Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A jelenlegi válság hatásai a kenőanyag piacon - Lehetőségek az üzleti kapcsolatok szorosabbra fűzésére szakmai konferencia, Budapest Kisdeák Lajos, MOL-LUB.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A jelenlegi válság hatásai a kenőanyag piacon - Lehetőségek az üzleti kapcsolatok szorosabbra fűzésére szakmai konferencia, Budapest Kisdeák Lajos, MOL-LUB."— Előadás másolata:

1 A jelenlegi válság hatásai a kenőanyag piacon - Lehetőségek az üzleti kapcsolatok szorosabbra fűzésére szakmai konferencia, Budapest Kisdeák Lajos, MOL-LUB Kft. 2009. május 21.

2 Nem mondhatjuk, hogy eseménytelenül telt el az elmúlt év
Merre van az „előre”? Nem mondhatjuk, hogy eseménytelenül telt el az elmúlt év Régen volt ekkora tanácstalanság a világban

3 A gépjárműipari fejlesztések irányait befolyásoló tényezők
Tavaly, az év első felében még csak tartottunk attól, ami azóta bekövetkezett Lehet, hogy elkéstünk? Sajnos, lehet… …de lehet, hogy egy világméretű recesszió miatt időt nyerünk. Azért ez sovány vigasz Forrás: Infineum

4 A gépjárműipari fejlesztések irányait befolyásoló tényezők
Néhány kérdést át kellett értékelnünk Milyen kihívások állnak az autóipar előtt? Felvetések Időszak 2008. 2009. Limitált fosszilis üzemanyag készlet Igen Egyre rövidebb termék-élettartam Talán Az alapanyagok árának emelkedése Nem A közúti közlekedés biztonságosabbá tétele Környezetvédelmi problémák Termelési kapacitás Igen, de más előjellel Bizonytalan világgazdasági kilátások

5 A gépjárműipari fejlesztések irányait befolyásoló tényezők
Néhány kérdést át kellett értékelnünk Milyen kihívások állnak az autóipar előtt? Felvetések Időszak 2008. 2009. Limitált fosszilis üzemanyag készlet Igen Egyre rövidebb termék-élettartam Talán Az alapanyagok árának emelkedése Nem A közúti közlekedés biztonságosabbá tétele Környezetvédelmi problémák Termelési kapacitás Igen, de más előjellel Bizonytalan világgazdasági kilátások

6 Aktuális témák egy kenőanyag forgalmazó szemszögéből
Merre van az „előre”? Aktuális témák egy kenőanyag forgalmazó szemszögéből Az üzemanyag minőség hatása a kenőanyagokra és a karbantartásra A kipufogógáz-kezelő rendszerek továbbfejlesztése Együttműködési lehetőségek a piaci szereplők között Megint a repceföldről kell elindulnunk

7 új gázolaj minőséget fogadott el: FAME tartalom (legfeljebb)
Merre van az „előre”? A dízel üzemanyag minőségének változása Az Európai Unió 2008. decemberben új gázolaj minőséget fogadott el: FAME tartalom (legfeljebb) 7% 2020 A megújuló erőforrásokból származó „üzemanyagok” rész- arányának növelése 10 %-ig Az üvegház hatású gázok kibocsátásának csökkentése 10 %-kal FAME: Fatty Acid Methyl Ester (észterezett repceolaj, szójaolaj, pálmaolaj, stb.)

8 Az első generációs biodízel
Merre van az „előre”? Az első generációs biodízel Milyen problémák merültek fel a motorok B100 üzemanyaghoz történő illesztése során? A Common Rail rendszer felépítése. Nem mindegyik konstrukció alkalmas magas biokomponens tartalmú üzemanyaghoz. Erős kopás a hengerek felső részén Magas dugattyú hőmérséklet Tömítőanyag összeférhetőség Nyitott vagy eltömődött porlasztók Üzemanyagszűrő eltömődés A motorolaj hígulása Negatív hatás a motor teljesítményére, nyomatékára, és az üzemanyag fogyasztásra Hidegindítási nehézségek, füstölés A kereskedelmi biodízel minősége A biodízel kezelése, tárolása Új karbantartási útmutatók kidolgozása, a vevők tájékoztatása

9 Az első generációs biodízel
Merre van az „előre”? Az első generációs biodízel Lényeges különbségek a hagyományos gázolajhoz viszonyítva Előnyök Alacsonyabb részecske, CO, és HC emisszió. Megújuló energiaforrás jellegéből fakadóan hozzájárul a CO2 háztartás javításához. Hátrányok Alacsonyabb energiasűrűség, alacsonyabb motorteljesítmény Rossz hidegfolyási tulajdonságok Magas forráspont tartomány, nehezebb párolgás Alacsonyabb szintű kompatibilitás a szerkezeti anyagokkal Rossz tárolási stabilitás (bakteriális fertőzés, oxidáció) Üledékképzési hajlam Rosszabb összeférhetőség a motorolajokkal Magasabb nitrogén-oxid emisszió

10 Első generációs biodízel
Merre van az „előre”? Az ásványi eredetű gázolaj és az első generációs biodízel közötti lényeges különbségek Jellemző Dízel gázolaj Első generációs biodízel Széntartalom, % 87 77 Hidrogén tartalom, % 13 12 Oxigén tartalom, % 11 Forráspont, °C 180-tól 340-ig 315-től 350-ig Lobbanáspont , °C 60-tól 80-ig 100-tól 170-ig Zavarosodási pont , °C -15-től 5-ig -3-tól 12-ig Folyáspont , °C -35-től -15-ig -15-től 10-ig

11 Merre van az „előre”? Mi történik a motorban?
Tisztán hagyományos gázolaj használata mellett A hidegindítások során gázolaj jut a motorolajba A gázolaj döntő része a felmelegedett motorolajból elpárolog A kismértékű hígulás és lenyíródás hatására a motorolaj viszkozitása a csereperiódus első felében kismértékben csökken Az oxidáció és elszennyeződés miatt a viszkozitás vissza növekedik Biodízel tartalmú gázolaj használata mellett A biodízel tartalom nem párolog el A jelentős mértékű hígulás és a kismértékű lenyíródás miatt a a csereperiódus első felében viszkozitás drasztikusan csökken A viszkozitás az oxidáció és elszennyeződés ellenére sem növekedik vissza

12 Merre van az „előre”? Mi történik a motorban?
Autóbuszokból származó minták vizsgálati eredményei WearCheck mintaszám Kezdő forráspont, °C Kinematikai viszkozitás 100 °C mellett, mm2/s Gázolaj terhelés az olajcsere időpontjáig, % W567717 267 9,1 16,0 W567723 296 9,3 17,0 W567724 279 8,8 22,4 W567725 271 8,5 26,5 W567726 274 8,4 19,5 W567788 10,4 23,3 W568597 287 8,6 20,0 W568709 261 8,3 42,0 A motorolaj viszkozitási osztálya: SAE 10W-40 A 100 °C melletti névleges viszkozitási tartomány: 12,5 – 16,3 mm2/s

13 Elrettentő képek egy Volkswagen prezentációból
Merre van az „előre”? Elrettentő képek egy Volkswagen prezentációból 2008. február 4. A biodízel hatása Forrás: Stuart Johnson, Engineering and Environmental Office Volkswagen Group of America

14 Merre van az „előre”? Még egy veszély!
Idő h (óra) Kinematikai viszkozitás, mm2/s (cSt) 5% első generációs biodízel 5% ULSD* * ULSD: Ultra Low Sulphur Diesel (10 ppm kéntartalom alatti dízel gázolaj) 5W-30 motorolaj oxidációs degradációja 5% ULSD és 5% első generációs biodízel üzemanyaggal hígítva Forrás: Lubrizol

15 Merre van az „előre”? A járműipar válaszai
A járműipari fejlesztések a válság hatására sem lassultak le Új motorolaj specifikációk (General Motors, Daimler) A kipufogógáz kezelő rendszerek fejlesztése, fókuszban a nitrogén-oxidok Az olajcsere előírások módosítása Volkswagen Polo BlueMotion Visszatáplálja a fékezési energiát. VW Passat CC BlueTDI SCR katalizátorral.

16 Mercedes-Benz E osztály Bluetec technológiával:
Merre van az „előre”? Mercedes-Benz E osztály Bluetec technológiával: NOx tároló katalizátor és SCR katalizátor Az üzemeltetéséhez AdBlue® kell

17 SCR rendszer személygépkocsin
Merre van az „előre”? SCR rendszer személygépkocsin Mazda CX-7 AdBlue® injektor SCR katalizátor Vezérlő egység AdBlue® tank

18 Növekvő létszámú társaság
Merre van az „előre”? Növekvő létszámú társaság Emisszió-kezelő technikák Megjelennek az SCR katalizátorok Volkswagen Touareg Blue TDi Mercedes-Benz Vision GL 320 Jeep Grand Cherokee 2008

19 A válság és a kenőanyag piac
Merre van az „előre”? A válság és a kenőanyag piac Erőteljes – 30-35%-os – fogyasztás csökkenés tapasztalható Erőteljesebb csökkenés az ipar területén van Egyes piaci szereplők bevételük kiesésének ellensúlyozására árat emeltek A közlekedési kenőanyagok fejlesztését húzzák magukkal a járműipari fejlesztések A multinacionális olajipari vállalatok jelenleg is intenzív fejlesztéseket folytatnak, elsősorban az üzemanyag-technológiák és a megújuló erőforrások hasznosítása terén Bealkonyul? Nem a nagy olajtársaságok energiavállalatokká konvertálják magukat

20 A személygépjármű motorolajok piaci árviszonyai Nem realizálható árrés
Merre van az „előre”? A személygépjármű motorolajok piaci árviszonyai Nem realizálható árrés A szerviz árrése A forgalmazó árrése

21 Merre van az „előre”? A MOL-LUB Kft. kínálata
A MOL Dynamic termékcsalád megfelel a legkorszerűbb járművekhez, rendelkezik a szükséges gépgyártói jóváhagyásokkal Árrés-garancia: a MOL Dynamic szerviztermékek két csatornán keresztül érhetők el: Márkaszervizek Töltőállomás hálózat Nincs tehát olyan csatorna, amely akaratunktól függetlenül letörhetné az árakat.

22 Merre van az „előre”? A MOL-LUB Kft. kínálata
Általános üzemanyagkártya: 4 Ft/liter kedvezmény a mindenkori üzemanyag árból Szerződés kötés előtt rövid határidejű hitelminősítés A valós igényekhez igazodó, sokféle szerződéses forma Megjelenési lehetőség a MOL Csoport Stílus & lendület magazinban Autó kihelyezési lehetőség töltőállomásokon

23 Merre van az „előre”? A MOL-LUB Kft. kínálata
Környezetvédelmi, munkavédelmi és tűzvédelmi szolgáltatások Partneri kapcsolat a Taurus-Co Bt-vel A szerződéseket a MOL-LUB Kft. köti A MOL-LUB Kft. stabil piaci szereplő Tisztességes, kölcsönös előnyökre épülő kapcsolatokra törekszünk.

24 Merre van az „előre”? A MOL-LUB Kft. kínálata
Együttműködést ajánlunk az előrelátható műszaki problémák megoldásában Csereperiódus kérdések A garancia feltételek teljesülésének vizsgálata Tapasztalatok és magas szintű ismeretek AdBlue forgalmazásban Felkészült mérnökgárda, korszerű laboratórium

25 Merre van az „előre”? A MOL-LUB Kft. kínálata Felkészült mérnökgárda, korszerű laboratórium

26 Köszönöm megtisztelő figyelmüket


Letölteni ppt "A jelenlegi válság hatásai a kenőanyag piacon - Lehetőségek az üzleti kapcsolatok szorosabbra fűzésére szakmai konferencia, Budapest Kisdeák Lajos, MOL-LUB."

Hasonló előadás


Google Hirdetések