Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

3. Előadás Marketing Információs rendszer

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "3. Előadás Marketing Információs rendszer"— Előadás másolata:

1 3. Előadás Marketing Információs rendszer
Marketingkutatás 3. Előadás Marketing Információs rendszer

2 Információs rendszerek, piackutatás
Egy kis emlékeztető Piacon maradás feltétele Vevőelégedettség Környezethez való alkalmazkodás Stratégia Honnan szerezzük be az ismereteinkhez szükséges INFORMÁCIÓT? Információs rendszerek, piackutatás

3 Tartalom Marketing Információ rendszer Marketingkutatás
A jó marketingkutatás Döntéstámogató rendszerek Kereslet előre jelezhetősége

4 Növekvő igény az Információra
Globális marketing terjedése Fogyasztói kívánságok előtérbe kerülése Nem ár jellegű verseny tendenciái

5 Marketing Információs rendszer (MIR)
Belső nyilvántartási rendszer (Eredményadatok) Megrendelés, fizetés ciklus, Áruforgalmi kimutatások Marketing megfigyelési rendszer (Eseményadatok) Marketingkutató rendszer (adatelemzés) Döntés támogató rendszerek (értelmezés, döntés)

6 Piackutatás - Marketingkutatás
(marketing research) A vállalati marketinghelyzettel kapcsolatos adatok gyűjtése, elemzése, jelentése és tervezése. (market research) A piaci jelenségek szervezett és módszeres vizsgálata

7 Marketingkutatást végezheti: Marketingkutatás folyamata
A, Vállalat önmaga B, Más céget kér fel (Boston, Harvard) Marketingkutatás folyamata A probléma és a kutatási célok meghatározása A kutatási terv kidolgozása Az Információ begyűjtése Információelemzés Eredmény kimutatás

8 2. Marketingkutatási módszerek
SZEKUNDER KUTATÁS PRIMER KUTATÁS BELSŐ MEGKÉRDEZÉS KÜLSŐ MEGFIGYELÉS KÍSÉRLET Fókusz csoport STANDARD INTERJÚ MÉLYINTERJÚ Kvantitatív Kvalitatív

9 Marketingkutatási módszerek
SZEKUNDER Másodlagos, íróasztal kutatás – desk research Mások által korábban összegyűjtött adatok újbóli felhasználása PRIMER Elsődleges, terepen zajló adatfelvétel – field research Új még nem ismert eredeti adatok megszerzése

10 Tipikus belső és külső szekunder információk
Üzleti levelezések Szerződések Reklamációk köre Beszerzési, értékesítési adatok Vállalati mérleg, eredménykimutatás KÜLSŐ KSH adatok Kamarai információk Könyvtári anyagok Piackutató cégek adatai

11 Marketingkutatási módszerek
PRIMER KUTATÁS MEGKÉRDEZÉS MEGFIGYELÉS KÍSÉRLET Fókuszcsoport STANDARD INTERJÚ MÉLYINTERJÚ

12 Megkérdezés Standard interjú (kvantitatív eljárás)
Minden megkérdezettnek ugyanazokat a kérdéseket teszik fel Eszköze: a standard kérdőív, ritkábban galvonométer A kapott eredmények mérhetőek, számszerűsíthetőek

13 Kapcsolatfelvételi módszerek: A standard interjú formái
Irásbeli Standard interjú Internetes @ szóbeli telefonos

14 A standard kérdőív A kérdőív-szerkesztés alapelvei
pszichológiai sorrend logikai sorrend a kérdés - feltevés világos, közérthető kérdések semleges fogalmazás

15 Kérdéstípusok a standard kérdőíven
Nyitott Zárt

16 Nyitott kérdés A kérdésre a válaszadó szabadon fogalmazza meg válaszát
Mit gondol, a férfiak miért szeretnek kevésbé vásárolni, mint a nők? ……………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………..

17 Zárt kérdés A válaszadónak a kérdőíven
előre megadott válaszlehetőségek közül kell a megfelelőt kiválasztania

18 Megkérdezés Mélyinterjú (Kvalitatív eljárások) kötetlen beszélgetés,
eszköze: az interjúvázlat a kapott eredmények nem mérhetőek, számszerűsíthetők

19 Megfigyelés Piaci jelenségek, tények, viselkedések rögzítése,
a kapott eredményekből következtetések levonása Megfigyelés tárgya Bolti áruválaszték Versenytársak magatartása Fogyasztók magatartása

20 Kísérlet A célcsoportba tartozó fogyasztókat befolyásolják
a változásokat regisztrálják

21 Mintavétel Mintavételi egység, mi az alapsokaság? A minta mérete
A mintavételi eljárás Valószínűségi mintavétel Nem valószínűségi mintavétel

22 3. Információ gyűjtés 4. Információ elemzés 5. Eredménybemutatás
Legdrágább, legnagyobb hibaszázalékkal dolgozik Számítógépes tesztelések Információ elemzés Adatcsoportosítás, gyakorlatiasság megoszlás Főbb változók szórásának átlaga, mértéke Statisztikai eljárások, döntési modellek Eredmény bemutatás Nem kellenek látványos statisztikák, hanem döntéstámogatás szempontok bemutatása Megfelelő döntést hozó embereknek bemutatni

23 Jó marketingkutatás jellemzői
Tudományos módszer A kutatás kreativitása Sokféle módszer Az adatok és modellek interdependenciája Az információ költsége és értéke Egészséges skepticizmus Etikus marketing

24 Marketingkutatás célja
Új piaci lehetőségek feltárása Kutatás után lehetőség értékelés, majd döntés a piacra lépéssel kapcsolatban Piac viszont érték előrejelzést igényel Kereslet becslésének szükségessége

25 Avagy a döntéstámogató rendszereké
Kereslet ismertetői Kétfajta kereslet: piaci illetve váll. termékei iránti Mai kereslet: piacpotenciál meghatározása, körzetenkénti piacpotenciál iparági eladás, részesedés Várható kereslet: Vevők szándékai, személyzet tapasztalata Szakértői vélemények, piaci tesztek Mindehhez elengedetlen a matematikai modellek, statisztikai módszerek, számítógépes adatgyűjtési eljárások használata! Avagy a döntéstámogató rendszereké

26 Köszönöm szépen a türelmet!!!
És nem utolsó sorban a figyelmet!


Letölteni ppt "3. Előadás Marketing Információs rendszer"

Hasonló előadás


Google Hirdetések