Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása"— Előadás másolata:

1 A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Dr. Lantos Zoltán A Piackutatás Napja

2 GfK – TÁRKI fogyasztói szegmentáció - 8 fogyasztói csoport demográfiai jellemzők
A csoport neve Nagysága Demográfiai jellemzőik Felső plusz 4% Fiatal vagy középkorú Nagyobb városok Felsőfokú végzettség Átlagosnál nagyobb jövedelem Tanuló vagy aktív státus Felső klasszik 2% Befutott értelmiségi 14% Hedonista fiatal 17% Tanulók Városi alsó-közép 7% Budapesti, kicsit átlag alatti jövedelem Szegény nyugdíjas 25% Nyugdíjasok, szakmunkás végzettség Szegény munkás 13% Aktívak, szakmunkás végzettség Underclass 18% 8 általános, a legszegényebbek

3 A 8 fogyasztói csoport fogyasztási szokások
A csoport neve Karakter jegy: a legjellemzőbb fogyasztási szokás Felső plusz Általános átlag feletti fogyasztás Felső klasszik Kiemelkedő műgyűjtés Befutott értelmiségi Magas kultúra fogyasztás, elsősorban színház és múzeum/kiállítás látogatás Hedonista fiatal Pénzhasználati hedonizmus, egyszerű kultúra fogyasztás (elsősorban sörözés és táncolás) Városi alsó-közép Szolgáltatásközpontú étkezés rendszeres tízóraizás és uzsonnázás Szegény nyugdíjas Otthonközpontú étkezés Szegény munkás Szolgáltatásközpontú étkezés – hideg ebéd és meleg vacsora Underclass Általános depriváltság A kultúra fogyasztás differenciál Az élelmiszer fogyasztás differenciál

4 Milyen mértékben ért egyet azzal az állítással, hogy a mai világban mindenkinek nehéz megtalálni a helyét és szerepét? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! Átlag N=1000 fő

5 A saját problémái jobb megoldásához Ön szerint milyen mértékben járulhat hozzá a lelki-szellemi fejlődése? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi: 1= semennyire – 7= teljes mértékben! Átlag N=1000 fő

6 A jelenlegi gazdasági helyzet megváltoztatta-e az Ön gyógyszervásárlási szokását a vény nélkül kapható termékek vonatkozásában? Ha igen, hogyan? % N=1000 fő

7 A jelenlegi gazdasági helyzet megváltoztatta-e az Ön vényköteles gyógyszerszedési szokásait? Ha igen, hogyan? % N=1000 fő

8 Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással
Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! 'A jelenlegi nehezebb gazdasági helyzetben jobban odafigyelek egészségem megőrzésére, a betegségek megelőzésére' Átlag N=1000 fő

9 Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással
Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! 'Ma többet teszek a betegségek megelőzése érdekében, mint egy évvel korábban.' Átlag N=1000 fő

10 Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással
Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! 'Többet szeretnék tudni arról, mit tehetek a saját egészségem érdekében.' Átlag N=1000 fő

11 Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással
Milyen mértékben ért egyet az alábbi állítással? Kérem, használjon 7 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= semennyire – 7= teljes mértékben! 'Úgy gondolom, ma többet érdemes költenem az egészségemre, mint egy évvel korábban.' Átlag N=1000 fő

12 A következő esetek közül melyek azok, amelyekkel ma nagy valószínűséggel egészségügyi magánszolgáltatóhoz fordulna? Több válasz - támogatott % N=1000 fő

13 Egészségügyi magánszolgáltatóhoz fordulási szándéka hogyan változott az egy évvel ezelőttihez képest? % N=1000 fő

14 Milyen gyakran szokott Ön dohányozni?
% N=1000 fő

15 Milyen gyakran szokott Ön sportolni?
% N=1000 fő

16 Milyen gyakran szokott Ön szeszes italt fogyasztani?
% N=1000 fő

17 Mennyire fontos az alábbi szempont, ha élelmiszert vásárol
Mennyire fontos az alábbi szempont, ha élelmiszert vásárol? Kérem, használjon 5 fokozatú skálát, a pontszámok jelentése az alábbi 1= egyáltalán nem fontos – 5= nagyon fontos! % N=1000 fő

18 Az alábbi megállapítások alapján hová sorolná be magát leginkább?
% N=1000 fő

19 Ismeretségi körében szóba kerülnek testsúlyproblémák (pl
Ismeretségi körében szóba kerülnek testsúlyproblémák (pl. elhízás, túlzott soványság)? % N=1000 fő

20 Ön személy szerint figyel-e étkezéskor arra, hogy olyan ételeket fogyasszon, hogy elérje illetve tartsa a kívánt testsúlyt? % N=1000 fő


Letölteni ppt "A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések