Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK"— Előadás másolata:

1 FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
Előadó: DR. SZÉKELYHIDI GYULA, az OFE Baranya megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja

2 1. Alapfogalma, meghatározások
1.1 Ki minősül fogyasztónak? 1.2 Mit tekint vállalkozásnak a törvény? 1.3 Ki a forgalmazó? 1.4 Mi a gyártó fogalma? 1.4 Melyek a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezetek? 1.5 Mi a termék? 1.6 Mi a szolgáltatás? 1.7 Melyek a közüzemi szolgáltatások? 1.8 Mi tartozik a pénzügyi szolgáltatások körébe?

3 2. A fogyasztók alapvető jogai
2.1 Alapszükségletek kielégítéséhez való jog 2.2 Biztonsághoz való jog 2.3 Tájékoztatáshoz való jog 2.4 Választáshoz való jog 2.5 Képviselethez való jog 2.6 Jogorvoslathoz való jog 2.7 Oktatáshoz való jog 2.8 Tiszta környezethez való jog

4 3. Hogyan érvényesülnek a fogyasztói jogok a magyarországi jogi szabályozásban?

5 4. A forgalmazással illetve a szolgáltatással
összefüggő különös követelmények 4.1 Címkézés 4.2 Használati és kezelési útmutató 4.3 Árfeltüntetés 4.4 Csomagolás 4.5 A gyermek- és fiatalkorúak védelmét szolgáló különös rendelkezések

6 5. A fogyasztói jogok érvényesítésének lehetőségei
5.1 Panaszkezelés 5.2 Vásárlók könyve 5.3 Ügyfélszolgálat 5.4 Békéltető testület 5.5 Keresetindítás

7 6. A békéltető testület eljárása
6.1 Milyen ügyekben lehet a békéltető testülethez fordulni? 6.2 Milyen a testület felépítése? 6.3 Hogyan kell a békéltető testülethez fordulni? 6.4 Hogyan kell a meghallgatást előkészíteni? 6.5 Milyen határozatot hozhat a testület? 6.6 Mi a sorsa a békéltető testület határozatának?

8 7. A fogyasztóvédelem intézményrendszere
7.1 A helyi önkormányzatok szerepe 7.2 A fogyasztóvédelmi hatóság eljárása 7.3 A fogyasztói érdekek képviseletét ellátó civil szervezetek jogosítványai

9 8. Az általános szabályoktól eltérő egyes sajátos esetek
8.1 A fogyasztói szerződés sajátosságai 8.2 Az üzleten kívül a fogyasztóval kötött szerződés sajátosságai 8.3 A távollevők között létrejött szerződés sajátosságai

10 9. A fogyasztók és a média 9.1 Fogyasztóvédelmi sajtódivatok – egyenetlen színvonalon 9.2. Valódi és áltesztek a médiában – az álteszt felületessége az egész színvonalra nézve gyanús 9.3 Kosár magazin ( – a legjobb tesztelő 9.4 A Kontroll, Fogyasztóvédelem, Fogyasztóvédelmi Szemle, jó és rossz blogok


Letölteni ppt "FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések