Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Örömkeresés az online térben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Örömkeresés az online térben"— Előadás másolata:

1 Örömkeresés az online térben
Az intimszféra átalakulása a fiataloknál Örömkeresés az online térben

2

3 Mit ad a közösségi média?
Facebook használatot főként két alapvető társadalmi szükséglet motiválja: 1. a valahova tartozás szükséglete: a másokkal való társulás vágya és a társadalmi elfogadottság igénye 2. az önmegjelenítés szükséglete: jó benyomás keltésére való folyamatos törekvés A kétmotivációs tényező létezhet egyszerre, de külön külön, önmagában is lehet az FB használat indítéka. (Ashwini Nadkarn, Stefan G. Hofmann, 2011)

4 A legfőbb érzelmi szükséglet
Jean Twenge pszichológus szerint: az ÖNBECSÜLÉS Az önbecsülés szorosan összefonódik a valahová tartozás szükségletével. A közösség általi elfogadhatóság mutatója. Az önbecsülés csökkenése a közösségből való lehetséges kizárásra utaló jelzés és arra motiválja az egyént, hogy lépéseket tegyen az elutasítás elkerülésére és a társadalmi hierarchiában való pozíciója javítására.

5 Társadalmi nárcizmus Twenge ezt négy tényezővel magyarázza:
a nevelési módszerek változásával, a "hírességek" - közkeletű kifejezéssel élve - a celebek kultuszával, az internettel és a könnyen szerzett érdemekkel. "Mindezek együtt vezetnek el egy felnagyított önészleléshez, amiben a teljesítmény látszata sokkal fontosabb, mint a valós teljesítmény".

6 Az önbecsülés fontossága
Brad Bushman 2010-es kísérletében megállapította, hogy az egyetemisták többre becsülik az önbecsülés növelését, például egy jó osztályzatot vagy egy dicséretet. Jobban vágynak rá, mint azokra a jutalmakra, amik az emberiséget az idők kezdetétől motiválják, például a kedvenc ételünk elfogyasztása vagy egy szexuális aktus.

7 Miért alakul így? A közösségi média felületei többszörözik a nárcisztikus igényeket A You Tube olyan “láttatást” biztosít, amely felerősíti a “Te is lehetsz sztár 15 percre” (Andy Warhol) vágyakat A kamaszok a transzparencia és az intimitáshatárok eltolódását már nem is érzékelik, számukra ez a normális

8 A vizuális örömök világa
A kommunikáció a vizuális szcénán keresztül történik – én megjelenítések, a pillanat varázsa A legnépszerűbb jelenleg a Snapchat, ami biztosítja a tartalom törlődését, hacsak: Valaki nem csinál screenshot-ot, vagy egy másik okostelefonnal fotót A legnagyobb veszély: hogy ez valóban szexting app lett

9 Intimitás és önbecsülés
A digitális önmegjelenítés módosíthatja az önbecsülést. Már pár perc elég ahhoz, hogy módosuljon az önkontroll. A FB lehetővé teszi a társadalmi kapcsolatok vizualizálását, megerősíti és fokozza a felhasználók önbecsülését. FB-on szereplő Én-ek olyan társadalmilag kívánatos identitások, amelyeket a vizsgált személyek a számítógépen kívüli világban is szeretnének megtestesíteni, de valamilyen okból erre még nem képesek. Az intimitáshatárok oldódhatnak az ideális Én-nél

10 Az online örömök Lájkok, kérdés-válasz – Ask.Fm Követés
Trendinek lenni Fotózni A pillanatot megosztani- Snapchat Csoporthoz tartozni – centrálisnak lenni Hot or not hot – folyamatos figyelése

11 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Örömkeresés az online térben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések