Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK"— Előadás másolata:

1 Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK
Az érem két oldala - a MOODLE lehetőségei a műszaki és társadalomtudományi oktatásban Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK

2 Honnan jött az ötlet? két kar, két oktató, 9 oktatott tantárgy, több mint 500 oktatott hallgató félévente összesen 9 leoktatott szemeszter kettőnk részéről 2009 január 1-től ugyanazon intézmény részeként  tutori hálózat működése a folyamatos szakmai-módszertani egyeztetések eredményei és kérdőjelei

3 Mit szeretnénk kihozni belőle?
Kétféle megközelítés: a humán tantárgyak vs. műszaki-matematikai tárgyak elektronikus oktatása A leggyakrabban használt funkciók, az oktatás módszertanában fennálló különbségek és hasonlóságok összevetése A tanári munka lehetőségei és korlátai a kétféle diszciplína esetében A tanár-diák, a diák-diák kommunikáció, valamint a csoportmunka lehetőségeit, az oktatott tantárgyak által támasztott követelmények függvényében. A számonkérés módszereinek összevetése, az ezekből levonható tapasztalatok, valamint a diákok visszajelzéseinek elemzése és értékelése.

4 Miről is beszélünk? – az oktatott tantárgyak
GEK EKI Informatika alapjai / Informatika II. (GyJ) Informatika (GyJ) Számítástechnika I. / II. (GyJ) Programozási ismeretek (GyJ) LabVIEW a mérnöki gyakorlatban (GyJ) hallgató félévente Európai Uniós ismeretek II – Pályázatírás (K) Projektek készítése (GyJ) Vidékgazdaság (GyJ) Szakdolgozati konzultáció hallgató félévente

5 Mit is oktatunk? – az oktatott tantárgyak jellege
GEK EKI informatikai alapismeretek programozási alapok, numerikus analízis lineáris programozás, hálótervezés, programozási alapok programozási ismeretek, objektum-orientált programozás LabVIEW alapok, mérésadatgyűjtés CRIO programozása az Európai Unió regionális politikája és támogatási rendszere projekt tervezés: koncepció, probléma-elemzés, tevékenységek megtervezése, ütemterv, pénzügyi tervezés településszociológia és vidékfejlesztés szakdolgozati témavázlatok, hipotézisek, irodalmazás, technikai kérdések, anyag véglegesítése (változatos témákban, szociális munka és egészségügyi szervező szakon)

6 A leggyakrabban használt MOODLE funkciók 1.
GEK EKI Beiratkozási kulcs (csoporthoz rendelve) Jelenléti ív, Hírfórum, egyéb fórumok, üzenetek Nyersanyagok feltöltése (fájlok, könyvtárak, linkek), címkézés, Válaszlehetőség (jelentkezések pótzh-ra, konzultációra; témaválasztás (házi dolgozat, kiselőadás) Beiratkozási kulcs Tanári hírfórum, egyéb hírfórumok, üzenetek Lecke Nyersanyagok feltöltése (fájlok, segédanyagok, hasznos linkek)

7 A leggyakrabban használt MOODLE funkciók 2.
GEK EKI Egyetlen fájl feltöltése (zh, hf, számonkérések), Állományok továbbfejlesztett feltöltése (hf, piszkozatok, szakdolgozat…) Tesztek (feleletválasztós - egyetlen vagy több jó válasz, párosító, sorba rendezés, Drag and Drop célmegjelölő, számításos) Kérdőív (felmérések, kutatások) Állományok továbbfejlesztett feltöltése (a tanári véleményezésre feltöltött anyagok) Egyetlen fáj feltöltése (a végeleges beadandó anyag) Tesztek (gyakorlatilag csak az egyszerű választás) Online szöveg (rövidebb szövegek, linkek megadására – az on-line kérdőívek, anyagok teszteléséhez) Hallgatók saját jegyzetei

8 A tapasztalt pozitívumok 1.
Az óra elején rövid, az előző óra anyagára épülő teszt  (kis mértékben, de) ösztönzi a hallgatókat a félév közbeni tanulásra. A jelenléti ívben követhető hiányzás visszajelzés, és pluszpontok elősegítik az órai aktivitást. A pontszámok és jegyek követhetőek a MOODLE-ben, ezért kevesebb kérdés merül fel ezekkel kapcsolatban. Minden diák csak a saját adatait látja, és akár otthonról is megtekintheti.

9 A tapasztalt pozitívumok 2.
Rugalmasság  hatalmas hozzáadott érték (különösen a levelező oktatásban) A konkrét tananyagon túl fontos kompetenciákat épít ki a hallgatókban (fórum-használat, elektronikus adatgyűjtés és –feldolgozás, érdemi információk szerzése az interneten) A tanári véleményezésre feltölthető anyagok  jelentősen javítja az oktatás hatékonyságát (4,1-es átlag a 2,5-tel szemben!)

10 A tapasztalt negatívumok 1.
A formai követelményeket szinte teljesen figyelmen kívül hagyják a hallgatók. Az online feladatok (teszt) néha elszállnak. A pontszámítás néha igen bonyolulttá válik, ha extra feltételek vannak egy tantárgynál (pl: min pont, pótzh…). Az üzenetküldés a MOODLE-n belül zh alatt is működik, nem ellenőrizhető a tanár számára, és nem is blokkolható átmenetileg sem. Nyersanyagok redundáns tárolása (minden kurzushoz külön).

11 A tapasztalt negatívumok 2.
Ellenérzések bizonyos hallgatói körökből, amiket nehéz feloldani. Technikai ismeretek hiányából származó, súlyos félreértések (rendszerüzenet a fórum-beírásról  a hallgató személyes üzenetnek vette) A csoportmunkában készült dokumentumok feltöltéséhez csak kényszer-megoldást sikerült találni  bonyolítja mind a hallgató, mind pedig az oktató életét A pontok összegzésének bonyolultsága miatt off-line jegy-lezárás volt szükséges. Időnként megmagyarázhatatlan zavarok a tesztek elérése, vagy kitöltése terén.

12 Mit tanultunk egymástól eddig?
Tesztek szerkesztése, a különböző teszt-funkciók használata Leckék megtervezése és szerkesztése (hogyan, és hogyan ne?) Hallgatói tevékenységek leszabályozása És azt is, amiben különbözünk: Számítási feladatok Közös dokumentum összeállítása

13 A leginkább hiányolt MOODLE funkciók
GEK EKI Részeredmény értékelhetősége a számításos feladaton belül (összetett számításoknál csak a végeredményt tudom számonkérni) Nem blokkolhatóak az egyéb tevékenységek tesztírás alatt (vizsgateszt) Csoportmunka lehetősége Csoportonkénti szűrőzés lehetősége a stitsztikai kimutatásoknál Közösen szerkeszthető dokumentumok Relációanalízis a tesztkérdések között Egyszerű és áttekinthető osztályozás, többféle, pontozható feladat esetében is

14 Közös probléma-felvetések
Minden kurzushoz saját nyersanyag készlet kell  terheli az oktatót, terheli a szervert Nem blokkolható a számonkérés alatt a hallgatói kommunikáció Kurzusok újra meghirdetésének még nem teljesen kidolgozott menete A hallgatók törlése időigényes, és azzal az általuk feltöltött dokumentumok is eltűnnek, amikre pedig szükség lehetne később Ellenben, a teszt-eredmények és a fórum-beírások megmaradnak, amik törlése megint csak időigényes

15 Köszönjük a megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések