Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kamerák új generációja,3D felvétel

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kamerák új generációja,3D felvétel"— Előadás másolata:

1 Kamerák új generációja,3D felvétel 2011.01.25..
Imre Gábor Panasonic

2 Hogyan keletkezik a 3D kép?
A két szem különböző képet lát, melyeket az agyunk dolgoz fel és rakja össze a mélységi információt is tartalmazó 3D képet

3 A sztereoszópikus képek megjelenítési technológiái
Anaglyphic (vörös-enciánkék szemüveggel)- passzív Polarizált (polárszűrős szemüveggel)-passzív Szekvenciális képváltás (szemüveg aktív zárszerkezettel) Auto 3D (auto sztrereoszkóp megjelenítő, szemüveg nélkül)

4 Hogyan lát az emberi szem tárgyakat ?
Konvergencia szögθ First feature; 1. Nether less to say, one of the most important feature is the integration of 3D camera and the recorder. Conventional 3D camera requires two cameras rigged as system. There are two types of rigging, such as Mirror type and side-by-side and both types equally requires a lot of effort, time and knowledge to adjust the distance, angle and aspect of two cameras. 3. Every time the scene changes, you have to adjust all these points, and in many cases only few scenes can be shot in a day because of its difficulty. 4. The concept of 3DA1 is “Handy”. This one-piece 3D camera allows us to adjust convergence point as if we are adjusting zoom, iris and focus in the conventional cameras. θ=θL+θR Interokuláris távolság = Átl.65mm

5 Miért látunk 3D-ben tárgyakat a 2D képernyőn?
(Előtér és háttér fogalma ) Háttérben lévő tárgy Parallax A képernyő síkja (konvergencia tárgy) Monitor képernyő (konvergencia sík, alap sík) θ Előtérben lévő tárgy Az emberi agy képes a parallax információt mélységi információvá alakítani.

6 Különböző pozíciók a képernyőn.
Konvergencia sík Előtérben lévő tárgy Konvergencia Háttérben lévő Úgy tűnik az adott tárgy a képernyő síkja előtt van A képernyő síkjával megegyező mélységben marad Úgy tűnik az adott tárgy a képernyő síkja mögött van. Bal Bal Bal Jobb Jobb Jobb Negatív parallax Pozitív parallax

7 Beállítások a ”káros” 3D képek elkerülésére
A jelenlegi 3D Kamera Rig Rendszerek hibái Lch Rch (1) Parallax A túlságosan nagy parallax érték kívül eshet az agy kiértékelő képességén Lch Rch (2) Függőleges eltérés A különbség rontja az egy térérzékelő képességét. Lch Rch (3) Méret különbség Ha nagy a méretkülönbség, az agyunk nem tudja összerakni a 3D képet. Lch Rch Mirror Rig (4) Forgatási szög eltérés Ez a hiba függöleges irányú eltérést a távoli tárgyak esetében First feature; 1. Nether less to say, one of the most important feature is the integration of 3D camera and the recorder. Conventional 3D camera requires two cameras rigged as system. There are two types of rigging, such as Mirror type and side-by-side and both types equally requires a lot of effort, time and knowledge to adjust the distance, angle and aspect of two cameras. 3. Every time the scene changes, you have to adjust all these points, and in many cases only few scenes can be shot in a day because of its difficulty. 4. The concept of 3DA1 is “Handy”. This one-piece 3D camera allows us to adjust convergence point as if we are adjusting zoom, iris and focus in the conventional cameras. Lch Rch (5) Fényerő és színbeli eltérés A nagy különbségek a szem kifáradását eredményezik. Lch Rch (6) Képkivágás eltérés Side-by-side Rig Kiviszi a tárgyat egy valóságtól eltérérő helyzetbe, összezavarja az agyunkat

8 AG-3DA1 Ikeroptikás Full HD 3D kamkorder
AG-3DA1 AG-3DA1 eladás : 2010 szeptember Ikeroptikás Full HD 3D kamkorder a két optika automatikus beállítása konvergencia beállítás kettős HD-SDI és HDMI 1.4 kimenet

9 Panasonic AG-3DA1 Twin-lens 3D Camera-Recorder
< Specification > - Image sensor 1/4-inch 2M pixels 3MOS x 2 - Recording media Two SD Memory card (SDHC) *L & R sync. rec. onto each card - Rec. format AVCHD *PH mode only 1080/60i, 50i, 30p, 25p 24p(Native) 720/60p, 50p - Rec. time 180min. with 32GB SD card - Lens adjustment Focus, Zoom, Iris, Convergence *Iris/Conv. switchable dial - VF 3.2-inch(16x9) LCD *approx.921K dots - LCD monitor 0.45-inch(16x9)LCD *approx.1226K dots - Mic XLR Audio, Built-in stereo mic - Interface HD-SDI x 2 (L, R), HDMI x 1(ver.1.4) XLR x 2, Cam Remote x 3 PHONE x 1 - Weight Under 2.8kg (6.2lb) - PWR consumption Under 19W - PWR Battery, AC adapter < Cél piac > Dokumentum film, Sport esemény, referencia film, Digital signage < Main Features > 1. Twin-lens *2 külön optika Create natural sense of depth with twin-lens 2. Könnyű és kis méretű Small & compact to allow camera placement options not possible with 3D rigs. 3. Egyszerűen kezelhető Possible to operate w/o two optical adjustments < indulás > 2010 SZEPTEMBER

10 *Field/Frame sequential
3D Camera Interface SAV商品企画T 1. With our 3D monitor 3. With external recording device P2HD (L, R dual card rec.) BT-3DL2550 HD-SDI x 2 *L,R simultaneous *S-two, Codex, KG, SR HD-SDI x 2 *L,R simultaneous HD-SDI x 2 *L,R simultaneous 2. With other 3D monitors 4. With consumer TV (PDP) Consumer TV i.e. 3D-PDP Other Manuf. HD-SDI x 2 *L, R simultaneous HDMI Ver.1.4 *Field/Frame sequential

11 Parallax Barrier Method Lenticular Lens Method
Major 3D TVs and Monitor Methods SAVBU P.P. Parallax Barrier Method Lenticular Lens Method Time-sequential Method Polarized Film Method Active (LCD shutter) glasses Passive (polarized) glasses Autostereoscopy (w/o glasses) Examples Examples Examples Panasonic 3D PDP 3D LCD TV (240Hz) < Xpol filter > Astro 3D 24” LCD JVC 3D 46” LCD Hyundai 3D 46,32,22” LCD Newsight parallax barrier Philips lenticular IR sensor Parallax barrier Lenticular R-L strip picture R-L strip picture L R L R Switch L,R w/ polarizer w/o glasses Switch L,R w/ shutter

12 1. Panasonic Full HD 3D Technológia általános leírása
Panasonic a szekvenciális képváltás technológiáját választotta a 3D házimozi rendszeréhez. 2x 1920 X 1080 full-HD felbontású képet visz át, melyeket aktív, szinkronizált szemüveg segítségével választ ki a jobb és a bal szem számára. Speciális kamera felvétel, ahol a jobb és a bal szem részére külön rögzítik a képkockákat Eredeti 3D felvételek 1920 1920 1080 1080 Bal szem részére Jobb szem részére 3D Blu-ray Disc 3D Blu-ray Disc Player Full HD x 2 Képszekvenciális módszerrel lejátszott képek A jobb és abal oldal képét nagysebességgel, 60 (50:PAL) kép/ mp x 2=120 (100: PAL) képkocka). LCD shuttert tartalmazó 3D szemüveg irányitja a képkockákat a megfelelő szemre, A 3D képet az agyunk hozza létre. R L R L R L 60 Frames (50 Frames : PAL) R L 60 Frames (50 Frames : PAL) R 1920 L 1920 1080 1080 IR (Infrared Rays ) Jobb szem részére Bal szem részére

13 2. Panasonic Full HD 3D technológia általános leírása
LCD Shutter kapcsolja a szemüvegben a két oldalt a TV által adott IR szinkronjelekkel egy szemre 60 (50) kép/mp x 2 : = 120 (100) kép/mp IR (Infrared Rays ) Ilyenkor a jobb szem képe látszik Itt a bal szem képe aktív A jobb és a bal oldali képet a szemüveg kapcsolja nagy sebességgel 3D szemüveg működése Az agyunk sztereoszkópikus képet lát, a képernyő lévő parallax jelenség alapján Bal szem képe Jobb szem képe Összeadott kép

14 Full HD Plasma VT2 series
Panasonic 3D televíziók

15 Miért jobb a plazma technológia?
A plazma technológia ideális a szekvenciális 3D megjelenítéshez Képfrissítés gyors Képminőség kiváló Minimális az áthallás

16 3D aktív szemüveg Nincsen átfedés / áthallás a jobb és bal képek között

17 Panasonic professzionális 3D megoldások
Twin lens Full HD 3D camera-recorder VIERA Plasma TV (50-inch) 3D Glasses 3D Contents (Blu-ray 3D Disc™) 3D Switcher 3D Monitor Blu-ray Disc™ Recorder 17

18 3D bemenőjelek 3D megjelenítőkhöz
. Signal Type Simultaneous Line-by-line Side-by-side Interface HD-SDI x 2 HDMI 1.4 HD-SDI x 1 or DVI-D x 1 HD-SDI x 1 HDMI L R L R Supply Image HD-SDI x 2 HDMI 1.4 HD-SDI DVI-D HD-SDI HDMI or 3D Display Device 3DTV 3D PDP Production Monitor Projector x2

19 Bővülő Panasonic 3D-s világ
Full HD 3D Wireless házimozi Full HD 3D plazmatelevízió Full HD 3D Blue-ray lejátszó 3D a szórakoztató elektronika világában.

20 A világ első konzumer 3D-videokamerája
3D konverziós előtéttel

21 A világ első konzumer 3D-videokamerája
Jobb „szemhez” tartozó lencsetagok lencsetagok Bal „szemhez” tartozó 3D konverziós előtét Kamera F érték F3,2 Gyújtótávolság 2,5 mm Gyújtótávolság (35 mm ekv.) 58 mm Tárgytávolság tartomány a megfelelő Parallaxis eléréséhez 1,2 m - ∞ VW-CLT1 3D konverziós előtét A Normál O.I.S és az O.I.S. zár a 3D-s előtéttel együtt is működik.

22 A világ első konzumer 3D-videokamerája
Az emberi látással megegyező működési elv Bal nézet Jobb nézet A bal és jobb „szem” által látott kép folyamatosan rögzítésre kerül az ikerobjektívvel. A bal és jobb szem által látott képet az agy illeszti össze, és ugyanitt keletkezik a mélység- ill. térérzet is. Az SDT750 tölti be az „agy funkcióját” és állítja elő 3D-s képet.

23 A világ első konzumer 3D-videokamerája
1. Felvétel (szenzor dolg.) 2. Rögzítés (elektronika dolg.) 3. Lejátszás (TV dolg.) 3DTV Szenzor L R 100 kép/mp L R L Bal kép 960 540 L R L R Jobb kép 960 R 1920 1080 1080 HDMI Mini-kábel A képeket egymás mellé helyező „Side-by-Side” módszer felhasználásával a TV 2-szeresére nyújtja a képeket horizontális irányban, és párosítja őket a 3D-s szemüveggel való megtekintéshez. 960 960 A fény az ikerobjektív bal és jobb lencseblokkján keresztül érkezik a kamerába, majd a bal és jobb kép külön-külön kerül továbbításra a képérzékelőre. A bal és jobb kép is 2-szeres nyújtásra kerül vertikális irányban, majd megtörténik az adatrögzítés (egyik kép a másik után).

