Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS"— Előadás másolata:

1 KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS
Szerkesztette: Géczi József 2004. szept. 30. KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS 2004.szept.30. GjDzsozi GjDzsozi

2 2004.szept.30. GjDzsozi

3 Mi a kompetencia? A szakképzett dolgozótól elvárt ismeretek,
képességek és attitűdök összessége, mely által képes lesz a szakmai feladatok eredményes elvégzésére. (attitűd: viselkedés, hozzáállás, magatartás). 2004.szept.30. GjDzsozi

4 Mi a modul? Önálló tananyagegység, amely formailag egységes és tartalmilag meghatározott. A modulokból rugalmasan állíthatók össze a különböző képzési programok. A modulok egy vagy több kompetenciát tartalmaznak. A modul magában foglalja a belépő szintet és az elérendő végcélt. A modul tartalmazza az oktatási, tanulási stratégiákat, módszereket, eszközöket, az értékelés módját és szempontjait. Minden modul egy előre meghatározott szintre juttatja a tanulót. 2004.szept.30. GjDzsozi

5 Miből áll a kompetencia alapú képzés?
A SCID tananyagfejlesztés alapja a kompetencia alapú képzési módszer (CBE). Szokták teljesítmény alapú képzésnek is nevezni (PBE). Pontosan meghatározottak és egyértelműen megfogalmazottak a célok, a kompetenciák. A képzés kimenetszabályozott. Ismertek az elvárások, amellyel a tanulói teljesítményt értékelik. Individualizált módon ad lehetőséget minden tanulónak mindegyik kompetencia elsajátítására. Épít a tanulók aktivitására, motiváltságára és az önálló ismeretszerzésre. A tanár tanulásmenedzserré és forrásszeméllyé válik. A teljesítmény mérése figyelembe veszi a tanuló ismereteit és attitűdjét. A képzés nagy súlyt helyez a szakmai gyakorlatokra, valóságos munkakörnyezetben. A képzési program gondosan előre tervezett és szisztematikus. A képzés során a tanulók saját ütemük szerint haladhatnak a képzési anyag elsajátításában. A képzés alatt mindvégig érvényesül a gyakori visszajelzés (feedback). Az elméleti ismeretekből annyit szükséges elsajátítani, amennyi a kompetenciák elsajátításához szükséges. Az oktatás moduláris. A kompetenciá(k)ból sikeres teljesítményszint-mérő vizsgát tesznek. 2004.szept.30. GjDzsozi

6 Mia DACUM? (Developing A CurriculUM)
A DACUM módszer lényege, hogy a szakmát gyakorló szakemberek műhelymunka során összeállítanak egy szakmai feladatokból, illetve tevékenységekből álló DACUM- táblázatot. Ez a tevékenységtáblázat képezi a további tantervfejlesztés alapját, és egyben biztosítja a képzés során a szükséges szakmai képességek elsajátítását, a gyakorlatorientált képzést. A táblázat alapján összeállítható az oktatáshoz szükséges eszközlista is. 2004.szept.30. GjDzsozi

7 Mi a SCID? (Systematic Curriculum and Instructional Development)
A CID egy hatékony szisztematikus tananyag- és oktatásfejlesztés. Öt fő fázisból és huszonhárom komponensből álló, tananyag-fejlesztési módszer. A fejlesztés legfontosabb feladatai: a szakmai feladatok kiválasztása, a kompetenciaprofil elkészítése, a képzési terv kidolgozása, a modulok meghatározása, a képzési módszerek meghatározása, valamint a tanulási útmutatók elkészítése. Fontos a DACUM tábla alapján készített kompetenciaprofil. A későbbiekben ennek alapján állapíthatók meg a modulok. 2004.szept.30. GjDzsozi

8 A SCID fázisai 2004.szept.30. GjDzsozi

9 Az elkészült DACUM-tábla részlete
2004.szept.30. GjDzsozi

10 Listák 2004.szept.30. GjDzsozi

11 2004.szept.30. GjDzsozi

12 Szabványos feladatelemzés
2004.szept.30. GjDzsozi

13 Kompetenciaprofil 2004.szept.30. GjDzsozi

14 Modultérkép 2004.szept.30. GjDzsozi


Letölteni ppt "KOMPETENCIA ALAPÚ MODULÁRIS KÉPZÉS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések