Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

CSR és média: avagy amikor visszanyal a fagyi

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "CSR és média: avagy amikor visszanyal a fagyi"— Előadás másolata:

1 CSR és média: avagy amikor visszanyal a fagyi
Lakatos Zsófia, Hill&Knowlton ügyvezető igazgató 1

2 A CSR kommunikációja - Kötelességed kommunikálni?
- CSR kontra PR - Kötelességed kommunikálni? - Amikor a fagyi visszanyal (ellenérvek) - CSR kommunikáció, mint az asszony köténye - S mégis miért?

3 Hogyan működik a média? Főszabály: a jó hír nem hír
A jóságot is el kell adni (van celebed?) Minden pénzbe kerül? Figyelem: az újságíró kérdez! Az a „gonosz” ORTT! Kép kontra szöveg Azért van egy jó hírem… A CSR kommunikáció egyéb lehetőségei

4 A CSR kommunikáció csapdái
Első csapda: ha nem állnak a falak. Második csapda: ha takargatnivalónk van. - Harmadik csapda: ha nem profik csinálják. Negyedik csapda: ha túlzásba visszük. Ötödik csapda: ha nem vonjuk be az érintetteket. - Hatodik csapda: ha feladjuk.

5 CREATING A NATIONWIDE MOVEMENT
Hill & Knowlton London secured eco-celeb endorsements to create a mainstream consumer movement to commit a nation to ‘Do A Good Turn’. The campaign used a mix of guaranteed national coverage and regional roadshows engaging consumers in energy saving issues and eco-tips. Within the first two months the campaign reached over 147 million people. Today, an independent study shows that 88% of those washing at 30°C are doing so because of the Ariel ‘Do A Good Turn’ campaign.

6 SHOWCASING GREEN TECH Cisco’s ambition was to be seen as the leading green tech company through the use of its Telepresence technology and organised a virtual meeting between their CEO John Chambers & Al Gore. We worked on a specific “green” PR strategy, managing the publicity for the Chambers/Gore event, which was reported on France’s leading TV channel and watched by 10 million people. Issue Cisco’s ambition was to be seen as the leading green tech company. CEO John Chambers put the green issue on top of his personal and professional agenda Insight To showcase the benefits of TelePresence, Cisco organised a virtual meeting via TelePresence between Al Gore and John Chambers on key issues around technology and the environment. It was watched live by hundreds of people around the world in Cisco’s TelePresence room or via webcast Expertise H&K Paris developed its green messages platform and proof points to support Cisco, and worked on a specific “green” PR strategy on corporate and product levels. They also managed the publicity of the Gore/Chambers event and dealt an exclusive with the leading French TV channel Impact Cisco TelePresence solutions was described as one of the most innovative solutions to limit business travelling and thus help reduce climate change The Gore/Chambers debate was reported in the evening news on the leading French TV channel, with a short interview with Cisco France General Manager and viewed by more than 10 million people 6

7 SAFEGUARD’S HEALTH GREAT WALL CAMPAIGN
This campaign is in its fourth year in China. During the first 2 years, Safeguard launched Health Great Wall project in partnership with the China Red Cross, bringing clean water and introducing hygiene habits to the less developed Western part of China. The following year, SFG further expanded Health Great Wall project to uplift Safeguard’s brand image from functional de-germing to National Health & Hygiene - a credible and knowledgeable partner for Chinese kids health development. H&K designed the PR campaigns to increase public awareness of this project through the launch ceremony with celebrity attendance, media visit to rural areas, global handwashing day event on the 15th of October across major cities and volunteers programs etc. 7

8 MAKING A DIFFERENCE The Future Friendly proposition was a consumer education initiative, in conjunction with leading environmental partners, to promote energy, water and waste saving. H&K launched a campaign to search for Britain’s everyday heroes and a digital outreach strategy. The campaign used a combination of celebrity spokespeople and representatives from Future Friendly environmental partners. H&K achieved a greater uplift than a typical in-store initiative , raising awareness and building community engagement. The initiative reached 135 million OTS and delivered over £3 million worth of incremental sales. 8 8

9 A Raiffeisen Bank MegtakarítOK című szemléletformáló programjának célja a hazai megtakarítási hajlandóság növelése, illetve a lakosság pénzügyi tudatosságának fejlesztése. A program kommunikációs partnere a Hill&Knowlton.

10 Unilever – „Segíts okosan!”
Az Unilever 2010-ben is meghirdette a „Segíts okosan!” elnevezésű, a mentők munkáját támogató programját, annak érdekében, hogy az ország valamennyi mentőautóját ellássa defibrillátor készülékkel. A hatékony sajtókommunikáció révén több mint 360 megjelenést generáltunk, hozzájárulva így a program sikeréhez.

11 A 60 éves Tchibo az „Együtt az óvodákért
A 60 éves Tchibo az „Együtt az óvodákért!” elnevezésű programmal ünnepelte meg a jeles jubileumot. A fogyasztók bevonásával hat hazai óvodát támogatott a vállalat. A kampány sikeréhez nagy mértékben hozzájárult a Hill&Knowlton sajtókommunikációja, hiszen közel 80 megjelenést generált.

12 A Pedigree Örökbefogadási Programja hatékony kommunikációjának eredményeként 2009 óta több, mint 4000 kutya talált új gazdára.

13 A Hill&Knowlton pro-bono segíti a Down Egyesület célját, a Down-szindrómás emberek társadalmi elfogadottságának erősítését és egy újabb Korai Fejlesztő Központ létrehozását.

14 Zsofia Lakatos Managing Director Hill and Knowlton Hungary Ltd
Zsofia Lakatos Managing Director Hill and Knowlton Hungary Ltd. Montevideo str. 16/B H-1037 Budapest, Hungary T (+36 1) F (+36 1)


Letölteni ppt "CSR és média: avagy amikor visszanyal a fagyi"

Hasonló előadás


Google Hirdetések