Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hogy lesz Dél-Zala csalogató

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hogy lesz Dél-Zala csalogató"— Előadás másolata:

1 Hogy lesz Dél-Zala csalogató
Hogy lesz Dél-Zala csalogató? Marketingfeladatok és lehetőségek a falusi turizmusban

2 Piacelemzés / helyzetelemzés
A piaci problémák és lehetőségek elemzése a sikeres üzleti tevékenység alapja. Új vállalkozások esetén: piacelemzés, megvalósíthatósági elemzés Működő vállalkozások esetén: helyzetelemzés

3

4 Keresletelemzés Kik alkotják a célpiacokat?
Hol dolgoznak és laknak a fogyasztók? Melyek a megcélzott fogyasztók szükségletei? Hol, mikor és hogyan vásárolnak a fogyasztók? Hány fogyasztót nyerhetünk meg? Piaci részesedés, fogyasztók számának várható alakulása a következő években

5 Vásárlást meghatározó tényezők
Motiváció Feltöltődés Új ismeretek és élmények szerzése Vidéki környezet rekreációs és szabadidős lehetőségeinek kipróbálása Társas, családi együttlét

6 Vásárlást meghatározó tényezők
Szabadidő Hosszú hétvége – 1-2 hét, 1 hónap Jövedelem Nem igényel magas jövedelmet, nincsenek magas kategóriájú szolgáltatások, korlátozások és magas belépődíjak

7 Vásárlást meghatározó tényezők
Célcsoportok Minden célcsoportnak függetlenül korosztálytól, családi állapottól, foglalkozástól Közös: a természeti és vidéki környezet nyugodt légkörét keresik

8 A falusi turizmus célcsoportja

9 A falusi turizmus célcsoportja
Családos, magasabb iskolai végzettségűek Vissza a gyökerekhez Egészséges környezet Biztonságos kikapcsolódás gyermekekkel

10 A falusi turizmus célcsoportja
Középkorú baráti társaságok Épített és természeti környezet megismerése

11 A falusi turizmus célcsoportja
Fiatalok társasága Országjárás „olcsó bulizás falun”

12 A falusi turizmus célcsoportja
Fiatal párok Kellemes és olcsó kikapcsolódás Romantika Hétvégi kikapcsolódás

13 Konkurencia - elemzés Elsődleges versenytársak elemzése (az a cég vagy desztináció, amely jelentős részesedéssel bír az általunk megcélzott piacon) Fő jellemzői, forgalmi adatok, erősségeik és gyengeségeik, várható reagálásuk a versenytárs felbukkanására Publikált adatok, marketing tevékenységük, közvetlen megfigyelés

14 Helyszín – és közösségelemzés
Piacorientált szempontok – fogyasztóhoz közeli elhelyezkedés Helyorientált szempontok – hely adottságai a meghatározóak Egyéb szempontok – jogi megfontolások, kedvező telekárak, hasznosítható természeti kincs

15 Helyszín – és közösségelemzés
Környékbeli lakóközösség jellegzetességei: Meghatározó foglalkoztatási ágazatok Népességi jellemzők és trendek Lakóövezet jellege Közlekedési lehetőségek Vonzástényezők stb.

16 Szolgáltatáselemzés A fentiek alapján: Melyek azok a szolgáltatások, amelyek a leginkább kielégítenék a leendő vendégkör igényeit? Jelleg és kategória → mely szolgáltatások nem nélkülözhetők Többi: érdemes? (költségigény, várható kereslet/keresletnövekedés dinamikája, szezonalitás, várható jövedelmezőség stb.)

17 Marketinghelyzet - elemzés
Mi lesz a vállalkozás vagy desztináció helye a piacon? Hogyan szerzi meg ezt a helyet? Olyan marketing – mix → lehetővé teszi a megfelelő pozicionálást

18 Csalogató falusi turizmus
A falusi turizmus olyan turisztikai termék, mely a vidéki területek életformájának bemutatására, valamint más helyi vonzerőkre és szolgáltatásokra épül. a turisták számára autentikus élményt, a helyi lakosok számára alternatív megélhetési lehetőséget, a helyi természeti és kulturális környezet megőrzését biztosítja

19 Csalogató falusi turizmus
Aktív üdülés falusi portán Kerékpáros Horgász Vadász Természetjárás

20 Csalogató falusi turizmus
Egészségporta Speciális egészségkínálat vendégfogadó család kínálatnak megfelelő életvitele

21 Csalogató falusi turizmus
Üdülés bébi- és gyermekbarát vendégházban Egészséges életmód, mint nevelési alapelv Vidéki életmód megismertetése

22 Csalogató falusi turizmus
Üdülés lovas tanyán

23 Csalogató falusi turizmus
Üdülés boros gazdánál

24 Csalogató falusi turizmus
Hagyomány/örökség porta

25 Általában minta lapján írják a reklámokat
Kedves Cégvezető Úr/Asszony! Kérem, engedje meg, hogy felhívjam a figyelmét cégünkre, a <név> Kft-re, amely immár 15 éve áll ügyfelei rendelkezésére minőségi termékeivel és ügyfélbarát kiszolgálással, amit tovább erősített a 2004-ben megkapott ISO9001 minősítésünk is. (Logo) Könyvelés, könyvvizsgálat EU pályázatokhoz is Adószakértés angol és francia nyelven is, Szabályzatok készítése, Átalakulási vagyonmérleg készítése, auditálása. Igazságügyi könyvszakértés, Pályázatírása. (Cím, elérhetőségek)

26 Berögzült hibák „Egy komoly cég komolyan fogalmaz” → inkább hivatalos irat, nem marketingszöveg „Jó bornak nem kell cégér”, „Akinek szüksége van ránk, úgyis megtalál” „Nem akarom, hogy túl marketinges szaga legyen a reklámomnak!” → jobb a régi, bevált forma

27 A sikeres reklám 3 titka Kinek / Mit / Hol mondunk? Kinek?
„Bárkinek, aki elolvassa a reklámunkat” – rossz válasz Ki a célközönség? Ki az, aki ugrik, ha elolvassa, és ki az, aki érdektelenül továbblapoz? Minél pontosabb a célközönség meghatározása, annál eredményesebb a reklám!

28 Mit mondunk, mi a marketingüzenet?
Érdeklődés keltés, vágykeltés a célközönségben („angol nyelvoktatás, vizsgáztatás”, „fuvarozás”)

29 Hol mondjuk? Melyik médiában?
Milyen kommunikációs csatornán keresztül jut el az üzenet a potenciális vevőhöz? Sajtó, rádió, internet, szórólap, arany oldalak, poszter a boltban, tábla az étterem előtt… Más stílus, hossz, üzenet, felépítés A választott média a meghatározott célközönséget éri el? Az üzenet kihasználja az adott média lehetőségeit?

30 A stratégia és a reklám Miért kellene, hogy bárki is az én cégemet válassza és ne valaki mást? Valami kézzelfogható különlegesség, amit senki más a piacon Ha megvan az egyéni jellegzetesség → kommunikálni minden létező csatornán keresztül!

31 Pozicionálás → saját iparágon belül egy új kategória, amiben a mi cégünk az első és a piacvezető
Kolping családi hotel: kisbabás családokat kiszolgáló kategória Art mozi: csak művészfilmeket játszó mozi kategóriája Logikátlan döntés? (intenzív versenyhelyzetben: nem kell az egész piac! Csak egy része kell, de az teljesen…)

32 Ha jó a pozicionálás, ha egy szempont szerint a cég jól megkülönböztethető a konkurensektől → a reklámban ezt hangsúlyozni!!! Kisbabával mennél nyaralni, de még pihenni is szeretnél? Irány a Kolping! Megnéznél egy klasszikus filmet, de mindenhol csak a legújabb akciófilmet vetítik? (Még jó, hogy tudod: ott az Art mozi! Tönkrement a számítógéped, de fontos, hogy a merevlemezről az adatok meglegyenek? (Hívd a Kürtöt!)

33 A jól pozícionált cég helyzeti előnye
A reklámokban csak az adott pozíciót kell kommunikálni, és olyan képeket, idézeteket, sztorikat kell keresni, amelyek alátámasztják ezt.

34 És ha nem lennének jól pozícionáltak?
Családi hotel a Balaton közelében. Régi mozik, régi filmek. PC szerviz és alkatrészek.

35 Hogyan keltsünk érzelmeket?
Haszon…amit a termék ígér. Probléma…amit segít a termék megoldani „Nem kell a szájukba rágni, hogy milyen hasznokat kínál a termékem, milyen problémákat old meg! Az olyan erőltetett!”

36 Merő rohanás az egész napod?
Hamburger + cola: 800 Ft Merő rohanás az egész napod? Hamburger + cola: 9 perc (800 Ft)

37 Haszon Miért és hogyan lesz a vevőnek jó?
Tulajdonság: pl. súly, sebesség, funkció Előnyök: pl. ilyen könnyű, ilyen gyors, ilyen okos Haszon: pl. nem húzza le a zsebedet, hamarabb elvégzed a munkádat, jobb döntéseket hozhatsz. Kommunikáció szempontjából ÓRIÁSI a különbség.

38 Tulajdonság-előny-haszon
Lézernyomtató: Bekapcsolás után 10 sec után kész az első lap Gyors bemelegedés Ha rohansz, nem kell még a nyomtatóra is várnod 20 új motoros futárt vett fel a cég Gyorsabbak lettünk Az utolsó pillanatig írhatod a pályázatot, mégsem késed le a beadási határidőt

39 Probléma Az ember pszichéje sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a problémákra, mint a haszonra. Agy: probléma – megoldó gép – tudatosan és tudat alatt is dolgozik Mi az a probléma, amit pont az én kínálatom segít megoldani? Milyen kézzel fogható következménye van ennek a problémának a célközönségemre nézve?

40 EU pályázati tanácsadás kulturális projektekhez
Mi a probléma? A jó ötletek mindig elhalnak, csak mert nincs pénz a megvalósításra Mi a probléma kézzel fogható következménye? A művész tehetsége kárba vész. „Meddig kell egy művésznek várnia még a nagy pillanatra, csak azért, mert nincs pénz a nagy ötlet megvalósítására?”

41 Címsor Rávenni az olvasót, hogy tovább olvasson
A címsor adja el a reklámot Utoljára megírni A <név> hotel 240 főt befogadó teraszos étteremmel és különálló vadászteremmel várja kedves vendégeit! Ingatlanforgalmazás, ingatlanbefektetés, belsőépítészet, tervezés, kivitelezés,útépítés, projektmenedzsment.

42 Minőségi PC konfigurációk akciós áron
Természetes, hogy természetes! Kétágyas, pótágyazható szobákkal, valamint apartmannal várjuk vendégeinket Ft-tól/szoba/1 éjszaka Minőségi PC konfigurációk akciós áron

43 Kulcsszó: üzleti stratégia
Több ügyfél, több profit? Marketing csomagok mindenesetre INGYENES költségoptimalizálással Ingyen elkészítjük az éves marketing-tervét! Mi ilyen jó fejek vagyunk :)

44 Vajon tízből hat egyetemista miért nálunk veszi fel a diákhitelét?
Címsor minták Problémára fókuszáló Haszonra fókuszáló (egyértelmű, pozitív, vonzó) Nevezd a nevén! Garantált a figyelemfelkeltés, ha a célközönség neve szerepel a címsorban Vajon tízből hat egyetemista miért nálunk veszi fel a diákhitelét?

45 Kíváncsi címsorok Van olyan téma a kínálattal kapcsolatban, amit a célközönségnek célszerű lenne tudni, és amire valószínűleg odafigyelnek majd Vajon Ön is leköveti öntudatlanul ezeket a hibákat a marketingjében? Egy apró titok, amivel Ön a társaság középpontjává válhat.

46 Google adwords… Hozza létre saját hirdetéseit
Hozza létre saját hirdetéseit, és válasszon olyan kulcsszavakat, amelyek kapcsolódnak termékéhez vagy szolgáltatásához. Ötletek kulcsszavakra

47 2. Hirdetései megjelennek a Google oldalain
Ha valaki a Google keresőjében az Ön kulcsszavai egyikével keres, a keresési eredmények mellett megjelenhet az Ön hirdetése. Így biztosan olyanoknak hirdet, akik érdeklődnek a terület iránt. 3. Új ügyfeleket szerezhet Hirdetésére kattintva a felhasználók vásárolhatnak valamit, vagy egyszerűen csak további információkhoz juthatnak.

48 4. Helyi és regionális célzás!
Hirdetéseit beállíthatja úgy, hogy csak azoknak a felhasználóknak jelenjenek meg, akik egy bizonyos régióban tartózkodnak.

49 Ingyen Adwords Kampány
Hirdetne a Goooogle-n? Ingyenes bevezető kampány, már MA! google-hirdetes.blogspot.com

50

51 Pihenjen falun "Börzsöny"
Csendes környezet,tiszta levegő Wellness szolgáltatások Pihenjen a Mátrában Erdei környezetű szép vendégházunk ban várjuk vendégeinket egész évben

52 Látta Ön az € zuhanását. Tudta Ön, hogy ebből profitálhat
Látta Ön az € zuhanását? Tudta Ön, hogy ebből profitálhat? Kereskedjen devizával online Átverik az értékesítői? Webes értékesítési CRM valós idejű monitorozással, statisztikákkal. Új családi autó a Fiattól Klíma, 7 ülés, 4 légzsák, ESP Ft-tól! Részletek: Színes Xerox Nyomtatók Most akár egy évig ingyen nyomtathat! További részletek:

53 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Hogy lesz Dél-Zala csalogató"

Hasonló előadás


Google Hirdetések