Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kincses Márk, marketing stratégiai titkár

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kincses Márk, marketing stratégiai titkár"— Előadás másolata:

1 Kincses Márk, marketing stratégiai titkár
A magyar lakosság fesztivállátogatási szokásai 2010 márciusában a M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság végzett felmérést a Magyar Turizmus Zrt. Megbízásából a magyarországi fesztiválturizmusról, a magyar lakosság évi fesztivállátogatási szokásairól. A kutatás kiemelten vizsgálta a fesztiválturizmusra vonatkozó általános és személyes attitűdöket. Módszertan: 1000 fős, a magyar lakosságra reprezentatív minta; Személyes megkérdezés Témák: A fesztiválok ismertsége Fesztiválokkal kapcsolatos attitűdök Fesztivállátogatási szokások között bekövetkezett változások, trendek Amire kíváncsiak voltunk: Fesztivállátogatás céljából történő utazás Fesztivállátogatás mint az utazás része, program Fesztivállátogatás: lakóhelyen vs. lakóhelyen kívül Kincses Márk, marketing stratégiai titkár Magyar Turizmus Zrt.

2 Tízből kilencen tudnak megnevezni fesztiválokat
Forrás: Magyar Turizmus Zrt. 2010 2006

3 Átlagosan 3,3 említett fesztivál
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

4 A legjobbak… A legismertebbek A legnépszerűbbek Sziget Fesztivál
Debreceni Virágkarnevál Budapesti Tavaszi Fesztivál VOLT Hegyalja Fesztivál Mohácsi Busójárás Művészetek Völgye Miskolci Kocsonyafesztivál Szegedi Szabadtéri Játékok Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál Bajai Halászléfőző Fesztivál A legnépszerűbbek Sziget Fesztivál Debreceni Virágkarnevál Mohácsi Busójárás VOLT Budapesti Tavaszi Fesztivál Szegedi Ifjúsági Napok Művészetek Völgye Forrás: Magyar Turizmus Zrt. Pirossal jelölve, amelyik mindkét szempont szerinti listában szerepel. A legismertebbek: ki melyiket ismeri? A legnépszerűbbek: ki melyiket kedveli? 17-es dián: ki melyiken (milyen típusú) és hol (melyik régió) vett részt?

5 A fesztiválozók Forrás: Magyar Turizmus Zrt. 1-7-ig terjedő skálán.

6 Az általános megítélés a legjobb
Forrás: Magyar Turizmus Zrt. 1-7-ig terjedő skálán.

7 A fesztiválokkal szembeni attitűdök pozitívak
„lelkesek” 31,4% „elutasítók” 26,6% vs Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

8 Fesztivállátogatás és belföldi utazás
A megkérdezettek 36,5%-a utazott már kifejezetten fesztivál kedvéért. 41,1% azok aránya, akik ha a belföldi utazás helyszínén fesztivál zajlik, felkeresik azt. A fesztivál helyszínére való visszatérést motiválja A táj szépsége A régió nevezetességei Programlehetőségek Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

9 Tízből hatan tájékozódnak a fesztiválról
Fesztivál programja Látnivalók, programok Árak Közlekedés Szálláslehetőségek Éttermek, étkezés Szórakozás, éjszakai élet Forrás: Magyar Turizmus Zrt. @ A tájékozódók háromnegyede gyűjt a világhálón információt: fesztivál honlapja, Google, település honlapja, itthon.hu

10 Mi alapján választunk fesztivált?
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

11 Jelentősen nőtt a fesztivállátogatók aránya
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

12 Ahol a legtöbben jártak
Gasztronómiai Könnyűzenei Hagyományőrző Összművészeti Népművészeti Képző- és iparművészeti Színház, tánc Balaton (15,2%) Észak-Alföld (14,7%) Budapest-Közép-Dunavidék (13,3%) Észak-Magyarország (12,8%) Dél-Alföld (12,2%) Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

13 Trendek, változások az elmúlt években
2006 2009 Fesztiválon részt vevők aránya 31,3% 54,9% Fesztivállátogatások átlaga 2,9 fesztivál 2,2 fesztivál Egy főre jutó költség 5 200 forint 8 900 forint Költség/fő/nap 3 800 forint 4 800 forint Legnépszerűbb típusok Könnyűzenei Gasztronómiai Forrás: Magyar Turizmus Zrt.

14 Fesztivállátogatási tervek 2010-ben, a Fesztiválok Évében …
A lakosság 68,5%-a tervezett fesztivállátogatást. 50,7% azok aránya, akik „utazással” járó fesztivállátogatást terveztek. A megkérdezettek 12,5%-a biztosan, 29,0%-a valószínűleg kipróbálna egy komplex szolgáltatást nyújtó programcsomagot. További motiváció Szállásdíjkedvezmény Forrás: Magyar Turizmus Zrt. Az év végén a Magyar Turizmus Zrt. újabb kutatással méri fel a Fesztiválok Éve témaév hatékonyságát, a fesztivállátogatási szokásokban és attitűdökben bekövetkezett változás nyomon követésével.

15 Együttműködésben… Fesztiválregisztráció (SZIB) ■ Folklórfesztiválok Magyarországi Szövetsége ■ Gasztronómiai Fesztiválok Szövetsége ■ Hungarofest Nonprofit Kft. ■ KULTURÁLIS ÖRÖKSÉGVÉDELMI HIVATAL ■ Magyar Fesztivál Szövetség ■ I. Magyar Fesztivál Csillagtúra ■ Magyar Művészeti Fesztiválok Szövetsége ■ MAGYAR NEMZETI GASZTRONÓMIAI SZÖVETSÉG ■ Magyar Szállodaszövetség ■ Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége ■ Nemzeti Kulturális Alap ■ Oktatási és Kulturális Minisztérium ■ Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkársága ■ Pécs2010 Nonprofit Kft. ■ Szabadtéri Színházak Szövetsége Természetesen néhány intézmény, minisztérium megváltozott/megszűnt, a dia az együttműködés kezdetekor aktuális, év eleji állapotot tükrözi. OKM – Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NEFMI) ÖM – Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)

16 Promóció Szakmai rendezvények Hirdetés, PR cikkek
Közterületi megjelenés (outdoor, city-light) Ajánlati katalógus Reklámajándékok Utazás kiállításon való részvétel Programfüzetek Facebook csoport Televíziós programajánló Figyelemfelkeltő fesztiválnaptárak Elsődleges eszközeink a nyomtatott média és az internet A korábbi témaévek tapasztalatai és a fesztiválok sajátosságai alapján 2010-ben a legfontosabb marketingeszközök az alábbiak: közterületi megjelenések a témaév bevezetésének céljából (óriásplakát, city-light, metró), interaktív, naprakész adatbázisra épülő honlap a aloldalaként, mobiltelefonon elérhető tartalmak kialakítása, interaktív megjelenés kialakítása (játék), web 2.0 bevonása (közösségi oldalak), kiadványok: általános, figyelemfelkeltő kiadványok (forgatható fesztiválnaptár), ajánlati katalógus (egész évre szóló kedvezményes ajánlatok), Itthon otthon van magazin több alkalommal megjelenő, országos programfüzetek különböző, célcsoport-specifikus médiumokkal történő együttműködésben (például EXIT, Pesti Est, Fidelio, Funzine, Pesti Műsor), televíziós programajánlók (utazási műsorok, időjárás szponzoráció), hirdetések és PR cikkek, gerillamarketing akciók az év során több alkalommal, tanulmányutak, utazás kiállítások, reklámajándékok, szemléletformáló kampányok (Vendégbarát Magyarország, Tiszta Magyarországért), szakmai rendezvények. Az egyes marketingeszközök a megszólítani kívánt célcsoportoknak megfelelően kerülnek kiválasztásra. A csatlakozott partnerek számára kedvezményes médiaajánlati csomagokat állítunk össze a témaévhez kapcsolódóan. Figyelemfelkeltő plakátkampány január 16. és február 15. között országszerte 100 db óriásplakát, 300 db city light, 50 db kisplakát és 200 db parkolóórákon elhelyezett hirdetés Főiskolásoknak és egyetemistáknak tartott roadshow az ország több pontján. fesztival.itthon.hu Mobiltelefonon elérhető fesztiválnaptár

17 Fókuszban a kedvezményes szállásajánlatok
Szálláskedvezmények Országos Bármely időszak Rugalmas tartalom Fesztiválokhoz kapcsolódó ajánlatok Nyereményjáték A korábbi években mindig volt sikeres országos akció, ami továbbélt (például Torkos Csütörtök, Nemzeti Parkok Hete, 3=4 akció). A – szálláshelyet is magában foglaló – utazási ajánlatok/csomagajánlatok 2008-ban, a Vizek Évében indultak útjukra, 2009-ben is fő gerincét adták/adják a Kulturális Turizmus Évének. 2010-ben ugyancsak a belföldi utazásra ösztönző kedvezményes ajánlatok kiemelt szerepet kapnak. Ezek természetesen kapcsolódhatnak fesztiválokhoz – ahol erre helyi szinten lehetőség és igény, együttműködés mutatkozik. Az év bármely időszakában, az ország bármely területén kommunikáljuk a turisztikai szolgáltatásokat. A fesztiválok ehhez nyereményjátékkal kapcsolódnak, ez a fesztiválok egész éves kommunikációját is támogatja. A kedvezményes ajánlat lehet: Szálláshelyi kedvezmény Szálláshelyi kedvezmény + egyéb szolgáltatás Szálláshelyi kedvezmény + fesztivállátogatás Az ajánlatokat szintén tematizáljuk (például családok, hétvége a barátokkal, wellness, kapcsolódó fesztivál stb.), ami kreatív üzenetek, akciók megvalósítását teszi lehetővé.

18 Hirdetések Az év során 9 alkalommal hirdetés a Horizon magazinban
4 alkalommal Fesztiválok Éve hírlevél több mint címre Havonta általános imázshirdetések az aktuális fesztiválajánlókkal Itthon otthon van turisztikai melléklet, amely alkalmanként csaknem példányban, újságok, magazinok (Blikk Nők, Fanny, Hölgyvilág, Kiskegyed Konyhája, Magyar Nemzet, Népszava, Színes Kéthetes Tévéműsor, Vasárnapi Hírek, Világgazdaság) előfizetői példányaiba került behúzásra, valamint terjesztésre a Tourinform irodákban és a MOL töltőállomásokon is.

19 @

20 Fesztiválbusz – sokkal több mint egy busz…
…találkozóhely, játszótér, információs pont és lounge A fesztiválbusz állomásai: VOLT Fesztivál (Sopron, június 30. – július 3.) Szegedi Szabadtéri Játékok (Szeged, július 9-11.) 11. Hegyalja Fesztivál (Tokaj-Rakamaz, július ) Művészetek Völgye (Balaton-felvidék, július 23. – augusztus 1.) Ördögkatlan Összművészeti Fesztivál (Baranya, augusztus 4-8.) Sziget Fesztivál (Budapest, augusztus ) Summerfest Nemzetközi Folklórfesztivál (Százhalombatta, augusztus ) Nemzetközi Tiszai Halfesztivál (Szeged, szeptember 2-5.) Szolnoki Gulyásfesztivál (Szolnok, szeptember ) Etyeki Kezes-Lábos (Etyek, szeptember ) Csabai Kolbászfesztivál (Békéscsaba, október )

21 Buborékfújó Nyakpánt Hűsítőpánt (Fesztiválok Éve) Esőkabát kék, piros és sárga színben Autós napvédő

22 2010. október 28-án csatlakozott a felhasználó a Magyar Turizmus Zrt. Fesztiválok Éve 2010-es Facebook csoportjához ( Több mint hozzászólás érkezett az üzenőfalra, és mintegy 4000 interakció történt az oldalon.

23

24 Jövőre (élmény) veled ugyanitt!
Fesztiválok jövőre is lesznek További együttműködés az érintett szervezetekkel Már elkészült a évi kiemelt eseménynaptár német és angol nyelven, terjesztése is megkezdődött A Magyar Turizmus Zrt. a jövőben az egészségturizmusra és felszín alatti természetes vizeinkre fókuszál elsősorban, de a kulturális és fesztiválturizmus továbbra is fontos

25


Letölteni ppt "Kincses Márk, marketing stratégiai titkár"

Hasonló előadás


Google Hirdetések