Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA"— Előadás másolata:

1 EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
Borsod-Abaúj-Zemplén megye területén működő egyházi fenntartású közoktatási intézmények vezetőinek találkozója Az Egyházi Intézmények Tehetségsegítő Tanácsának lehetőségei Miskolc, 2011.május 3. Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium és Pedagógiai Szakközépiskola

2 Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége
A tehetségsegítés hálózata 2009 – 2011 (2028) Magyar Géniusz Program ( ) Nemzeti Tehetség Program ( ) Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége

3 A tehetségsegítő hálózat
Nemzeti Tehetségsegítő Tanács (jogi képviselet: Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége) Nemzeti Tehetség Program (20 év) 126/2008. (XII. 4.) OGY határozat Hazai (Nemzeti Tehetség Alap) és EU-s (TÁMOP: Géniusz) források felhasználásával

4 Nemzeti Tehetségsegítő Tanács
Bolyai Farkas Alapítvány Zenta, Vajdaság Katolikus Pedagógiai Intézet Magyar Tehetséggondozó Társaság 4

5 Magyar Géniusz Program
Hálózat és szakmai erősítés: Tehetségpontok® létrehozása (most 402) Tehetségsegítő Tanácsok (most 20) Tehetségbarátok Köre (mentorok, szponzorok, önkéntesek) Tehetségnapok (több mint konferencia ) Tehetségtérkép (tehetség-adatbázis) Hazai és külföldi jó gyakorlatok összegyűjtése Pedagógusok és segítők képzése (+kiadványok)

6 Tehetségsegítő Tanács
A Tehetségsegítő Tanács olyan helyi, vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a lehető legszélesebb szakmai és társadalmi összefogással segíti a tehetségek felkutatását, fejlesztését, a tehetségesek produktumainak hasznosulását és a szükséges erőforrások bővítésének lehetőségeit. Tevékenységével hozzájárul a tehetségbarát társadalom kialakításához.

7 TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS FELADATA
A Tehetségsegítő Tanácsok feladata, hogy intézményi, helyi, térségi, megyei vagy regionális szinten összefogják az adott terület tehetségsegítő kezdeményezéseit, és egyeztető, döntéshozó, véleményformáló fórumként kialakítsák az adott területen folyó tehetségsegítő tevékenységek optimális együttműködését.

8 Tehetségsegítő Tanácsok
Helyi együttműködés: sokszor új vonalak mentén Értékleltár: válasz-lehetőségek a nem várt helyzetekre Tehetségfejlesztő közösség: a tehetség nem kallódik el A jövő értékeinek szervezése a térségben 8

9 A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCS HELYE A TEHETSÉGGONDOZÁS HÁLÓZATÁBAN

10 Miért hasznos a tehetségsegítő tanácsok megalakítása?
A tehetségsegítésben dolgozó szakemberek nem maradnak magukra, kiszámíthatóbb és egyre bővülő támogatói körben dolgozhatnak. Kapcsolódnak a Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program hálózatához Megnyílnak a lehetőségek a Nemzeti Tehetség Alap pályázati forrásainak elérésére. Egy-egy térségben áttekinthetőbbé válnak a tehetségsegítés különböző tartalmi és szervezeti keretei

11 Miért hasznos a tehetségsegítő tanácsok megalakítása?
Könnyebben megszervezhető a tehetségesek megfelelő programokba irányítása, mentorálása. Jobban megszervezhető a tehetségesek követése, kisebb az elkallódás veszélye. (pl. esetleges iskolaváltás esetén,vagy lakóhelyváltozás következtében) A tehetségesek hamarabb kerülnek kapcsolatba a gazdaság szereplőivel, nagyobb esély kínálkozik a képességük hasznosítására. Az adott térségben hozzájárulhat a tehetséges fiatalok közösségeinek megszerveződéséhez, a bekapcsolódásához a társadalmi és gazdasági folyamatokba. Új lehetőségek nyílnak meg a helyi társadalom szereplőinek együttműködésében, a tehetségbarát társadalom kialakításában.

12 EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
2010.április 21. – Szándéknyilatkozat: „A Magyar Géniusz Program keretében létre kívánjuk hozni az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsát” Bencés Gimnázium és Szakközépiskola (P.Hardi Titusz OSB) Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium (P.Forrai Tamás SJ) Fráter György Katolikus Gimnázium és Kollégium (Mariscsák István) Kossuth Lajos Evangélikus Gimnázium és Pedagógiai Szakközépiskola (Fellegvári Zoltán) Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon (Ábrám Tibor)

13 EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
2010.december 8. – megalakult az EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium és Pedagógiai Szakközépiskola Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium Fráter György Katolikus Gimnázium és Kollégium Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon Szent Benedek Gimnázium és Szakképző Iskola Pannonhalmi Bencés Gimnázium, Egyházzenei Szakközépiskola és Kollégium Diósgyőri Református Általános Iskola Görög Katolikus Általános Iskola Jókai Mór Református Általános Iskola Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Kisboldogasszony Óvoda Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet

14 Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsának célkitűzései
Szakmai konzultáció a tehetséggondozás terén Pedagógiai, módszertani tapasztalatok átadása Az általános és a középiskolai tehetséggondozás összehangolása, (6 és 8 osztályos gimnáziumok) Egységes mérés-értékelési rendszer kidolgozása Adatbázis létrehozása a tehetséges tanulókról A tehetséges tanulók kísérése, követése A tehetséges tanulók mentorálása Az iskolai szakkörök nyitottá tétele

15 Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsának célkitűzései
Együttműködés a tehetségazonosítás terén Pszichológiai mérések megszervezése Pedagógus továbbképzések közös szervezése Tehetség-tanácsadás a szülők számára Közös projektek indítása Pályázatírás-koordinálás, segítés, együttműködés Jó gyakorlatok bemutatása, átadása Tehetségsegítés partneri hálózat bővítése Tehetségnap szervezése, tehetségpontok kialakítása

16 Mit csinál egy Tehetségpont?
A Tehetségpontok négy általános feladatköre: a) tehetségazonosítás b) tehetséggondozás c) tehetség-tanácsadás d) Tehetségpontok hálózatába való bekapcsolódás  Tehetségpontok: térkép, adatbázis, felhívás Tp. alakítására, regisztráció, akkreditáció.

17 Tehetségpontok: regisztráció, akkreditáció
Az akkreditáció célja: szakmai fejlesztés. Első kör: írásos bejelentkezés, elfogadás Második kör: személyes konzultáció (auditálás) Eredmény: regisztrált akkreditált akkreditált kiváló Tehetségpont

18 Csatlakozás az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához
Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához a „Szándéknyilatkozat” aláírásával csatlakozhat bármely egyházi fenntartású közoktatási intézmény, amely tehetségsegítő tevékenységet végez, és az előzőekben megjelölt célok megvalósításában együtt kíván működni.

19 Csatlakozás az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához
Szándéknyilatkozat Alulírott ………………………………………………………………………………………… tehetségpont/civil szervezet/önkormányzat/egyház/intézmény/tehetséggondozó műhely/egyéni vállalkozás/társas vállalkozás/gazdasági szervezet/felsőoktatási intézmény/közművelődési intézmény/közgyűjteményi intézmény (a megfelelő aláhúzandó) képviselője a z Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsa munkájában részt kívánok venni

20 Csatlakozás az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához
  A szervezet elérhetősége: A szervezet neve: Postai címe: Telefon: Fax A szervezet képviselőjének neve:……………………………………………………………….. beosztása:………………………………………………………….. A szervezet részéről a z Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsába delegált személy: neve:……………………………………………………………………………………………….. elérhetősége: Postai címe:………………………………………………………………………………………… Telefon:…………………………………………………………………………………………….. Fax: …………………………………………………………………………………………… Dátum:………………………………………….. ………………………………. Aláírás

21 Csatlakozás az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsához
A Tehetségsegítő Tanács munkájában részt venni kívánó szervezet eddigi tehetséggondozó tevékenységének bemutatása szükséges , - vagy annak bemutatása szükséges, hogy milyen indokok, előzetes elképzelések alapján kíván csatlakozni a Tehetségsegítő Tanácshoz. (Szándéknyilatkozat)

22 Pedagógus továbbképzések
2011. május 12-én: A kémia terén tehetséges tanulók gondozása, a képzésre a kémia szakos kollégákat várjuk. Az 5 órás továbbképzést Dr. Bohdaneczky Lászlóné tartja (Debreceni Egyetem). A képzés tól óráig tart. 2011. május 19-én: A tehetség személyiségjellemzői, a képzésre bármely szakos pedagógus jelentkezhet. A képzés től óráig tart. Az 5 órás továbbképzést Páskuné Dr.Kiss Judit tartja (Debreceni Egyetem) 2011. május 25-én: A sporttehetség felismerésének és fejlesztésének pszichológiai alapjai, a képzésre elsősorban a testnevelő tanárokat várjuk, de bármely szakos kolléga jelentkezhet. Az 5 órás továbbképzést Dr.Orosz Róbert tartja (Debreceni Egyetem). A képzés órától óráig tart. A jelentkezési lapot május 6-ig küldjék el a Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium címére (3529 Miskolc, Fényi Gyula tér 2-12.) vagy a címre.

23 Képzési programok kategóriák szerint

24 Szakkönyvek tehetséggondozás témakörben
Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsa legutóbbi ülésén Bajor Péter a Géniusz projektiroda projektmenedzsere felajánlotta, hogy térítésmentesen elküldi az általunk kért , a Projektiroda által kiadott könyveket. Kérem, hogy az alábbi megrendelő lapon jelölje, hogy melyik könyvből hány példányt kér az iskola. Kérem, hogy a megrendelő lapot május 6-ig küldje el a Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium és Kollégium címére. (3529 Miskolc, Fényi Gyula tér 2-12.)

25 Tehetséghidak itt és most! 2012-2013
Mit lehet tenni? Magunkat örömmel képezni: szakma + önismeret Tanulni és gyakorolni Intézményt fejleszteni Tehetséget gondozni Közösségben lenni Elismerést adni/kapni Forrást használni Csermely professzor pohara

26 Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsa
Szeretettel várjuk az egyházi fenntartású intézményeket Az Egyházi Iskolák Tehetségsegítő Tanácsába Köszönöm megtisztelő figyelmüket. dr.Velkey László


Letölteni ppt "EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA"

Hasonló előadás


Google Hirdetések