Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter"— Előadás másolata:

1 Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
Úton a válságban BME - BESZÁLLÍTÓI ÉS INTEGRÁTORI KÉPZÉS, KÉPESSÉG,KÉSZSÉGFEJLESZTŐ KONFERENCIA Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter

2 Logisztika válsága Volumencsökkenés drasztikus és gyors
(GDP és a logisztika viszonya) A szerződések általában nem tartalmaznak min.dijat vagy volumen garanciát Eszközfinanszrozás kritikussá válik Eszközökből nem lehet kimenekülni Rövidtávon az árak csökkenek és ez gyorsitja az iparág zsugorodását Gyors visszaépülés nem várható

3 Eszköztulajdonosok Nem mozgó eszközök Kapacitások kiigazítása
Erőteljes konszolidáció, folyó beruházások leállítása, szerződések újratárgyalása Tulajdonosváltások,új alkalmazások keresése Szállítóeszközök Kapacitások csökkentése Érvényes megrendelések átütemezése Flottatulajdonosok teljes átrendeződése Nagy/kicsi aránya változhat

4 Logisztikai vállalatok
A hatás változó Szolgáltatási profil Ügyfélportfólió Eszközvagyon mérete és finanszírozási igénye A szolgáltatás földrajzi sugara szerint A bankok csak a nagyobb és stabilabb vállalkozásokat hajlandóak finanszírozni A közúti fuvarozók helyzete a legkritikusabb Alultőkésítettség és piactalanság (alvállalkozók)

5 Várható folyamatok? A globális beszerzés változása
Költségnövelő kezdeményezések átértékelése Szabályzás Környezetvédelem „Insourcing” Konszolidáció minden mennyiségben Közép vállalkozások eltűnése A vállalkozások száma csökken

6 Várható folyamatok? Kapacitások kiegyensúlyozatlanok
Változó ellátási láncok Folyamatos csökkenés Kapacitások kiegyensúlyozatlanok Szállítmányozók és „Carrierek” Konkurencia a régióban

7 Magyar logisztika A csak hazai piacra dolgozó vállalkozások helyzete kritikussá válik – regionális stratégia hiánya! A vállalkozások az elmúlt években eszközszerzésre és nem piacszerzésre koncentráltak Az állam beavatkozó szerepe igen korlátozott Átmeneti forrás juttatása nem megoldás az árbevétel csökkenésére Logisztikai bail out? Nincs rá pénz! Szabályzási környezet változtatása? Nem vállalkozásbarát!

8 Kezdeményezések-iparág
LIT Reformszövetség LEF MLK Mivel a folyamat lefutása még nem becsülhető meg ezért folyamatos egyeztetés szükséges Megszerezhető-e egy vezető - koordinátori szerep ebben a helyzetben?

9 Kezdeményezések -ipar
Az már elfogadott beruházási projektek újratárgyalása „logisztikai „bail out”? Határon túli piaci munka támogatása „Hálózatosodás” elősegítése KKV szerepe a logisztikában korlátos

10 Kezdeményezések-állam
Állami infrastruktúra beruházások Szélesebb körű egyeztetés szükséges Jövőbeli volumen elvárásokra épülő beruházások kerülendőek Futó beruházások átértékelése, lecsökkentése A politikai akarat szolgálja ki a gazdaság érdekeit Tabuk megszüntetése –DUNA

11 Kezdeményezések-állam
Logisztika és FDI összefüggései – ITD szerepe A magyar logisztikai ipar érdekérvényesítése jelenleg gyenge Új szabályzások bevezetése mindig költségnövekedéssel járnak, miért? A cél most a vállalkozások költségeinek csökkentése, tehát olyan szabályozókra van szükség, amelyek költséget nem növelnek, vagy esetleg a költségeket csökkentik Költségnövelő tényező a helytelenül megszabott büntetés Az állam büntetésből származó bevételei nagy mértékben megnőttek

12 Logisztika-versenyképesség - kritériumok
Vállalati méret Hálózatos üzleti modell Eszközök és infrastruktúra Humán erő

13 Humán erő és képzés a logisztikában
Logisztikai munkaerő hiány? A képzés nehézségei Magyar adottságok MLK kezdeményezés

14

15 Q&A


Letölteni ppt "Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter"

Hasonló előadás


Google Hirdetések