Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)"— Előadás másolata:

1 MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
1. konferencia

2 Témakörök: Az oktatástechnológia tárgya, feladata és helye a pedagógiai diszciplínák között Az oktatástechnológia forrásai, történeti háttérfeladata

3 Oktatástechnológia fogalma
A tanítási célok és a tananyagtartalom által meghatározott: - módszerek, - eszközök, - információhordozók és - teljesítménymérők tervszerű, összehangolt alkalmazásának a folyamata.

4 Mivel foglalkozik az oktatástechnológia?
Az oktatás folyamatszervezésével és irányításával foglalkozó stratégiai tudomány T – T folyamat megtervezésével és irányításával A fejlesztés tendenciáival, pedagógiai-technikai források hátterével kiválasztott tartalomhoz és módszerekhez a megfelelő taneszközök kiválasztásával, tervezésével Számítógéppel támogatott Multimédiás prezentációk és oktatócsomagok összeállításával

5 A fejlesztés folyamata a gyakorlatban
Igény<eszköztudás Igényfejlesztés Igény I - E Eszköz - használat igen Megfelel-e Eszköz-fejlesztés Diagnosztizálás nem

6 Az oktatástechnológia forrásai
Pedagógiai források Technikai források a didaktikusság a vizuális információhordozók szerepe az oktatásban kommunikációs szemlélet kibernetika, mint rendszerszemlélet a programozott oktatás és a MM vetítőgépek fényképezőgép diavetítő írásvetítők oktatófilmek számítógépek

7 Amit mindig figyelembe kell venni a tervezésnél
Mérhető célok és követelmények megfogalmazása és alkalmazása A programok szerkesztési elve - kis egységekre tagolja az anyagot - a tanulói közreműködésre épít - lépésről - lépésre történő önellenőrzés Átlátható tanulásfejlesztő mechanizmus Tárgyi feltételek

8 Technikai források vetítőgépek fényképezőgép Az információk vizuális
diavetítő írásvetítők oktatófilmek számítógépek Az információk vizuális megjelenítésének hatása a tananyag feldolgozásában

9 Az oktatástechnológia tárgya
Három fő terület Oktatástechnika (információrögzítő – közvetítő eszközök, információhordozók) Oktatástechnológiai tudás (oktatástechnológiai ismeretrendszer) Oktatástechnológiai tevékenység (kutatás, fejlesztés, információs tevékenység)

10 Oktatástechnika Tárgyköre:
oktatástechnológia tárgyi eszközei információrögzítő – közvetítő eszközök (hardware) információhordozók (software)

11 Oktatástechnológiai tudás
Olyan oktatástechnológiai ismeretrendszer, amely átfogja: a tudományos ismereteket a fejlesztők szakmai tudását a felhasználók tudását az információ tárolásával rendszerezésével beszerzésével katalogizálásával publikálással kapcsolatos ismereteket

12 Oktatástechnológiai tevékenység a folyamatirányítás szempontjából
kutatás, fejlesztés felhasználó pedagógusok tevékenysége információs tevékenység oktatástechnológus képzés (informatikus-mérnöktanár)

13 A média kiválasztás A gyakorlati munka szempontjából figyelembe kell venni: milyen eszközök állnak rendelkezésre milyen hatást várhatunk alkalmazásuktól az eszközök milyen kombinációja tartható eredményesnek

14 A média – kiválasztás szempontjai
eredményes kommunikáció emberi tényezők gyakorlati tényezők gazdaságossági tényezők

15 A média – kiválasztás folyamata
Korlát típusú Cél, tartalom Módszerek, szervezeti formák Tanulók, tanárok Gyakorlati,- gazdaságossági korlátok Optimum – kritérium típusú


Letölteni ppt "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések