Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Üzleti kommunikáció A vállalat bármely tevékenysége a kommunikáció közvetítésével valósul meg. Emberi lények közti alapvető kölcsönhatási folyamata. Célja:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Üzleti kommunikáció A vállalat bármely tevékenysége a kommunikáció közvetítésével valósul meg. Emberi lények közti alapvető kölcsönhatási folyamata. Célja:"— Előadás másolata:

1 Üzleti kommunikáció A vállalat bármely tevékenysége a kommunikáció közvetítésével valósul meg. Emberi lények közti alapvető kölcsönhatási folyamata. Célja: változás végrehajtása, egy cselekvés befolyásolása. (cselekvések kenőanyaga) Magatartás /érzelmek /viselkedés /vélemény befolyásolása-megváltoztatása A kommunikáció egy (a legfőbb) eszköz ennek elérésében.

2 Bürotika 2. előadás Üzleti kommunikáció

3 A vezetés és a kommunikáció viszonya

4 Egy vezetőnek miért fontos kommunikatívnak lenni?
Mert meg kell értetnie magát azokkal, akikkel kapcsolatba kerül. E nélkül nem lenne megfelelő hatékonyságú a munkája. Ezért a hibás kommunikáció minden más hiányosságnál jobban érinti a vezetői eredményességet. A vezetőnek közölnie kell a többiekkel mindent, amit szükséges ismerniük, gondolniuk, vagy cselekedniük az együttműködés során. De kölcsönösen meg kell ismernie a többiek gondolatmeneteit is… Időnként a vezetőnek kell elindítania a folyamatot, elébe menni a kommunikációnak.

5 A vezetés célja a kommunikációval
információszerzés célok folyamatok utasítás tájékoztatás motiválás

6 A vállalati kommunikáció mindig egységes legyen.
Ez csak integrált kommunikációval valósítható meg (mind tartalmi, mind szervezeti értelemben).

7 Hogyan készítsünk kommunikációs tervet?
Tartalmi elemek (1): Az alaphelyzet leírása (a kommunikációs probléma megfogalmazása) A célcsoportok meghatározása A kommunikációs célok és az alapelvek meghatározása

8 Hogyan készítsünk kommunikációs tervet?
Tartalmi elemek (2): Az üzenetek (elsődleges, másodlagos stb.) megfogalmazása A kommunikációs eszközök (pl. médiamegjelenések, webkommunikáció, hirdetések, közvetlen elérés stb.) meghatározása célcsoportonként Az erőforrásigény és a várható költségek meghatározása

9 Szabályok és javaslatok
„Először tisztázd magadban, amit mondani fogsz vagy tenni akarsz. Ne beszélj és ne cselekedj a pillanat hatására vagy a gondolatot, tisztánlátást és tettet megzavaró erős érzelmek hatására” Ismerni kell a befogadót, így tudni fogjuk, hogyan kell hozzájuk szólni… Az embereket jobban foglalkoztatja a jelen, mint a jövő. Azonnali nyereség orientáltak az emberek. mit akarunk mondani érdeklődés felkeltése megfelelő megértés elősegítése (megfelelő és minőségű információ, megfelelő megfogalmazás) ismétlés, ha szükséges visszacsatolás (megfelelő kérdésekkel) végrehajt(at)ás

10 A vállalati kommunikáció célcsoportjai
dolgozók tulajdonos(ok), befektető(k) ügyfelek média kormányzat szakmai-társadalmi szervezetek piaci szereplők (versenytársak, partnerek)

11 Hogyan kommunikáljunk a dolgozókkal?
Vezető-beosztott személyes kapcsolata: A vezetőnek kell kezdeményezni a kommunikációt, dinamikusnak kell lennie. A többieket tájékoztatni kell , konzultálni kell velük a munka/feladat hatékony elvégzése érdekében. Meg kell hallgatnia a beosztottjait. Meghallgatni és pontosan megérteni éppoly fontos, mint beszélni és megértetni magát. 4. Meg kell fejteni az emberek szándékát, indítékait, hogy mit miért mondtak, tettek.

12 Kommunikáció a dolgozókkal
vállalati újság közlemények rendezvények intranet stb.

13 Kommunikáció a tulajdonosokkal, befektetőkkel
negyedéves jelentések éves jelentések közgyűlés befektetői közlemények stb.

14 Kommunikáció az ügyfelekkel
reklámok vásárlásösztönzés ügyfélkapcsolati kommunikáció személyes eladás webkommunikáció arculat stb.

15 Kommunikáció a médiával
sajtótájékoztatók, háttérbeszélgetések sajtóközlemények interjúk stb.

16 A vállalati kommunikáció tipikus belső területei
Alkotó technikák Értekezletek Prezentációk

17 Alkotó technikák brainstorming brainwriting fordított brainstorming
Delphi módszer 635 módszer NCM

18 Értekezletek, konferenciák lebonyolítása
előzetes tervezés követelmények az értekezlettel szemben lebonyolítás bejelentkezés találkozóra segítők jegyzőkönyvek, emlékeztetők, levelek értékelés

19 Előzetes tervezés kezdés és befejezés a résztvevők száma teremigény
időbeosztás szállásigény étkezés (reggeli, ebéd, vacsora, svédasztal, büfé, bankett) különleges berendezések (írásvetítő, diavetítő, video-kivetítő, LCD kivetítő, episzkóp, hangosítás, tolmácskészülék, magnetofon, flipchart, filmvetítő, tv- és videokészülék, személyi számítógép, tábla, stb.) a résztvevők adatai

20 Az értekezlet célja előre meg kell határozni
problémafeltárás, meghallgatás problémamegoldás, ötletgyűjtés döntés-előkészítés döntés információszerzés, informálás informálás

21 Az értekezlet menete cél, napirend felkészülés informálás
rendszerezés, levezetés összegzés jegyzőkönyv visszacsatolás, emlékeztetés

22 A hallgatóság figyelmének fenntartása
iktassunk be szünetet jelezzük előre a szünetet tevékenység, aktivizálás engedjünk be levegőt retorikai kérdések rövid mondatok csapjunk zajt szemkontaktus az alvó (szomszédja) felszólítása

23 Kérdések konkrét állító pontosító nyomatékosító, felszólító kételkedő
retorikai általános személyhez intézett közbekérdezés visszakérdezés

24 Prezentáció készítése
Bevezető – témák – összegzés (ill. ezek ismétlése a témákon belül) Használjuk ki a vizuális hatás fontosságát, hiszen 1 kép felér 1000 szóval ~-hoz adjunk ki emlékeztetőket a hallgatóságnak (előadás vázlata, ábra/kép másolata) ismétlés mindig legyen a mondandónkban a leglényegesebb dolgot hagyjuk a végére. Tervezzünk percre A hallgatóságot biztassuk, hogy tegyenek fel kérdéseket (szóban vagy írásban) (esetleg beépített emberekkel) Ismételjük meg a kérdést a hallhatóság miatt Kérdőív-visszacsatolás

25 Informális kommunikáció
Fontos: szemkontaktus megfelelő „póz” felvétele megfelelő távolság felvétele megfelelő gesztusok használata természetes viselkedés nyugodtság magabiztosság


Letölteni ppt "Üzleti kommunikáció A vállalat bármely tevékenysége a kommunikáció közvetítésével valósul meg. Emberi lények közti alapvető kölcsönhatási folyamata. Célja:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések