Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tények és Trendek Papíripar

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tények és Trendek Papíripar"— Előadás másolata:

1 Tények és Trendek Papíripar
April 5, 2017 Tények és Trendek Papíripar Kaposvár, május 17. Surányi Éva – UPM-Kymmene Kft. Copyright UPM-Kymmene Group

2 Source: RISI, Jaakko Pöyry, UPM 2006
April 5, 2017 Papírfajtánkénti kereslet = Becsült növekedés 2006 – 2020 Észak Amerika 41 millió tonna Európa 45 millió tonna Ázsia & egyéb piacok 60 millió tonna 10 11 11 13 16 +1 +10 25 +35 3 2 4 9 4 4 5 3 6 7 13 UPM Source: RISI, Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

3 Source: RISI, AMEC, Jaakko Pöyry, UPM 2006
April 5, 2017 Kereslet felhasználási területek szerint = Becsült növekedés 2006 – 2020 Észak-Amerika 41 millió tonna Európa 45 millió tonna Ázsia & Egyéb piacok 60 millió tonna 5 8 14 9 11 17 6 +1 +10 +35 5 3 4 9 13 14 16 12 * Országos Regionális Helyi Sport Üzleti Ingyenes ** Általános Speciális Női & Férfi TV & Rádió Hírek & Pénzügyek Business-to-Business *** Katalógusok Behúzások Vásárlói magazinok Direct Mail Prospektusok Kuponok **** Könyvek & Kézikönyvek Szaknévsorok Éves jelentések Borítékok Levélpapírok & Preprint Címkék & csomagolás UPM Source: RISI, AMEC, Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

4 Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006
April 5, 2017 Keresletnövekedés papírfajtánként 2,8 % p.a. 3,8 mt p.a. 2,5 % p.a. 3,8 mt p.a. 1,7 % p.a. 3,0 mt p.a. 1,4 % p.a. 2,6 mt p.a. 1,8 % 2,1 % 2,1 % 2,9 % Famentes ofszet 1,9 % 2,5 % 4,7 % Műnyomó 5,6 % 1,0 % 2,8 % 1,4 % LWC jellegű 3,7 % 2,6 % 0,7 % SC 0,9 % 4,6 % MFS 1,3 % 1,3 % 1,0 % Újságnyomó 1,3 % 1,2 % 1,0 % UPM Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

5 Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006
Régiónkénti keresletnövekedés April 5, 2017 A keresletnövekedés 65%-a 2005 – 2020 között a felzárkózó/fejlődő piacokon jelentkezik 2,8 % p.a. 3,8 mt p.a. 2,5 % p.a. 3,8 mt p.a. 1,7 % p.a. 3,0 mt p.a. 1,4 % p.a. 2,6 mt p.a. 2,0 % 2,3 % 3,5 % 1,9 % 4,2 % Egyéb 5,4 % 2,9 % 3,4 % 4,2 % Egyéb Ázsia 6,4 % 6,0 % Kína 10,1 % 0,3 % -0,2 % 0,5 % Japán 1,3 % Európa 2,5 % 1,1 % 0,7 % 2,9 % 0,7 % Észak-Amerika 0,3 % 0,1 % -0,1 % UPM Source: Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

6 Európa A növekedés 22%-át teszi ki (Kelet 13%, Nyugat 9%)
April 5, 2017 Európa A növekedés 22%-át teszi ki (Kelet 13%, Nyugat 9%) Növekedés 2005 – 2020 (mt) Demográfia Népesség: Nyugat Kelet 407 = 799 millió Növekedés: Nyugat 0,2% + Kelet -0,2% = 0,0% p.a. Elöregedés – alacsony születési arány, várható életkor kitolódik Több, kisebb háztartás Gazdaság GDP arány: Nyugat 30% + Kelet 3% = 33% GDP növ.:Nyugat 2,2% + Kelet 4,8% = 2,5% p.a. Vásárlók és felhasználái területek Egészséges helyi és regionális üzlet Konszolidációk, akvizíciók Keleten erős növekedés a nyomtatott hirdetések területén Terjeszkedés Kelet felé Famentes ofszet Famentes műnyomó Mázolt fatartalmú SC & mázolatlan fatartalmú Újságnyomó UPM Sources: Consensus Forecasts, Conference Board, OECD, Jaakko Pöyry, UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

7 10 legnagyobb papírgyártó termelési régiók szerint
April 5, 2017 10 legnagyobb papírgyártó termelési régiók szerint A termelés 91%-a telített, vagy nem növekvő régiókban található kt UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

8 April 5, 2017 Napilap trendek Növekedés : Európa +1,1 É-Amerika -1,5% p.a. Ingyenes, 4 szín color, magazin jellegű Regionális és helyi Fejlődő piacok Multimédiás hirdetési lehetőség Stagnáló, vagy csökkenő példányszám Fiatal olvasók elérése Hirdetések eltolódása az Internet felé Hirdetések eltolódása a mellékletek, magazinok, direct marekting felé Kisebb formátumok, könnyebb papír UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

9 Source: INMA, WAN / Jim Chrisholm 2005
April 5, 2017 Trend példa: Ingyenes napilapok Részarány: Spanyolo % Olaszo % Franciao % Nagy-Br % USA % Specializált kiadók (pl.. Metro, Schibsted): Európa % Amerika % Ázsia/Óceánia 54% UPM Source: INMA, WAN / Jim Chrisholm 2005 Copyright UPM-Kymmene Group

10 Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006
Trend példa: Napilap formátumok Tabloid részarány : % UPM Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006

11 Magazin & Melléklet trendek
April 5, 2017 Magazin & Melléklet trendek Növekedés : Európa +2,7, É-Amerika +0,7% p.a. Speciális magazinok Új témakörök (pl. bevásárlás, video-játékok) Új bevételi források (pl. brand bővítés) Multimédiás hirdetési lehetőség Fejlődő piacok Általános témakörű Növekvő postai és terjesztési költségek Fiatal olvasók UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

12 Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006
Trend példa: Speciális magazinok Négy különböző hangszermagazin egy kiadótól (Nagy-Britannia, Future Network) UPM Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006

13 Direkt Marketing trendek
April 5, 2017 Direkt Marketing trendek Éves növekedés : Európa +3,2%, É-Amerika +2,0% Részletes adatbázisok Személyre szóló kiadványok Speciális katalógusok és vevőmagazinok Marketing társulások, közös kézbesítés Eladásösztönző (katalógusból kinézi, neten megrendeli) On-line katalógusok és rendelések Postai és terjesztési költségek növekedése Környezetvédelmi szigorítások Személyiségi jogok, korlátozott információ és mobilmarketing UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

14 Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006
Trend példa: Kereskedelmi kiadványok A reklámköltés 70 – 75%-át tipikusan a nyomtatott termék teszi ki UPM Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006

15 Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006
Trend példa: Katalógusok 160 millió példány 27 nyelven, 34 országban UPM Source: INMA / Earl Wilkinson, WAN / Jim Chrisholm, UPM 2006

16 April 5, 2017 Otthon & Iroda trendek Éves növekedés : Európa +3,8%, É-Amerika +1,0% Felzárkózó piacok Kicsi és otthoni irodák Automatizálás, digitális fényképezés, digitális nyomtatás Print-on-demand és desk-top kiadás Perszonalizálás ek és elektronikus formanyomtatványok Elektronikus adattárolás Papírmentes iroda UPM Source: UPM 2006 Copyright UPM-Kymmene Group

17 Mi a helyzet Magyarországon?
UPM

18 * Kelet-Európából származót is beleértve, Oroszország nélkül
April 5, 2017 Magyarország * Kelet-Európából származót is beleértve, Oroszország nélkül UPM Source: CEPI2007 Copyright UPM-Kymmene Group

19 Magyarország April 5, 2017 Copyright UPM-Kymmene Group UPM
Source: CEPI2007, UPM Copyright UPM-Kymmene Group

20 Magyarország April 5, 2017 Copyright UPM-Kymmene Group UPM
Source: CEPI2007, UPM Copyright UPM-Kymmene Group

21 Magyarország April 5, 2017 Copyright UPM-Kymmene Group UPM
Source: CEPI2007, UPM Copyright UPM-Kymmene Group

22 Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei
April 5, 2017 Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei Speciális újságok. Hirdetési anyagok Szaknévsorok Magazinok Katalógusok Mellékletek Behúzások Direct Mail Újságok Könyvek Egyéb Famentes papírok MWC, LWC+ LWC standard MFC heatset MFC coldset SC+ SC – A SC - B Javított ú.ny Telefonkönyvp.Volumenizált Színes ú.ny. UPM Copyright UPM-Kymmene Group

23 Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei
April 5, 2017 Tekercses papírok különböző végfelhasználási területei Újságok, napilapok Speciális újságok. Hirdetési anyagok Szaknévsorok Magazinok Katalógusok Mellékletek Behúzások Direct Mail Könyvek Egyéb Újságnyomó HSWO Újságnyomó CSWO UPM Copyright UPM-Kymmene Group

24 Trendek 1. Famentes: irodai felhasználás íves nyomtatású magazinok
digitális nyomtatás(könyvek, kézikönyvek) LWC +: Speciális magazinok Kereskedelmi kiadványok MFC heatset: kereskedelmi kiadványok, computer, üzleti, gazdasági, gyermekmagazinok MFC coldset: speciális magazinok SC A+: Kereskedelmi kiadványok Üzleti magazinok UPM

25 Trendek 2. SC-B: kereskedelmi kiadványok
TV magazinok, napilap-mellékletek Heatset újságnyomó: kereskedelmi kiadványok, ingyenes hidetési újságok Coldset újságnyomó: kereskedelmi kiadványok, ingyenes napilapok, ingyenes hirdetési újságok UPM

26 Trendek 3. LWC standard: Kereskedelmi kiadványok
SC-A: kereskedelmi kiadványok Coldset újságnyomó: napilapok UPM

27 Nyomdagép-beruházások a környező országokban
Csehország: 7 új Heatset gép – 48 oldalas 1 – 72 oldalas 2 – 16 oldalas Szlovákia: 1 új 72 oldalas gép 2006 1 új 32 oldalas gép 2007 Ausztria 5-6 új heatset gép 2007 Románia: 2 új heatset gép UPM

28 Köszönöm figyelmüket! UPM


Letölteni ppt "Tények és Trendek Papíripar"

Hasonló előadás


Google Hirdetések