Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kétdimenziós vásárlási élmény „Minőségi információ (vonal)kódokkal”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kétdimenziós vásárlási élmény „Minőségi információ (vonal)kódokkal”"— Előadás másolata:

1 Kétdimenziós vásárlási élmény „Minőségi információ (vonal)kódokkal”
Vatai Krisztina, Krázli Zoltán GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

2 Jelöléstechnikai evolúció
KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

3 A 2D mátrix kódok KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

4 A 2dimenziós kódok előnyei 1.
Nagy adatkapacitásúak, így jelentős információ tárolására képesek 10-50 karakter vs Numerikus vagy Alfanumerikus karakter Jelentősen kisebb méretben tüntethetők fel, így helytakarékosak 168 mm (GS1-128, 48 karakter) vs. 10mmx10mm KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

5 A 2dimenziós kódok előnyei 2.
Irányfüggetlenség, így nagy sebességű olvasás biztosítható Korrigálható a hiba - némely kódtípusnál, a jelkép sérülése esetén jelentős fokig (Reed-Solomon hibajavítással) Karcolt kód nem olvasható vs. 30%-os kódjavítás is elképzelhető KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

6 DataMatrix vs. QR kód MINDKETTŐ: 2D kód, mátrix kód
Reed-Solomon hibatűrő algoritmussal védett, ISO-minősítéssel rendelkezik mindkettő több ezer karaktert képes megjeleníteni nyomon követés marketing megoldás 1980-as évek végén az amerikai Acuity Corp. fejlesztette ki Amerikában terjedt el Denso Wave fejlesztette ki ben Japánban terjedt el KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

7 2D-s kódos azonosítás fő területei, általában
Promóció Termékek Dokumentumok Marketing Eszközök KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

8 Franciaország: Franprix Bor Aszisztens
Mobil alkalmazás ami, 750 üzletben teszi lehetővé, hogy részletes információt kapjunk mobilunkra a kiválasztott borról Vásárlók többsége hasznosnak és értékesnek minősített a szolgáltatást Vásárlók többsége szívesen venné ha a szolgáltatást más termékekre is kiterjesztenék A projekt „eCommerce” és „eMarketing” díjat nyert KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

9 Olaszország: Múzeumi alkalmazás
Mobil alkalmazás a bolognai múzeumok számára, ahol a 2D-s kód leolvasását követően hozzáférhetőek az információk a kiállított tárgyakról (Bologna’s Museum of Archeology, City Art Collections, stb.) Modern audió- és videó ismertetők A közeljövőben kiterjesztik a város valamennyi híres épületére, templomára és emlékművére KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

10 Dél-Korea Interaktív áruház
Virtuális Tesco áruház a koreai metró állomásokon Életnagyságú termékfotók, hozzájuk kapcsolódó 2D-s kódokkal A kód leolvasásával – míg a metróra várunk – létre hozhatjuk bevásárlókosarunkat A virtuálisan megvásárolt termékeket házhoz szállítják KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

11 Visszatérő tárgy azonosítása Német kereskedelmi lánc göngyölege
GS1 Globális visszatérő tárgyazonosító szám GRAI (8003) KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

12 Személyek nyomon követése Brazil kórház páciense
GS1 Globális szolgáltatási kapcsolat szám GSRN: (8018) KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

13 Jelöléstechnikai evolúció
KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

14 change There is Technológia Információ Társadalom Fogyasztó
A világ gyorsabban fejlődik, mint bármikor ezelőtt © 2011 GS1

15 Változás Bron: “The Future Value Chain 2020” Capgemini
© 2011 GS1 KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

16 okos telefonok, mobilinternet és az online vásárlás területén
Drasztikus növekedés az okos telefonok, mobilinternet és az online vásárlás területén The world is changing very fast The most important trend for retail is the rise in mobile phones & mobile internet KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

17 Online vásárlás KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

18 Online vásárlás KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

19 És az okostelefonok… Magyarországon 2011 augusztus végén 2,4 millió használatban lévő okostelefon volt, ami 25%-a a teljes 9,6 milliós használatban lévő mobiltelefon állománynak Míg a férfiak 37%-a használ okostelefont, addig ez az arány a nőknél csupán 23% Kor szempontjából a fiatalok vannak túlsúlyban: a 35 év alattiak 37%-a használ ilyen telefont, az idősebbeknél ez az arány 22% Az okostelefont használók 76%-a internetezik készüléke segítségével: 49% ezik, 42% közösségi oldalakat látogat, míg tízből hárman híreket böngésznek. Forrás: GKIeNET – T-Mobile és Kutatócentrum KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

20 Tudta-e? A fogyasztók 34%-a nem vásárolná meg a terméket, ha a mobilon megjelenő információ nem helyes. Source: Consumer Research conducted by TNS in 2010 on behalf of GS1 UK A német fogyasztók 75%-a szerint fontos, hogy a vásárlási döntéseket befolyásoló termékinformációk megbízható forrásból származzanak. Source: GS1 Germany, 2010 KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

21 De vajon megbízható-e az információ?
KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

22 Milyen rossz is valójában az elérhető adatok minősége?
Mebízható…? Honnan származik vajon az információ, amit a fogyasztó lát? ≠ megbízható adat Milyen rossz is valójában az elérhető adatok minősége? Google Egyéb keresők Ellenőrizetlen információs források 91% a mobilon keresztüli lekérdezéseknek helytelen termékinformációt adott vissza 75% a leolvasásoknak egyáltalán nem adott információt a termékekről Does anyone know where the app providers get their data today? 87% a leolvasásoknak nem adott vissza a termékről képet KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

23 Nem a mi problámánk Megvásárolna egy terméket, ha a termékinformációk nem megbízhatóak? Gyártó Vásárlók elvesztése Fogyasztók igénylik a megbízható információt Not my problem? WRONG! ‘It is your problem’ Clock is ticking: 2015 FIC regulation: Een verordening is een EU wetgevend instrument dat onmiddellijk van toepassing is in de lidstaten. Het moet dus NIET eerst omgezet worden in nationale regelgeving. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

24 Ej, ráérünk még! Hány ember használja ma az internetet és a mobilt?
Hány ember használja holnap az internetet és a mobilt? A jogszabályi háttér egyre szigorúbb lesz A fogyasztók egyre több információt akarnak Pl: allergének, összetevők, minősítések, származás… Ezeket az információkat az alkalmazás-szolgáltatók és a webáruházak valahogy megszerzik KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

25 Jogszabályi háttér AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 1169/2011/EU RENDELETE – december 13-tól 14. cikk – távértékesítés: A) az élelmiszerekkel kapcsolatos kötelező tájékoztatást – a 9. cikk (1) bekezdésének f) pontjában meghatározott adatok kivételével (a minőségmegőrzési idő vagy a fogyaszthatósági idő) – a vásárlás befejezését megelőzően kell rendelkezésre bocsátani, és azokat fel kell tüntetni a távértékesítést elősegítő anyagban, vagy más megfelelő, az élelmiszer-vállalkozó által egyértelműen meghatározott eszközökkel kell azokat rendelkezésre bocsátani. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

26 Megbízható digitális információt biztosítani a fogyasztók számára
A vásárlók döntésében egyre inkább meghatározó szerepe van a digitális információknak. Lehetővé kell tenni, hogy a gyártók által biztosított termékinformáció szabványos módon, meghatározott, ellenőrzött keretek között jusson el a kereskedőkhöz, webáruházakhoz, alkalmazás-szolgáltatókhoz és végül a fogyasztókhoz. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

27 Hogy miért…. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

28 kihívás elfogadva Egyetlen adatbeviteli pont = megbízható termékinformáció mindenki számára GS1 Hungary SafeBrand program © 2011 GS1 KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

29 GS1 – Az üzleti élet közös nyelve
A GS1 egy globális, semleges, nonprofit szervezet, melyet a szabványalkalmazók irányítanak. Célja, hogy elősegítse az együttműködést az üzleti partnerek közt annak érdekében, hogy hatékonyabb, biztonságosabb és fenntartható ellátási láncok jöjjenek létre a globális szabványok alkalmazásba vételével. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

30 Globális elérhetőség, lokális jelenlét
111 tagszervezet 2,000,000 alkalmazó vállalat 150 ország szolgálatában 2,000 munkatárs segítségével KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

31 Szállítmányozás és Logisztika
... azért, hogy elősegítsük az ellátási láncok hatékony működését a legkülönbözőbb szektorokban Hatékonyság Biztonság Együttműködés Fenntarthatóság És még számos más szektor… Kereskedelem és Fogyasztási cikkek Egészségügy Szállítmányozás és Logisztika KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

32 GS1- Globális szabványrendszer
AZONOSÍTÁS ADATGYŰJTÉS ADATTOVÁBBÍTÁS, ADATMEGOSZTÁS

33 GS1 SafeBrand program Szabványokon alapuló, a nemzetközi adatbázishálózat részét képező, közvetlen a gyártótól, ezáltal megbízható forrásból származó, jogszabályokon alapuló, sok esetben ellenőrzött termékinformációkat tartalmazó rugalmas, felhasználóbarát elektronikus adatbázis, illetve a hozzátartozó adatbeviteli és lekérdezési infrastruktúra. KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

34 A SafeBrand infrastruktúra
1. Feltöltő portál 3. Website Különböző feltöltő felületek a termékinformációk felviteléhez Web-es és mobilalapú lekérdező felület a fogyasztók számár 2. Adattár Product 4. MobilApp Org Doc Loc KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

35 Pilot, amihez érdemes csatlakozni…
KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

36 Miért érdemes csatlakozni a programhoz?
Certifikált TSD és GDSN kompatibilis adattár Egyszerű, felhasználóbarát termékfeltöltés: via XML, Excel, WebForm Adatok validálása publikálásuk előtt Adatbiztonság elsődleges szempont Folyamatos és közvetlen felhasználói támogatás Illustration mobile scanning app © 2011 GS1 KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

37 Érdemes ezzel az egésszel foglakozni?
Új Lehetőségek Érdemes ezzel az egésszel foglakozni? Kontrollálni akarom-e, hogy megbízható információk legyenek elérhetőek a fogyasztók számára? Egyesével akarom-e az információkat a webáruházak, illetve az alkalmazás szolgáltatók irányába biztosítani? Új marketing és kommunikációs eszköz – Beszéljünk a fogyasztóval! Fogyasztói elkötelezettség növelése Új fogyasztók megnyerése Fogyasztói magatartás jobb megismerése Jogszabályi kötelezettség © 2011 GS1 KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,

38 KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest, 2013.03.07.

39 Krázli Zoltán krazli@gs1hu.org +36 30 740 6526 Vatai Krisztina
KKV Akadémia: E-marketing – A kisvállalatok piachódító fegyvere; BKIK – P&P, Budapest,


Letölteni ppt "Kétdimenziós vásárlási élmény „Minőségi információ (vonal)kódokkal”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések