Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése"— Előadás másolata:

1 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
Az üzleti lehetőség a vállalkozás üzleti modellje és az üzleti tervezés Előadó: Vecsenyi János 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

2 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
A tematika Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése Az üzleti lehetőség Mire lenne érdemes vállalkozást indítani? A vállalkozás üzleti modellje: Hogyan, miből csinál pénzt a vállalkozás? Az üzleti terv Mitől lesz meggyőző és hiteles Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

3 Az üzleti lehetőség?

4 Ötlettől az üzleti lehetőségig
Az ötlet (különleges) termék vagy szolgáltatás egy felismert vagy felkelthető igény kielégítésére A piaci lehetőség ismételt fizetőképes kereslet az elképzelt termékekre vagy szolgáltatásokra Az üzleti lehetőség nyereségtermelő képesség társadalmi elfogadottság Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

5 Az üzleti lehetőség, további szempontok
Kockázat, bizonytalan negatív következmény kívánatos, a jelenlegitől különböző állapot meggyőződés, hogy a kívánt állapot elérhető Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

6 Az üzleti lehetőség, mint innováció
Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése Az üzleti lehetőség, mint innováció új kombináció (jobb, más, másként) öt alapeset új termék új eljárás új beszerzési lehetőség új értékesítési megoldás új szervezeti pozíció (monopol helyzet) (Schumpeter) Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

7 A „funky” üzleti lehetőség
Különleges kombináció Piaci rést kitöltő (átmeneti monopolhelyzetet megteremtő) Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

8 Új üzleti lehetőség vállalkozó szervezetben
Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése Új üzleti lehetőség vállalkozó szervezetben A Plussz tabletta karrierje a Chinointól a Pharmavit-ig a szervezet számára új tevékenység belülről kezdeményezett és irányított nagyobb anyagi és bukási kockázatot jelent, mint a vállalat alaptevékenysége nagyobb a bizonytalansága, mint a vállalat alaptevékenységének elkülönülő irányítás szerint működtetik egy bizonyos ideig azért működik, hogy a vállalatnál növekedjen a forgalom, a nyereség, a minőség vagy a termelékenység Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

9 Az ötletek forrásai

10 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Az ötletek forrásai a fogyasztóktól, barátoktól, ismerősöktől a korábbi munkahelyi tapasztalatokból más vállalkozásokból külföldről az értékesítési hálózat munkatársaitól a kutatás-fejlesztési tevékenységből a vállalkozásfejlesztő programokból az internetről Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

11 Az ötletgyűjtés módszerei
Keressük a hiányt, az elégedettlenséget Megfigyelés (nyitott szem) Az ötletfüzet Az ötletroham (brain storming) Újság és prospektus olvasás Internetezés Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

12 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Internet kapcsolatok www. ideacafe.com Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

13 Néhány vállalkozási ötlet az internetről
Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

14 Az ötletek értékelése

15 5. Milyen a növekedési potenciál?
Elad. A lehetőség ablaka Idő (év) Piaci méret (Forint) 5000 M M 1000 M 2500 M Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

16 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
A lehetőség ablaka Az árvíz és a szerzetes Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

17 Az üzleti ötletek értékelése, szűrése
Versenyképes? Piacképes? Működőképes? Üzletképes? Üzleti lehetőség Kívánatos? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

18 Az életképes üzleti lehetőség
Piacképes Versenyképes Kívánatos Működőképes Üzletképes Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

19 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Az alapkérdések Van rá igény? Piaci rés megtalálása, megteremtése és kielégítése megfelelő termékkel, szolgáltatással (Piacképesség) Megnyerhető? Versenyelőnyök kihasználása: jobbat vagy jobban vagy mást, másként (Versenyképesség) Megcsinálható? Vállalkozás megszervezése, működőképessé tétele a megfelelő emberekkel és szervezettel (Működőképesség) Megéri? Nyereségtermelő képesség kialakítása (Üzletképesség) Van rá pénz? Anyagi feltételek megteremtése az indításhoz és működéshez (Tőkeellátottság) Kívánatos? Személyes elkötelezettség kialakítása (Elkötelezettség) Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

20 A piacképesség értékelése
Tudjuk-e, hogy van-e termékünkre, szolgáltatásunkra tényleges igény, vagy felkelthető az igény? Mit mondanak a potenciális vevők? Tudjuk-e, hogy kik vennék meg? (a vevő(kör) azonosítása) Tudjuk-e, hogy miért vennék meg? (a vevő vásárlási viselkedésének értelmezése, a vevői igények értelmezése, a vevői igény tartósságának, növekedésének számbavétele) Tudjuk-e, hogy mennyien vennék meg? ( piaci méret megállapítása) Tudjuk-e, hogy mennyiért vennék meg termékünket, szolgáltatásunkat? (piaci árelemzés, a termék vagy szolgáltatás meghatározás (pozícionálás) értelmezése ) Tudjuk-e, hogy megvehetnék-e a termékünket, szolgáltatásunkat? (az érvényes és várható jogszabályok hatásának megállapítása, kell-e hozzá forgalombahozatali engedély?) Tudjuk-e, hogy hol vennék meg? (az értékesítési formák, módok változásainak számbavétele) Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

21 A versenyképesség értékelése
Tudjuk-e, hogy miért pont tőlünk fogják a vevők tőlünk beszerezni a terméket vagy szolgáltatást ? (a versenyelőny, különlegesség, a szükséges plusz) Tudjuk, hogy kikkel kell versenyeznünk, és milyenek leszünk hozzájuk képest? (a célpiac fenyegetettsége) Számíthatunk- e új versenytársakra, és tudjuk-e, hogy miért? (az új belépők előtt álló korlátok) Tudjuk-e, hogy mennyire függünk a szállítótól? (a szállítók alkuhelyzete) Tudjuk-e, hogy mennyire függünk a vevőinktől? (a vevők alkuhelyzete) Tudjuk-e, hogy mivel tudják a mi termékünket helyettesíteni? (a helyettesítő termék (szolgáltatás) esetleges fenyegető megjelenése fenyegetése) Biztosak vagyunk abban, hogy meg tudjuk nyerni a vevőt? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

22 A működőképesség elemzése
Meg tudjuk csinálni a terméket, tudjuk nyújtani a szolgáltatást? (a technikai megvalósíthatóság) Van valaki a vállalkozásban, aki ért hozzá? Van valami jogi akadálya? (a jogi feltételek: engedélyek, jogi forma, alaptőke előírás) Tudjuk, hogy ki mit fog csinálni a tulajdonosok közül? (a tulajdonos(ok) felfogása a vállalkozásról; a munkamegosztás) Tudjuk, hogy milyen módszerrel, milyen technológiával fogjuk csinálni? (a technológia) Megszerezhetők a szükséges eszközök, a telephely? Tudjuk, hogy kikkel fogjuk működtetni? (a munkatársak felfogása a munkáról, a vállalkozásról) Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

23 Az üzletképesség elemzése
Tudjuk, hogy miből lesz a bevétel? (a bevételek azonosítása, az üzleti modell értelmezése) Tudjuk, hogy milyen költségek lesznek? (az állandó és a változó költségek számbavétele) Képes a vállalkozás nyereséget termelni? Tudjuk, hogy mekkora befektetéssel indítható, és hogy mekkora pótlólagos beruházási igény? (a további működéshez szükséges befektetés, a működőképesség fenntartásához szükséges készpénzigény) Tudjuk, hogy mikortól lehet a vállalkozás nyereséges? ( a fedezeti pont elérése) Tudjuk, hogy mikorra térül meg a befektetett tőke? (a megtérülés) Megéri ezt a vállalkozást elindítani? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

24 Személyes elszántság értékelése
Szívesen foglalkoznék ilyen ügyekkel? Érdekel ez a fajta üzlet? Kellően izgalmasnak találom, hogy ilyen ügyekkel foglalkozzam? Van tapasztalatom ilyen területen? Van tapasztalatom az üzletszerzésben? Van tapasztalatom mások munkájának összehangolásában, irányításában? Kellően elszánt vagyok, hogy megcsináljam? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

25 Miből, hogyan csinál pénzt a vállalkozás?
Az üzleti modell Miből, hogyan csinál pénzt a vállalkozás?

26 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
Az üzleti modell 1. Ki fizetne, miért, mennyit? Bevételek Költségek 2. Mire, mennyit, mikor kell költeni? = Nyereség 3. Mennyi haszon lesz ebből? Tőkeigény 4. Mennyi pénzre van ehhez szükség? Megtérülés 5. Mikorra jön a pénz vissza? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

27 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Bevételek Ki fizet és miért? Mikor, milyen ütemezéssel, milyen gyakorisággal lesz bevétel? Mennyi lesz a bevétel? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

28 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Kiadások Mire kell költeni állandóan, változóan? Mennyit kell költeni? Mikor kell költeni? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

29 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
Nyereség Mikortól lesz nyereséges, azaz milyen mennyiségnél, árbevételnél, piaci részesedésnél éri el a fedezeti pontot? Mekkora lesz a nyereség? Mikor lesz nyereség? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

30 A fedezeti pont számítása
Ft Árbevétel Nyereség Nyereség Veszteség Összes költség Fedezeti pont Változóktg Állandó költség Változó költség Fix ktg Mennyiség Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

31 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Megtérülés Mikorra lesz a működés nyereséges? Operatív fedezet Mekkora tőke (befektetés) szükséges az indításhoz? Mikorra termeli ki a vállalkozás nyeresége a vállalkozásba befektetett tőkét? Megtérülési idő Milyen a megtérülés más befektetésekhez képest? ROI Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

32 Az üzleti modell 9 stratégia kérdése
Milyen különlegességet nyújtunk a vevőnek? Miben más? Mennyire újdonság és meddig várható az újdonsága? Innovátor, korai követő, késői követő? Milyen területen jelent újdonságot? Termék-Piac Milyen piacot akarunk megcélozni? Helyi, regionális, országos, határon átívelő, globális Milyen a növekedési potenciálja? A lehetőség ablaka? Milyen ár-érték tartományra pozícionálunk? Milyen árképzést alkalmazzunk? Ktg -, verseny-, piaci ár Minőségre vagy költségre, szűk vagy tág piacra összpontosítunk? Porter versenyképességi mátrix B2B, vagy B2C? Kik döntenek, amikor tőlünk vesznek? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

33 Minőség és versenyelőny
Vevői elégedettség a cég számára nyereségesen Minőség Fontos,lényeges és különleges érzelmi előny Versenyelőny Üzleti innováció: Új kombináció, a piacon és az üzletvitelben Különlegesség Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

34 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
Az igények hierarchiája Azok a szociál- pszichológiai előnyök, amit minden cégtől elvárnak A vevő értékei Érzelmi előnyök Azok a funkcionális előnyök, amit minden cég keres Funkcionális előnyök The next thing you will need to do is understand what those customers want in products. This tool helps us to create new insights into what customers seek and their motivations for buying. What is really important is to look for functional and emotional benefits vs. just product attributes or features. If possible, you should also try to understand underlying values. Remember, benefits will change over time, so you will need to re-evaluate frequently. Ask: What’s the difference between a functional and an emotional benefit? After taking some answers from the group, go to the next slide. Amit beépítünk az ajánlatba, termékbe Termék tulajdonságok Copyright © 2007 Impact Planning Group LLC. Confidential and proprietary. Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

35 Abroncs márka példa az érzelmi előny felhasználásra
Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése Biztonság Érzelmi előny Biztonságos vezetés Szórakozás & élvezet Jobb tapadás Funkcionális előnyök Jobb irányíthatóság In the example of tires, Michelin targets families with kids and Pirelli targets male car enthusiasts. The attributes and functional benefits are exactly the same…it isn’t until you get to the emotional benefits that you see the differences. Ask: what would the values of the Michelin target customer be? What about the Pirelli target customer? And when you are advertising, it is better to lead with the benefits rather than the attributes. Különleges mintázat, acélradiál Tulajdonságok Különleges mintázat, acélradiál Gyerekes családok Autómániás férfiak Célcsoport Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

36 2. Mennyire új és meddig új?
Kivárók Késői követők Korai követők Lassú elfogadók Innovatorok Visszautasítók Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

37 3. Hol jelenhetünk meg innovációként?
Földrajz Új Régi Új Termék innováció Többszörös innováció Termék Termék javítás Piac megújítás Régi Régi Új Piac Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

38 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
4. Hol van a célpiac? Globális Európa Regió Ország Helyi Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

39 5. Milyen a növekedési potenciál?
Piac A lehetőség ablaka Idő (év) Piaci méret (Forint) 5000 M M 1000 M 2500 M Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

40 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
6. Hova pozicionálunk? Ár érték viszony Ár Magas árfekvés Alacsony árfekvés Tömeg Közepes Prémium Minőség Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

41 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
7. Hogyan árazunk? Befelé tekintő Piacra tekintő Piaci ár Versenyár Költség +ár 1 2 3 1 2 3 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

42 8. Melyek a versenyelőnyök és hol?
Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése 8. Melyek a versenyelőnyök és hol? VERSENYELŐNY Különlegesség Alacsony költség MEGKÜLÖNBÖZTETŐ ÁLTALÁNOS KÖLTSÉGVEZETŐ Iparági szintű STRATÉGIAI CÉL FÓKUSZ / ÖSSZPONTOSÍTÓ Különleges szegmens Source: Porter: Versenystratégiák. Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

43 9. Mi a különbség a B2B, B2C piacokon?
Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

44 A finanszírozási igény meghatározása
Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése A finanszírozási igény meghatározása Mennyi pénzre van szükség a vállalkozás indításához? 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

45 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Mire kell pénz? Az induló költségek A működési költségek A személyes költségek és kiadások A biztonsági tartalék Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

46 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Az indítás költségei a berendezések és termelőeszközök költségei a telephely kialakításának költségei az induló készlet értéke a kutatás-, fejlesztés költsége a különböző illetékek és eljárási díjak a bérleti díjak előlege, letétje a hirdetési költség a bevezetéshez Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

47 Működési költség / költségfajták
bérek és közterheik készletek bérleti díj közüzemi díjak: víz, villany, telefon előfizetési díjak biztosítás javítási költségek tagsági díjak adók könyvelő, ügyvéd díjazása Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

48 A működési költségek / befolyásoló tényezők
a vállalkozás profilja, típusa a vállalkozás nagysága a vállalkozás helye a szükséges készletek nagysága, összetétele és a hozzáférhető kedvezmények Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

49 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Személyes költségek élelem ruházkodás közüzemi díjak biztosítás lakbér, közös költség közlekedés egészségügy, gyógyszer háztartási eszközök javítások szórakozás, üdülés Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

50 A tartalékigények tisztázása
Nem lehet csökkenteni a költségeket? Reálisabb költségbecslés Milyen tartalékra lehet szükség? 3-6 hónap vagy 10-30% Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

51 Az üzleti terv célja és tartalma
„Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja milyen kikötőbe tart.” Seneca „Ha nem tudod hova tart a vállalkozásod, akkor biztos el se jut oda.”

52 Meggyőző és hiteles dokumentum
Az üzleti terv Meggyőző és hiteles dokumentum a vállalkozások indításakor és finanszírozásakor A vállalkozónak, hogy érdemes és lehetséges belevágni A finanszírozóknak, hogy érdemes és biztonságos pénzt adni hozzá Az alkalmazottaknak, üzletfeleknek hogy érdemes és életképes náluk, velük dolgozni Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

53 Az üzleti terv meghatározása I.
Az üzleti terv a vállalkozások indításának, finanszírozásának alapvető dokumentuma, amely meggyőző és hiteles indoklást ad arra, hogy a vállalkozás a belátható 2-3 évben a megcélzott piacon az elképzelt termékkel/ szolgáltatással a vállalkozó személyekkel képes nyereségesen működni felkészülve a várható kockázatok kezelésére Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

54 Az üzleti terv meghatározása II.
A vállalkozó hitelt érdemlően elvégezte a szükséges piackutatást megtervezte a piacra jutás lépéseit meghatározta, hogy mi a terméke, szolgáltatása megteremtette a működés feltételeit megtalálta működtetéshez szükséges embereket kikalkulálta, hogy a vállalkozás gazdaságosan működtethető számba vette a várható kockázatokat és kivédésük megoldásait Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

55 Mikor érdemes / kell készíteni?
A cég alapítása előtt Külső finanszírozási igény esetén Az operatív működésben Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

56 Az üzleti terv tartalma
1. Címlap 2. Összefoglaló 3. A vállalkozás általános bemutatása 4. Az iparág, a piac, a versenytársak elemzése 5. Termékek és szolgáltatások 6. A marketing terv 7. A működés, az üzemeltetési terv 8. Az emberek és a szervezet 9. A pénzügyi és a finanszírozási terv 10. A kockázat és a kockázatkezelés Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

57 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
1. A címlap a vállalkozás neve és címe a tulajdonos(ok) neve és címe a vállalkozás működési köre a pénzforrás igény jelzése a terv bizalmas kezelésére vonatkozó igény jelzése Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

58 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
2. Az összefoglaló Az üzleti terv célja A vállalkozás leírása (igény, termék/ szolgáltatás, üzleti modell, kritikus sikertényezők) A célpiac elemzése és előrejelzése piacralépési stratégia (piac) A vállalkozó team (emberek) Gazdasági előrejelzés, pénzigény (pénz) Utoljára készítjük el, és az elejére tesszük. Ezt olvassák el először, ettől függ továbbolvassák-e Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

59 3. A vállalkozás általános bemutatása
Az igény A termék vagy szolgáltatás A vállalkozás üzleti megoldása A kritikus sikertényezők A várható pénzügyi teljesítmény Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

60 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
4. Az iparág, piac és versenytárselemzés Az üzleti lehetőség piaci értelmezése Iparági trendek és kilátások Célpiacok Célpiaci tapasztalatok A versenytársak elemzése Jogszabályi korlátozások Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

61 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
5. A termékek/szolgáltatások A termék/szolgáltatás a vevő szemszögéből A termék/szolgáltatás életciklus jellemzői Szabadalom, védjegy Kutatási és fejlesztési tevékenységek Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

62 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
6. Marketing terv Átfogó marketing stratégia a piacra lépéshez Az ár Az értékesítési megoldás Az eladás ösztönzés Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

63 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
7. A működés, az üzemeltetési terv Az üzemeltetési/termelési folyamat A telephely A gépek és berendezések Az alapanyag beszerzés Csinálni vagy beszerezni (outsourcing)? Szállítás Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

64 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
8. Az emberek és a szervezet A tulajdonforma A tulajdonosi struktúra és tulajdonosi jogosítványok A vezetői team bemutatása A szervezeti struktúra Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

65 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
9. Pénzügyi és finanszírozási terv Jövedelem terv (bevételek - költségek) Pénzforgalmi (cash-flow) terv (befizetések - kifizetések) Előzetes mérleg(vagyoni állapot) Fedezetszámítás (mikortól lesz nyereséges) Feltételezések A beruházási igény A szükséges pénzforrás (meglévő, megszerzendő) Pénzügyi stratégia a befektető számára Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

66 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
Pénzügyi kimutatások Eredmény kimutatás Árbevétel - Költségek Nettó bevétel Cash-flow Pénzbevétel - Pénzkifizetés Likviditás Mérleg Eszközök Források Top half: IS is a flow between two points in time on the BS. Point out what isn’t “broken out” –cost, assets. Bottom half: ROS- a measure of cost efficiency; how good are we at controlling costs to max. net income. Asset T/O-how good are we at investing(in the right assets)to max. sales with as few assets as possible ROA-this is where we see what we got out, net income, compared to what we put in, investments or assets. Eredménykimutatás Nyitómérleg Zárómérleg Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

67 9/b Pénzügyi stratégia befektetők számára
A beruházási, fejlesztési igény, amire a befektetést kívánják fordítani A vállalkozás pénzeszközei, és ebből a fejlesztésre/ beruházásra fordítható hányad Az igényelt pénzügyi hozzájárulás módja és mértéke Befektetési és egyéb pénzügyi források A vállalkozás eszköz szükséglete A vállalkozás forrásszükséglete és forrása Javaslat kilépési- továbblépési lehetőségekre Kockázati tőke bevonás Tulajdonrész eladás Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

68 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
10. A kockázat és kockázatkezelés Lehetséges kedvezőtlen külső körülmények Lehetséges kedvezőtlen belső körülmények Akadályelhárító megoldások a kedvezőtlen események esetére Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

69 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
11. Mellékletek Levelek Piackutatási adatok Szerződések Szállítók árajánlatai Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

70 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
Tipikus hibák: Piac Túlzott elfogultság a termékkel/ szolgáltatással Túlzottan optimista értékesítési előrejelzés Nincs tisztázva, milyen előnye származik a vevőnek, nincs különlegessége Nincs piaci rés meghódítási stratégia Nem tárgyalja az értékesítési ciklusokat Nem veszi komolyan a versenytársakat Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

71 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
Tipikus hibák: Pénz A számok bűvölete Pénzügyi terv nem üzleti terv Nem valóságos fedezeti számítás Túlzott optimista növekedés előrejelzés Gyenge árpolitika Átmeneti likviditási gondok előrejelzése Előfeltevések tisztázása hiányzik Hiteltörlesztési részletek feltüntetése hiányzik Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

72 Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése
Tipikus hibák: Terv Túl felületes Túl részletes Túl sokat mutat Nehezen olvasható Túl hosszú Túl rövid Hanyag külalak Túlzottan látványos Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

73 Elkészíteni az első vázlatot
A tervezés folyamata Azonosítani a célokat Elkészíteni az első vázlatot Felülvizsgálni a vázlatot Összegyűjteni az adatokat Megírni a tervet Felülvizsgálni a tervet Aktualizálni a tervet Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

74 Néhány hasznos honlap www.bplans.com/ ideacafe.com www.innostart.hu
ideacafe.com Origo: Vállalkozási negyed Privátbankár Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

75 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Összefoglalás Az üzleti terv: meggyőző és hiteles dokumentum Átgondolásra késztet a vállalkozásról a termékről /szolgáltatásról a piacról és a piacra lépésről az emberekről és a szervezetről a pénzről és a finanszírozásról a kockázatról és a kivédésről Interneten segítség Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

76 Összefoglalás

77 Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv
Összefoglalás Kérdések, amelyekre jó, ha tudjuk a válaszokat Az üzleti lehetőség Piacképes? - Versenyképes? Működőképes? - Üzletképes? Kívánatos? Az üzleti modell: Miből lesz a bevétel? Mennyi lesz a kiadás? Lesz-e nyereség? Az üzleti terv Meggyőző és hiteles? Érdemes, lehetséges, biztonságos, életképes? Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv

78 A következő előadáson 2007. november 21-én
Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése A következő előadáson november 21-én Téma: A vállalkozás pénzügyei A vállalkozások finanszírozása. 1. előadás B: Üzleti lehetőség, üzleti modell és az üzleti terv


Letölteni ppt "Vecsenyi János- Béza Dániel: Vállalkozások indítása és működtetése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések