Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő?"— Előadás másolata:

1 Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő?
Hidvéghy Melinda – EPAMEDIA Hungary Zrt. A zsugorodás, csökkenés a gazdasági életben rosszat jelent. A hátrányossal, előnytelennel asszociáljuk. Van egy német kifejezés azonban, ami a zsugorodást az egészség előfeltételének tekinti: Gesundschrumpfen ( egészségesre zsugorodni ). Ha a lélegzést vesszük példaként, akkor tüdőnk kitágul, majd zsugorodik, kitágul majd zsugorodik. A gazdaságban is ennek lehetünk tanúi, valószínű túl mély volt a lélegzet és egy kicsit hosszabb lesz a zsugorodás. De ilyenkor tisztul a piac, a gyengét, elavultat kidobja magából és az erőset, életképest megerősíti. A köztéri reklám, mint a marketingkommunikáció többi ágazata is a gazdaság alakulásától függ.

2 Reklámpiac 1991 – 2008. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. 2

3 Köztéri reklámpiac 1991 – 2008. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. 3

4 Történetünk pár momentumban
a települések forgalmas területein célszerű elhelyezni a reklámokat kezdetben a tanácsok - majd az önkormányzatok - még nem feltétlenül gazdálkodtak, a piaci szereplők már igen 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. 4

5 A díjak a reklámozók az egyetlen csoport, amely nem a közterületből ténylegesen elfoglalt terület után fizeti a díjat s ráadásul az önkormányzatok a közterület-használati díjak kialakításához a médiatulajdonosok listaárait veszik alapul 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

6 Az eltűnt pénz nyomában
a közterület használatával kapcsolatos szabályozás átalakulása bizonytalanságot teremtett, így a közterületről a magánterületekre telepítették át a táblákat a cégek a bérleti díjakból az önkormányzatok alig részesülnek 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

7 Külső hatások a bérbe adott felületeket nemcsak a hatóság, de a piac, a hirdetők sokasága is kontrollálja a legtöbb vállalkozás saját hirdetéseikhez nem bérel, inkább telepít, hiszen így olcsóbb neki ne feledjük: sokuknál a célcsoport elérésének egyetlen hatásos - és nem utolsósorban a vállalkozása által kigazdálkodható - eszköze 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

8 A változások következményei
a piacgazdaság nyomait a közterületi reklám nélkül is meg lehet találni az épületek homlokzatán és a települések arculatán ( klímaberendezések külső egységei ) a települések szerkezete vegyes sokszor a „területe” után kapott díj az egyetlen külső bevételi forrása a bérbeadónak 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

9 a szabadtéri eszközök a marketingkommunikáció integráns része!
Ami nem felejthető 1989. 1998. a szabadtéri eszközök a marketingkommunikáció integráns része! 2000. 2006. 2007.

10 A köztéri reklám előnyei
Átlapozhatatlan, kikapcsolhatatlan. Jól irányítható, jól koncentrálható. Nagy kontaktusszámokat biztosít, költséghatékony. Nem tolakodó. Nem lép a magánszférába. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

11 A köztéri reklám eléri a nehezen elérhetőket, egy különösen értékes célcsoporthoz szól: mobil magas vásárlóértékkel bír korán adoptáló – trendeket gyorsan követő televízióval nehezen elérhető ott ér el, ahol más nem tud útközben hatása egyre jobb egyre nagyobb a mobilitás – így magasabb a kontaktus egyre hosszabbak az utazási időtartamok gyorsan hat pár nap alatt ismertté tesz egy új márkát, üzenetet 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

12 Ismeretszint növelés A köztéri hirdetés mennyire hatékony egy korábban nem ismert információ célba juttatásában? A kutatás célja: a közterületi hirdetés segítségével mekkora ismeretszint növelés érhető el? A kutatás tárgya: ki ismeri az Egyesült Államok 23. elnökének nevét? 1989. 1998. 2000. ? 2006. 2007. Forrás: Hewett

13 Ki volt az Egyesült Államok 23. elnöke?
Kampány előtti felmérés : 2 %-os ismertség. Első óriásplakát kampány szövege: Ki volt az Egyesült Államok 23. elnöke? Az utólagos hatásvizsgálat: 8 %-os ismertséget mutatott. Második óriásplakát kampány megnevezte a 23. elnököt. A követő hatásvizsgálat 36%-os ismertségi értéket regisztrált. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. Forrás: Hewett

14 Az USA 23. elnöke (1889-1893) Benjamin Harrison
Az óriásplakát nagyon hatékonyan tud új információkat átvinni. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. Forrás: Hewett

15 A köztér hatékonyságát veszélyeztetheti
túl sok az eszköz közterületeken: Reklámozással hivatásszerűen foglalkozók Saját vállalkozásukat, terméküket hirdetők Vadragasztók a törvényeknek nem megfelelő táblák Március 1-től hatályos: (4) A szabadtéri reklámhordozón a reklám közzétevője köteles azonosítható módon feltüntetni a cégnevét, illetve nevét, továbbá a székhelyét, illetve lakóhelyét. ágazati széthúzás, érdektelenség a köztér imidzsének javítása, a kutatások pontosabbá tételének témájában 1989. 1998. 2000. 1. jelenleg közel 35 ezer óriásplakát .s közel 22 ezer citylight található Magyarországon 2. Ausztriában több, mint hatvanezer óriásplakát van! 3. Például Budapest XI. kerületében 11 ezer reklámeszköz, ebből a hivatásszerűen köztéri reklámmal foglalkozók: 34% // 12% ÓP + 10% CL + 10% kand+ 2% Oszlop db (OMA adat), saját vállalkozásukat hirdetők:66% db, és számolatlan vadragasztás! 4. Februárban a nevesítetlen táblák aránya közel 30% volt még! 2006. 2007.

16 Mit tesz az EPAMEDIA a köztéri piacért?
piaci helyzetünk: óriásplakát 49% citylight 58% egyedi eszközök között közel 50% saját táblaállományát racionalizálja, táblaszámot csökkenti, a kevésbé hatékonyakat lebontja a köztéri kutatások folyamatos fejlesztését ösztönzi szemléletváltás szükséges a kampánytervezésben a hirdetők egyre jobban odafigyelnek befektetésük hatékonyságára 1989. 1998. 2000. a táblalista értékesítése már nem elég! - a hirdető hatékony invesztícióra kényszerül a tömegmédia felhasználásánál is (meg kell tudnunk mondani, hogy kit, mikor, és milyen eszközzel érünk el) 2006. 2007.

17 Mit tesz az EPAMEDIA a köztéri piacért?
új, hatékony eszközök és technikák bevezetésében úttörő szerepet vállal. az interaktivitás fontos szerepet kaphat a következő időszakban 3D hatású megjelenések áttörik a plakátzajt „hangos” plakátok, bluetooth eszközök - mérhető megjelenés! modern köztéri reklámfelületek üzemeltetése roll-up eszközök – Párizs belső területein már csak ilyenek láthatóak! 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

18 Mit tesz az MKRSz a piac érdekében?
határozottan fellép a törvényes köztéri piac működése érdekében segíti a reklám- és marketingkommunikációt, jogi és önszabályozásának megújítását, szorgalmazza a közterületi reklámozás európai jogi normáinak beépítését a magyar jogi szabályozás rendszerébe. folyamatos kommunikációt folytat a hatóságokkal, szakmai társszervezetekkel annak érdekében, hogy megalapozza és növelje a köztéri reklám társadalmi elismertségét. támogatja az ágazati kutatások folyamatos fejlesztését. támogatja a kereskedelmi szólásszabadság kiteljesedését, elősegíti, hogy a fogyasztók jobban megismerjék a termékeket, megvédi és kiterjeszti fogyasztók választási szabadságát 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

19 Zsugorodik vagy nő? „Zsugorodik” Nő - a táblaszám - a reklámzaj
- a minőség - a kontaktusszám - az adatszolgáltatás pontossága 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

20 …mindenhol – mindenkor –mindenkinek!
A köztéri reklám 1989. Egy nagy versenytársunk szavaival szólva: „A közterület lesz a legtovább fennmaradó tömegmédium a XXI. századi média-arénában.” (J. C. Decaux) …mindenhol – mindenkor –mindenkinek! 1998. 2000. 2006. 2007.


Letölteni ppt "Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések