Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BPR – Business Process Reengeneering

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BPR – Business Process Reengeneering"— Előadás másolata:

1 BPR – Business Process Reengeneering
Szöllősi Sándor

2 Mi is az a BPR? BPR – Business Process Restructuring
– Üzleti folyamatok újrastrukturálása BPR – Business Process Redesign – Üzleti folyamatok újratervezése BPR – Business Process Reengeneering – Üzleti folyamatok újjászervezése

3 Mi a folyamat? „A folyamat: egy, vagy több tevékenység, amely értéket növel úgy, hogy egy bemenetkészletet átalakít a kimenetek készletévé (javakká, vagy szolgáltatásokká) egy más személy (a vevő ill. felhasználó) számára, emberek, módszerek és eszközök kombinációjával.” Arthur R. Tenner, Irving J. DeToro

4 Mit jelent az üzleti folyamatok újjászervezése?
„Az újjászervezés – valójában – az üzleti folyamatok alapvető újragondolása és radikális áttervezése, drámai javulás elérése céljából, a szervezetek olyan lényeges teljesítménymutatóiban, mint például a költség, a minőség, a szolgáltatás és a gyorsaság.” Michael Hammer, James Champy

5 Kinek van erre szüksége?
Rövid válasz: M I N D E N K I N E K Részletesebb válasz: Három csoportba sorolhatóak: Kritikus állapotban lévő cégek, Stagnáló, de előrelátó cégek, Piacvezető cégek.

6 A múlt, amely miatt szükség van az újjászervezésre
Adam Smith: Nemzetek gazdasága (1776) Fő gonfolat: Munkamegosztás (egy munkás egy részfeladatot lásson el) Ennek előnyei: Nagyobb tapasztalat, Nem kell átállni egyik munkafolyamatról, a másikra, Ekkor volt a nagy ipari forradalom. A világ azonban változik!

7 Melyek ezek a változások?
Napjainkban három erő hajtja a vállalatokat: Vevő Verseny Változás Ezek alkotják a három V-t!

8 Jellemző vonások az újjászervezett folyamatoknál
Több feladat összevonása Dolgozók hozzák a döntéseket A folyamatok lépéseit természetes sorrendben végzik A folyamatoknak sok változatuk lehet Csökken az ellenőrzések száma Csökken az egyeztetések száma

9 Új szemlélet – nincs megállás a folyamatoknál…
Funkcionális osztályok helyett folyamat-teamek Munkakörök változása Betanítás helyett képzés Az eredmény számít, nem az elvégzett munka Az előléptetés alapja a képesség, s nem a teljesítmény Változó értékek

10 Új technikák felhasználása
Régi szabály Szabálytörő technológia Új szabály Egy információ egy időben, csak egy helyen lehet! Osztott adatbázisok Az információ egyszerre annyi helyen jelenik meg, ahány helyen szükséges! Összetett tevékenységre csak a szakértők képesek! Szakértői rendszerek Egy generalista a szakértő munkáját is el tudja végezni! Csak a vezetők hozhatnak döntéseket! Döntéstámogató rendszerek A döntéshozatal mindenkinél a munka részévé válik! A dolgozóknak irodára van szükségük! Vezeték nélküli adattovábbítás, laptopok A dolgozók bárhol végezhetik munkájukat! Nekünk kell megkeresni a dolgokat! Automatikus azonosító és kereső technika A tárgyak maguk közlik A terveket rendszeres időközönként felül kell vizsgálni! Nagy teljesítményű számítógépek A tervek folyamatosan módosulnak!

11 Végezetül egy-két konkrét példa
IBM Credit – hitelelbírálás Először 5 külön láncszem (5 napos átfutási idő) Koordinációs csoport bevezetése (tudjuk hol tart a kérelem, de 7 napra növekedett az átfutási idő) B P R Az átfutási idő 7 napról 4 órára csökkent, valamint a hitelügyletek száma százszorosára növekedett. Ez az átfutási idő 90%-kal történő csökkentése 100 szoros teljesítménynövekedés mellett!

12 Végezetül egy-két konkrét példa
Ford Motor – számla-likvidáció 500 főből álló osztály, amelynek dolgozói 3 helyről kapták a dokumentumokat (rendelés, raktár, szállító), amelyek egyezése esetén fizettek. Ekkor a Mazdánál 5 ember végezte ezt a feladatot! B P R Osztott adatbázis használatával, a raktár ellenőrzi a szállítmányt a megrendeléssel. Nem a számlalikvidációt szervezték újra, hanem a beszerzést. 75%-kal csökkentették a létszámot! 500 főről 125 főre!


Letölteni ppt "BPR – Business Process Reengeneering"

Hasonló előadás


Google Hirdetések