Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rabló-pandúr játékok gráfokon

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rabló-pandúr játékok gráfokon"— Előadás másolata:

1 Rabló-pandúr játékok gráfokon

2 Gráfok

3 Számítógépes játékok

4 Áramkörök

5 A játék Két játékos egy gráf csúcsain lépked, felváltva, élek mentén.
A pandúr nyer, ha a rablóval azonos csúcsra tud lépni. Különben a rabló nyer. Mindkét fél tud mindent.

6

7 História Parsons ~70: barlangászat
Kirousis, Papadimitriou ~80: gráfok struktúrája Fellows, Kinnersley, Langston ~90: chipek Bienstock, Robertson, Seymour, Thomas: gráfminorok Irányított gráfokon Johnson, Robertson, Seymour, Thomas ‘01 Alspach ‘04

8 Vigyázat, csapda! Hogyan nyerhet a pandúr? Gondolkodjunk visszafelé.

9

10 Lemma A pandúr nyer G-ben, akkor és csak akkor, ha nyer (G-r)-ben.
Bizonyítás Mindenki tegyen úgy, mintha p=r lenne. Tétel Egy G gráfban a pandúr nyer, akkor és csak akkor, ha G lebontható.

11 Erősítést kérek! c(G) A szükséges pandúrok száma c(dodekaéder)=3


Letölteni ppt "Rabló-pandúr játékok gráfokon"

Hasonló előadás


Google Hirdetések