Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A CONTROLLER ÉS AZ IT BME március 12. Bőgel György

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A CONTROLLER ÉS AZ IT BME március 12. Bőgel György"— Előadás másolata:

1 A CONTROLLER ÉS AZ IT BME 2007. március 12. Bőgel György
CEU Business School

2 TÉMÁK AZ IT MINT A CONTROLLING SEGÍTŐJE AZ IT MINT A CONTROLLING ALANYA

3 A GARTNER GROUP SZERINT AZ IT TÖRTÉNETE NÉGY SZAKASZRA BONTHATÓ
hatása az üzletre 4. FÁZIS: ÚJ KÜLSŐ ÜZLETI MODELLEK 3. FÁZIS: ÚJ BELSŐ ÜZLETI MODELLEK 2. FÁZIS: TERMELÉKENYSÉG ÉS VÉGFELHASZNÁLÓI HATÉKONYSÁG 1. FÁZIS: AUTOMATIZÁLÁS, KÖLTSÉGKONTROLL ÉS HATÉKONYSÁG MURPHY/ GARTNER

4 KÖLTSÉGKONTROLL ÉS HATÉKONYSÁG
1 FÁZIS: AUTOMATIZÁLÁS, KÖLTSÉGKONTROLL ÉS HATÉKONYSÁG A SZÁMÍTÓGÉPEKET EGYES ÜZLETI VAGY SZERVEZETI FUNKCIÓK AUTOMATIZÁLÁSÁRA HASZNÁLJÁK (PL. BÉRSZÁMFEJTÉS VAGY RENDELÉSFELDOLGOZÁS) ELKÜLÖNÜLT IT RÉSZLEG – AZ ÜZLETI ÉS AZ IT SZAKÉRTELEM SZÉTVÁLIK MÉRHETŐ CÉLOK ÉS EREDMÉNYEK: KÖLTSÉGCSÖKKENTÉS, GYORSASÁG AZ INFORMATIKAI FEJLESZTÉSI JAVASLATOKAT EGYSZERŰ SZEMPONTOK ALAPJÁN ÍTÉLIK MEG

5

6 AZ ELSŐ FÁZISBAN EGYES TEVÉKENYSÉGEKET SZÁMÍTÓGÉPEKKEL AUTOMATIZÁLNAK
BÉRELSZÁMOLÁS ADMINISZTRÁCIÓ ÉS MENEDZSMENT EMBERI ERŐFORRÁSOK TERMÉK- ÉS TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS BESZERZÉS BEMENŐ LOGISZ- TIKA TERME- LÉS KIMENŐ LOGISZ- TIKA ÉRTÉKESÍ- TÉS ÉS MARKE- TING ÜGYFÉL- SZOLGÁ- LAT RENDELÉS- NYILVÁNTARTÁS

7 2. FÁZIS: TERMELÉKENYSÉG ÉS VÉGFELHASZNÁLÓI HATÉKONYSÁG
A PC-K ÉS AZ ELOSZTOTT INFORMATIKA GYORS TERJEDÉSE (1981: IBM PC) KÉSZ ÉS OLCSÓ SZOFTVEREK, A FELHASZNÁLÓ ÁLTAL DEFINIÁLT RENDSZEREK AZ ÜZLETI ÉS AZ IT TUDÁS KÖZELEDIK MOBIL IT SZEMÉLYZET – FÜGGETLEN OPERÁTOROK DÖNTÉSEK NETTÓ JELENÉRTÉK ALAPJÁN (A MAGAS INFLÁCIÓ IDŐSZAKA) MEGJELENIK A „NEM KÉZZELFOGHATÓ HASZNOK” KONCEPCIÓJA – GYAKRAN HASZNÁLJÁK A BEFEKTETÉSEK IGAZOLÁSÁRA

8

9 ADMINISZTRÁCIÓ ÉS MENEDZSMENT TERMÉK- ÉS TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS
A MÁSODIK FÁZISBAN SOKFÉLE GÉPET ÉS SOKFÉLE EGYMÁSTÓL FÜGGETLEN ALKALMAZÁST HASZNÁLNAK ADMINISZTRÁCIÓ ÉS MENEDZSMENT EMBERI ERŐFORRÁSOK TERMÉK- ÉS TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS BESZERZÉS BEMENŐ LOGISZ- TIKA TERME- LÉS KIMENŐ LOGISZ- TIKA ÉRTÉKESÍ- TÉS ÉS MARKE- TING ÜGYFÉL- SZOLGÁ- LAT

10 3. FÁZIS: ÚJ BELSŐ ÜZLETI MODELLEK
AZ IT ÚJ ÜZLETI MEGOLDÁSOKAT TESZ LEHETŐVÉ AZ ÜZLET FOLYAMATOK LÁNCOLATAKÉNT VALÓ FELFOGÁSA, AMIKET RADIKÁLISAN MEG KELL ÚJÍTANI (BPR) GYORS SZOFTVERFEJLESZTÉST LEHETŐVÉ TEVŐ ESZKÖZÖK SZIGETRENDSZEREK SZERVEZETEN BELÜLI INTEGRÁCIÓJA INFORMÁCIÓMEGOSZTÁS ÉS TUDÁSMENEDZSMENT ERP, WORKFLOW, GROUPWARE, ADATTÁRHÁZAK, IT OUTSOURCING AZ INFORMATIKA SZERVEZETI, KULTURÁLIS ÉS SZEMÉLYI HATÁSAI KERÜLNEK ELŐTÉRBE MEGGYŐZŐ ÉS PRAKTIKUS BERUHÁZÁSÉRTÉKELÉSI MÓDSZERTAN NEM ALAKUL KI A „NEM KÉZZELFOGHATÓ” EREDMÉNYEK MÉRÉSE NEHÉZ

11 BUSINESS PROCESS REENGINEERING
DIVATBA JÖTT A BUSINESS PROCESS REENGINEERING 100% 90 Stratégiai tervezés Vízió és misszió Benchmarking 80 Vevői elégedettség mérése Teljesítménybérezés 70 Stratégiai szövetségek Alapvető képességek Reengineering 60 Növekedési stratégiák TQM 50 FORTUNE

12

13 ADMINISZTRÁCIÓ ÉS MENEDZSMENT TERMÉK- ÉS TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS
A HARMADIK FÁZISBAN A FOLYAMATOK MENTÉN ÖSSZEKAPCSOLÓDNAK AZ ALKALMAZÁSOK ADMINISZTRÁCIÓ ÉS MENEDZSMENT EMBERI ERŐFORRÁSOK TERMÉK- ÉS TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS BESZERZÉS BEMENŐ LOGISZ- TIKA TERME- LÉS KIMENŐ LOGISZ- TIKA ÉRTÉKESÍ- TÉS ÉS MARKE- TING ÜGYFÉL- SZOLGÁ- LAT

14 4. FÁZIS: ÚJ KÜLSŐ ÜZLETI MODELLEK
VEVŐK JOBB ALKUPOZÍCIÓBAN, HEVES VERSENY, GLOBALIZÁCIÓ, KISZERVEZÉS INTERNET, MOBIL RENDSZEREK NAGYOBB EGYÜTTMŰKÖDÉSI IGÉNY, ELMOSÓDÓ SZERVEZETI HATÁROK KIFELÉ TEKINTÉS A FOLYAMATOK SZERVEZÉSÉNÉL ÉS A RENDSZERINTEGRÁCIÓNÁL ADATÁTVITELHEZ ÉS FOLYAMATOKHOZ KÜLSŐ KAPCSOLÓDÁSI PONTOK KELLENEK ELEKTRONIKUS PIACOK, AUKCIÓK, DINAMIKUS KERESKEDÉS, SZÖVETSÉGEK, ELLÁTÁSI LÁNCOK HIÁNYZIK A MEGBÍZHATÓ ELJÁRÁS AZ IT BEFEKTETÉSEK HASZNAINAK FELMÉRÉSÉHEZ, KÖVETÉSÉHEZ, REALIZÁLÁSÁHOZ

15

16 A NEGYEDIK FÁZISBAN KÜLÖNBÖZŐ VÁLLALATOK RENDSZEREI KAPCSOLÓDNAK ÖSSZE
ADMINISZTRÁCIÓ ÉS MENEDZSMENT EMBERI ERŐFORRÁSOK TERMÉK- ÉS TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS BESZERZÉS ÜGYFÉL- SZOLGÁ- LAT BEMENŐ LOGISZ- TIKA TERME- LÉS KIMENŐ LOGISZ- TIKA ÉRTÉKESÍ- TÉS ÉS MARKE- TING ÜGYFÉL- SZOLGÁ- LAT BEMENŐ LOGISZ- TIKA ADMINISZTRÁCIÓ ÉS MENEDZSMENT EMBERI ERŐFORRÁSOK TERMÉK- ÉS TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉS BESZERZÉS BEMENŐ LOGISZ- TIKA TERME- LÉS KIMENŐ LOGISZ- TIKA ÉRTÉKESÍ- TÉS ÉS MARKE- TING ÜGYFÉL- SZOLGÁ- LAT

17 A MAI HELYZET: SZÉTSZÓRT ÉS HOMÁLYOS FELELŐSSÉG AZ EREDMÉNYEKÉRT
ADATTÁRHÁZ RENDSZER- INTEGRÁCIÓ (BELSŐ ÉS KÜLSŐ) EGY KOMPLEX ALKALMAZÁS TELEPÍTÉSE PÉLDA: CRM PROJEKT SZÁMÍTÓGÉP- TELEFON INTEGRÁCIÓ FOLYAMATOK ÚJRATERVEZÉSE AZ INFRASTRUKTÚRA BŐVÍTÉSE KI A FELELŐS?

18 AZ ELŐNYÖK REALIZÁLÁSÁNAK „ÖT PILLÉRE” A HAGYOMÁNYOS PÉNZÜGYI ELEMZÉS
KIZÁRÓLAGOS ALKALMAZÁSA HELYETT STRATÉGIAI ILLESZKEDÉS AZ INFORMATIKAI BEFEKTETÉS ILLESZKEDÉSE A VÁLLALAT ÜZLETI STRATÉGI- ÁJÁHOZ ÉS CÉLJAIHOZ HATÁS AZ ÜZLETI FOLYAMATOKRA FOLYAMATOK ÚJRASZERVE- ZÉSÉRE, AZ ELLÁTÁSI LÁNC INTEGRÁCIÓJÁRA VAGY HASONLÓ KEZDEMÉNYE- ZÉSEKRE ARCHITEKTÚRA A FELÉPÍTENI KÍVÁNT ADATBÁZISOK, OPERÁCIÓS RENDSZEREK, ALKALMAZÁSOK ÉS HÁLÓZATOK SKÁLÁZHATÓSÁGA, INTEGRÁLTSÁGA, DIREKT MEGTÉRÜLÉS SZOKÁSOS „MEGFOGHATÓ” ELŐNYÖK, PL. KÖLTSÉGMEG- TAKARÍTÁS, JOBB INFORMÁCIÓ KOCKÁZAT A KUDARC VAGY A VÁRAKOZÁSON ALULI TELJESÍTMÉNY VESZÉLYE KIEGYENSÚLYOZOTTSÁG VAGY PRIORITÁSOK?

19 KÖVETKEZTETÉSEK AZ INFORMÁCIÓS
TECHNOLÓGIA ÜZLETI ÉRTÉKÉVEL KAPCSOLATBAN AZ IT AZ ÜZLET SZERVES RÉSZÉVÉ VÁLT SOK KRITIKUS FONTOSSÁGÚ IT RENDSZER VAN AZ IT-T ÜZLETI KÉPESSÉGEK FORRÁSAKÉNT KELL KEZELNI AZ IT BERUHÁZÁSOKAT KOMPLEX ÜZLETI KEZDEMÉNYEZÉSEK RÉSZEIKÉNT KELL ÉRTÉKELNI NÖVEKSZIK AZ IGÉNY A KOMPLEX ÉS GYAKORLATIAS ÜZLETI ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK IRÁNT A KLASSZIKUS PÉNZÜGYI ELEMZÉSEK KÜLÖNÖSEN RECESSZIÓS IDŐSZAKOKBAN LEHETNEK FONTOSAK…

20 A VILÁG BÍZIK AZ INFORMATIKA ÜZLETI ÉRTÉKÉBEN, DE SZERETNÉ AZT VILÁGOSAN LÁTNI
MENNYI PÉNZT ÉRDEMES INFORMATIKÁRA KÖLTENI? KI ÉS HOGYAN DÖNTSÖN ERRŐL? HOGYAN LEHET FELMÉRNI AZ IT BERUHÁZÁSOK HATÁSÁT AZ ÜZLETI EREDMÉNYEKRE? HOGYAN LEHET AZ IT BERUHÁZÁSOKAT MÁS BEFEKTETÉSEKKEL ÖSSZEHASONLÍTANI? HOGYAN LEHET MÉRNI ÉS ELLENŐRIZNI AZ ÜZLETI EREDMÉNYESSÉGET?

21 JOGOS ELVÁRÁS: AZ ÜZLETI ÉRTÉKET MENEDZSELNI KELL
IT-VEL SZEMBENI ÜZLETI ELVÁRÁSOK ÉS PRIORITÁSOK MEGHATÁROZÁSA MÉRCÉK ÉS CÉLOK KIVÁLASZTÁSA TANULÁS IT BERUHÁZÁSOK ÉRTÉKELÉSE A MÉRCÉK ÉS A CÉLOK ALAPJÁN PROJEKTMENEDZSMENT AZ ÜZLETI CÉLOK SZEM ELŐTT TARTÁSÁVAL (ÜZLET+IT) ÉRTÉKELÉS AZ ÜZLETI CÉLOK ELÉRÉSE ALAPJÁN

22 A KÉRDÉS TULAJDONKÉPPEN EGYSZERŰ: NŐ A VÁLLALAT TELJESÍTMÉNYE?
EGY ADOTT INFORMA- TIKAI PROJEKT HATÁSA, ALTERNATÍVÁKKAL ÖSSZEVETVE, HOSSZABB TÁVON BEVÉTEL KÖLTSÉG BEFEKTE- TETT TŐKE EGY ALTERNATÍVA MINDIG VAN: NEM CSINÁLJUK MEG A PROJEKTET

23 VAN AZONBAN NÉHÁNY BÖKKENŐ
A HATÁSELEMZÉST MINDEN DÖNTÉSI PONTBAN MEG KELLENE ISMÉTELNI KÖZVETLEN ÉS KÖZVETETT HATÁSOK KÜLÖNBÖZŐ IDŐPONTOKBAN JELENTKEZŐ HATÁSOK A PROGNÓZISOK MINDIG BIZONYTALANOK A TECHNOLÓGIA MENET KÖZBEN VÁLTOZIK A MAGÁNYOS PROJEKT RITKA – KÖLCSÖNHATÁSOK AZ ALTERNATÍVÁK HOMÁLYOSAK A PIACI ÉRTÉK CSAK LAZA KAPCSOLATBAN ÁLL A PÉNZÜGYI EREDMÉNNYEL HOMÁLYOS, ÖSSZE NEM HANGOLT, VÁLTOZÓ ELVÁRÁSOK

24 A STANDISH GROUP JELENTÉSEI AZ INFORMATIKAI PROJEKTEK SIKERESSÉGÉRŐL

25 AZ ÜZLET ÉS AZ INFORMATIKA VISZONYA NEM FELHŐTLEN
„CHAOS JELENTÉS”, STANDISH GROUP, 2000.: AZ INFORMATIKAI PROJEKTEKNEK CSAK 28%-A VOLT SIKERES MI SZÁMÍT SIKERES PROJEKTNEK? A) HATÁRIDŐRE BEFEJEZIK B) A KÖLTSÉGTERVET NEM LÉPIK TÚL C) MINDEN TERVEZETT JELLEMZŐ ÉS FUNCIÓ MEGVALÓSUL

26 CHAOS JELENTÉS: A SIKERESSÉG FELTÉTELEI (AMI ELROMOLHAT)
A FELHASZNÁLÓK BEVONÁSA FELSŐVEZETŐI TÁMOGATÁS VILÁGOS ÜZLETI CÉLOK TAPASZTALT PROJEKTMENEDZSER JÓL MEGHATÁROZOTT MÉRFÖLDKÖVEK SZILÁRD ALAPVETŐ KÖVETELMÉNYEK KOMPETENS MUNKATÁRSAK SZAKSZERŰ TERVEZÉS GAZDA-SZEMLÉLET

27 TÉRJÜNK VISSZA A TELJESÍTMÉNYHEZ!
A TELJESÍTMÉNY TÖBBFÉLE MÓDSZERREL MÉRHETŐ EGYIK SEM TÖKÉLETES, MINDEGYIKNEK VANNAK KORLÁTAI EZÉRT JOBB TÖBB MÓDSZERT PÁRHUZAMOSAN ALKALMAZNI DE A BIZONYTALANSÁG ÉS A KOCKÁZAT NEM KÜSZÖBÖLHETŐ KI TELJESEN

28 A TELJESÍTMÉNY LEGGYAKORIBB MEGKÖZELÍTÉSEI
ÉLETBENMARADÁS ILLETVE ANNAK VALÓSZÍNŰSÉGE SZÁMVITELI MUTATÓK STAKEHOLDER-MEGKÖZELÍTÉS JELENÉRTÉK SZÁMÍTÁSA PIACI ÉRTÉKÍTÉLET (ÁRFOLYAM) GAZDASÁGI HOZZÁADOTT ÉRTÉK (EVA)

29 NÉZZÜK A TELJESÍTMÉNYT A PÉNZÜGYI VEZETŐ SZEMÉVEL!
MŰKÖDŐ VÁLLALAT (2) PÉNZÜGYI VEZETŐ (1) PÉNZ- PIACOK (6) (3) (5) (4) ÁLLAM A BEFEKTETŐKTŐL KAPOTT PÉNZ A VÁLLALATBA BEFEKTETETT PÉNZ A VÁLLALAT MŰKÖDÉSE SORÁN GENERÁLT PÉNZ A BEFIZETETT ADÓ A BEFEKTETŐKNEK ADOTT PÉNZ A VÁLLALATBA VISSZAINVESZTÁLT PÉNZ < > = (1) (5) ?

30 PÉNZÜGYI SZEMPONTBÓL A VÁLLALAT TÖBBFÉLE MUTATÓFAJTÁVAL ÉRTÉKELHETŐ
A VAGYONMÉRLEG ELEMEI AZ EREDMÉNYKIMUTATÁS TÉTELEI ELADÓSODOTTSÁGOT MUTATÓ HÁNYADOSOK LIKVIDITÁST MÉRŐ HÁNYADOSOK TEVÉKENYSÉGEK TELJESÍTMÉNYMUTATÓI NYERESÉGESSÉGI HÁNYADOSOK A PIACI ÉRTÉK MUTATÓI HOGYAN HAT MINDEZEKRE EGY INFORMATIKAI PROJEKT?

31 AMI SEGÍTHET: AZ ÖSSZEFÜGGÉSEK FELTÁRÁSA ÉS EGY JÓ SZIMULÁCIÓS MODELL
TÖBB VEVŐ? TÖBB VÁSÁRLÁS? MAGASABB ÁR? NAGYOBB TERMELÉKENYSÉG? KISEBB ANYAGKÖLTSÉG? Árbevétel Fedezeti összeg PONTOSABB CÉLZÁS? OLCSÓBB KOMMUNIKÁCIÓ? Változó költségek Üzleti eredmény Marketing ktg. KÖZÖS ADATBÁZIS? Fix költségek Tőke- megtérülés Irányítási ktg JOBB KIHASZNÁLÁS? PIACI ÉRTÉK Tárgyi eszközök, immateriális javak Képessé- gek Készletek Lekötött tőke INNOVÁCIÓ? RUGALMASSÁG? GYORSASÁG? JOBB DÖNTÉSEK? Követelések, pénzeszközök KISEBB KÉSZLETEK? GYORSABB PÉNZBEHAJTÁS?

32 KÜLÖNBÖZŐ ALKALMAZÁSOK ÉS MEGOLDÁSOK MÁS-MÁS TÉNYEZŐKRE HATHATNAK
Árbevétel Fedezeti összeg Változó költségek Üzleti eredmény Marketing ktg. Fix költségek Tőke- megtérülés Irányítási ktg PIACI ÉRTÉK Tárgyi eszközök, immateriális javak Képessé- gek Készletek Lekötött tőke Követelések, pénzeszközök CRM ADATBÁNYÁSZAT E-SZOLGÁLTATÁS CAD / CAM TANÁCSADÁS ERP BPR WORKFLOW E-KERESKEDELEM ADATTÁRHÁZ INTRANET HÁLÓZAT OUTSOURCING ASP HELPDESK AUTOMATIZÁLÁS

33 PÉLDA: ERP RENDSZER BEVEZETÉSÉHEZ KAPCSOLHATÓ OPERATÍV CÉLOK
VÁLASZADÁSI IDŐ RÖVIDÍTÉSE VÁLASZADÁS MEGBÍZHATÓSÁGÁNAK NÖVELÉSE ÉRTÉKESÍTÉSI ADMINISZTRÁCIÓ RACIONALIZÁLÁSA VEVŐI IGÉNYEK ÉS ANYAGKÉSZLETEK JOBB ÖSSZEHANGOLÁSA KÉSZLETEK CSÖKKENTÉSE KÉSZLETEK FORGÁSI SEBESSÉGÉNEK NÖVELÉSE GYÁRTÁSI CIKLUSIDŐ RÖVIDÍTÉSE ÁLTALÁNOS ADMINISZTRÁCIÓS KÖLTSÉGEK CSÖKKENTÉSE

34 HATÁSMECHANIZMUSOK LOGIKAI MODELLEZÉSE
A NYERESÉG NÖVELÉSE A BEVÉTELEK NÖVELÉSE AZ ÜGYFELEK HŰSÉGÉNEK ERŐSÍTÉSE CÉLOK AKCIÓK AZ ÜGYFÉL- KISZOLGÁLÁS JAVÍTÁSA TESTRE SZABOTT TERMÉKEK PROAKTÍV MARKETING WEBES ÖNKISZOL- GÁLÁS BESZÉD- FELISMERÉS INTELLI- GENS KÁRTYÁK ADAT- BÁNYÁSZAT AGENTS TECHNOLÓGIÁK

35 PÉLDA: HOGYAN TÁMOGATJA AZ INFORMATIKA A VÁLLALAT ÜZLETI MODELLJÉT?
SEGÍT ŐKET KIVÁLASZTANI, MEGTALÁLNI, TÁJÉKOZTATNI?.. KIKET AKAR KISZOLGÁLNI A VÁLLALAT? HOZZÁJÁRUL AZ ÉRTÉKHEZ? LEHETŐVÉ TESZ SZOLGÁLTATÁSOKAT? MILYEN ÉRTÉKET AKAR NEKIK ADNI? TÁMOGATJA A FOLYAMATOKAT? NÖVELI A HATÉKONYSÁGOT? CSÖKKENTI A KÖLTSÉGEKET? HOGYAN AKAR RÉSZESEDNI AZ ÉRTÉKBŐL? HOGYAN VÉDI MEG A POZÍCIÓJÁT? AD VERSENYELŐNYT? NÖVELI A RUGALMASSÁGOT? SEGÍTI AZ INNOVÁCIÓT ÉS A TANULÁST?

36 PÉLDA: AZ IT SZEREPE A VERSENYHELYZET
JAVÍTÁSÁBAN Fenyegetés az új belépők részéről SEGÍT BELÉPÉSI KORLÁTOKAT EMELNI? SEGÍT TÖBB VEVŐT ELÉRNI, TESTRE SZABNI, VEVŐKET FOGLYUL EJTENI? SEGÍT TÖBB SZÁLLÍTÓT TALÁLNI, VERSENYEZTETNI? BELÉPÉSI KORLÁTOK A meglévő versenytársak versenyének intenzitása A szállítók alku- pozíciója A vevők alku- pozíciója ELLÁTÁSI LÁNC SEGÍT MÁRKÁT ÉPÍTENI, VEVŐI HŰSÉGET ERŐSÍTENI? Fenyegetés a helyettesítő termékek részéről SEGÍT KÖLTSÉGET CSÖKKENTENI, MEGKÜLÖNBÖZTETNI, FOKUSZÁLNI, NÖVEKEDNI..?

37 A BALANCED SCORECARD MÓDSZER PÉNZÜGYI TELEJESÍTMÉNY
ADAPTÁLÁSA MIT VÁRNAK EL A BEFEKTETŐK? PÉNZÜGYI TELEJESÍTMÉNY CÉLOK MUTATÓK ELVÁRÁSOK AKCIÓK INFORMATIKAI BERUHÁZÁSOK MILYEN TELJESÍTMÉNYT KELL NYÚJTANUNK? HOGYAN NYÚJTUNK KIEMELKEDŐ TELJESÍT- MÉNYT? VEVŐK FOLYAMATOK CÉLOK MUTATÓK ELVÁRÁSOK AKCIÓK CÉLOK MUTATÓK ELVÁRÁSOK AKCIÓK HOGYAN ŐRIZ- ZÜK MEG TANULÁSI ÉS FEJLŐDÉSI KÉPESSÉ- GÜNKET? TANULÁS ÉS FEJLŐDÉS CÉLOK MUTATÓK ELVÁRÁSOK AKCIÓK

38 A PÉNZÁRAMLÁSOK GONDOS FELMÉRÉSE ALAPVETŐ FONTOSSÁGÚ
TELEPÍTÉS HASZNÁLAT FELSZÁMOLÁS HASZON PÉNZBEÁRAMLÁS KÖLTSÉG PÉNZKIÁRAMLÁS IDŐ TOTAL COST OF OWNERSHIP TOTAL VALUE OF OPPORTUNITY kockázat kamatláb a tőke költsége… NETTÓ JELENÉRTÉK MEGTÉRÜLÉS EVA

39 AMIHEZ A DÖNTÉSHOZÓKNAK ELVILEG ÉRTENI KELLENE…
PÉNZÜGYI SZÁMÍTÁSOK STRATÉGIAI TERVEZÉS TECHNOLÓGIA ELŐREJELZÉSEK KÉSZÍTÉSE DÖNTÉSI MODELLEK VÁLLALAT- ÉRTÉKELÉS CSOPORTOS DÖNTÉSI TECHNIKÁK STATISZTIKAI MÓDSZEREK

40 TANULSÁGOK AZ ÜZLETI VEZETŐK FEJÉVEL IS TUDNI KELL GONDOLKODNI – FOLYAMATOS PÁRBESZÉD KELL AZ INFORMATIKAI BERUHÁZÁSOK EGYMÁSSAL ÉS MÁS BERUHÁZÁSOKKAL VERSENYEZNEK A BEFEKTETÉSEK ÜZLETI HASZNÁT TERVEZNI, MÉRNI ÉS MENEDZSELNI KELL EHHEZ OLYAN MODELLEKET, MÓDSZEREKET KELL HASZNÁLNI, AMELYEKET AZ ÜZLETI OLDAL ALKALMAZ ÉS ELFOGAD A KÖLTSÉGKALKULÁCIÓKNAK, PÉNÜGYI, PÉNZÁRAMLÁSI SZÁMÍTÁSOKNAK KITÜNTETETT SZEREPE VAN

41 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A CONTROLLER ÉS AZ IT BME március 12. Bőgel György"

Hasonló előadás


Google Hirdetések