott kommunikáció – TARTALOM ÉS CSATORNA Szakmához közel álló, GYAKORLATIAS információk A SZAKMAI FELKÉSZÜLTSÉG MELLETT KOMMUNIKÁCIÓS ÉS HELYZETMEGOLDÓ KÉSZSÉGEK ELŐTÉRBE KERÜLÉSE (90%) Szinapszis kutatás (2013), n=506

9 Az orvos attitűdje több szempontból is megváltozott
1# SZAKMAI INFORMÁCIÓSZERZÉS ÉLETHOSSZIGLAN TARTÓ TANULÁS  kényszer a hagyományos megoldások bizonyos szintű helyettesítése GYORS, PRAKTIKUS MEGOLDÁSOKat igényel - 57% rendelkezik okos eszközzel

10 Az orvos attitűdje több szempontból is megváltozott
2# EGZISZTENCIÁLIS HELYZET A korábbi rendszerbe belefásultak Nyitottak az új kapcsolatok, együttműködések iránt: diagnosztikai cégek, biztosítók, telekommunikáció, külföldi munkavállalás lehetősége MAGÁNEGÉSZSÉGÜGY - minden 2. orvos magánrendelésen is dolgozik (szolgáltat!) JÖVEDELMÉNEK 25%-A BEVALLOTTAN NEM ÁLLAMI FORRÁS!

11 92% A betegek információigénye jelentősen nőtt az elmúlt néhány évben
Az orvos attitűdje több szempontból is megváltozott 3# ÚJ KIHÍVÁSOK GYEMSZI  Piactisztulás Orvos-beteg kapcsolat, kommunikáció Jogi kérdések előtérbe kerülése 92% A betegek információigénye jelentősen nőtt az elmúlt néhány évben 79% A gyártói kommunikáció szerves részét kell jelentse a betegek felé irányuló kommunikáció is

12 Kapcsolat: kiss.katalin@szinapszis.hu


Letölteni ppt "Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják"

Hasonló előadás


Google Hirdetések