Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Piackutatás, marketingkommunikáció Kínában.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Piackutatás, marketingkommunikáció Kínában."— Előadás másolata:

1 Piackutatás, marketingkommunikáció Kínában.
Kína─Magyarország Üzlet a kínaiakkal itthon és Kínában Piackutatás, marketingkommunikáció Kínában. Sárkány Márta 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt.

2 A pekingi metróban 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

3 Előzmények Német - Magyar vegyesvállalat;
Partnerségek: Japán, Angol, USA, Francia, Olasz, Svéd; Román, Ukrán, Horvát, Szlovák és Cseh beszerzési együttműködések; Hong Kong, Korea, Kína - import kapcsolatok; Partnerség Shenzhenben; Hol nincs válság? innovációs klaszter, kínai piackutatás; 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

4 Miért Kína? Hol nincs válság? Kína, a vezető gazdasági hatalom;
Két ország diplomáciai kapcsolata (Huawei); Felkészülés a kínai exportra; 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

5 Felkészülés a kínai üzletekre
Piackutatás: Mit tudnak rólunk? Mit tudunk mi a kínai piacról? Kommunikáció – AIDA Kína speciális; Tárgyalás technika – felkészülés kínai személyiség lélektanból; Szerződések, Partnerségek, Szövetségek; Országimázs – Budapest Get Engaged; 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

6 Budapest - Get Engaged 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

7 Piackutatás 1. Irodalom: Vad hattyúk, gazdasági adatok, újságcikkek;
12. Ötéves Terv - gazdasági változások; Belső piac növelés; Munkaerő piaci változások kezelése – keleti nagyvárosok; Gazdasági bűnözés - korrupció csökkentése; Környezetvédelem; Gazdasági és politikai hírforrások: 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

8 Piackutatás 2. Szakmai rendezvények Kínában - Több száz üzletember véleménye; Shanghai Világkiállítás, HITA, sikeres kínai üzletek; Kínai diák munkatárs, partnereink; Mit tudnak rólunk? 20-30 évesek – oktatás, külföld, internet 40 év felett – bizalmatlanság, nyelvi hiány, politika 60 év felett – csak a vezetői réteg – Ludas Matyi 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

9 Mit tudnak a kínaiak rólunk?
35 évesig - Love affair in Budapest, már jártak külföldön, EU tagság, valamikor nagy ország voltunk, SPA és bor, békés; évesek - nem jártak külföldön, nagy tekintélyű szülők - volt szocializmus, Mongol közös ősök; évesek - csak a vezetők – utána néznek; Vezetők, döntéshozók átlag életkora – most változik, nők is! kemény munka, Guanxi, felkészülés! A világ 100 legbefolyásosabb női managere közül 4 kínai nő van! 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

10 Mit tudunk mi Kínáról? Kínai importtermékek, 2012: Vas és acél, gépek, műanyag, optikai és orvosi felszerelések, szerves vegyi anyagok. Legfőbb importőrök: Japán, EU, Dél-Korea, Taiwan, ASEAN országok 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

11 Mit tudunk mi Kínáról? Tartományok Népsűrűség
2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

12 Heilongjiang tartomány
Lakosság: 38,3 M (2010) Kína legtávolabbi, északkeleti részén helyezkedik el, Oroszországgal határos; A tartomány területén találhatóak Kína legnagyobb olajmezői, habár a tartalékok kifogyóban vannak; Vízenergia, mezőgazdaság, erdőgazdálkodás alkotják a legfőbb gazdasági szektorokat; Heilongjiang egyre növekvő kereskedelmet folytat az oroszországi határterületen, elsősorban természeti erőforrásokkal zajlik kereskedelem; Főbb városok: Harbin (főváros), Daqing, Qiqihar, Mudanjiang, Hegang; Főbb termények/iparágak: szójabab, tej, kukorica, búza, len, cukorrépa, fenyő, kőszén, kőolaj. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

13 Beijing (Peking) Lakosság: 19,6 M (2010) Kína fővárosa;
Magasan képzett munkaerő és akadémiai intézetek; Mobil telefon technológiai kutatások központja; Az infrastrukturális projektek (2008-as olimpia) következtében sokat fejlődött Peking gazdasága, különösen az ingatlanpiac, pénzügyi szolgáltatások, és high-tech szektorok (ideértve: elektronika, információ-technológia, biomérnöki tevékenységek, gyógyászati és új anyagok); Peking erősen támogatja a modern szolgáltatói szektorok fejlődését, beleértve a szolgáltatások kiszervezését, kulturális és kreatív iparágakat. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

14 Liaoning tartomány Lakosság: 43,2 M (2009)
Bővelkedik ásványi anyagokban, ideértve a szén és vasérc készleteket; Fejlett a nehézipara, beleértve az elektronikát, gépi eszközöket és petrolkémiát; A külföldi befektetések a high tech iparágakba szintén segítik a régió gazdasági fejlődését; Főbb városok: Shenyang (főváros), Dandong, Tieling, Fushun, Yingkou, Fuxin, Panjin, Dalian, Huludao; Shenyang és Dalian a legfőbb ipari központok Az ipar 4 tartóoszlopa: gépgyártás és alkatrészgyártás, fémnyomás, élelmiszer - feldolgozás és petrolkémia. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

15 Hebei tartomány Lakosság: 71,8 M (2010)
Kína három legfőbb ipari területét képezi. Hebei közelsége Pekinghez és Tianjin-hez ösztönzően hat a tartomány gazdaságára; Ipari erősségek: vas, acél, koksz (-előállítás); Főbb városok: Shijiazhuang (főváros), Tangshan, Qinhuangdao, Handan, Xingtai, Baoding, Huanghua; Főbb termények/iparágak: búza, kukorica, köles, köles, cirok, pamut, szén, olajmezők, acél, vas, kémiai termelés. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

16 Hubei tartomány Lakosság: 57,2 M (2010)
Hubei a Jangce folyó völgyében helyezkedik el; Az ország legnagyobb repce és édesvízi hal lelőhelye található itt, illetve jelentős a szezám, rizs, és tea termesztése is; A tartomány ipari erősségei közé tartozik az acél, gépjármű gyártás és mikroelektronika; Főbb városok: Wuhan (főváros), Huangshi, Shiyan, Shashi; Főbb termények/iparágak: a tartomány egy termékeny síksággal rendelkezik, amely mezőgazdasági és vízgazdálkodási területként szolgál. Fő termékek: gabona, pamut, olajos növények és hal. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

17 Hainan tartomány Lakosság: 8,7 M (2010)
Trópusi sziget Kína délkeleti részén Bővelkedik energia forrásokban és virágzó mezőgazdasága van; Népszerű turista célpont, a szárazföldre vezető fejlődő infrastruktúrának köszönhetően (légi, illetve vasúti közlekedés); Főbb városok: Haikou (főváros), Sanya, Danzhou, Wenchang; Főbb termények/iparágak: turizmus, földgáz, vegyszerek, építőanyagok, elektronika, gumi és vasérc feldolgozás, textíliák. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

18 Shanghai tartomány Lakosság: 23 M (2010)
Meghatározó pénzügyi központ Kína legnagyobb kikötőjével, a város sok iparágban meghatározó szerepet tölt be; Számos külföldi vállalat székhelye Shanghai-ban található; Shanghai-ban van számos autó, számítógép és vegyipari gyártási és előállítási központ; Pénzügyi szolgáltatások, kiskereskedelem, nagykereskedelem és ingatlan kereskedelem. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

19 Zhejiang tartomány Lakosság: 54,4 M (2010)
Zhejiang Kína egyik legtehetősebb tartományai közé tartozik, a keleti partvidéken helyezkedik el, közel Shanghai-hoz; A tartomány vonzza a külföldi befektetőket számos iparágban, beleértve a textilipart, vegyipart, műanyag-, fémfeldolgozást; Hajózási és gyártási központ, a magánvállalkozások jelentős szerepet töltenek be; Jelentős termékek: ruházat, bőrtermékek, fa bútorok, játékok, háztartási eszközök, papír; Főbb városok: Hanghzou (főváros), Cixi, Lishui, Huzhou, Quzhou, Jiaxing, Jinhua. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

20 Guangdong tartomány Lakosság: 104,3 M (2010)
A Gyöngy folyó deltája fontos szerepet tölt be gazdasági szempontból; Fejlett könnyűiparral rendelkezik (textil, ruhanemű, élelmiszer feldolgozás, elektromos alkatrészek, játékok és cipők); Virágzó gazdasága rengeteg külföldi befektetőt vonz; Főbb városok: Guangzhou (főváros), Chaozhou, Dongguan, Shenzhen, Shantou, Zhuhai; Főbb termények/iparágak: élelmiszer-feldogozás, textil, cukorfinomítás, selyem készítés, fémfeldolgozás, gépgyártás, hajóépítés, rizs. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

21 Hong Kong Lakosság: 7 M (2010)
1997-es visszacsatlakozása óta Különleges Adminisztratív Régióként funkcionál (Special Administrative Region) A terület egyik fő hajtóereje az export, beleértve az exportot Kínába illetve Kínából Egy másik jelentős „erőforrás” a vállalkozások sokasága és az oktatás Hong Kong a termelési/gyártási tevékenységek előszobájának számít Fejlett gazdasággal rendelkezik és a világ egyik legdrágább városa. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

22 Shandong tartomány Lakosság: 91,8 M (2004)
Kína második legnagyobb tartományi gazdasága; Shandong ipari fókuszát a hajózás adja; A Bohai-öböl révén dél-koreai és japán befektetői számára vonzó; Főbb városok: Jinan (főváros), Qingdao, Zibo, Weifang, Yantai, Linyi 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

23 Sichuan tartomány Lakosság: 80,4 M (2010)
A tartomány hegyekkel van körülvéve, 1600 km-re fekszik a tengerparttól; Nyugat-Kína egyik legiparosodottabb tartománya; Fejlett a nehézipara (szén, vas, acél), e mellett a könnyűipari szektort is fejlesztették (építőanyag, fafeldolgozás, élelmiszer, selyem); Termékeny földdel rendelkezik, Sichuan jelentős mezőgazdasági szempontból is; Ezen kívül vezető helyet foglal el földgáz kitermelésben és vízienergia termelésben; Főbb városok: Chengdu (főváros), Zigong, Panzhihua, Deyang, Mianyang 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

24 Belső-Mongólia Lakosság: 23,8 M (2004)
Búzatermesztés a folyóvölgyekben, állattartás (kecske, bárány); Jelentős erőforrások: szén, kasmír, földgáz; Ipari tevékenység: legfőképp energia-előállítás, erdőgazdálkodáshoz kapcsolódó iparágak, továbbá vegyipar, alkatrészgyártás; Főbb városok: Hohhot (főváros), Baotou, Chifeng, Tongliao, Wuhai. 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

25 Kínai üzletemberek tanácsai
3B - Beton, Bor, Brand-ek; Fogyasztási cikkek - Sport szelet? Kínai üzletemberek tanácsai: Helyi vezetők kellenek, Helyi szakértők kellenek, Professzionális szaktudás; Ismerjük meg a kínai piaci igényeket, kínaiul kommunikáljunk; 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

26 AIDA kínai kommunikációhoz
Attention – web oldal, névjegy, pontosság, tájékozottság, Guanxi; Interest – nem látható, kik ismernek, kit ismerünk, internet – jó hírnév; Desire – külföldi megbízhatóság, referenciák - pl. Tokaj Kereskedőház, kaliforniai bor; Action – határidő, befektetés, hosszú táv Leghíresebb magyar ágazat: gyógyszeripar; 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

27 Non-verbális kommunikáció
Tekintet, Testtartás – félig a széken, érintés, emblémák - szimbólumok, öltözködés, tárgyak Web oldal, névjegy, prospektus, CI PR, CSR 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

28 Online világ Google – Yahoo nagyon népszerű;
2 fő közösségi média oldal: RENREN – egyetemisták, diákok; KAIXIN – dolgozók, munkások, idősebbek; Skype-ot csak az üzleti világ ismeri, MSN, QQ, YAHOO mindenki használja még az üzleti életben is; normális); Rengeteg webshop/kuponvilág szerű oldal létezik. Félnek az átveréstől. Ebay is népszerű; 3G lefedettség szinte mindenütt; Ruhát, zenét, filmet az internetről. Kártyás vásárlások, QR kód, mobiltelefonos alkalmazások – intelligens kártyák; 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

29 Javaslataink KKV szint – ágazati-régiós szövetségek, tartományi megjelenés-partnerség; Kínai weboldal, kínai kommunikáció –piackutatás /diák munka; Felkészülés, kemény munka, Guanxi; Online kampányok, online kiszolgálás; Jellemző befektetési magatartás, Angel Fundok; 12. Ötéves Terv - nagy változások: fogyasztási szokások / életszínvonal emelés, zöld gazdaság, biztonságos / jó minőségű élelmiszer, helyi KKV-k támogatása! 2012. Budapest - Sárkány Informatikai Zrt

30 Köszönöm a figyelmet! Sárkány Márta Sárkány Informatikai Zrt.
Okos Régió Innovációs Klaszter Budapest


Letölteni ppt "Piackutatás, marketingkommunikáció Kínában."

Hasonló előadás


Google Hirdetések