Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Coaching a közigazgatásban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Coaching a közigazgatásban"— Előadás másolata:

1 Coaching a közigazgatásban
2010. szeptember 09.

2 Köszöntő Rövid szakmai pályafutásunk Profilunk A coachingról
Kiknek ajánljuk? Milyen helyzetekben? A coaching bevezetése a szervezetek életbe A coaching szemléletű vezetés

3 Rövid szakmai pályafutásunk:
- Eltérő tapasztalatok, azonos szemlélet - Akkreditált coach képzés Piaci jelenlétünk Konferencia, publikációk Részvétel a felsőoktatásban Profilunk: - Szervezetátvilágítás - Egyéni és team coaching - Coaching szemléletű vezetés szeminárium

4 A döntéshozó helyzete A XXI. században a szervezetek vezetőire, döntéshozókra minden eddiginél nagyobb nyomás nehezedik. Folyamatosan bizonyítaniuk kell, hogy alkalmasak a pozícióra, és képesek a területüket vagy akár az egész szervezetet sikerrel kormányozni. A vezetőknek szembe kell nézniük azzal, hogy a kényelmes bőrfotelben nem dőlhetnek hátra, folyamatosan képezniük kell magukat. A szervezeti tudástőke növekedéséért is ők a felelősek. A vezetők értékrendje, erkölcsi magatartása meghatározó a szervezet egészére nézve.

5 A XXI. század kihívásai Szakmai hozzáértés Vezetői készségek Bizonyítási kényszer Eredmény orientáltság Stake-holderek Társadalmi szerepvállalás Nyilvánosság Etika, munkamorál Önmegvalósítás Magánélet Coachra van szükségem…

6 A Coachingról általában
Amerikából indult a ’80-as években Eredeti értelmében edzést, tréninget jelent Új szakma Eltérő irányzatok Különbözőségek A coaching az üzleti folyamatokat kísérő intenzív, speciális munkaforma, amely segíti a vezetőt „bajnokká” válni.

7 A coaching elegáns, egyéni igényekhez igazodó szakmai megoldást kínál a gondjaival, döntési dilemmáival magára maradt vezetők számára. Az ember egészleges volta, mindent átható személyisége révén vesz részt a szervezeti életben, nem lehet részekre szedni és csak ezzel, vagy csak azzal az aspektusával kontaktálni. A business coach nem a személy problémáival foglalkozik, hanem az őt foglalkoztató üzleti kérdésekkel, a munkája során felmerülő döntési helyzetekkel.

8 A COACHING kiváló lehetőség a változás támogatására!
A coach az a professzionálisan képzett „szakmai barát”, aki értő figyelemmel fordul az ügyfele felé, őszintén elfogadva a vezető által felvázolt szakmai kérdéseket, pozitív visszajelzésekkel, megerősítésekkel előmozdítja az eredmény kibontakozását. Azoknak a szervezeteknek ajánljuk, amelyek elkötelezték magukat a változás mellett, felismerték, hogy nem ellenállni kell a változásnak, hanem irányt szabni neki! A COACHING kiváló lehetőség a változás támogatására!

9 A coach feladata az, hogy felajánlja friss, széleskörű tudását a coachee számára. Segítsen abban, hogy az adott szakmai kérdést új kontextusba helyezve, a vezető rátaláljon a számára kielégítő megoldásra. Analógiák keresése Alternatívák bedobása Transzdiszciplinaritás Cél, útvonal, térkép Tudáshiány Módszertan

10 A coaching folyamata A coaching folyamatnak két fő szereplője van.
A coachee - a vezető beosztású döntéshozó, és a coach - a független szakmai partner. A 0. ülés az, ahol kiderül, hogy működik-e a „kémia”, a coach és coachee tudnak-e együtt dolgozni. A coach és a coachee közötti kapcsolat kölcsönös megbecsülésen alapul. A rendszeres találkozókon olyan közös nyelvet alakítanak ki, amelyen értelmes párbeszédet folytathatnak a felvetett problématerületekről.

11 A társas érintkezés udvariassági szabályait betartva – provokáló kérdések felvetésével – eljuttatja a vezetőt tudásának felső határáig. Sőt azon is túl! Keretbe foglalja a beszélgetéseket. A felfedezés öröme kreatív energiákat mozgósít. A vezető saját tudásában, képességeiben megerősödve nyugtázza a közös munkát.

12 A vezető kezében van a siker kulcsa.
A coaching folyamat eredményessége attól is függ, hogy milyen a szervezeten belüli elfogadottsága. A vezető az a kompetens személy, aki ismeri a különböző coaching irányzatokat és beilleszti a szervezeti kultúrába. A vezető kezében van a siker kulcsa.

13 Kiknek ajánljuk? Jegyzőknek, Polgármestereknek, Képviselőknek,
Bizottságok vezetőinek, Kulcsembereknek, akik részt vesznek a település jövőképének alakításában, Projektvezetőknek

14 Milyen helyzetekben ajánljuk?
Stafétabot váltás Új kinevezés Szakmai szerepvállalás erősítése Döntési dilemma, döntés előkészítés Burn out szindróma kezelése Tudásfrissítés, tudásmegosztás Szakmai elszigeteltség feloldása Outplacement coaching

15 A coaching szemléletű vezetés szeminárium sorozat
Emberközpontú, demokratikus, teljesítmény centrikus megközelítés. A vezető humán kompetenciáinak fejlesztésére helyeződik a hangsúlyt. A szervezet gyakorlatába bekerülnek a coaching módszertani elemei. (de a vezető nem coach) kép 15

16 CREDO Szenvedélyesen hiszünk abban, hogy a coaching a XXI. században be fog törni a közigazgatás világába is és újszerű látásmódjával hozzásegíti a szervezeteket a jövő értékeinek megteremtéséhez. 16

17 Köszönjük a figyelmet! Kovács Gabriella Tímár Erzsébet


Letölteni ppt "Coaching a közigazgatásban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések