Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései"— Előadás másolata:

1 Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései
Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

2 Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége
H-1119 Budapest, Bártfai u. 5B Telefon Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

3 A szövetség tevékenysége
Ellátja tagjai munkaadói érdekképviseletét Segíti az üzleti kapcsolatok létrejöttét, megerősítését Közreműködik tagjai versenyképességének fejlesztésében Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

4 Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Az iparág főbb adatai: Cégek száma: ~ Foglalkoztatottak száma: ~ fő Árbevétel:  2650 milliárd Ft. Export hányad: ~ 92% Fő piac az EU Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

5 Magyarországi személyautógyárak
AUDI Motor Hungária Kft. Magyar SUZUKI ZRt. Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

6 AUDI Motor Hungária Kft.
Alapítva: 1993-ban Telephely: Győr Magyarország második legnagyobb árbevételű cége Profil: Motor és komponensek gyártása AUDI TT szerelése AUDI TT Roadster szerelése Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

7 Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
A gyár adatai: 1994-ben indult a motorgyártás 1998-ban indult az AUDI TT összeszerelés 2000-től diesel motor gyártás Jelenleg 7 féle Otto motort és 3 féle diesel motort, továbbá 2 féle AUDI TT tipust gyárt Kiépített kapacitás: 2700 egység R4 Otto motor/nap 2050 egység R4 TDI RD motor/nap 1400 egység V6 motor/nap 300 egység V8 motor/nap 250 gépjármű összeszerelés/nap Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

8 Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Magyar SUZUKI ZRt. Alapítva: 1994-ben Telephely: Esztergom Profil: Jármű- és járműalkatrész-gyártás Technológiák: Lemezmegmunkálás Műanyag-feldolgozás Hegesztés Felületkezelés Szerelés Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

9 Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Főbb adatok: 2007 első hat hónapjában gépkocsit gyártott, (év végéig várható) Jelentős kapacitásbővítő beruházás folyik évi gépkocsi gyártására Gyártott típusok: Új Swift Suzuki SX4 Még ebben az évben új típust bocsát ki Frankfurtban bemutatták a Splasht, a Kizashit és a SX4 WRC-változatát Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

10 A járműalkatrész-gyártó cégek Magyarországon
Belföldi/külföldi/vegyes tulajdon (cégszámra vetítve ) 54 / 25 / 21 % Külföldi tőke részesedése: 75% (KSH) Jellemzően kis- és középvállalkozások Jellemző a nagysorozat gyártás és a kooperáció Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

11 Főegység/részegység-gyártók aránya
Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

12 Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Tendenciák A cégszám folyamatosan nő Alkalmazotti létszám nő Folyamatos beruházások az iparban A gyártott termékek az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak Folyamatos a technológiai fejlesztés A betanított munka részaránya csökken A magyar cégek bekapcsolódnak a fejlesztésekbe Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

13 A gyártás növekedése az 1999-es évet bázisul véve
Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

14 Termelékenység alakulása 1999-es évet bázisnak tekintve
Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

15 Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár
Az improduktív dolgozók arányának alakulása az 1999-es évet véve bázisul Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

16 Közép-Európa, mint a személygépkocsi gyártás helyszíne
A gyártási költségek csökkentése érdekében új autógyárak letelepedése (PSA, KIA, stb.) Km-es beszállítói vonzáskörzet Magyarország, mint alkatrészgyártó bázis Idetelepített gyártások Bővülő gyártóképesség Új európai gyártóközpontok A globalizáció hatása A redszerbeszállítók dominanciája, ennek hatásai Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

17 A magyar járműalkatrész-ipar kapcsolatai
Beszállítói kapcsolatok Együttműködések (bel- és külföldi) Tőkekoncentráció hatása Beszállítói hálózat átalakulása és fejlesztése Kormányzat rásegítő szerepe Szövetségi kapcsolatok, és ezek eredményei Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

18 Mi tehet bennünket továbbra is eredményessé?
Az elvárt minőség garantálása Bekapcsolódás a termékfejlesztésekbe A jól megválasztott és folyamatosan fejlesztett technológia Versenyképes árak és azok folyamatos csökkentése A munkaerő képzése, minősége, költsége Az infrastruktúra fejlesztése A piaci igényekhez igazított gyártói együttműködés Specialitások Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

19 A járműipar szerveződései
Szövetségek Magyar Gépjárműipari Szövetség (26 tag) Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége Klaszterek Pannon Autóipari Klaszter Technológiai ágak szerinti klaszterek Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár

20 Köszönöm megtisztelő figyelmüket
Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár


Letölteni ppt "Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései"

Hasonló előadás


Google Hirdetések