24 Biztonságos Parallax képméret A parallax nagysága > 77 inches
1. Max. parallax legyen kevesebb mint 65mm ( biztonság 50mm ) a képernyőn 2. Max. parallax legyen kevesebb mint a képernyő szélességének 3%-a ( 1/2 osztás a Panasonic AG-3DL2550 monitoron ) képméret A parallax nagysága (a képernyő szélesség %-ában) > 77 inches 3.0% alatt 103 inches  2.2% alatt 152 inches 1.5% alatt 200 inches 1.1% alatt

25 Parallax lehatárolás Parallax szöge α θ Abszolút parallax β
A háttérben lévő Tárgy parallax értéke A túlságosan magas parallax érték elkerülése érdekében be kell határolni. d Parallax szöge Háttér távolság A parallax szög definíciója; θ-α vagy β-θ Képernyő sík α θ-α≦1°β-θ≦1°⇒ élvezhető 3D θ-α≦2°β-θ≦2°⇒ még összerakható 3D Előtér távolság θ-α>2°β-θ>2°⇒ veszélyes 3D Nézési távolság θ Abszolút parallax Konvergencia szög A háttérben lévő tárgy abszolút parallax értéke nem haladhatja meg az interokuláris távolságot β d≦65mm ⇒ átlagos felnőtt esetében d≦50mm ⇒ gyerekek esetében

26 Parallax lehatárolás Példa α θ β 50” 3D-PDP; 1,106mm(H)×622mm(V)
Távolság a képernyőtől = 1,866mm (3x a képernyő magasság) Példa d Parallax szög kényelmes 3D θ-α≦1°β-θ≦1° ⇒ Parallax≦32.5mm (H arány:2.94%) α feldolgozható 3D θ-α≦2°β-θ≦2° ⇒ Parallax≦65.0mm (H arány:5.88%) Abszolút parallax Csak a háttérben lévő tárgyra θ d≦50mm (H arány:4.5%) Kényelmes 3D beállítás β Előtérben lévő tárgy Parallax ⇒ H arány≦2.94% Háttérben lévő tárgy Parallax ⇒ H arány≦2.94%

27 Tárgytávolság tartománya
3D kamerás felvétel esetén, a H parallax arány kiszámolható (i) a kamera I/O távolság, (ii) vízszintes optikai szög, (iii) konvergencia pont távolság, valamint a (iv) tárgytávolság ismeretében. Kamera interokuláris táv. = I Vízszintes látószög = ω (iii) Konvergencia pont távolsága = C (iv) Előteri tárgy táv.= Dn, háttér tárgy távolsága =Df Df Előtérben lévő tárgyra I×(C-Dn) Vízsz. parallax arány = ×100 (%) Dn×2C tan(ω/2) Háttérben lévő tárgyra I×(Df-C) Vízsz. parallax arány = ×100 (%) Df×2C tan(ω/2) C A tartomány ahol a vízszintes parallax arány kevesebb mint 2.94% kalkulálható a fenti képletekkel. Dn I

28 Tárgytávolság tartománya Még feldolgozható zóna
Kényelmes parallax tartomány tárgytávolsága Látószög alapján Kamera interokulár t. = 60 mm, konvergencia pont távolsága = 5,000 mm Vízszintes látószög 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 45° Wide Komfort zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 23.7° Még feldolgozható zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 12.0° Veszélyes zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 8.0° Tele konvergencia

29 Tárgytávolság tartománya Még feldolgozható zóna
Kényelmes parallax tartomány tárgytávolsága Kamera interokuláris t. = 60 mm, konvergencia pont táv. = 10,000 mm Vízszintes látószög 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 45° Wide Kényelmes zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 23.7° Még feldolgozható zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 12.0° Veszélyes zóna 1.0m 1.5 2.0 3.0 5.0 7.0 10 15 20 30 50 8.0° Tele konvergencia

30 3D kamera interokuláris távolsága
I/O távolság: 60mm tárgy távolság a kamerától: 3m – 30m 10ft – 100ft Tárgy távolság Tiltott zóna, trapéz torzítás és túl erős 3D hatás 0m – 1.3m 0ft – 4ft Ügyelni kell a parallax divergenciára a legtávolabbi tárgyak esetében 1.3m – 3m 4ft – 10ft Optimális távolság tartomány a megfelelő 3D hatás elérésére 3m – 30m 10ft – 100ft 30m – 70m 100ft – 230ft 3D hatás csökken 70m – ∞ 230ft – ∞ Nagyon kis 3D hatás

31 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! This is the titleslide.
Add titleslides to your presentation by clicking >>Insert>>New slide then choose >>format>>slidelayout... and choose >>titleslide


Letölteni ppt "Kamerák új generációja,3D felvétel"

Hasonló előadás


Google Hirdetések