Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes"— Előadás másolata:

1 Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes
Marketing Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes

2 Marketing - Fogalma:a vállalat fogyasztó-orientáltságát fejezi ki. Tartalma a vállalat piaci kapcsolatait fejlesztő és megvalósító funkciók betöltése. - A mostani korszakot:,,marketing hadviselésnek” nevezzük. - Lényege: ,,ne a terméket szeresd, hanem a fogyasztót!”

3 Gerillamarketing Fogalma: számos nem hagyományos marketing stratégia összefoglaló neve (alacsony költségvetésű nem konvencionálos marketing tevékenység). Típusai: - Buzz marketing (szóbeszéd) - Vírusmarketing - Astroturfing avagy ál-fogyasztói csoportok létrehozása

4 Buzz marketing Szóbeszédmarketing, Pletykareklám

5 Buzz marketing - a szájról szájra terjedő pletykát használja a marketingüzenet terjesztésére - USA-ban a vezető hirdetőcégek 85%-a - Magyarországon is megjelent (alkohol, dohányáruk)

6 Buzz marketing - Mindenki számára fontos mások véleménye → erre épít
- Philip Kotler: 7000 fős európai felmérés → vásárlási döntésben 60%-ukat befolyásolja - Maritz Marketing Research: moziba járók 53%-át, orvost keresők 70%-át befolyásolja

7 Példák - Fizetett ügynökök, akik a bárokban rendelés után beszélgetést kezdeményeznek - Cédulák egy telefonszámmal - Páros színészek „vásárolnak” szupermarketekben - Fiatal hölgyek cigarettát „hagynak” az asztalokon a szórakozóhelyeken - Vizuális reklámként nem pohárral, hanem palackkal rendelnek a bárokban az italokból - Postások lefizetése, hogy csomagokat feltűnő helyen hagyjanak - Tömegközlekedésen utazva egy bizonyos újságot olvassanak

8 Vírusmarketing Megkapod, megnézed, továbbküldöd…

9 Mi a cél? Olcsón, gyorsan és nagyon hatékonyan kommunikálni
Csomópontok elérése Célcsoport az internetes társadalom

10 Hogyan? Digitális-online csatornákon, platformokon keresztül fertőz
Interperszonális kommunikáció révén (pl. , SMS, MMS, Bluetooth) Webes felületeszközökön (pl. filmgyűjtő szájtok, letöltő közösségek, hírlevelek)

11 Milyen a jó vírusmarketinges film?
Erős kreatív elemet tartalmazónak Vicces, humoros, megrázó, gyomorforgató, akár sértő Megalapozott, jól eltalált Rövid (max. 1 perc)

12 Például… Nike vs. Adidas
Ford Ka

13 Az astroturfing Mesterségesen létrehozott mozgalmak, ál-fogyasztói csoportok kreálása Fontos: „don’t get caught doing it” – ha lelepleződik, visszafele is elsülhet Politikai kampányoknál is használják Hátrány: ha nem elég figyelemfelkeltő, kevés emberhez jut el

14 Példák Nike kampány: A brand saját tiltakozó-csoportjának létrehozása Rajongók az Egyenrangúbb Futballért néven Első akciójuk: ausztráliai focikupán szórólap osztogatás Valójában: Nike által alkalmazott színészek

15 Sony Ericsson 2002: T68i bevezető kampánya
Első hullám: 60 beépített álturista fotózta egymást a forgalmasabb pontokon („Fake Tourist” akció) Második hullám: csinos hölgyek exkluzív bárokban ismerkedtek, telefonáltak, és telefonon játszottak egymás ellen Eredmény: 30 milliós „press impression”, 50%-kal magasabb eladások

16 Az étteremmegnyitó Nők jogait védő egyesület tiltakozott egy külföldi étterem előtt, mert csak szőke nőket alkalmaz Felkeltette a járókelők figyelmét, beszédtéma lett Eredmény: hatalmas tömeg az étterem megnyitóján

17 Köszönjük a figyelmet!

18 Hivatkozások http://hu.wikipedia.org/wiki/Gerillamarketing
Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan (Aula Kiadó, Budapest, 2008) Philip Kotler: Marketingmenedzsment (Akadémiai Kiadó, Budapest, 2006)


Letölteni ppt "Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes"

Hasonló előadás


Google Hirdetések