Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM"— Előadás másolata:

1 DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM
JOBBAN TUDNI JOBBAN CSINÁLNI TUDATOSAN NÖVEKEDNI! avagy a kisvállalkozások költségkímélő piaci technikái DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM

2 FOGALMAZZUNK RÖVIDEBBEN! ELŐADÁSOM TÁRGYA: A NÖVEKEDÉS 3 LÉPÉSBEN

3 A VÁLLALKOZÁSOK HÁROM TÍPUSA
AZ EGYIK ALAKÍTJA AZ ESEMÉNYEKET A MÁSIK SZEMLÉLI A HARMADIK PEDIG CSODÁLKOZIK AZON, HOGY BEKÖVETKEZIK A VÁLASZTÁS MOST A MIÉNK!

4 VÁLTOZATOK A TÚLÉLÉSRE (ha megindul a piac)
NEM TÚLÉLNI (stabil vegetálás) (A JELENLÉVŐKET NEM ÉRINTI, EZÉRT VANNAK ITT.) MEGGYENGÜLT SZERVEZET, MELY A PIACI NÖVEKEDÉST NEM TUDJA MAJD KIHASZNÁLNI. NEGATÍV TÚLÉLÉS (dinamikus stagnálás) AZ INDULÓ PIAC LEHETŐSÉGEIT MEGCSAPPANT ERŐKKEL, NÖVEKEDÉSI ÜTEM ALATT TUDJA KIAKNÁZNI. POZITÍV TÚLÉLÉS (tiszta növekedés) LÉNYEGES BELSŐ ERŐINKET MEGŐRIZVE, FEJLESZTVE RUGALMASABB, GYORS SZERVEZETTEL, TÖBBET KIVENNI A PIACBÓL, MINT A NÖVEKEDÉS ÜTEME

5 „ AZ ŐRÜLTSÉG NEM MÁS, MINT UGYANAZT TENNI ÚJRA ÉS ÚJRA, ÉS VÁRNI, HOGY AZ EREDMÉNY MÁS LEGYEN”
LOREM IPSUM

6 MELYEK A VÁLTOZTATÁS OKAI?
MIK A KIHÍVÁSOK? MELYEK A VÁLTOZTATÁS OKAI? A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI A PIAC KIHÍVÁSAI A SZERVEZET FEJLŐDÉSÉNEK NÖVEKEDÉSÉNEK A KIHÍVÁSAI

7 A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI
 Vezetői felkészültség Stratégiai partnerség, piaci verseny  Mit vesz a vevő?  Technológiai biztonság, strandardizálás, TQM, beszállítók  Hogyan kell eladni?  A globalizált világ: az Európai Unió  Informatika, internet, online világ  A vonzáskörzet határa helyi feltételek  Külországbeli trendek  A gazdaság állapota a szabályozók működése

8 MIT ADUNK EL A, AZ ………………………… ?
A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  - MIT VESZ A VEVŐ? MIT ADUNK MI EL? MIT VESZNEK MEG TŐLÜNK? „ A 6 mm -es fúró esete” „A sercegő hús esete” „Kozmetikumokat gyártunk és illúziókat adunk el” MIT ADUNK EL A, AZ ………………………… ?

9 PARADIGMAVÁLTÁS A SZEMÉLYES ELADÁSBAN
A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  - HOGYAN KELL ELADNI? PARADIGMAVÁLTÁS A SZEMÉLYES ELADÁSBAN ALKALMAZKODÁS ÉS BEFOLYÁSOLÁS EGYIDEJŰLEG ERŐSEBB „MULTIMÉDIÁS” RÁHATÁS PROAKTÍV ELADÁS (maguktól nem (elegen) jönnek az ügyfelek) SZEMÉLYRE SZABOTT TERMÉKEK SOK TÖBBLET-, JÁRULÉKOS-, KIEGÉSZÍTŐ SZOLGÁLTATÁS „MEGÉRI AZ ÁRÁT” - ÉRVELÉS FELKÉSZÜLT TANÁCSADÓ-ÉRTÉKESÍTŐK

10 AHONNAN MÉG, AHONNAN MÁR NEM „JÖNNEK” VEVŐK TÁGÍTHATÓ-E A KÖRZET?
A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI - A VONZÁSKÖRZET AHONNAN MÉG, AHONNAN MÁR NEM „JÖNNEK” VEVŐK TÁGÍTHATÓ-E A KÖRZET? HÁNYAN VANNAK? ÉS KIK ŐK? MIT ÉR A KÖRZET? AZ INTERNET SZEREPE, A VIRTUÁLIS KAPU HANGADÓK A VONZÁSKÖRZETBEN HOGYAN „DOLGOZZUK MEG” A VONZÁSKÖRZETET? A PIAC SZERKEZETE HOGYAN ALAKUL?

11 A FELTARTÓZTATHATATLAN TREND GYORSULÓ ELTERJEDÉS HAZÁNKBAN
A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI – INFORMATIKA, INTERNET, ONLINE A FELTARTÓZTATHATATLAN TREND GYORSULÓ ELTERJEDÉS HAZÁNKBAN A POTENCIÁLIS 30 KÖRÜLI VEVŐ ALAPVETŐ INFORMÁCIÓ-SZERZŐ ESZKÖZE „AMI NINCS A NETEN, AZ NINCS IS” A VÁLLALAT PIACKAPCSOLATBAN NÉLKÜLÖZHETETLEN A VÁLLALAT MINT SZERVEZET ÉLETÉBEN NÉLKÜLÖZHETETLEN

12 A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  – A VEZETŐI FELKÉSZÜLTSÉG
A VEZETŐI KÉPESSÉGEK ALAPJA AMI ÁLLANDÓ - AZ A VÁLTOZÁS (ennek elfogadása, megértése) STRESSZ-TŰRÉS ÉS ÁLLÓKÉPESSÉG (24 órában) A DÖNTÉS KÉPESSÉGE; AZ IGAZI PRIORITÁSOK MEGHATÁROZÁSA SZINERGIKUS EGYÜTTMŰKÖDÉS KÉPESSÉGE (csapat/team képesség) KÉPESSÉG, KÉSZSÉG, HOZZÁÁLLÁS ELŐSZÖR (az ismeretek elsajátíthatók) MAGASABBRÓL, MESSZEBBRE, MESSZEBBRŐL (3M)

13 A PIAC AKTUÁLIS KIHÍVÁSAI 1.
STAGNÁLÓ PIAC, NEM NÖVEKVŐ – RÖVID TÁVON CSÖKKENŐ – VÁSÁRLÓ ERŐ, NÖVEKVŐ VERSENY ( - ) ELVTELEN ÁRVERSENY ( - ) TUDATOSABB ÁRRA KONCENTRÁLÓ FOGYASZTÓ (+ -) SZOLGÁLTATÁSIGÉNYES VEVŐ (+ -) VEVŐI KONZERVATIZMUS – TÖRZSVEVŐVÉ VÁLÁS ÓHAJA (+ -) KORSZERŰ, MAGAS MINŐSÉGŰ, AZ AKTUÁLIS VÁLASZTÉKOT KÍNÁLÓ TERMÉKPALETTA SZÜKSÉGESSÉGE (+-)

14 A PIAC AKTUÁLIS KIHÍVÁSAI 2.
SZAKMAILAG JÓ ÉS LOJÁLIS MUNKAERŐ HIÁNYA (-) A KÉPZÉS SZÜKSÉGSZERŰSÉGE ÉS KÖLTSÉGESSÉGE (+ -) AZ ELADÁS RÉSZBEN VERSENYTÁRSTÓL VALÓ ELCSÁBÍTÁS (- +) BERUHÁZÁS-IGÉNYESSÉG (TELEP, ESZKÖZÖK, STB.) (-) NÖVEKVŐ MÉRETGAZDASÁGOSSÁG (KKV-K) (+-) TŐKEARÁNYOS JÖVEDELEM CSÖKKENÉSE (-) „FINOMHANGOLÁS” SZÜKSÉGESSÉGE; INTENZITÁS ÉS HATÉKONYSÁG AZ EREDMÉNYESSÉG MEGTARTÁSÁÉRT (- +)

15 VÁLLALATI ÉLETCIKLUSOK Amit egyetlen szervezet sem tud kikerülni
KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE VÁLLALATI ÉLETCIKLUSOK Amit egyetlen szervezet sem tud kikerülni Megállapodottság Felnőtt Arisztokrácia Serdülőkor A CÉL Korai bürokrácia Gyerünk gyerünk Bürokrácia A CÉG Csecsemőkor Udvarlás (ADIZES nyomán)

16 CSECSEMŐ SZERVEZET KEVÉS SZABÁLYOZOTTSÁG
KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE CSECSEMŐ SZERVEZET KEVÉS SZABÁLYOZOTTSÁG GYAKRAN NINCS ÍROTT KÖLTSÉGVETÉS NINCS ÉRTEKEZLETI REND, KEVÉS ALKALMI ÉRTEKEZLET SZEMÉLYES, CSALÁDI LÉGKÖR AZ ALAPÍTÓ, VÁLLALKOZÓ ERŐFESZÍTÉSEI HAJTJÁK A CÉGET „EGYSZEMÉLYES SHOW” MINDENKI ELFOGLALT, VÁLSÁGMENEDZSELÉS FOLYIK (csak a már meglévő problémát kezeljük). ALKALMAZOTTAK: AKIK KÉZNÉL VOLTAK KÖTETLEN LÉGKÖR, NINCS HIERARCHIA

17 GYERÜNK – GYERÜNK SZERVEZET
KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE GYERÜNK – GYERÜNK SZERVEZET MINDEN LEHETŐSÉG FONTOS MEGÉRZÉSEN ALAPULÓ DÖNTÉSEK, NINCS MÉG ELÉG TAPASZTALAT TÚL SOK PRIORITÁS ÉS PROJEKT NINCS MARKETINGTERV ÉS PIACSZEGMENTÁLÁS (A MARKETING = ELADÁS) A VÁLLALAT EMBEREK KÖRÉ SZERVEZŐDIK NAGYON KÜLÖNBÖZŐ BEOSZTOTTAK, NINCS IDŐ GYOMLÁLÁSRA ÁLLANDÓ IDŐHIÁNY CENTRALIZÁLT DÖNTÉSEK MINIMÁLIS SPECIALIZÁCIÓ (Még mindig az első vezető a legjobb fejlesztő, a legjobb értékesítő…) DECENTRALIZÁLÁS ÉS CENTRALIZÁLÁS

18 A SERDÜLŐKORÚ SZERVEZET
KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE A SERDÜLŐKORÚ SZERVEZET AZ ADMINISZTRATÍV SZEREP NŐ TERVEZÉS, TRÉNING, ÉRTEKEZLETEK JELENTŐSÉGE NŐ NÖVEKVŐ SZERVEZETTSÉG IDŐ, PÉNZ, TANÁCSADÓ ALKALMAZÁSA ESETLEG CSÖKKENŐ TELJESÍTMÉNY NÖVEKVŐ ELSZEMÉLYTELENEDÉS STRUKTÚRÁK ÉS RENDSZEREK KIALAKULÁSA RENGETEG KONFLIKTUS SOKAN A RÉGI GÁRDÁBÓL TÁVOZNAK AZ ALAPÍTÓKNAK LE KELL VÁLNIA, HATÁSKÖR ÁTRUHÁZÁS (hivatásos menedzsment) „A MÁSODIK ÚJJÁSZÜLETÉS”

19 CÉL: A FELNŐTT SZERVEZET A FELNŐTT SZERVEZET JELLEMZŐI
HOL TART A CÉG? 0 % - 25 % - 50 % - 75 % % 1. Stabil és kiszámítható az érdekeltek számára (tulajdonosok, vevők, fő beszállítók, munkatársak és környezet). 2. Terveket készít és az abban lévő célkitűzések és mutató- számok alapján vezényli a növekedését. 3. A vezetők Vezetői Információs Rendszer alapján hoznak döntéseket, kontrolling segíti a visszacsatolást. 4. Tanuló szervezet, amely képes az innovációra, hogy mindig sikeresen tudjon alkalmazkodni (a piac igényeihez is) 5. Törzsügyfélkörét megtartja és bővíti CRM program segítségével, tudatos vevői elégedettségi munkát folytat. 6. Professzionális törzskar és munkatársak, akiknél a hatáskör, a felelősség, a motiváció, a számonkérés egyértelmű. 7. A szervezet fejlődése tudatos, kontrollált, kézben tartott.

20 VÁLASZOK A KIHÍVÁSOKRA – MEGOLDÁSOK 1.
A TERVEZÉS ÉS CONTROLLING ALKALMAZÁSA A SZERVEZET FEJLESZTÉSE A VEZETÉS PROFIZMUSA AZ IDŐGAZDÁLKODÁS A HUMÁNPOLITIKA TUDATOSSÁGA A MARKETING ALKALMAZÁSA AZ AKTÍV PÉNZGAZDÁLKODÁS AZ ÉRTÉKESÍTÉS ÚJ SZEMLÉLETŰ RENDSZERÉNEK BEVEZETÉSE A PIAC AKTÍVABB BEFOLYÁSOLÁSA A MENEDZSERI ÉLETMÓD KIALAKÍTÁSA KÉPZÉS (de, előtte felmérés, utána visszamérés) JEGYZETEIM:

21 A PIAC POLARIZÁCIÓJÁNAK FELISMERÉSE
VÁLASZOK A KIHÍVÁSOKRA – MEGOLDÁSOK 2. A PIAC POLARIZÁCIÓJÁNAK FELISMERÉSE „GYÉMÁNT - MODELL” „HOMOKÓRA - MODELL IGÉNYES (Minőségorientált) IGÉNYES AZ „ARANY KÖZÉP” A „HALÁLOS KÖZÉP” JEGYZETEIM: NEM IGÉNYES (árcentrikus) NEM IGÉNYES

22 AKKOR A TEENDŐKRŐL 3 LÉPÉSBEN 1.LÉPÉS: GONDOLKODJ MÁSKÉPP!
2. LÉPÉS: TERVEZZ! 3. LÉPÉS: VALÓSÍTSD MEG! (avagy, ahogy az amerikai filmekben mondják: TEDD, AMIT TENNED KELL!)

23 1. LÉPÉS GONDOLKODJ MÁSKÉPP!

24 „KONCENTRÁLJ ANNAK A PROBLÉMÁNAK A MEGOLDÁSÁRA, AMELY MINDEN MÁS PROBLÉMÁT MEGOLDHATÓVÁ TESZ” (Holman W. Jenkins J.R., The Wall Street Journal) „ÁLTALÁBAN TUDJUK MIT KELL TENNÜNK, CSAK NEM MINDIG TESSZÜK MEG.” „A JELEN A GAZDÁLKODÁS, A SZERVEZET SZEMPONTJÁBÓL MÁR A MÚLT. FOGLALKOZNI PEDIG A JÖVŐVEL KELL.” (én)

25 A VEZETŐ GONDOLKODÁSMÓDJÁRÓL
STRATÉGIAI PROJEKTSZERŰ POZITÍV

26 GONDOLKODJUNK MÁSKÉPP 2. STRATÉGIAI GONDOLKODÁS
REAKTÍV HOZZÁÁLLÁS PROAKTÍV HOZZÁÁLLÁS NAGYON FONTOS VÁLSÁGHELYZET VISSZA NEM TÉRŐ ALKALOM STRATÉGIA! FEJLESZTÉSI FELADATOK (PROJEKTEK) KEVÉSBÉ FONTOS FIGYELEMELTERELÉS HÁTTÉRFELADATOK NAGYON SÜRGŐS KEVÉSBÉ SÜRGŐS

27 A PROJEKTRŐL MINDIG HATÁROZOTT EREDMÉNYE VAN
PROJEKTBEN GONDOLKODNI, PROJEKTBEN CSELEKEDNI A PROJEKTRŐL MINDIG HATÁROZOTT EREDMÉNYE VAN MINDIG ERŐFORRÁSOKON ALAPSZIK MINDIG IDŐKERETEK KORLÁTOZZÁK NEM RUTINSZERŰ, HANEM ESETI EZ A GONDOLKODÁSMÓD SEGÍTI A MEGVALÓSULÁST. ÉRZÉKELTETI A CÉLBA ÉRÉST VAGY KUDARCOT. SEGÍTI A KÖVETKEZŐ LÉPÉS MEGTERVEZÉSÉT. JEGYZETEIM:

28 A GANTT TÁBLÁZAT ÓRÁK / NAPOK CSELEKEDET 1. CSELEKEDET 2.
CSELEKEDET n. MIKOR? CÉL? EREDMÉNY? TARTALOM, LEÍRÁS, MIT? JEGYZETEIM:

29 A POZITÍV GONDOLKODÁSRÓL
Edison 2000-nél is több kísérlet után jutott el az első működő izzólámpához. Egy fiatal újságíró megkérdezte, hogyan hatott rá ennyi kudarc? „Egyetlen-egyszer sem vallottam kudarcot – felelte. Feltaláltam az izzólámpát, és ez történetesen 2000 lépésből állt.”

30 A POZITÍV GONDOLKODÁS ELEMEI
AZ ÉLET ÉLVEZETE - a munkafeladat, ami örömöt ad - szabadidő program - az „ürömben az öröm”-öt meglátni JÓL ÉLNI - nyugodt napindítás magánélet – sorompó – munka – sorompó – magánélet - a nap jó lezárása LISTA A GYENGESÉGEINKRŐL ÉS TERV A FELSZÁMOLÁSUKRA A PROBLÉMÁK KEZELÉSE - mások problémája nem a saját problémám - pozitív beállítódásom kivetítése - a kollégák pozitív tulajdonságaira összepontosítok - konfliktus problémamegoldással, vagy gyors kompromisszummal A STRESSZ ELKERÜLÉSE - tevékenység tervezése - változások tudatosultsága naponta legalább egy sikeres lezárás JEGYZETEIM: „Használd a pozitív gondolkodást, hogy terveid sikerüljenek és így a legkevésbé vonzó feladat is könnyebbnek tűnik majd!”

31 2. LÉPÉS TERVEZZ!

32 „Semmilyen szél nem kedvező annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart
„Semmilyen szél nem kedvező annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.” (Seneca) „Amikor azt gondolod, hogy már minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy.” (Thomas Alva Edison) Tervvel nem biztos, terv nélkül biztos nem.

33 A FIXLER-FÉLE 3M A CÉG VEZETÉSÉBEN
MAGASABBRÓL HOGY ÖSSZEÁLLJON A KÉP, HOGY A JÓT ÉS JÓL CSINÁLJUK MESSZEBBRŐL HOGY TÁRGYILAGOSAN DÖNTHESSÜNK, HOGY CSAK A TÉNYEK SZÁMÍTSANAK MESSZEBBRE HOGY A TÁVOLABBI, HOSSZABB SIKER FONTOSABB LEGYEN A TAKTIKAI EREDMÉNYNÉL, MERT JÖVŐKÉP NÉLKÜL NEM MEGY

34 A TERVEZÉS FOLYAMATA A TERVEZÉS EGYSZERŰEN CSAK ANNYI, HOGY TUDJUK
Hova akarunk menni? Miért akarunk oda menni? Mikorra akarunk odaérni? Hogyan fogunk oda jutni? Mi kell ahhoz, hogy oda jussunk? És honnan fogjuk tudni, hogy megérkeztünk?

35 KLASSZIKUS STRATÉGIAI ÉPÍTKEZÉS
Visszacsatolás Kiértékelés Operatív/funkcionális tervek (Hogyan) Stratégia, stratégiák Célkitűzések véglegesítése (Mikorra, mit?) Célkitűzések (Mikorra, mit) Környezet elemzés (Külső, belső) Célkitűzések (előzetes) (Mikorra, mit?) Küldetés (misszió) Vízió 35

36 SMART - CÉLKITŰZÉS S (pecifikus) R: realista M (érhető)
A (ttraktív) R (ealista) T (erminushoz kötött) R: realista E: elérhető M: mérhető E: elosztott K: konkrét

37 VALÓSÍTSD MEG! CSELEKEDJ!
3. LÉPÉS VALÓSÍTSD MEG! CSELEKEDJ!

38 A STRATÉGIÁK VÁLASZTÉKA Milyen versenyelőnyt kívánunk kiaknázni?
Milyen versenyelőnyre támaszkodni? Milyen irányban? Hogyan? Költségvezető Megkülönböztető Összpontosító Piaci behatolás Termékfejlesztés Piacfejlesztés Diverzifikáció Belső fejlesztés Közös fejlesztés Stratégiai szövetség Felvásárlás

39 ANSOFF-FÉLE TERMÉK-/PIACI MÁTRIX
Jelenlegi termék Új termék Jelenlegi piac Piaci behatolás Növelni a piaci részarányt Növelni a termék használatát Növelni a használat gyakoriságát Növelni a használat minőségét Új alkalmazásokat bevezetni Termékfejlesztés Tökéletesíteni a terméket Új terméket vinni ugyanarra a piacra Termékvonal kiterjesztése Új piac Piacfejlesztés Kiterjeszteni a már létező termék piacát Földrajzi terjeszkedés Új piaci szegmens meghódítása Diverzifikáció Eddigi tevékenységgel kapcsolatos diverzifikáció Eddigi tevékenységgel nem kapcsolatos diverzifikáció 1 4 2 16

40 Belső (vállalkozás)/ jelen
SWOT-ANALÍZIS Belső (vállalkozás)/ jelen Külső (piac) / jövő pozitív „S“ (Strengths) Erősségek mik az erősségeink ? mi működik jól ? mivel lehetünk elégedettek ? mire lehetünk büszkék ? mi ad nekünk energiát ? „O“ (Opportunities) Lehetőségek mire lennénk még képesek ? mit használhatunk még környezetünkből ? mit terjeszthetnénk ki ? mit használunk még túl kevéssé? negatív „W“ (Weaknesses) Gyengeségek mi okoz nehézséget ? mi akadályoz bennünket ? mi esik nehezünkre ? mi akad vagy sorvad ? mi hiányzik ? „T“ (Threats) Veszélyek hol ólálkodnak veszélyek / kockázatok? milyen káros folyamatoktól lehet tartani? mi következhet be ?

41 LEHETSÉGES PROJEKTEK ERŐSSÉG - LEHETŐSÉG STRATÉGIA - Projekt Projekt Projekt 3. ERŐSSÉG - VESZÉLY STRATÉGIA - Projekt Projekt Projekt 6. GYENGESÉG - LEHETŐSÉG STRATÉGIA - Projekt 7. - Projekt 8. - Projekt 9. GYENGESÉG - VESZÉLY STRATÉGIA - Projekt 10. - Projekt 11. - Projekt 12.

42 EMBERI ERŐFORRÁSTERV/ PROJEKT
A HUMÁN TŐKE ELEMEI A végzett munkával kapcsolatos tudás Képzettségi szint Tanult módszerek (know–how) Kompetenciák Innovációs képesség Munkamorál és attitűd

43 MOTIVÁCIÓ AZ EGYÉN OLYAN BELSŐ (TUDATI) ÁLLAPOTA, AMELY ARRA KÉSZTETI, HOGY VALAMILYEN MÓDON VISELKEDJÉK. VEZETÉSI TEVÉKENYSÉG, AMELY SORÁN A VEZETŐ MÁSOKAT OLYAN CSELEKVÉSRE KÉSZTET, AMELY A SZERVEZETI SZINTEN ELVÁRT EREDMÉNYEKHEZ VEZET. TELJESÍTMÉNY KÉPESSÉG, KÉSZSÉG TUDÁS, ISMERET MOTIVÁLTSÁG, ATTITŰD = + + (Hofi: Úszni tud?)

44 PIACI STRATÉGIA, ÉRTÉKESÍTÉS, MARKETING

45

46 Marketingmix A 4 P Célpiac Termék (Product) Hely (Place) Ár (Price)
Termékválaszték Minőség Forma Jellemzők Márkanév Csomagolás Méret Szolgáltatások Garancia Visszatérítések Hely (Place) Elosztási csatornák Hálózatsűrűség Választék Elhelyezkedés Készlet Szállítás Ár (Price) Listaár Árengedmények Kedvezmények Törlesztési idő-tartam Hitelfeltételek Promóció (Promotion) Vásárlásösztönzés Reklám Eladószemélyzet Public Relations (PR) Direkt Marketing (Mc Carthy-Ph. Kotler) 46

47 A PIAC SZERKEZETE A MI PIACI RÉSZÜNK POTENCIÁLIS PIAC
A PIAC SZERKEZETE    POTENCIÁLIS PIAC LE NEM FEDETT PIAC PIACRA LÉPŐ ÚJ VEVŐK TÉNYLEGES PIACI TERJEDELEM A MI PIACI RÉSZÜNK A PIACI SZEREPLŐK EGYMÁSHOZ VISZONYÍTOTT VERSENY-HELYZETÉT – AMIT DÖNTŐEN A PIACI RÉSZESEDÉSSEL MÉRÜNK – PIACI SZERKEZETNEK NEVEZZÜK.

48 AZ ÉRTÉKESÍTÉS MŰVÉSZETE ABBÓL ÁLL, HOGY A TANÁCSADÓ ELŐSZÖR AZ ÜGYFÉL SZEMPONTJÁBÓL NÉZI A PROBLÉMÁT ÉS AZTÁN RÁVESZI ŐT, HOGY VEGYE FIGYELEMBE AZ Ő SZEMPONTJAIT IS. MI A MEGFEJTÉS?

49 ÜGYFÉL-ÉLETCIKLUS (Life-Time-Value)
Jelenre diszkontált összege annak a bevételnek, amit az ügyfél mint partnerünk folyamatában „hozhat”, amíg a mi ügyfelünk.

50 HA MEGADOD MÁSOKNAK AZT, AMIRE VÁGYNAK, AKKOR TE IS MEGKAPOD AZT, AMIRE VÁGYSZ.
(Zig Ziglar)

51 UGYE MEG LEHET CSINÁLNI?
A BIZTOS VÉGHEZVITELHEZ AJÁNLATOM:  FELKÉSZÍTÉS 2 NAPBAN (valahol Budapesten, vagy környékén)  AZTÁN SZEMÉLYES TÁMOGATÁS  ELTÖKÉLTSÉG  ÉS APRÓLÉKOS MUNKA ÉN KÉSZ VAGYOK SEGÍTENI, HA MEGKERESNEK

52 KÖSZÖNÖM, HOGY FIGYELTEK DR. FIXLER LÁSZLÓ, QUALIFORUM
VÁLJÉK A HASZNUKRA! DR. FIXLER LÁSZLÓ, QUALIFORUM 1145 Budapest, Gyarmat u. 34. Tel.: 06/


Letölteni ppt "DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM"

Hasonló előadás


Google Hirdetések