Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései"— Előadás másolata:

1

2 Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései
Nagyné Hajnák Zsuzsanna BDF Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

3 „ Az ember úgy közelít a tudáshoz, mint ahogy háborúba megy:
éberen, félelemmel, tisztelettel és teljes meggyőződéssel. Háborúba indulni, vagy tanulásba kezdeni bármilyen más módon hiba, és aki másként tesz, élete végéig bánni fogja.” (Carlos Castaneda)

4 Mire való az iskola? Az ember megtanuljon tanulni
Felébredjen tudásvágya Megismerje a jól végzett munka örömét Megízlelje az alkotás örömét Megtanulja szeretni, amit csinál Megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog Szent-Györgyi Albert nyomán

5

6

7

8 A tanulás tanítása

9 Tanulón kívüli problémák
A tanulás-hoz való viszony: ?jövőkép? Tanulón kívüli problémák Mi a probléma? Nem tudnak tanulni. Tanulási szokások hiánya Tanulási képességek szintje: gyenge Tanulási módszerek elégtelen-sége

10

11

12 TMT beillesztési lehetőségei
Intenzív kurzus tanév elején Szakaszos intenzív kurzus az év során Hálóterv alapján Órarenden kívül választhatóan Tantárgyszerűen – szöveges értékeléssel Egyéni foglalkozás Táborban Segítő, kulturális intézményekben művelődési ház könyvtár nevelési tanácsadó AZÉRT „piros” MERT EZ A RÉSZ A LEGNEHEZEBB AZ ÜGYBEN

13

14 Tanítási – tanulási technikák
Tanítva tanulás Felfedezve tanulás Minden érzékszervvel való tanulás Belső látással való tanulás Tanórán való tanulás

15 A tanulásmódszertani foglalkozások célja:
A tanulás tanítása Tanulási szokások ki-átalakítása Képesség- és tehetségfejlesztés Személyiség sz-építés A tanuláshoz való v-iszony formálása

16 A Dinamikus olvasás gyakorlattípusai
Szövegértés Lényegfelfogás Szövegreprodukció Absztrakció Memóriafejlesztés Regressziógátlás Adatkeresés Ritmikus szemmozgás Periférialátás-növelés Fixációszélesség-növelés

17

18

19

20

21

22 Lufi

23

24

25

26 ABC - nyolcas + ELEFÁNT

27 Az otthoni egyéni tanulás algoritmusa
1. ráhangolódás, rendcsinálás 2. a délelőtti órák áttekintése, megerősítése 3. a következő napi órarendi tárgyak eszközeinek előkészítése, sorrend elhatározása 4. az egyes tárgyak tanulása visszatekintés füzet áttekintése írásbeli elkészítés (ha megy) szóbeli megtanulás próbafelmondás (folyamatos beszéd, 1 perc) írásbeli elkészítése (ha nem ment)

28 Át + kialakuljak? Hogyan? LLL !
1. TERV óra 2. LISTA „+,-” 3. TECHNIKÁSAN, IZGALMASAN 4. CSOMÓZVA 5. ÉRTSD MEG 6. VÁGÓ-D? ÉRZÉKKEL 8. PIHI 5,5 HP 9. 60% + 40% 10. PAPÍRON

29

30 Képességfejlesztés

31 TARTALOMJEGYZÉK * Napkezdő énekek * Memoriterek
* Tanulási tanácsok és módszerek Memoriterek tanulása Helyes tanulási szokások kialakítása Figyelmi képességek fejlesztése A tiszta és helyes beszéd elsajátítása Az élőbeszéd gördülékennyé tétele A szókincs gyarapítása A felolvasás gyakorlása A szövegértés fejlesztése Az emlékezet erősítése A gondolkodás művelése A testi és lelki egyensúly fenntartása

32 * Gyakorlatok Figyelemfejlesztés Beszédtechnika Szókincsgyarapítás Élőbeszéd Felolvasás Szövegértés Emlékezetfejlesztés Gondolkodtatás * Önvizsgálatok * Tanulási képesség mérése

33

34

35

36

37 EDUKINESZTETIKA

38 Neuro- Lingvisztikus Programozás Az új lehetőség
NLP Neuro- Lingvisztikus Programozás Az új lehetőség

39

40 A szemmozgásból leolvasható modalitások
Vizuális Konstruált Vizuális Emlék Akusztikus Konstruált Akusztikus Emlék Akusztikus Digitális belső Kinesztétikus Olfaktorikus Gusztatorikus

41 Apu, csinálj nekünk hintát!
Amit szerintem tőlem kértek… Amit a nagybátyámnak elmagyaráztam… Ahogy ő megtervezte… Ahogy a nagybátyám építette… Ahogy én felszereltem… Amit tulajdonképpen szerettek volna…

42 Tehetségfejlesztés

43

44

45

46 A tanuláshoz való viszony formálása

47 Megéri tanulni ? / !

48

49 „ Válasszál olyan szakmát, amit szeretsz és aztán egy percet sem kell dolgoznod.”
Konfucius

50 Matekpélda + = x = TANULÁS 3 MÓDSZER SIKER Céltudatos Rendszeres
Ellenőrzött 3 MÓDSZER Egyénileg Kidolgozott Változatos 3 SIKER Fantasztikus Örömteli Hosszú távú 9 x =

51

52

53 necc.hu

54

55

56 Men-Tő-Csónak Papírhajó : Origami--Emlékezet

57 További feladatok mindenkinek:

58

59 Köszönöm figyelmüket. Véleményüket, kérdésüket. szeretettel várom:
Köszönöm figyelmüket! Véleményüket, kérdésüket szeretettel várom:


Letölteni ppt "Hogyan fogom én tudni? A tanulásmódszertan kérdései"

Hasonló előadás


Google Hirdetések