Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A stressz szeminárium céljai:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A stressz szeminárium céljai:"— Előadás másolata:

1

2 A stressz szeminárium céljai:

3 A stressz szeminárium céljai:
A küzdelem felvétele Kezelés

4 lelki szinten fogjuk megközelíteni
A stressz témakörét fizikai értelmi szociális lelki szinten fogjuk megközelíteni

5 Bemutatkozás Név Foglalkozás Valami szokatlan dolgot egymásról

6 Mi a stressz? „A stressz a szervezet nem fajlagos válasza bármely dologra, amely kiváltja azt” Selye János

7 Mi a stressz? A stressz nem az ami történik velünk, hanem a történésre adott válaszunk

8 Mi a stressz? A stressz okozóját szaknyelven STRESSZORNAK nevezzük

9 Mi a stressz? A stressz mennyisége attól függ, hogy hogyan reagálunk a stresszorrokra

10 Küzdj vagy menekülj!

11 Küzdj vagy menekülj! Adrenalin Noradrenalin

12 Küzdj vagy menekülj! A macska vérkeringése felgyorsult
Több energiában gazdag cukor jelent meg a vérében A véralvasztó mechanizmusok felgyorsultak Az izmok funkciói is felgyorsultak

13 Küzdj vagy menekülj! A légzés szaporább lett
Vérsejtek szabadultak fel tárolóhelyükről, és kerültek be a keringésbe Finomabbak lettek az érzékei A nélkülözhető emésztőrendszer megszűnt dolgozni

14 Küzdj vagy menekülj! A macska kész volt a harcra, vagy a futásra. Ezek az alkalmazkodó változások növelték a macska esélyét arra, hogy túlélje a stresszt.

15 Az igazi probléma

16 Nem megfelelő reakciók

17 Mit tegyünk hát?

18 Öt perc szünet

19 Önértékelési teszt Munkafüzet 11. oldal

20 Hogyan mondjunk NEMet a stresszre?
Egyensúly Mérlegelés és Meghozott döntés Nyitottság

21 Az „A” típusú viselkedésmód

22 Jellemvonásai: Rendkívüli versenyszellem Ingerlékenység
Agresszivitás és barátságtalanság Állandó gyötrődés az idő szűke miatt Bizonytalanság

23 Jellemvonásai: Egész élete a számok játéka körül forog. Motorja mindig teljes fordulatszámmal pörög (harcolj, vagy menekülj!), megpróbál még eggyel több dolgot teljesíteni, még egy találkozót lebonyolítani, még egy telefont elintézni, még egy eseményt belezsúfolni a máris sűrű programba.

24 A „B” típusú viselkedés
Kiegyensúlyozott Nem rohan Reális célokat tűz ki

25 Ön „B” típusú személyiség, ha:
Nincs egyetlen olyan szokása, vonása sem, melyet az „A” típusnál említettünk, viselkedésében nincs lappangó ellenszenv, és nem érez kényszerítő erőt arra, hogy bizonyítsa vagy eldicsekedje képességeit.

26 Ön „B” típusú személyiség, ha:
Amikor játszik abban valóban örömet és megnyugvást talál, és nem felsőbbrendűségét fitogtatja, tud bűntudat nélkül pihenni éppúgy, mint nyugtalanság nélkül dolgozni.

27 Hogyan lassítsunk le, és hogyan éljünk tovább?
Dr. Friedman a következőket javasolja, hogy elkerüljük az „A” típusú viselkedésmódot

28 Ne játssza tovább a „számok játékát”
Ne játssza tovább a „számok játékát”! A minőség soha nem arányos a mennyiséggel. Tervezze úgy a napjait, hogy kevesebb programja legyen! Rangsorolja a dolgokat!

29 Tanuljon meg jobban függeni másoktól
Tanuljon meg jobban függeni másoktól! (Ne törekedjen a felsőbbrendűségre!) Vallja be, hogy követhet el és fog is elkövetni hibákat!

30 Dr. Friedman ezt írja: Ha Isten lennék,
talán rá tudnám kényszeríteni az embereket arra, hogy ne zsúfoljanak be egyre több eseményt egyre kisebb időkeretbe; talán meg tudnám értetni velük, hogy sokkal fontosabb a dolgokat értékessé tenni, mint amit értékesnek tartanak azt megszerezni;

31 Dr. Friedman ezt írja: Ha Isten lennék,
talán helyettesíteni tudnám szeretettel oly könnyen fellángoló gyűlöletüket; talán rá tudnám beszélni őket, hogy elhiggyék: sokkal fontosabb a lelki egyensúly, mint feljebb lépni a ranglétrán.”

32 Kerítés, vagy mentőautó?

33 Kerítés, vagy mentőautó?
Melyik éri meg jobban?

34


Letölteni ppt "A stressz szeminárium céljai:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések