Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZIE-GTK GM, Üzletviteli menedzser,IV.évf.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZIE-GTK GM, Üzletviteli menedzser,IV.évf."— Előadás másolata:

1 SZIE-GTK GM, Üzletviteli menedzser,IV.évf.
Az információ torzulása, és a vállalati goodwill érték közötti összefüggések vizsgálata The distortion of information, and corporate goodwill value in examining the differences between Lénárt Gábor SZIE-GTK GM, Üzletviteli menedzser,IV.évf. Konzulens: Pitlik László Phd., SZIE-GTK, TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet Szent István Egyetem Gazdaság és Társadalomtudományi Kar Tudományos Diákköri Konferencia 2010

2 A dolgozatról Motiváció  Cél  Best Practice 
- Egy két évvel ezelőtti kutatás folytatása, a gazdaságon belüli csúsztatások módszertani megoldásának kialakítása. Cél  - A vállalati döntéstámogatás segítése, fúziók illetőleg a cégfelvásárlások kapcsán. - Egy olyan cégértékelés alapköveinek letétele, mely a jövőben, a már meglévő vállalati értékeléseket támogatja. - Az információ torzulásának érzékeltetése a cégérték (goodwill) tükrében. Best Practice  - A lehető legtöbb információ összevetésével kiiktatható a torzulási rés. - Hatékony rangsor felállításával, konzekvensebb a vásárlási döntés.  Módszer  - Ismert pénzügyi mutatókra támaszkodó alapelemzés. - Melyet kiegészíti a hasonlóság elemzés, melynek feladata, az ideális állapottól való eltérések (értéktelenségi gyanúk) felismerése. Lénárt Gábor 2010 Lénárt Gábor 2010

3 Az információ és a számvitel I.
Információ  Bizonytalanságot csökkentő új ismeret. Kérdés A mérhetetlen mennyiségű információkból a vállalat számára melyek az elengedhetetlenek, a jelentősek, a kevésbé jelentősek, lényegtelenek. Néhány döntéselméleti modell  - A „homo economicus”, Közgazdasági megközelítés - Adminisztratív modell - Szigorú megerősítés modell - Szabályzott anarchia modell, fokozatos hozadék Szervezeti tekintetben  - Stratégiai döntés - Operatív döntés - Irányítási döntés Lénárt Gábor 2010 Lénárt Gábor 2010

4 Az információ és a számvitel II./1
A számvitel egy kvantitatív információs rendszer, melynek célja  - Megbízható és valós kép biztosítása a vállalat vagyoni, jövedelmi és pénzügyi helyzetéről, - a beszámolók egységes elvek alapján történő elkészítése és közzététele. A mérleg összeállításával kapcsolatos választási jogok  - Az alapítás-átszervezés aktivált értéke, - Az üzleti, vagy cégérték, - A céltartalékok, - A törvény által megnevezett befektetett eszközök értékhelyesbítése Lénárt Gábor 2010

5 Az információ és a számvitel II./2
A vagyon, – és üzletértékelési tevékenységek általában az alábbi célokat szolgálják  - Privatizáció előkészítése, magának a cégértéknek való becslése - Átalakulás előkészítése, apportok tételes értékelése - Mérleghelyesbítés - Fedezeti érték megállapítás- Hitelbiztosíték finanszírozás - Biztosítási érték megállapítása - Értékesítés vagy vásárlás - Fúziók és cégvásárlás (vegyes vállalatok),- befektetések üzleti értékének megállapítása, goodwill és egyéb immateriális eszközök értékelése Lénárt Gábor 2010

6 Az értékvesztés területe I.
Kiterjed  Pénzügyi instrumentumok - Értékpapírok - Hitelkövetelés - Vevőkövetelés - Származékos ügyletekből származó követelések Egyebek - Tárgyi eszközök - Immateriális javak - Halasztott adóeszközök A legfontosabb kérdés: várható-e a könyv szerinti érték megtérülése, és ha igen, milyen mértékben?! Lénárt Gábor 2010

7 Az értékvesztés területe II.
Az eredményt növelő döntések Átszervezések, kísérleti fejlesztések Karbantartások Leírási kulcsok Elmaradások Készültségi fok Transzferárak Követelések Információ torzítás „Csúszó-mérleg” Ajándékok Számviteli politika Lénárt Gábor 2010

8 Fúziók Miért buknak el ezek a programok?
Keretei  A piaci potenciál túlzott optimista értékelése Szinergia Túl magas vétel Gyenge felvásárlást követő integráció Felvásárlási aktivitást befolyásoló strukturális tényezők  Szabályozás Technológia Adózás Versenytényezők változásai Lénárt Gábor 2010

9 Módszertan Alaptábla nyertes kvadránsok kiemelése, irányok meghatározása Lénárt Gábor 2010

10 Best Practice 1 – Nyertes vállalatok az első szűrés alapján
Módszertan Best Practice 1 – Nyertes vállalatok az első szűrés alapján Lénárt Gábor 2010

11 Módszertan Lénárt Gábor 2010

12 Módszertan Rangsorolás az Y0-Modell segítségével
Forrás: Lénárt Gábor 2010

13 Eredmények VIP cégek a BP szerint Y0 elemzés szerint / Nyertesek
KFKI Direkt Kft. Dél-Vonal Kft. ISH Inf. Kft. -Marketing Kft. BCN Rendszerház Kft. -KIBU Innováció Kft. -Alba I.A. és I. Kft. Y0 elemzés szerint / Nyertesek KFKI Direkt Kft. Dél-Vonal Kft. ISH Inf. Kft. Marketing Kft. Csak az egyik szerint / Követők -KIBU Innováció Kft. -Alba I.A. és I. Kft. -BCN Rendszerház Kft. Lénárt Gábor 2010

14 Következtetések A feltevés beigazolódott 
- Az információs rés létezik - A sorrend felállítása amorf - „Becsapós” a közzétett cégérték - Több adat Biztosabb konzekvencia - A Best Practice helyes; a hasonlóságelemzéssel operatív döntéstámogatási álláspont foglalható! Lénárt Gábor 2010

15 Köszönöm a figyelmüket!
A témában való „körsétát” tovább folytatom. Lénárt Gábor 2010


Letölteni ppt "SZIE-GTK GM, Üzletviteli menedzser,IV.évf."

Hasonló előadás


Google Hirdetések